Страница 48 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Яну 15, 2019 8:56 am
от Alexi
stoyancha написа:Днес ми пристигна новият Eagle дерайльор и виждам, че долната ролка е променена. Каква е идеята?
Изображение

тази ролка има склонност да се троши и да скапва кейджа .. дано да са решили проблема .. инак ето една добра новина :
https://www.youtube.com/watch?v=hDA0oiuMltA
шимано и срам 12 са напълно взаимозаменяеми като отделни компоненти вкл. командите ( не че срамската става за нещо но поне е евтина )

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Яну 15, 2019 11:18 am
от Pr3d4t0R
Яко и доста неочаквано :clap:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Яну 15, 2019 8:42 pm
от XaCkBuTukC
Имам курбел команда Sram GX дерейльор Sram GX цялата система без касетата за 11ск въпроса е следния дерейльора е със средно рамо и може ли да събере sunrace 11-50 , някой карал ли го е с такава комбинация и има ли дефекти при експлоатацията ?
Edit
Касетата е обикновена без XD

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Яну 16, 2019 7:57 pm
от koopss
XaCkBuTukC написа:Имам курбел команда Sram GX дерейльор Sram GX цялата система без касетата за 11ск въпроса е следния дерейльора е със средно рамо и може ли да събере sunrace 11-50 , някой карал ли го е с такава комбинация и има ли дефекти при експлоатацията ?
Edit
Касетата е обикновена без XD



Според SRAM - не

https://www.sram.com/sram/mountain/prod ... derailleur
-cut-
Max Tooth 42t
-cut-

На практика - без удължител ще успее да качва, но със зор.
И аз ги играх тези номера. За да ми е мирна главата, просто си поръчах от вече изключително евтините Eagle (NX Machmaker X Shifter [щото е по-евтин от GX, и най-важното заради което го предпочетох - по-лек е от GX] и GX pulley). Тази комбинация е сертифицирана да работи с 50t, въпреки че е супер капризна, с ниско висящ дерейльор, и да си кажем чесно си е трън г гъ*а..

Поздрави

Edit:
За 1x11 mid cage, намерих само за SRAM Force® 1 Rear Derailleur, където е горе-долу същото:
Cage Sizes Short (fits 11-25 through 11-28 cassettes), Medium (11-25 through 11-36), Long (11-36 through 10-42)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2019 7:36 am
от XaCkBuTukC
Информацията е от 2015 когато 100% Sram не са имали касета с 50 зъба или поне не на пазара , играл си ги тея номера значи че си карал така или си го мислил ?
Когато хората започнаха да добавят екстендъри за да си направят работещо 1х10 дерейльорите също не бяха направени за такива касети. Порових се из тубата и наистина си го има с този дерейльор и 50 зъба направено просто се чудех дали някой има впечатления от дълга употреба на тази комбинация , все пак и 46 е вариант.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2019 7:43 am
от Alexi

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2019 12:03 pm
от hitar_potar
Абе, не че нещо, ама що си вкарвате тоя таралеж в гащите с тия тави 50т??? Гледам Сънрейс се върти около 90-100 паунда касетата, и ако успее дерайльора да качва на 50-ката, ще е със зор, или пък ще купувате и по-дълго рамо (още някой друг лев). И от цялата работа има шанс дерайльора да е по-близо до земята или да е по-разпънат. Не ви ли е по-удачен варианта 1 срамска касета 11 скорости 10-42 (има вече за достатъчно малко пари, както и малко ползвани такива), евентуално с 1 първа зъбчатка 44-46 зъба (някой правеше точно такива за подмяна на срамските 42-ки), и ако ви е нужен 1 XD-храп (ако вече си нямате), и да ви е мирна главата? Вярно може малко по-скъпо да излезе, но ще е по-леко, по-прибрано, по-издръжливо и по-красиво. :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2019 12:12 pm
от Gworan
^ като е 50, или повече, най-голямата отзад, може отпред да се кара с 34, 36. С новите касети даже и най-малкия зъбак отзад вече е 10 или 9 зъба. Като е само 11, и ползваме малка плоча отпред (30-32) за да компениса че нямаме достатъчно голяма отзад, губим от максималната скорост при въртене. А пък и окачването работи различно като се сложи толкова малка плоча отпред...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2019 6:39 pm
от koopss
XaCkBuTukC написа:Информацията е от 2015 когато 100% Sram не са имали касета с 50 зъба или поне не на пазара , играл си ги тея номера значи че си карал така или си го мислил ?
Когато хората започнаха да добавят екстендъри за да си направят работещо 1х10 дерейльорите също не бяха направени за такива касети. Порових се из тубата и наистина си го има с този дерейльор и 50 зъба направено просто се чудех дали някой има впечатления от дълга употреба на тази комбинация , все пак и 46 е вариант.



Моля за извинение. Пропуснал съм есенцията на въпроса. Да за около месец карах 11GX на 11-50 касета. Аз не успях да го настроя да не се мъчи на най-ниските предавки. Много хора успяват, явно има разлика в това дали е 2x11 или 1x11 (незнам какъв беше моят). Също мога да добавя, че вероятно ми беше криво и ухото по време на теста. След поставяне на удължител, започна да работи много по-добре.

В момента докато чакам 1x12 системата, карам 1x8 (x5 шифтер и дерейльор) на 11-42 с удължител(уж го взех за проба, но пък покарах GX11 вместо него преди това. Сега след около 700км, мога да кажа че съм очарован, а очаквах бедствие). За тази комбинация (1x8 11-42, x5 - с 32t плоча овал) мога да кажа, че работи феноменално добре. Ще взема тези дни да махна hanger-a да видя как ще бъде без него.

Относно касета, аз реших да рискувам със скъпа такава китайска. Да видим. (не се и надявам да е нещо феноменално, просто реших да рискувам).
ae-11-50.jpg
(73.75 KiB) 208 пъти

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2019 7:01 pm
от Boyan1984
Интересно, толкова лека, непременно да споделиш как е, като я покараш.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2019 9:46 pm
от hitar_potar
Gworan написа:^ като е 50, или повече, най-голямата отзад, може отпред да се кара с 34, 36. С новите касети даже и най-малкия зъбак отзад вече е 10 или 9 зъба. Като е само 11, и ползваме малка плоча отпред (30-32) за да компениса че нямаме достатъчно голяма отзад, губим от максималната скорост при въртене. А пък и окачването работи различно като се сложи толкова малка плоча отпред...

Като имаш 10т отзад, отпред можеш да сложиш без проблем 32т плоча и ще имаш предавка горе долу колкото 36/11 - аз не виждам смисъл от повече на ендуро, даже това може би идва тежичко. А с 30т плоча нещата ще са още по-добри, особено ако не наблягаш на равни и на адол и асфалтови пътища. ;)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2019 10:06 pm
от Alexi
аз съм с такова задвижване ,10-42 с 30т плоча - спокойно се държи 30км/ч по равно ако се наложи ,същевременно нагоре е достатъчно леко .. дерайльора ми е късо рамо ,прибрано и красиво отзад без някакви чинии по 600 грама :beer:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2019 10:23 pm
от koopss
Boyan1984 написа:Интересно, толкова лека, непременно да споделиш как е, като я покараш.


Ще шерна снимки/видео като дойде и после като я поползвам. Би трявало до две седмици да пристигне.
Реших да я пробвам, точно заради теглото, защото е по-лека от SRAM GX 12, и доближава до X01. Има няколко "марки" в "китаиския" сайт, предлагащи я под различно име и цена. Ревютата са добри, но пак не ми вдъхват много доверие.
Отделно, ще правя очевидната свинщина на 1x12 Eagle с 12x верига (GX), да сложа 11x касета (четох, работи без "видими дефекти").

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2019 10:27 pm
от koopss
Alexi написа:аз съм с такова задвижване ,10-42 с 30т плоча - спокойно се държи 30км/ч по равно ако се наложи ,същевременно нагоре е достатъчно леко .. дерайльора ми е късо рамо ,прибрано и красиво отзад без някакви чинии по 600 грама :beer:


E да 10-42 изглежда доста по-добре. На мен ми бавнее една идея 11-42 с 32 овал отпред - с много зор съм вдигал 41км/ч но с 34t ще бъде в пъти по-добре. Мисля даже да поръчам и една предна 36-ца за да тествам. (не ми се сменя още храповик за XD)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2019 10:42 pm
от Boyan1984
Аз също се чудя за 32 или 34 плоча с 11-50 касета. Карам и асфалт, но мисля че и 32-ка ще ми върши работа. Пък и ще има достатъчно за баирите.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Яну 25, 2019 10:00 pm
от koopss
Едно бързо разодянване на темата.

(не погледнах колко инчови са им машините, но да споделя, това което се коментира в шернатото, 34 на 11-42) (2x-то е ясно, че няма да има проблем):

https://youtu.be/MwF5cHdKyvs?t=391


(аз лично с текущото (32 - 11-42) не откривам съществена разлика на изкачване. На висока скорост ДА. Е скоро ще тестваме 34 на 11-50, да видим.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Яну 26, 2019 3:16 pm
от halfdone
Имам 30-ка нормална и се чудя с какво да я сменя. Дали 30-ка овал или 28Т нормална. Приориретно ми е изкачването, тоест бавните скорости.
Кое ще бъде по-добре според вас?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2019 4:28 pm
от koopss
halfdone написа:Имам 30-ка нормална и се чудя с какво да я сменя. Дали 30-ка овал или 28Т нормална. Приориретно ми е изкачването, тоест бавните скорости.
Кое ще бъде по-добре според вас?


Логично - 28Т, но пък ще е проблeмно с високите скорости ако не си на 10-xx задна касета.
Ако сложиш 30 отпред на 11-50, ще си като 22(предна)-32(голяма отзад) (ама горе-долу), което е на най-високата предвка и ще е около 5км/ч с каданс около 60. Т.е за мен по-бавна предавка от това е безмислена (освен ако изкачването не е над 15км с голям наклон) - аз лично, на тази предавка си слизам да си бутам.

Относно овала, е малко като бившата война цска-левски.
Аз лично сложих овал да тествам сам и да преценя, и някакси, към момента с нормална не-овална плоча не ми се кара (явно докато не ми уври малко главата).

Поздрави

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2019 6:58 pm
от halfdone
Чудя се защото са много хвалени тези овали, въртяло се по-лесно, по-малко натоварвали, равнявали се и на 28Т. Намерих едно мнение на човек карал 28 и минал на 30ка овал, който не намерил разлика.
Ще взема да пробвам и аз как са, пък ще видим.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2019 7:07 pm
от Lucky Loser

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2019 9:24 pm
от Gworan
Карах 30ка кръгла, след това я смених с 32ка овал. Усетих разлика моментално. Въртенето е като цялото по-плавно, и по-равномерно по целия кръг който правят краката. Това мисля е най-важната разлика.
На първото каране с овал усетих болка в коленете, но след това, на следващото каране вече не. Не знам дали е свързано...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2019 10:30 pm
от Pr3d4t0R
30ка овал е по-тежко от колкото 28 стандартен - от опит говоря. С овалът усещането е, че кракът си почива през полвината оборот, което пести някакви сили. Също така контролът върху силата предавана на задното колело е по-лесен. Със сигурност овалът ще го усетиш по-лесен от сегашният - ако ти трябва съвсем малко тогава нямаш нужда от 28ца.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2019 11:41 pm
от Zayphod
Gworan написа: А пък и окачването работи различно като се сложи толкова малка плоча отпред...


Почти във всички случаи работи по-добре с по-малка плоча. :peace:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2019 11:47 pm
от Gworan
Pedal kickback, anti-squat, това отива към по-зле като се сложи по-малък венец.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Яну 27, 2019 11:57 pm
от Zayphod
Напротив, отива към по-добре, но не е толкова просто да се каже. Има голямо значение дизайна на окачването и комбинацията от зъби отпред и отзад.
Не са много видовете дизайни на окачването, които работят добре с 34+ зъба отпред.

Linkage Design - интересен блог по темата, но е на испански.

P.S. Suspension Linkage Kinematics: The Basics of Anti-Squat and Pedal Kickback - към края на статията се обсъжда точно това и са дадени няколко примера.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Яну 28, 2019 7:40 am
от Gworan
Интересно, може аз да съм прочел грешно някъде. Или, както каза, може би е различно за различните видове окачване...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Яну 31, 2019 9:31 pm
от Boyan1984
https://www.pinkbike.com/news/shimanos- ... lable.html
Оплескаха я здравата, не съм вярвал че Шимано са способни на такъв гаф.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Фев 01, 2019 12:15 am
от LiveByTheCode
Boyan1984 написа:https://www.pinkbike.com/news/shimanos-new-xtr-drivetrain-still-isnt-available.html
Оплескаха я здравата, не съм вярвал че Шимано са способни на такъв гаф.

Няма гаф, просто завода в който правят плочите и курбелите е имало пожар и всичко е изгоряло и затова се бавят

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Фев 01, 2019 12:22 am
от Alexi
други неща се говорят в линка .. така неистово рекламирания "тих" заден хъб отпада ,отпадат или ще се променя дизайна на доста чарколи по групсета ,явно има липса на надеждност към момента .. забавиха се с повече от година през това време Срам жънат с новия NX като нито при високия клас нито при средния имат някаква конкуренция ..

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Фев 01, 2019 8:31 am
от Boyan1984
Мда, не е само пожара. Ето и какво да очакваме от SunRace: https://bikerumor.com/2018/11/06/sunrac ... 12-groups/