Детски „боен“ твърдак

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Harka » Пон Май 13, 2019 9:53 am

Дойде време да сменя 24-цоловото колело на сина ми (Scott Voltage JR disc) и чудейки се още дали да е тази година или да го оставя за догодина все пак, ми попадна случайно в един магазин една добра оферта за гола рамка Dartmoor Primal 27,5 2017-та година модел, S размер. След кратка справка на място в интернет за точната геометрия на рамката, реших да стрелям и да сглобя с нея детски „боен“ твърдак. Всъщност още от едно време ненавиждам този израз, но в същото време толкова ми се е запечатал в съзнанието, че не знам какъв друг да ползвам. :)

И така, речено-сторено. След покупката моментално ми се събудиха някои позабравени weight weenie инстинкти и си припомних колко е яко всъщност да почнеш събирането на едно колело от нулата. Целта на занятието е велосипед, който „става за всичко“, достатъчно леко и с някои детски специфики, които ще спомена по-надолу.
Сравнявайки геометриите в интернет, се радвам, че ми попадна точно Primal 2017-та, а не актуалния модел, защото новия е с доста агресивна геометрия, която ми идва малко твърде бойна. Същевременно стария ми хареса с доста балансираните си характеристики и челен ъгъл (67° със 140мм вилка) като единственият му кусур е вече поостарялата концепция на задното колело със 135/10 мм задна главина и quick release. Реших, че за дете 40 кг е така или иначе все тая и не се трогнах особено от този факт.

Целта пред „проекта“ е колело, което става за „всичко“, от ХС до байк-парково каране, с лек превес на възможностите за спускане. Имайки опит вече от събирането на 6Point-а ми, седнах и си направих таблица с всички компоненти и започнах да бистря какво да „закача“ на рамката, която вече имам. Започнах с вилката. Dartmoor са посочили, че Primal-а е подходящ за вилки от 130мм до 160мм като аз се спрях на вилка със 140мм и задължително с въздушна пружина, която позволява лесно напасване към ниско тегло на колоездача. Като клас се бях насочил към нисък до среден клас, т.е. нещо от сорта на RockShox Reba RL Motion Control, Suntour Epicon/Epixon и т.н. След известно търсене ми попадна обаче много добра оферта за нов Pike RC Solo Air boost 150мм (т.е. с Charger 1 патрон), свалена от ново колело и не го мислих много. Карам същата вилка (само че във варианта и със 160мм ход и 15х100 ос) на Reign-а ми и съм съвсем доволен от нея. Първоначално мислех да и взема 140мм-ва пружина, но после реших, че е безсмислено и просто ще я настроя с повече sag ако трябва.

Следващото нещо са колелата. Тях на ги мислех кой знае колко (може би само шините) и се спрях на следната комбинация – моят стар фаворит Hope Pro 4 главини, шини Stan NoTubes Arch MK3, спици DT SuperComp и DT ProLock нипли. Както казах, шините ги мислех малко повече. Исках да са достатъчно леки, имайки предвид теглото на карача, но все пак не типични ХС капли. Не намерих нищо подходящо в каталога на DT и се спрях на NoTubes Arch, които с профила си и теглото си от приблизително 430гр., отговарят перфектно на целта.

При скоростната система признавам, че от основните компоненти тук се лашках най-много наляво-надясно между различните концепции. В крайна сметка се спрях на Sram Eagle GX 1x12. Признавам, че аз самият все още не съм пробвал 1х12 скоростна система, но отдавна се каня да сменя сегашната ми Шимано 2х10 на Рейн-а именно със Срам 1х12. Прибавяйки и никак нелошата цена на GX серията, останаха много малко аргументи за нещо друго.

Спирачките бяха ясни, защото те просто бяха налични от по-рано – Deore-тата от Рейн-а ми. В момента са му монтирани на Скота, който изглежда много смешно с 24-цоловите си колела и 203 диск отпред, но детето не си ги дава вече за нищо на света. За пръв път в живота си има спирачки, които просто спират без да ги мисли и без да се „набира“ на тях. За децата това е много важно, защото ръцете и пръстите са им слаби и за тях е според мен дори по-важно да имат спиращи без усилие спирачки, отколкото за възрастните. Пък и винаги съм бил на мнение, че няма такова нещо като твърде спираща спирачка, има такава с лоша модулация.

Няма да изброявам всеки един компонент поотделно, поствам направо цялата си конфигурация заедно с теглата, които не са окончателни, защото все още не съм събрал всички компоненти, но все пак са реални и крайният резултат няма да е много по-далеч. Единствената дупка е кормилото, което колкото и да е странно ми създава най-много грижи с избора и все още не съм го измислил. Искам да е задължително low riser с докъм 10мм издигане, максимум 8° backsweep и дължина около 680-700мм. Без рязане трудно ще се мине, то е ясно, но засега не съм открил нещо подходящо. Като материал си го представям по-скоро алуминиево.

Това е засега, по-късно ще постна и някоя и друга снимка от процеса по събиране. Засега имам вилка и рамка. Поръчал съм задния quick release, скобата за седалка, средното движение и чашките. Скоростната система ще я поръчам след около 2 седмици, защото никъде още няма 165мм Sram GX курбели, а държа на тях.

Компонент Тегло

Рамка – Dartmoor Primal 2207
Чашки Cane Creek 40 IS42 - IS52 95
Вилка – Rock Shox Pike RC 150mm 1880
Колела:
Предна главина –Hope Pro 4 15x110mm 192
Задна главина – Hope Pro 4 135x10mm 305
Шини – NoTubes Arch MK3 856
Спици – DT Supercomp 346
Нипли – DT ProLock AL 20
Гуми:
Предна – Schwalbe Nobby Nic 2.35 720
Задна – Schwalbe Nobby Nic 2.35 720
Вътрешни – Tubolito 158
Лапа – Thomson Elite X4 40mm 141
Кол седалка – Thomson Elite 30.9 250
Седалка – Giant Contact 250
Скоба седалка – Hope 49
Заден Quick release - Hope 63
Педали – CB Stamp 1 300
Спейсър чашки – Carbon 1
Пеперудка – No Name 9
Кормило –
Грипове – Sram XX1 104
Команда – Sram GX Eagle Gripshift 104
Дерайльор заден – Sram GX Eagle 292
Касета – Sram GX Eagle 10-50 448
Верига – Sram GX Eagle 272
Курбели – Sram GX Eagle 165mm 624
Средно Sram Dub BSA 73mm 81
Водач - 77Designz FREESOLO™ ISCG05+BSA - V2 16
Башгард - 77Designz CRASH PLATE™ ISCG 05 32
Кабели – Alligator I-Links 50
Предна спирачка – Shimano Deore 500
Задна спирачка – Shimano Deore 486
Предпазител chainstay 17
Бандажи 15
Скоби брони 5


Total: 11608

Както виждате теглото при всички положения трябва да дойде под 12кг, което за твърдак не е нещо грандиозно, но пък и не става дума за изпилена хай енд конфигурация...
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Alexi » Пон Май 13, 2019 10:26 am

хубава сглобка :beer: между другото имам излишно 110 грамово алуминиево кормило ( жълтооранжево наподобяващо Рентал Фатбар право е и е около 600-620мм по спомен )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Май 13, 2019 10:26 pm

Страхотно колелце ще стане - да сте здрави и двамата да се кефите из горите! Има ли причина да не е тюблес?
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Harka » Вто Май 14, 2019 8:13 am

Мерси, мерси. :)

@Alexi:

Благодаря за предложението, но за жалост ми идва твърде късо...

@Pr3d4t0R:

Единствената причина е лошият ми опит от преди години с тюблес системите. Със сегашните "тюблес реди" гуми нямам опит обаче. Може и да са се променили нещата... Какъв е твоят опит?
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот thechosen » Вто Май 14, 2019 10:43 am

Чудесно звучи, със здраве и радост да го кара.

Пробвахте ли вече вилката, работи ли прилично с лек карач (колко кг. е младежа).

И аз бях пред избор на нов велосипед за младежа, но след много чудене и гледане реших да взема цял и в последствие да подменям части при нужда, та ми е интересно дали вилката ще работи добре.

За тюблеса само добро мога да кажа - от около 5 години карам така и с подходящите гуми, да са с подсилени бордове и/или готови за тюблес не съм имал сериозен проблем. А карането с ниско налягане ще е много подходящо за детски твърдак, комфорта ще е много по-добър както и сцеплението, пък и прещипването на вътрешните по бордюри и каманаци го няма.
На моя син ще му ги направя при първа възможност тюблес.
thechosen
 
Мнения: 235
Рейтинг: 1875
Регистриран на: Чет Май 29, 2003 3:49 pm

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот IvanTheMan » Вто Май 14, 2019 11:01 am

Явно имаш много свободно време, нерви и пари...Напиши ни поне и колко лева излезе бойния твърдак, за грамажа разбрахме...
IvanTheMan
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1110
Регистриран на: Нед Май 29, 2011 10:27 am

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Май 14, 2019 2:01 pm

Карам тюблес от преди гумите и шините да са пригодени за това - с модерните части в момента много лесно хваща. Ето едно отлично клипче да се ориентираш за боза - https://www.youtube.com/watch?v=G2Oqwuh ... x=8&t=610s

Също така вече има достъпни комплекти с фитили и СО2 патрони, което елиминира рискът да се налага да се слага вътрешна. Ако е срязана твърде много отваря се, почиства се и се лепва с лепенка от вътрешната страна, като се надува обратно с СО2 патронът. От тези съм много доволен - https://dragzone.bg/lepenka-za-vnshna-g ... -tool-tb-2 Няма вилка, която толкова да подобри комфортът, както гума на по-ниско налягане.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Ivan_NL » Вто Май 14, 2019 2:26 pm

Я кажи какви са ти впечатленията от Tubolitos, предполагам че караш с тях. Можеш ли да ги сравниш с латекс ако си карал с такива.
Аватар
Ivan_NL
 
Мнения: 95
Рейтинг: 1490
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2008 9:48 am
Местоположение: Холандия

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот I.nfraR.ed » Вто Май 14, 2019 4:27 pm

Pr3d4t0R написа:От тези съм много доволен - https://dragzone.bg/lepenka-za-vnshna-g ... -tool-tb-2


И аз съм с такива, но единствения път в който ми се е налагало да я ползвам досега нещо не можа да лепне. Аз ли не почистих добре, лепенката ли беше "крива"...
Нося си и вътрешна за всеки случай, обаче при нея рискът да се спука още при надуването е много голям, тъй като преди това външната най-вероятно ще е събрала безброй трънчета, които я успея да изчистя с ръка, я не.
Така че винаги е за предпочитане да се поправи външната - дали с фитил, дали с лепенка и да се надуе с патрона, както казваш.
Аватар
I.nfraR.ed
 
Мнения: 256
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Авг 20, 2009 10:48 am

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Harka » Вто Май 14, 2019 5:38 pm

@thechosen:

Мерси за пожеланията!

Вилката още не я е пробвал, защото колелото все още не е сглобено. Засега не виждам причина да не работи добре, но при положение, че това ще му е първата изобщо работеща вилка, не мисля, че ще успее да открие някакъв проблем дори и да има такъв. 40 кг е иначе. Не е чаак толкова малко.

За тюблеса само добро мога да кажа - от около 5 години карам така и с подходящите гуми, да са с подсилени бордове и/или готови за тюблес не съм имал сериозен проблем. А карането с ниско налягане ще е много подходящо за детски твърдак, комфорта ще е много по-добър както и сцеплението, пък и прещипването на вътрешните по бордюри и каманаци го няма.
На моя син ще му ги направя при първа възможност тюблес.

Карам тюблес от преди гумите и шините да са пригодени за това - с модерните части в момента много лесно хваща. Ето едно отлично клипче да се ориентираш за боза - https://www.youtube.com/watch?v=G2Oqwuh ... x=8&t=610s

Също така вече има достъпни комплекти с фитили и СО2 патрони, което елиминира рискът да се налага да се слага вътрешна. Ако е срязана твърде много отваря се, почиства се и се лепва с лепенка от вътрешната страна, като се надува обратно с СО2 патронът. От тези съм много доволен - https://dragzone.bg/lepenka-za-vnshna-g ... -tool-tb-2 Няма вилка, която толкова да подобри комфортът, както гума на по-ниско налягане.

Добре де, добре де, убедихте ме. :) Трудно мога да кажа нещо срещу аргументите, които изложихте... Всичко си е така.

Тюблес с боза пробвах за първи път 2005-та година на тогавашното ми колело за спускане (Iron Horse Sunday). Кольо Шърмана ми беше направил (разбира се за непригодените за това шини и гуми) бандажи от вътрешни гуми. Признавам, че системата работеше учудващо добре и направо се бях пристрастил към усещането и ниското налягане... докато не спуках гума в една гръмотевична буря на Зелената писта на спускане от Черни връх към Алеко. Така и не успях да разлепя старата, счупих 2 щанги и се прибрах по капла. Малко след това имах още едно спукване, в което бозата не залепи и това беше. Разлюбих тюблеса и го разкарах. Няколко години след това направих още един опит от чисто теглови съображения на тогавашния ми Iron Horse 6. с още по-неподходящ хардуер (гуми, съвсем неподходящи за цела), който дори не успях да го докарам да залепи и това беше. Оттогава не съм правил други опити...

@Pr3d4t0R:

Мерси за клипчето, ще го изгледам с интерес!

Явно имаш много свободно време, нерви и пари...Напиши ни поне и колко лева излезе бойния твърдак, за грамажа разбрахме...


Ами гледам да ми остава чат-пат време за сина ми, да. :dontknow:
Нервите не разбрах защо трябваше да са много...? Крайна цена още нямам, защото не съм събрал всичко още. По предварителна оценка трябва да излезе около 2000 евро без спирачки и седалка, защото въпросните са налични от преди.

@Ivan_NL:

Нямам впечатления. Аз самият не карам такива. Честно казано доскоро дори не бях чувал за тази марка. Открих ги случайно и ми харесаха. Затова ги сложих в конфигурацията.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Alexi » Вто Май 14, 2019 7:03 pm

тюблес е задължително .. аз бих предпочел да карам с по калпава вилка ,от колкото с вътрешни гуми ; а да дариш живот на една гола рамка е удоволствие ,което малцина изпитваме и за това не се оценява подобаващо :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Harka » Пон Май 27, 2019 9:27 pm

Малко по малко започнаха да се събират нещата. Утре чакам и последните части (курбели, скорости, лапа, колче, педали) и почвам да го сглобявам. Купих си и всички необходими инструменти да го сглобя сам, защото на мястото, на което живея, този вид услуги са на твърде ниско ниво...

Ето и малко снимки:

IMG_2980_2.jpg
(229.33 KiB) 625 пъти


IMG_2956_2.jpg
(118.28 KiB) 556 пъти


IMG_2957_2.jpg
(69.6 KiB) 527 пъти


IMG_2960_2.jpg
(100.34 KiB) 420 пъти


IMG_2965_2.jpg
(114.24 KiB) 473 пъти


IMG_2967_2.jpg
(78.85 KiB) 533 пъти


Колелата ги поръчах от Action sports, които от години са се специализирали в наплитането на къстъм колела. За жалост нямаха любимите ми DT Supercomp и се наложи да ползвам новите DT Comp Race, които са малко по-тънки от стандартните Comp.

IMG_2968_2.jpg
(119.27 KiB) 508 пъти


IMG_2969_2.jpg
(121.22 KiB) 514 пъти


IMG_2971_2.jpg
(142.33 KiB) 489 пъти


Инструмент за Sram DUB средно. Имайте предвид, че е специфичен и е възможно не всеки сервиз да го има...

IMG_2975_2.jpg
(84.42 KiB) 517 пъти


Инструмент за набиване на пеперудка:

IMG_2978_2.jpg
(81.17 KiB) 536 пъти


Тръборез:

IMG_2989_2.jpg
(71.38 KiB) 504 пъти


Утре чакам и инструмента за набиване на конуса на чашките на вилката...

Бозата реших да е Stan Race:

IMG_2976_2.jpg
(161.03 KiB) 550 пъти
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Alexi » Пон Май 27, 2019 9:33 pm

искам да съм ти дете :bowdown: :evil:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Harka » Пон Май 27, 2019 10:04 pm

:D

Пфуу, снимките явно са твърде големи, за да се покажат директно. Ще трябва да намеря друго решение, така е много досадно.

Забравих да спомена, че изнамерих кормило - Thomson Trail Al 750 mm. 265 гр. Не е зле за алуминиево кормило. И ще се върже добре с лапата...
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Май 27, 2019 10:23 pm

Охххх красота!

Не си спомням точният модел, защото беше отдавна, но единствените спици, които съм късал бяха на DT с дебелина 2.0/1.6/2.0 :D Отвори вилката и й сложи масло по спецификация, защото фабрично идват кажи речи сухи - махане на краката е достатъчно.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Harka » Пон Май 27, 2019 10:46 pm

Значи може да са били точно въпросните DT Comp Race. :) Изглежда това е наследника на DT Supercomp, които вече ги няма на сайта на DT. Жалко, явно са ги спрели от ценови съображения. Supercomp бяха тройно изтънени и със сигурност по-скъпи за производство от Comp Race...

За маслото - имаш предвид 5wt в ботуша с хидравликата ли?
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Harka » Нед Юни 02, 2019 11:27 pm

Готово е!

IMG_3028_2.jpg
(323.7 KiB) 596 пъти
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Lucky Loser » Пон Юни 03, 2019 8:16 am

Страхотен велосипед !
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1854
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Harka » Пон Юни 03, 2019 10:26 am

Малко коментари относно сглобяването...

Добре де, за безкамерните имахте право, нещата са се променили. Докато се чудех къде да намеря компресор, реших да тествам първо на сухо какво ще стане. Без никакви надежди или очаквания. Сложих гумата (която дори не легна плътно по бордовете на шината, ами си стоеше в средата и), напръсках и бордовете с малко сапунена вода и ударих няколко помпи (с най-обикновена голяма помпа). Това чудо започна да надува още от първото натискане на помпата. След още няколко гумата изпука два пъти и се намести. Инспириран от добрия резултат, с втората гума реших да си спестя сухите тренировки и направо я напълних с бозата. Отново абсолютно безпроблемно напомпване все едно е вътрешна гума. След това сложих боза и на първата гума (която дори не губеше налягане, между другото) и цялата процедура ми отне просто техническото време за слагане на гумите.

По периферните компоненти нямаше някакви кой знае какви предизвикателства. Лапата, колчето и кормилото са със стандартното перфектно качество на Thomson, курбелите и новата DUB система на Срам ми направи добро впечатление. Намирам я за стъпка в правилната посока и ограничаване на ефектите от безкрайно многото стандарти за средно движение, които се ширят в момента... За скобата на седалката и задния quick release на Hope мога също само добри неща да кажа. Не са най-леките на пазара, но се движат много мазно и създават солидно впечатление. Все пак който иска ултимативната скоба/quick release, препоръчвам Tune Würger. Друго добро впечатление ми направиха башгарда/водача на 77Designz. Фирмата е сравнително нова и попаднах на нея след много добрите отзиви, които прочетох за техните продукти в германските форуми. Не са от най-евтините, но са направени много качествено и теглата са повече от добри.

Стигам и до най-интересната за мен тема по това колело – скоростите. По отношение на качеството на изработка на GX групата впечатленията са ми по-скоро смесени. Както вече споменах, по курбелите нямам забележки. Мисля, че за цената си са много добър избор. За задния дерайльор четох много оплаквания от лек луфт в него, който само мога да потвърдя. И при мен има луфт. Дали пречи или не, в момента ми е трудно да кажа. От качеството на грип-шифтовете също не съм много очарован. Изработката им не създава кой знае колко солидно впечатление. Превключването не е лошо, но е далеч от това на Х0, което съм ползвал преди. Дали при Х01/ХХ1 е по-добро – нямам представа. Идеята за физическото свързване на командата с ръкохватката е гениална сама по себе си и принципно не е изпълнена лошо, но ми се наложи при едната ръкохватка да изрежа с нож стърчащи ръбове пластмаса, за да може въобще да влезе в кормилото. Факт, който също е красноречив за качеството на изработка... Касетата ми направи по-скоро добро впечатление. Естествено е компромисна по отношение на теглото, но пък за тези пари толкова. След първите тестове ми се струва, че черното и покритие много бързо ще падне. След многото прочетени лоши отзиви за GX веригата, в последния момент я смених за X01 такава. Признавам, че черният и цвят се върза много добре с останалите компоненти и въобще изглежда много яко. :)

Монтажът на скоростите мина безпроблемно като изключим, че останалата ми от 6.-та броня Алигатор се оказа твърде къса. Реших все пак да я оставя временно така и другата седмица ще я удължа. По отношение на настройката на скоростите за жалост не всичко мина гладко. Докарах го до положение да превключва на всички венци безпроблемно с изключение на най-малкия, където не иска да превключи. Почти съм сигурен и къде е проблема. В упътванията за монтажа на Eagle, които гледах, препоръчваха линията на горното зъбно колело на дерайльора да е леко размината в посока надолу спрямо най-малкия венец. При мен обаче това разминаване на успях да го постигна, защото хода на дерайльора просто свърши и в момента двете зъбни колела са на една линия. Все още не съм установил откъде идва проблема, но първото, което ще направя, е да проверя дали задното ухо на рамката е право. При Eagle това било много важно и дори при нови рамки често се случва да не е идеално право. Ако някой е имал подобен проблем ще се радвам да сподели... Не ми хрумва друго какво може да е.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Юни 03, 2019 11:19 am

Да, добро предположение е ухото дали е право - много много чувствителни са 12те за това и съответно това е причината да карам 11ка. Малко повече по този въпрос:
ревю https://www.mtb-news.de/news/2019/01/08 ... lesertest/
отстояние между венчетета при различните касети https://bike.bikegremlin.com/1232/bicyc ... atibility/

С тулчето за проверка на отдалечеността би трябвало да си я направил добре. Другото е дали дължината на веригата точна. Също така добра практика при настройването на 1х системи е да се обира жилото, когато дерейльорът е в средата на касетата - по този начин "грешката", която натрупва по пътя си към двата края е най-малка.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Alexi » Пон Юни 03, 2019 1:04 pm

при разкачено жило ( или силно охлабено ) дерайльора трябва да е на най малкото венче и да върви гладко веригата в 2те посоки без прищраквания .. от там се почва настройката .. сега за да не слиза до него то или жилото е много опънато ,или началното положение на дерайльора е грешно и е много навътре .. инак брутална машинка се е получила евала :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот koopss » Пон Юни 03, 2019 1:07 pm

Harka написа:Малко коментари относно сглобяването...


курбелите и новата DUB система на Срам ми направи добро впечатление. Намирам я за стъпка в правилната посока и ограничаване на ефектите от безкрайно многото стандарти за средно движение, които се ширят в момента...

Аз не съм особенно впечатлен, разскърца се средното след 400-500км. Днес или утре ще разглобявам за инспекция... (относно събирането на многото стандарти - да добре е замислено - факт).


Harka написа:Стигам и до най-интересната за мен тема по това колело – скоростите. По отношение на качеството на изработка на GX групата впечатленията са ми по-скоро смесени. Както вече споменах, по курбелите нямам забележки. Мисля, че за цената си са много добър избор. За задния дерайльор четох много оплаквания от лек луфт в него, който само мога да потвърдя. И при мен има луфт. Дали пречи или не, в момента ми е трудно да кажа. От качеството на грип-шифтовете също не съм много очарован. Изработката им не създава кой знае колко солидно впечатление. Превключването не е лошо, но е далеч от това на Х0, което съм ползвал преди. Дали при Х01/ХХ1 е по-добро – нямам представа. Идеята за физическото свързване на командата с ръкохватката е гениална сама по себе си и принципно не е изпълнена лошо, но ми се наложи при едната ръкохватка да изрежа с нож стърчащи ръбове пластмаса, за да може въобще да влезе в кормилото. Факт, който също е красноречив за качеството на изработка... Касетата ми направи по-скоро добро впечатление. Естествено е компромисна по отношение на теглото, но пък за тези пари толкова. След първите тестове ми се струва, че черното и покритие много бързо ще падне. След многото прочетени лоши отзиви за GX веригата, в последния момент я смених за X01 такава. Признавам, че черният и цвят се върза много добре с останалите компоненти и въобще изглежда много яко. :)

При мен с цел спестяване не тегло, сложих по-новия NX шифтър вместо GX (теглото беше единствената причина, а и също така нямах нужда от екстрите на GX - променяне на ъгъла на палеца). Повече от доволен съм, но използвам Matchmaker (шифтъра е закрепен на скобата на спирачката). За касета реших да рискувам с "китаец", заради цена, реиндж, и най-вече тегло. Т.е 11-50, тежаща 380гр, за 80USD. Колкото и да гледах какво в момента е налично в Eagle груп-сет-а, реших че ще рискувам и ще сменям дори и веднага ако не фит-не. Е стана и все още я карам вече около 1к километра с GX верига (два броя, като в момента е втората на смяна).




Harka написа:Монтажът на скоростите мина безпроблемно като изключим, че останалата ми от 6.-та броня Алигатор се оказа твърде къса. Реших все пак да я оставя временно така и другата седмица ще я удължа. По отношение на настройката на скоростите за жалост не всичко мина гладко. Докарах го до положение да превключва на всички венци безпроблемно с изключение на най-малкия, където не иска да превключи. Почти съм сигурен и къде е проблема. В упътванията за монтажа на Eagle, които гледах, препоръчваха линията на горното зъбно колело на дерайльора да е леко размината в посока надолу спрямо най-малкия венец. При мен обаче това разминаване на успях да го постигна, защото хода на дерайльора просто свърши и в момента двете зъбни колела са на една линия. Все още не съм установил откъде идва проблема, но първото, което ще направя, е да проверя дали задното ухо на рамката е право. При Eagle това било много важно и дори при нови рамки често се случва да не е идеално право. Ако някой е имал подобен проблем ще се радвам да сподели... Не ми хрумва друго какво може да е.


Това е изкючително пипкава за настройка система. След много четене и гледане на гайдове в youtube, дори се учудих че моята магария (11sp noname касета 11-50, работи без проблем с Eagle GX дерейльор и Eagle NX shfiter). Но потвърждавам твоя проблем, и при мен крайната позиция, т.е първа скорост (на 11ск касета), дерейльора е почти в края на хода си. Може би още няколко милиметра и няма да подлежи на настройка чрез болтовете. Според мен просто е сметнат за по-нови рамки с различни отстояния.
Аватар
koopss
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1315
Регистриран на: Вто Юни 14, 2016 2:08 pm

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Harka » Пон Юни 03, 2019 2:17 pm

@Pr3d4t0R; Alexi:

Мерси за съветите! Ще направя още един финален чек на жилата и ако няма резултат ще го закарам да му видят ухото някъде. За поръчка на уреда за мерене вече нямам време, че пътуваме края на седмицата... При първа възможност обаче ще си купя такъв. Иначе отдалечеността в радиална посока спрямо касетата мисля, че я докарах добре. Дължината на веригата също ми изглежда добре.

@koopss:

Средното ти на резба ли е (BSA), или се набива в рамката?
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Юни 03, 2019 4:08 pm

Туулчето трябва да ти е дошло в кутията, няма нужда да купуваш отделно - ето пример https://youtu.be/4Dcq0yj0Qqo?t=172
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Harka » Пон Юни 03, 2019 4:12 pm

Нямах предвид него, а този за проверка на ухото:

https://www.parktool.com/product/derailleur-hanger-alignment-gauge-dag-2-2?category=Frame%20%26%20Fork
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот koopss » Пон Юни 03, 2019 4:34 pm

Harka написа:@koopss:
Средното ти на резба ли е (BSA), или се набива в рамката?


Антика е рамката, на резба съм (Но смазах както се полага с грес преди завиването).
Аватар
koopss
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1315
Регистриран на: Вто Юни 14, 2016 2:08 pm

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Harka » Пон Юни 03, 2019 8:36 pm

Аха, кажи като разбереш от какво е било скърцането...
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Harka » Сря Юни 05, 2019 11:24 am

Още малко снимки...

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И крайните тегла:

Компонент Тегло
Рамка – Dartmoor Primal 2207
Чашки Cane Creek 40 IS42 - IS52 95
Вилка – Rock Shox Pike RC 150mm 1952
Колела:
Предна главина –Hope Pro 4 15x110mm 192
Задна главина – Hope Pro 4 135x10mm 305
Шини – NoTubes Arch MK3 856
Спици – DT Competition Race 323
Нипли – DT ProLock AL 20
Гуми:
Предна – Schwalbe Nobby Nic 2.35 731
Задна – Schwalbe Nobby Nic 2.35 759
Боза Stan 200
Бандажно тиксо 27мм Stan 14
Вентили Stan 15
Лапа – Thomson Elite X4 50mm 177
Кол седалка – Thomson Elite 30.9 228
Седалка – Selle Italia SLR Kit Carbon 132
Скоба седалка – Hope 49
Заден Quick release - Hope 63
Педали – CB Stamp 1 299
Спейсър чашки – Carbon 5
Пеперудка – No Name 10
Кормило – Thomson Trail Al 750 mm 265
Грипове – Sram XX1 103
Команда – Sram GX Eagle Gripshift 104
Дерайльор заден – Sram GX Eagle 292
Касета – Sram GX Eagle 10-50 450
Верига – Sram X01 Eagle 236
Курбели – Sram GX Eagle 165mm 615
Средно Sram Dub BSA 73mm 75
Водач - 77Designz FREESOLO™ ISCG05+BSA - V2 18
Башгард - 77Designz CRASH PLATE™ ISCG 05 33
Кабели – Alligator I-Links 39
Предна спирачка – Shimano Deore 519
Задна спирачка – Shimano Deore 498
Предпазител chainstay 18
Скоби брони 5


Total: 11902
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Alexi » Сря Юни 05, 2019 11:27 am

а откъде заръча тая късата синичка броня към дерайльора ,желая такава и аз :D
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Детски „боен“ твърдак

Мнениеот Harka » Сря Юни 05, 2019 11:34 am

Беше ми останала от стария Iron Horse. Но тогава откъде съм я поръчвал вече не си спомням... Сега гледам, че я има тук: https://www.tuning-bikes.de/Alligator-Schaltzugset-Ilink
Цената ми се струва доста завишена обаче...
Иначе бронята е чук и е моят фаворит за броня на всички времена.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта