Електрически велосипеди

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот Slade » Пон Май 20, 2013 8:38 am

Хоби мола :D
http://www.hobbyking.com

Избираш "европейския склад" (Германия), въпреки че вече имат и в Холандия.

П.П. 250W? :bigeyes: Имам радиоуправляема количка с 1200W мотор и има мегдан за още...
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот fastbrake » Съб Дек 07, 2013 9:00 am

Slade написа:Хоби мола :D
http://www.hobbyking.com

Избираш "европейския склад" (Германия), въпреки че вече имат и в Холандия.

П.П. 250W? :bigeyes: Имам радиоуправляема количка с 1200W мотор и има мегдан за още...



искам да попитам някой има ли оплаквания от тези батерии ?
за 500 вата / 48 кит колко ми трябват >
просто да си сверя изчисленията .
fastbrake
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Съб Ное 08, 2008 1:09 am

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот Slade » Съб Дек 14, 2013 8:41 pm

Nano-tech серията на Turnigy е сполучлива и до момента не ми е създавала проблеми.
Две 6-клетъчни полимерки свързани последователно с подходящ конектор ще ти дадат нужното напрежение, а за капацитета - зависи от дебелината на портфейла и пробега, който целиш, но задължително ползвай батерии с еднакъв капацитет, иначе стават пожари.
Li-po батериите са изключително капризни и немарливото отношение (пълно разреждане или дълго съхраняване под 40% заряд, ползване и зареждане на небалансирани клетки) ще ги съсипе за отрицателно време, а цената им е дебела. Затова си трябва специално програмируемо li-po зарядно с нужните сензори и баланс функции.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот fastbrake » Съб Яну 25, 2014 3:20 pm

Slade написа:Nano-tech серията на Turnigy е сполучлива и до момента не ми е създавала проблеми.
Две 6-клетъчни полимерки свързани последователно с подходящ конектор ще ти дадат нужното напрежение, а за капацитета - зависи от дебелината на портфейла и пробега, който целиш, но задължително ползвай батерии с еднакъв капацитет, иначе стават пожари.
Затова си трябва специално програмируемо li-po зарядно с нужните сензори и баланс функции.


спрял съм се на http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=15521

добър избор ли са /4 клет./ ?

по - горе човек от форума казваше , че с 3 от тях кара по 20 км на ден и колелото му развива добра скорост.

какво зарядно и от къде мога да им купя ?
fastbrake
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Съб Ное 08, 2008 1:09 am

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот Slade » Съб Фев 01, 2014 12:08 pm

Пак от там. Минимум ето това зарядно:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... UINE_.html

LiPo задължително трябва да се зареждат с балансиращо зарядно, иначе рискуваш да се запалиш, ако презаредиш някоя клетка.

Относно батериите, аз бих заложил на nano-tech серията едновременно заради по-добра надежност, балансируемост и по-дълъг живот като цикли.

П.П. задължително си вземи low voltage alam /зумер (има ги в сайта). Освен презареждане, LiPo не толерират изтощаване до дупка. Оптимално е да се разреждат до 30-40% от капацитета - иначе не живеят дълго.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот cyclopz » Чет Фев 13, 2014 10:54 pm

Прочетох 5-6 мнения и ми писна, не знам докаде сте я сдъвкали нататък темата, но моля ви, не се превъзбуждайте толкова :erm: Не било колело, не можело да се кара, безсмислено, ненамквоси-... Жена ми има такова, мога да ви обясня за какво служи, да се успокоят малко всички хейтъри. Вместо да пътува 40 минути с рейса до работа, си пътува 30 минути с колелото. Предимно през градинки и паркове. И вместо да стигне потна и вмирисана в офиса, стига свежа и бодра. И когато ми се е случвало да прибирам колелото й в къщи по една или друга причина, аз си карам без електромотор, и тия 27-28 кг не са същия кеф като моя МТБ, ама си се кара нормално. Чак пък да не може да го прибереш като свърши батерията, трябва да си Стивън Хокинг може би :boggled:
Аватар
cyclopz
 
Мнения: 179
Рейтинг: 1372
Регистриран на: Пон Авг 05, 2013 10:29 pm

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот vel80 » Вто Юни 03, 2014 3:41 pm

Четох някои мнения тук, че електровелосипедите били тежки, мудни и тн., та си направих труда да пиша и аз, имам този велосипед: http://elektrovelosipedi.com/wp-content ... 1325-1.jpg ,
теглото му е точно 18, 4 кг. с батерията и в същото време не се усеща въобще труден за управление, дори напротив, много по-маневрен е от повечето често използвани велосипеди. Това е точно колело за града и страшно му се радвам.
vel80
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Сеп 15, 2010 12:51 pm

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот lilata1 » Сря Юли 23, 2014 9:06 pm

Здравейте!

Имам следния проблем с велосипеда ми на ток (24 волтов).

Отказа зареждането на батерията. Зарядното зарежда нормално друга батерия, тоест не е от зарядното. В самата батерия има електроника, която контролира цялото нещо и повредата най-вероятно е в електрониката.
Батерията е на Ямаха, а колелото е на Бриджстоун.

Ако някой има повредена, изтощена, счупена такава батерия, с изправна платка бих могла да я купя. Или, ако някой може да ми даде някаква информация за нова батерия, също ще е от полза.

Качвам и снимки, ако някой може да ми помогне.

Благодаря предварително!

http://forum.tu-sofia.bg/download/file.php?id=340
http://forum.tu-sofia.bg/download/file.php?id=339
lilata1
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Фев 15, 2014 9:47 pm

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот barcode_hc » Вто Мар 31, 2015 2:57 pm

http://el-motive.com/oxygen.html

Някой има ли впечатления от тези велосипеди? А също и съвет или препоръки откъде е най-добре да взема (търся планински)?
Аватар
barcode_hc
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1202
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 1:18 pm
Местоположение: София

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот victorson » Вто Сеп 01, 2015 8:30 pm

Здравейте! Да съживя малко поумрялата тема с малко начинаещи въпроси :)

Бих искал да се допитам до хората, които имат малко повече опит с електро системите за колелета кои са техните любими сравнително бюджетни решения.

Според моите проучвания 8fun / Bafang китовете които се монтират на курбела/средно движение са като че ли най-популярни и добре възприети. Конкретно бихте ли препоръчали някой? Спрял съм се на Bafang BBS02 750W kit, но се очаква в скоро време да пуснат 1000W решение, което като че ли е доста хвалено.

Има ли някой магазин / човек, който ги внася в България на разумни цени? А ако не бихте ли споделили откъде купувате от Китай (конкретен линк в АлиЕкспрес примерно би ми свършил страхотна работа).

Още ми грабна окото една фрикшън система, която доби доста голям комерсиален успех, но ест е по-шумна:
add-e тук
https://www.indiegogo.com/projects/add- ... ur-bicycle

Също ще се радвам да споделите мнения за батерии. Ориентирал съм се към Ли-Йонен pack от гледна точка на сигурност, но ми е интересно да чуя други мнения :)
victorson
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 10, 2010 10:10 pm

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот kosio86 » Сря Ное 18, 2015 2:26 pm

Здравей,

Като цяло 8фън са добър избор, като за китайци са качествени и са отворена система(лесни за ремонт, за части и модификации), за други китайци нямам мнение, но като цяло доста съм проучвал и май няма много бюджетни алтернативи.
Аз лично карам Corratec 28'' немско градско колело с 36v 10AH LiIo 350W BionX канадски кит, ограничен на 250вата и на 25км/ч за да влезне в европейските регулации и да може легално да се кара в белите държави като колело а не мотопед. За съжаление е мега скъп и е затворена система и не е оферта т.к. в един момент нещо се прецаква и резервни части само от чужбина и само на огромна цена. Системата си комуникира през Кан Бус между модулите, и контролера е вкаран вътре в мотора-главина. Цялото ми колело тежи 21кг и е педалек, което значи че не можеш да даваш само газ, а въртиш и то те подпомага на степента на която си го нагласил. Общо взето се чувстваш като супермен. Имам в нас 5 колела (вкл. карбонова мекица която е 11кг с педали и всичко) и мога да кажа че това въобще не ми е излишно, тк е супер удобно за ходене на работа без да се потя и тн. С 1 заряд по моя маршрут изминавам 40км което са ми 2 дена отиване и връщане. Колелото има регенерация като караш под наклон надолу и като натиснеш спирачка спира първо на мотор и после на спирачка. За съжаление на 2500 км почна да прави мотора проблеми (отлепиха се от контролера, който е в самия мотор-главина няколко кондензатора заради дупките в София)и тк няма сервиз в България е много трудно да се диагностицира и поправи, а и политиката на BionX е като се развали нещо се сменя, не се оправя, но като си извън гаранция това е много скъпо. Батериите са около 500евро нови и двигателя излиза към толкова. Затова се заех сам... На мен батерията ми е ок и се замислям да си купя китайски контролер с газ на врътка и да използвам само батерията и намотките на мотора+3те хол сензора без другите му вътрешности. Така губя удобството на STRAIN GAUGE-a (педалек), но пестя излизайки от затворената система.

Относно видовете батерии-темата е много по-сложна отколкото повечето хора считат. Батериите са голяма спирачка на техническия прогрес и много големи фирми влагат много пари за RnD там. Оловните са естествено най-евтини и най-прости, но за съжаление тежат мнооого и са трудни за поддръжка. Колелата предимно ползват различни видове LiIo батерии, като различните марки избират различни под-класове ЛиЙо в зависимост дали ще се гони регенерация(бърз заряд), дали ще се гони висок разряд за по-мощни мотори, висок капацитет, ниско тегло, или устойчивост на батерията и тн. Моята конкретно е съставена от Литиево мангани (Lithium Manganese ) клетки Sony-Konion тип 18650 (същия които се ползват в повечето лед фенерчета както и в Тесла колите). И аз си мислех че като се скапе тази батерия ще мога да я заменя с каквито и да е ЛиПо, или ЛиЙо, но за съжаление не е толкова просто, особено ако имаш регенерация, много малко видове клетки отговарят на конкретните параметри които си е избрал производителя. За пример LiMn клетките са много издръжливи на бърз моментен заряд, който се получава при регенерация, като по-голяма част от заряда се поема от клетката и съответно по-малко енергия се изхабява в отделена топлина. Също са доста устойчиви на дисбаланс на отделните клетки и в моята батерия БМС-а и само следи волтажа при зареждане какво се случва с общата батерия и при разреждане да не пада под определена стойност пак общата батерия, а не балансира отделните клетки или групи от клетки. Въпреки това съм мерил батерията ми клетка по клетка след 2500 км ползване и няма нито 1 дисбалансирана клетка. Минус им е че 1во са по-скъпи, второ им е по-малък капацитета от други видове ЛиЙо. ЛиПо клетките са по-леки и имат голям капацитет за единица тегло и тк са разпространени в доста хобита (хеликоптери и тн ) доста хора си купуват такива и си сглобяват сами батерии за колела. Друго тяхно предимство е че купени на отделни по-малки пакети не попадат в регулациите за опасен товар (над определени Wh се искат допълнителни такси за транспорт, който са много високи, а всички такива батерии идват от Азия) и сметките на пръв поглед излизат против големите готови ЛиЙо батерии за колела, които се продават за много пари. НО!!! Лошото на LiPo и LiFePo батериите че са много нестабилни и производителите на ел. колела за момента дълбоко ги избягват (както и Тесла също- сигурно има защо). При колела с регенерация не могат да абсорбират високия моментен заряд и могат да се презаредят и запалят. Също са много склонни към дисбаланс, което пак води до риск от запалване тк отделни клетки се презареждат, други недозареждат. Тоест безопасна регенерация при тях отпада. За целите на едно колело трябват примерно 10 последователни пакета по 5 паралелни клетки по 2200 mah което прави 37v 11A пакет. Е как според вас се балансира такава ЛиПо батерия от 50 единични клетки? Много трудно- сигурно има балансиращ BMS-и за 50 клетки, но аз не съм ги срещал. Тоест и зареждането им трябва да се прави на отделни групи по 5клетки примерно (ако имате зарядно за 5 клетъчни ЛиПо-та). Тоест или си купувате 10 зарядни, или ги зареждате на 10 пъти, което е огромно неудобство. Също за разряда трябва да си купите поне не-балансиращ БМС за да прекъсва преди да убиете батериите разреждайки ги под стойностите под които ще почнат да умират отделни клетки 1 по 1.
kosio86
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 15, 2011 6:57 pm

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот kosio86 » Сря Ное 18, 2015 6:00 pm

Slade написа:Хоби мола :D
http://www.hobbyking.com

Избираш "европейския склад" (Германия), въпреки че вече имат и в Холандия.

П.П. 250W? :bigeyes: Имам радиоуправляема количка с 1200W мотор и има мегдан за още...



Твоя мотор това му е пикова мощност. Плюс че най-вероятно е > 3000Kv докато тези за колела са ~225Kv- демек максимално оборота на волт. Имай в предвид че натоварен мотор се движи с около 70% от макс Kv и ако се забави повече от това почва да губи синхрон, особено ако е без-сензорен, каквито са моторите за радио модели. Повечето мотори за колела имат Hall сензори и контролери които четат данните от тях. При равни други условия един мотор с по високи Kv постига повече обороти и по-малък въртящ момент. Тоест за твоя ще му трябва огромен редуктор. Представи си че твоя наистина работи постоянно на 1200W- това значи че с една стандартна 10Аh 36V батерия за колело ( която съответно е 360Wh) ще работи точно 18 минути, да не говорим с батерията която е на количката ти, която ако кажем че е 3S LiPo 5000Mah = 11,1Vx5Ah=55,5Wh. Тоест с нея ще работи ~3 минути преди да се изтощи и то само ако Discharge C на батерията евентуално го позволи. По мои груби сметки (може и да греша) това е около 100А или 20C.
kosio86
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 15, 2011 6:57 pm

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот Slade » Вто Ное 24, 2015 12:59 am

Вече съм с 2kW мотор, а това е доста старо мнение :D
Отделно повечето от батериите ми са над 5Ah, обикновено са по две в кола и са с не по-малко от 50-100С, така че сигурно ще успеят да изправят и някой велосипед на задна гума ;)
Технологиите се развиват ежедневно и тези 250-300W моторчета са удачни единствено ако държиш да удовлетворяваш разни регулации.
Аз лично ако ще карам велосипед ще си го карам безмоторен, а ако искам да се кача на електро - ще искам да се движа (поне) наравно с трафика :)
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот lordged » Вто Ное 22, 2016 10:43 pm

Леко да ъпна темата ... работя на 12 км. от нас и искам да си направя велосипеда елктрически, но не знам от къде да започна.
Може ли подаването на газ да бъде постепенно като при моторите и скутерите ?
каква е ралзиката между различните видове мотори, мощности ? какви батерии могат да се използват ?
lordged
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 11, 2015 9:24 pm

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот Speedmaster™ » Чет Ное 24, 2016 2:54 pm

Изображение
До мен беше един фен който преди този велосипед беше с ел.главина и акумулатори и по думи на собственика не бил доволен и го сменил с бензинов мотор.Цената на мотора е 270лв.и има разход 1литър на 30-40км,проблеми не му създава а пътува всеки ден с него по работа.Познавам друг който си направи велосипеда с ел.двигател с редуктор,батериите и двигателя са разсположени на багажник за целта и при среща ще го попитам за повече инфо и снимка.
http://motobg.net/ocart/%D0%95%D0%BB%D0 ... 1%82%D0%B8
Аватар
Speedmaster™
 
Мнения: 570
Рейтинг: 1448
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 9:07 pm
Местоположение: България

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот Beylian » Нед Дек 30, 2018 11:31 pm

Имам ел скутер 350 вата и се чудя какви батерии да му взема ,намерил съм 2 оловни с гел за по 50 лв по 14 ампера друфгия вариянт е от ховърборд литиева за 60 лв 4,4 ампера .Много лъжат вече и производители и търговци за амперите ,така че ако някой има опит нека да сподели .
Beylian
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Юли 28, 2018 10:45 am

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот Yaesu » Сря Яну 02, 2019 1:16 am

Beylian написа:Имам ел скутер 350 вата и се чудя какви батерии да му взема ,намерил съм 2 оловни с гел за по 50 лв по 14 ампера друфгия вариянт е от ховърборд литиева за 60 лв 4,4 ампера .Много лъжат вече и производители и търговци за амперите ,така че ако някой има опит нека да сподели .


Оловните акумултори са тежки,капацитета им бързо намаля.Поради тези фактори бих ти препоръчал да се насочиш към литиевойонна батерия.За да си сигурен в качеството и,можеш да разгледаш продуктите на българските производители на li-ion батерии.Повечето от тях работят с японски оригинални клетки на панасоник 18650PF, който са 2950ма всяка.При изработването на батерията,в пакета се монтира и баланс модул който се грижи за равномерното рареждане на всяка една клетка.Също така пази батерията от претоварване и късо.в твоя случай ще ти изработят пакет от 7 клетки по 5 в паралел.ще тежи 2 килограма от сегашните ти шест.Желателно и зарядното да си вземеш от същия производител тъй като на него се регулира прага на напрежение.В твоя случай ще е7x4,2= 29.4v. Тока на батерията ти ще е 5x2.95=14.75А Ако искаш да изминаваш по големи разстояния,заявяваш да е с повече клетки в паралел. 6 или нагоре.В заключение.Неправи компромис в батерията.Тя е най важния компонент в твоя скутер.
Yaesu
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Дек 31, 2018 1:31 am
Местоположение: Варна

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот Exorcist » Вто Яну 15, 2019 9:58 am

An Australian cyclist has had a lucky escape after the lithium battery on his modified electric bike exploded during an early morning ride.
Pinarello converted to e-bike explodes into flames:
http://cycling.today/pinarello-converte ... to-flames/
Аватар
Exorcist
 
Мнения: 275
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 9:08 pm
Местоположение: София

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот Alexi » Вто Яну 15, 2019 12:58 pm

самоделка е ,такива рискове има - тока не е малък .. предполагам при фабричните сглобки има някакви защити
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот evilzet » Вто Яну 15, 2019 11:22 pm

Все някой бАшон за тези пари, трябва да са сложили :lol:
evilzet
 
Мнения: 1479
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот Dido2 » Пон Фев 03, 2020 9:10 pm

Ъпдейт Ух то било от 2019 тема... Сорка.
Може да спортуват тичане, а Ел. Велосипед за чисто удоволствие. В момента имам едни болки в колената ух :bawling: няма да откажа се кача на един :beer: или Ел. Тротинетки. Днес заприказвах един младеж караше шаоми 900лв 40км, много точен, всичко му е на 6, свестно. Промених си представите за този тип хора.
Dido2
 
Мнения: 145
Рейтинг: 1214
Регистриран на: Съб Дек 14, 2019 11:53 pm

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот hafrika » Нед Апр 12, 2020 2:19 pm

Здравейте! Много се говори напоследък за ел.колелата...желая да вкарам малко инфо от първа ръка,а именно ...
Аз карам ел.колело от миналата пролет. Купих си от Али експрес Кит за вграждане ,ето този - Bafang BBS02B 48V 750W Mid Drive Motor 8fun BBS02 Bicycle Electric eBike Conversion Kit Powerful Central e-Bike Engine
с батерия 48V 13Ah electric bicycle battery 48V 13AH Lithium ion battery.
Изминах около 1000 км в София до края на м.Октомври 2019. Закарах го и до морето/ на багажник на колата и там имам около 150 км.
Доволен съм от вложените 620 US$.
При първа възможност ще кача снимки.
hafrika
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Фев 16, 2019 6:10 pm

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот Zevvs » Вто Ное 17, 2020 10:33 am

Някой карал ли е ЕМБ - https://emb.bg/ Може ли да дадете малко инфо, за колелата?
Zevvs
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Ное 16, 2020 1:41 pm

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот Lucky Loser » Вто Ное 17, 2020 11:02 am

В Неделя катерих от Бояна към Златните Мостове. По едно време чуваш шуm от нещо, задаващо се зад мен. Мисля си "такава скорост само състезател може да постигне, но в Неделя състезатели точно по този натоварен от пешеходци маршрут просто няма как да има"... Появиха се 2 подобни "велосипеда", подминаха ме като малка гара :D
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1854
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот Petar_stoychev » Вто Ное 17, 2020 11:41 am

Zevvs написа:Някой карал ли е ЕМБ - https://emb.bg/ Може ли да дадете малко инфо, за колелата?


За мен единственото общо което има това "нещо" с велосипед е ,че са му сложили педали само и само да се кара без книжка....по ми мяза на електрически мотор,сядаш и само даваш газ.Да не говорим че като тегло се доближава доста повече до мотор и тежи поне 2-3 пъти повече от сегашните е-байкове с педал асист :beer:
Аватар
Petar_stoychev
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Авг 28, 2016 2:48 pm
Местоположение: Sofia

Re: Електрически велосипеди

Мнениеот gssatcc » Пон Авг 08, 2022 1:53 pm

Да не пускам нова тема, но искам да попитам дали някой е тествал https://econicone.com/ ? Разбрах, че производството е във Варна и ще навлизат в САЩ. Да си призная нищо от тях не съм виждал унас. Гледах едно интервю, че имат партньори, които ще раздават велосипеди на служителите си и май натам ще се целят.
Аватар
gssatcc
 
Мнения: 386
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Чет Яну 02, 2020 1:42 pm
Местоположение: Мордор

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта