@Terse
Добра вечер
Преди да ти се отговори кои рамки са по-подходящи ще трябва да кажеш ти какво разбираш под АМ или , с други думи - какъв тип каране предпочиташ. По принцип АМ е една доста мъглява дефиниция (разбирай крайно либерално дефинирана като стил между XC и FR), която се "гъне" във всякакви измерения под напора на маркетингови и др. влияния. Все пак от рамките, които в България са популярни за практикуване на АМ най-употребявани са DRAG F6, RAM AM, RAM NDURO и RAM HT2 ( в произволен ред
). Общото между тях - относителната здравина, която ги прави подходящи за умерени натоварвания. Останалото е въпрос на интерпретация, а избора ти трябва (според мен) да се ръководи от нивото на уменията ти, споменатия по-горе начин на каране, който ще практикуваш и финансовите ти възможности ("меко" колело = по-скъпо колело конкретно при споменатите рамки и при равни други условия).
Личното ми мнение е, че, е добре да започнеш с твърдак (аре бе, нЕма само ние да сме прецакани
) след като тепърва ще се учиш - може да бъде доста полезно за теб. Това решение, освен че ще спомогне да се съсредоточиш върху усвояването на техниките за "каране", също така и ще бъде щадящо финансово.
При подбора на компоненти (отново) ще трябва да прецениш как ще го караш това колело. Ако си по-агресивен тип не е лошо компонентите ти по драйвтрейн-а да са поне клас от Deore /SRAM X5 нагоре (може и не най-нови модели, но с достатъчен запас от здравина). Касетата и предния дерайльор може да са и по-нисък клас. С тези спирачки си за никъде ако възнамеряваш да караш малко по-агресивно !!! Потърси във форумите - има много теми, които обсъждат различни модели спирачки. Прочети ги и сменяй спирачките с нещо от рода поне на Avid BB5/7. Ако не можеш да отделиш средства за такова нещо сложи поне brake booster -и, иначе ще трябва да бъдеш крайно предпазлив в начина, по който ще използваш велосипеда. В случай, че имаш финансова възможност се съсредоточи върху качеството на главините и като цяло на каплите с цел сваляне на тегло и по-качествена работа на главините. Това се усеща. Другото важно, ако имаш ресурси за такова нещо, естествено, е вилката. Ако имаш средства си вземи нещо от среден клас, естествено, след като си определил какво ще караш и оттам да гледаш Axle-to-crown и хода на съответните вилки. Вилката, която имаш, вече сам си разбрал, че няма да ти свърши много работа.
По окомплектовката, която си посочил:
1. Гумите - стават, но не за дълго. При условие, че караш АМ, разбира се. В края на мнението си ще кажа защо. По-добре Maxxis Highroller/ Advantage, Michelin A.T., Continental Mountain King/Vertical и пр.
2. Седалката - ако ти е удобна си карай с нея. Колчето - как разбра, че това колче ще стане на рамката, преди да си решил каква ще е рамката? Друго - счупеното колче много боли.
В Байкцентъра имаше колчета Тиога. Ако са подходящ размер за рамката, която ще избереш те съветвам да си вземеш такова. С два болта. Цената беше около 27 лв.
3. Възможно е това кормило да ти е широчко. Дължината на лапата ще трябва да определиш, когато си вземеш рамката и сметнеш колко дълга лапа ще е подходяща за теб.
4. ...
5. ...
6. За момента не ти е приоритет, но, когато оправиш останалите слаби позиции в окомплектовката, може вече да мислиш по друг начин.
7. Капли - ориемтирай се към нещо стабилно от сорта на Mach1 MAD (ако ще аграриш) и нещо от сорта на Sun Singletrack/Rhyno Lite, Mavic EX325/ EN 321, Alexrims DP 18/20 и пр. в зависимост от употребата, приоритетите и финансите.
Като гледам каква каска си си избрал, имам чувството, че ще са ти необходими още наколенки със защита на пищяла и поне един протектор за гърба.
За Nobby Nic - според мен това си е гума, разработена за велотуризъм, а не за по-агресивна употреба (с каквато се свързва частта от АМ - а, която е свързана със секциите надолу). Не, че не се държи добре, но протектора и заминава много бързо, особено ако терена е малко по-каменист. С очите си съм виждал почти нова гума, която е карана именно по този начин и на такъв терен, на която поне 15 - 20% от "бутоните" са откъснати или разрушени. Дори и в размер 2.4 ми се струва, че гумата е подходяща основно за trail-ове. Виждам, че F7 от презентацията на Веломания е с Nobby Nic, но допускам, че това е, защото са официален вносител на Schwalbe, а и AM не е задължително свързан с преобладаващо агресивни отсечки надолу
.
Надявам се да съм бил полезен, но основното, което трябва да разбереш е, ТИ какво мислиш да караш. В този смисъл отговора на повечето ти въпроси е свързан със самото ти предпочитание.
Ако промените,които сме споменали тук, ти се виждат много радикални и скъпоструващи, тогава може би е по-правилно да посъбереш още малко средства като през това време прочетеш ВСИЧКИ теми в ЧЗВ за споменатите рамки. Или да си вземеш готово entry level колело за XC. Тъкмо ще разбереш къде бъркаш
(
шегувам се вееее )
taurus13 написа:..аз имах такива на 2,35 цола
Nobby Nic няма такъв размер.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!