Въпрос относно начална Аll Mountain Окомплектовка !

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Въпрос относно начална Аll Mountain Окомплектовка !

Мнениеот Terse » Сря Дек 10, 2008 9:01 pm

Добър вечер,
Искам първо да благодаря на Вас - съфорумниците, от които за няколко часа научих много неща. От някои по-малко от други повече. Дотук бяха благодарностите (засега), а сега почват въпросите, на които очаквам подробни и ползотворни отговори. .Ето и първият - За стила в който подраздел съм пуснал темата, а именно - All Mountain кой вид рамки е по-подходящ? Меки или твърди? Имайте предвид, че съм наченаещ в стила и разчитам само на Вас да ми дадете началните насоки и тласъци. В някои теми прочетох, че за нас - начинаещите е по-добре е да започнем с твърди рамкки, за да добием някаква техника на каране, но все пак изкажете мнението си. Следва и втория и последен въпрос - Дали детаилните части от окомлектовката на колелото,които по долу ще видите са подходящи за този стил каране. :)
1. 2 Броя Гуми - Швалбе Ноби Ник 2.25
2. Седалка и колче за нея - Velo Plush D2 Седалка - http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... ts_id=1249 Колче - http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... cts_id=936
3. Кормило - Truvativ Team 25.4 с дължина 710 мм http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... ts_id=1345 имам и лапа, а тя е следната с дължина 50 мм - http://www.moredirt.co.uk/products_info.php?id=29
4. Имам си и вилка Sr Suntour XCR най-обикновенна без Lockout (което не знам какво означава) - нея смятам да заменя по-късно, заради отзивите на други съфорумници, но мисля, че става за първо време и като напредна да я подменя.
5. Лостче за предната спирачка Avid Speed Dial 7 -обикновен V-Brake от 5 лева, но за сега спирачната му сила ми е достатъчна. Задната също е такава, както вече казах по-горе спирачната им сила ми е достатъчна и за сега се държат добре (според моите критерии)
6. Грипове с марка Scott, които видях и покарах на живо и ми се сториха приятни модела не го знам, а и те не играят важна роля, важно е да са удобни.
Останалите компоненти ги имам и не са за смяна с оглед на карането ми! Надявам се съм тръгнал на прав път, ако не съм, моля насочете ме!
С най-добри пожелания - Ростислав! :beer:
ПП: Търсих с помоща на търсачката за подобни теми, но уви те останаха безрезултатни! :)
ПП2: Планирал съм закупуването на каска тип fullface - Drag Flame SB 502s http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... ts_id=1939
Аватар
Terse
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 7:30 pm
Местоположение: В.Търново

Мнениеот outfaced » Сря Дек 10, 2008 10:47 pm

от една страна не щеш да сменяш вибрейкове за 5 лв., от друга питаш за меко колело и АМ ... :crazy:
я попрочети пак малко из сайта и из останалия нет, да не почваме от А и Б :)
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Ozzie » Сря Дек 10, 2008 10:47 pm

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот taurus13 » Чет Дек 11, 2008 1:04 am

За прилично АМ колело бих ти препоръчал твърда рамка и прилична вилка до 130мм. Suntour-ските не стават - имам една такава на едното колело. Сложи си едни здрави шини, за да не ги кривиш на всяко камъче. Швалбетата, които си избрал са прилична АМ гума - аз имах такива на 2,35 цола. Другите чаркове са въпрос на личен избор, но аз бих си взел главини и средно поне от класа на Deore. С такова колело ще можеш да направиш, както приятни преходи, така и добри технични спускания. След 2 години каране, много точно ще знаеш какво колело искаш, а ще имаш и достатъчно умения. (доколокото подразбирам си начинаещ). За каска тип FullFace, незнам дали би имал нужда за АМ - твърде тежка и спарваща е - ако не си слагал, помоли някой да ти даде и повърти малко с нея. Аз лично мойта я ползвам само при наличие на по-екстремно спускане, а през останалото време виси отстрани на раницата. Седалката е въпрос на задник и не може да се каже коя, за какво е правилна. Аз смених 3 седалки, докато намеря правилната.
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Мнениеот rarekin » Чет Дек 11, 2008 3:41 am

@Terse

Добра вечер :D

Преди да ти се отговори кои рамки са по-подходящи ще трябва да кажеш ти какво разбираш под АМ или , с други думи - какъв тип каране предпочиташ. По принцип АМ е една доста мъглява дефиниция (разбирай крайно либерално дефинирана като стил между XC и FR), която се "гъне" във всякакви измерения под напора на маркетингови и др. влияния. Все пак от рамките, които в България са популярни за практикуване на АМ най-употребявани са DRAG F6, RAM AM, RAM NDURO и RAM HT2 ( в произволен ред :^: ). Общото между тях - относителната здравина, която ги прави подходящи за умерени натоварвания. Останалото е въпрос на интерпретация, а избора ти трябва (според мен) да се ръководи от нивото на уменията ти, споменатия по-горе начин на каране, който ще практикуваш и финансовите ти възможности ("меко" колело = по-скъпо колело конкретно при споменатите рамки и при равни други условия).

Личното ми мнение е, че, е добре да започнеш с твърдак (аре бе, нЕма само ние да сме прецакани :rofl: ) след като тепърва ще се учиш - може да бъде доста полезно за теб. Това решение, освен че ще спомогне да се съсредоточиш върху усвояването на техниките за "каране", също така и ще бъде щадящо финансово.

При подбора на компоненти (отново) ще трябва да прецениш как ще го караш това колело. Ако си по-агресивен тип не е лошо компонентите ти по драйвтрейн-а да са поне клас от Deore /SRAM X5 нагоре (може и не най-нови модели, но с достатъчен запас от здравина). Касетата и предния дерайльор може да са и по-нисък клас. С тези спирачки си за никъде ако възнамеряваш да караш малко по-агресивно !!! Потърси във форумите - има много теми, които обсъждат различни модели спирачки. Прочети ги и сменяй спирачките с нещо от рода поне на Avid BB5/7. Ако не можеш да отделиш средства за такова нещо сложи поне brake booster -и, иначе ще трябва да бъдеш крайно предпазлив в начина, по който ще използваш велосипеда. В случай, че имаш финансова възможност се съсредоточи върху качеството на главините и като цяло на каплите с цел сваляне на тегло и по-качествена работа на главините. Това се усеща. Другото важно, ако имаш ресурси за такова нещо, естествено, е вилката. Ако имаш средства си вземи нещо от среден клас, естествено, след като си определил какво ще караш и оттам да гледаш Axle-to-crown и хода на съответните вилки. Вилката, която имаш, вече сам си разбрал, че няма да ти свърши много работа.

По окомплектовката, която си посочил:

1. Гумите - стават, но не за дълго. При условие, че караш АМ, разбира се. В края на мнението си ще кажа защо. По-добре Maxxis Highroller/ Advantage, Michelin A.T., Continental Mountain King/Vertical и пр.
2. Седалката - ако ти е удобна си карай с нея. Колчето - как разбра, че това колче ще стане на рамката, преди да си решил каква ще е рамката? Друго - счупеното колче много боли. :crap: В Байкцентъра имаше колчета Тиога. Ако са подходящ размер за рамката, която ще избереш те съветвам да си вземеш такова. С два болта. Цената беше около 27 лв.
3. Възможно е това кормило да ти е широчко. Дължината на лапата ще трябва да определиш, когато си вземеш рамката и сметнеш колко дълга лапа ще е подходяща за теб.
4. ...
5. ...
6. За момента не ти е приоритет, но, когато оправиш останалите слаби позиции в окомплектовката, може вече да мислиш по друг начин.
7. Капли - ориемтирай се към нещо стабилно от сорта на Mach1 MAD (ако ще аграриш) и нещо от сорта на Sun Singletrack/Rhyno Lite, Mavic EX325/ EN 321, Alexrims DP 18/20 и пр. в зависимост от употребата, приоритетите и финансите.

Като гледам каква каска си си избрал, имам чувството, че ще са ти необходими още наколенки със защита на пищяла и поне един протектор за гърба.

За Nobby Nic - според мен това си е гума, разработена за велотуризъм, а не за по-агресивна употреба (с каквато се свързва частта от АМ - а, която е свързана със секциите надолу). Не, че не се държи добре, но протектора и заминава много бързо, особено ако терена е малко по-каменист. С очите си съм виждал почти нова гума, която е карана именно по този начин и на такъв терен, на която поне 15 - 20% от "бутоните" са откъснати или разрушени. Дори и в размер 2.4 ми се струва, че гумата е подходяща основно за trail-ове. Виждам, че F7 от презентацията на Веломания е с Nobby Nic, но допускам, че това е, защото са официален вносител на Schwalbe, а и AM не е задължително свързан с преобладаващо агресивни отсечки надолу ;).

Надявам се да съм бил полезен, но основното, което трябва да разбереш е, ТИ какво мислиш да караш. В този смисъл отговора на повечето ти въпроси е свързан със самото ти предпочитание.

Ако промените,които сме споменали тук, ти се виждат много радикални и скъпоструващи, тогава може би е по-правилно да посъбереш още малко средства като през това време прочетеш ВСИЧКИ теми в ЧЗВ за споменатите рамки. Или да си вземеш готово entry level колело за XC. Тъкмо ще разбереш къде бъркаш :D (шегувам се вееее :peace: )

taurus13 написа:..аз имах такива на 2,35 цола


Nobby Nic няма такъв размер.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот Terse » Чет Дек 11, 2008 7:26 am

Здравеите,
Мненията на @Rarekin и на @Ozzie ги изчетох целите, оказаха се много полезни, за което им благодаря. Моето каране се състои в спускане и каране по каменисти пътеки, дропчета и скокове до 50-60 сантиметра. И разходки по асфалт.Не се смятам за голям аргар.
Промение в окомплектовката ще ги извърша-за мое добро е, но това ще става постепенно. Първо с отделените двеста лева, които имам смятам да закупя спирачка/и, но имам възпрепдствие за задната, ако ще е дискова - нямам уши за диск на рамката, но смятам, че с по-висок клас V-Brake също ще е добре. След това смятам да закпя подходящи главини или да изчакам малко и да сменя шините и главините заедно?
След главините и шините смятам да закупя седалка, защото моята е нечовешки неудобна. след всзчки теза средства смятам да закупя рамка, но трябва Вие да ми препоръчате нещо. И след тва ще мисля за бюджета и това как да го разпределя, по-обстойно. Засега приключвам с писането,защото учението ме зове.
Приятен ден на всички и искрено благодаря на отзовалите се! Чао!
Аватар
Terse
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 7:30 pm
Местоположение: В.Търново

Мнениеот taurus13 » Чет Дек 11, 2008 12:29 pm

rarekin написа:@Terse



taurus13 написа:..аз имах такива на 2,35 цола


Nobby Nic няма такъв размер.

Съжалявам за грешката - наистина бяха 2,4 цола. За това че се късат грайферите по много каменист терен - вярно е, но аз и на други гуми ги късам, щото съм мечка на колело, с мойте 95 кг без екипировката. :D
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am


Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 112 госта