1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thechosen » Пет Авг 23, 2013 11:52 am

Привет

Има теми за 1х... но тук ми се иска да обсъдим евентуалните проблеми при преминаване на велосипед с двойно окачване използващ се за каране и нагоре и надоле към някоя от комбинациите 1х9, 1х10, 1х11 ... и каквото там измислят като брой на венците отзаде.
От известно време се замислям за намаляване на плочите - сега 3 броя 22/32/44 към 1 или 2.
След пускането на плочите с профилирани зъби и отзивите за тях за момента съм се спрял на следната комбинация:
Race Face 30Т SINGLE RING (9/10/11 SPEED) NARROW/WIDE + SHIMANO Deore Cassette 9-speed CS-HG61 12-36
Сега експериментирам как ще е нагоре, като изполвам най-близките налични ми предавки.

По интересните въпроси обаче са свързани с работата на окачването - "ритане" на педалите, спъване на работата на окачването и други възможни последици от преминаването към 1х9 и скъсяването на веригата.
Осъзнавам, че тези неща зависят от самото окачване, но моля хората с практически опит да споделят имали ли са някакви проблеми и как са се преборили с тях.
Теоретичните аспекти също ще са интересни - какво влияние би оказала промяната на различните видове окачване.

Велосипеда за евентуалната промяна към 1х9 е Felt Compulsion 2 2009 .

Това което ми хрумва за сега е да скъся веригата колкото да може да работи със средната плоча 32 и да пробвам как ще се държи, ако така не се забелязват проблеми мисля че минаването към 30Т няма да окаже голяма промяна.
thechosen
 
Мнения: 169
Рейтинг: 1535
Регистриран на: Чет Май 29, 2003 3:49 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот spirov92 » Пет Авг 23, 2013 12:27 pm

Не виждам как дължината на веригата ще влияе на окачването. Въпросното "ритане" на педалите, ако го нямаш при сегашните предавки, едва ли ще го има и с една плоча. Все пак не ми се вярва при читава рамка разстоянието между средното и оста да се мени толкоз, че да го има това ритане. Виж, преди години карах Sprint Camel, и можех да се движа като скачам върху педалите, понеже междуосието се менеше с ~10см при сгъване. :D
spirov92
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 07, 2009 4:05 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот TheUndertaker » Пет Авг 23, 2013 12:44 pm

Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thechosen » Пет Авг 23, 2013 1:04 pm

TheUndertaker благодаря за темата :beer: , захващам се да я прегледам :eyebrow:
thechosen
 
Мнения: 169
Рейтинг: 1535
Регистриран на: Чет Май 29, 2003 3:49 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Nocturne » Съб Авг 24, 2013 9:59 am



Признавам, че не изчетох всичките 7 страници, но това което видях като цяло е от преди 1-2 години и не дава конкретни предложения.

Лошото е че май няма никой тук, който да е пробвал предложението на Generel Lee http://www.bike-discount.de/shop/k750/a ... -sram.html
За сега не виждам друга алтернатива на XX1, която да запази възможностите на байка на баир. Разбира се, всеки може да си направи 1х10 със стандартна касета 11-36, но това няма да е AM колело..
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 410
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот gilb » Съб Авг 24, 2013 10:57 am

Nocturne написа:Лошото е че май няма никой тук, който да е пробвал предложението на Generel Lee http://www.bike-discount.de/shop/k750/a ... -sram.html
За сега не виждам друга алтернатива на XX1

Пробвахме го в Стара Загора и това чудо (General Lee) и човека,който караше с него остана просто очарован.
Единствения минус за който чух,беше малкият избор на съвместими с приставката касети.
Впоследсвтие го замести ново ХХ1.
Аз лично го покарах мъничко,но беше със 2 плочи отпред и на определени предавки си е направо извратено.
Изображение :turtle:
По-добре си дръж устата затворена и бъди смятан за глупак от колкото да я отвориш и да премахнеш всички съмнения. Марк Твен
РАЗПРОДАЖБА
Аватар
gilb
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1826
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 8:10 pm
Местоположение: София / Стара Загора

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Nocturne » Съб Авг 24, 2013 11:44 am

Е много се радвам, че се появи-да кажеш как е.
Доколкото съм проучил въпроса ще ми трябват следните неща, за да се осъществи идеята:
SRAM 10-скоростна касета, нямало значение каква е (1030/1050/1070)
Въпросния адаптър на Leonardi Racing
Верига за 10 скоростна система SRAM
Single Speed курбел за 10 скоростна система, като например този http://www.chainreactioncycles.com/bg/e ... prod105095
Заден обтегач SRAM X9 medium cage (не type 2, а обикновения) с задна команда SRAM X9.

Лощото е че не мога да използвам нищо от моето колело, защото сега съм с 3х8. А всичките тези части струват към 700лв. Това е 2 пъти по евтино от XX1, но все пак си остава сериозна сума...

А този твой приятел продал ли е General Lee адаптъра?
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 410
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот gilb » Съб Авг 24, 2013 11:03 pm

Nocturne написа:
А този твой приятел продал ли е General Lee адаптъра?


Не мисля,че го е продал или ще иска да го продава...Той си има още 2 велосипеда и все ще му намери приложение.
Проблема е,че не мога да ти кажа как ще работи с една плоча и водач.Със две определено се усещаше,че малката не е необходима,но пък голямата на някои по-технични нагорнища (обикновено кратки с много голям наклон) идваше много голяма.
Трябва да се уцели правилния размер и затова отначало можеш да пробваш със плочи от разглобяеми курбели.
Освен това веригата за ХХ1 (+ - + - + -) не е съвместима с този адаптор - не включва правилно и това го разбрахме в полеви условия.Това означава,че трябва да се кара с нормална 10-скоростна верига и а така веригата ще пада от вътрешната страна на курбела (да,дори и със сингълспийд плочата) при липса на декланшор или водач (също тествано).
Изображение :turtle:
По-добре си дръж устата затворена и бъди смятан за глупак от колкото да я отвориш и да премахнеш всички съмнения. Марк Твен
РАЗПРОДАЖБА
Аватар
gilb
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1826
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 8:10 pm
Местоположение: София / Стара Загора

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Nocturne » Нед Авг 25, 2013 8:06 am

Водач не мисля, че ще трябва. Това е също идеята на цялата система с 1 плоча отпред. Single Speed курбелите са с много големи зъби и веригата е почти невъзможно да падне и няма никакво тресене, за да е нужен водач.
Замисъла е да няма водач, преден декланшор и команда, което спестяват повече от половин кг.

С колко зъба са били тези 2 плочи, с които си карал? Аз мисля че 32 отпред ще е достатъчно, за да може да качва баири.

За какво ти е верига от XX1, тя струва маса пари, дават го с нормална 10-скоростна верига на Срам, че си работи.

Единственото нещо, което ме спира да купя нужните част и да го пробвам е че според мен много скоро ще излезнат по евтини варианти 1х10/11, които ще са на цена около тази, която изчислих че ще дам в момента (700лв.). А тогава ще си е цял groupset и ще имам някаква по-добра гаранция, че ще работи добре.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 410
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот gilb » Нед Авг 25, 2013 8:38 am

Nocturne написа:Водач не мисля, че ще трябва. Това е също идеята на цялата система с 1 плоча отпред. Single Speed курбелите са с много големи зъби и веригата е почти невъзможно да падне и няма никакво тресене, за да е нужен водач.
Замисъла е да няма водач, преден декланшор и команда, което спестяват повече от половин кг.

Ето ти тествано и от други хора http://www.pinkbike.com/news/General-Le ... -2013.html
Водач или декланшор си трябват.Поне според мен и според пинкбайкаджий,но това разбира се са си само съвети. :beer:
Карането без водач със SS плоча би било като велосипед за DH без водач - веригата ще пада от вибрациите. Освен това при най-големия венец на адаптора осукването става немалко.
Изображение
XC водач би свършил идеална работа,много хора карат с такива дори на XX1

Nocturne написа:За какво ти е верига от XX1, тя струва маса пари, дават го с нормална 10-скоростна верига на Срам, че си работи.

Пристигна със други части (въпросният човек си събираше групата поотделно).

Nocturne написа:С колко зъба са били тези 2 плочи, с които си карал? Аз мисля че 32 отпред ще е достатъчно, за да може да качва баири.


24 , 36 ; :) , би трябвало 32 да е достатъчно,наистина,но както ти казах и по-горе не остана време да тестваме всички варианти.
Изображение :turtle:
По-добре си дръж устата затворена и бъди смятан за глупак от колкото да я отвориш и да премахнеш всички съмнения. Марк Твен
РАЗПРОДАЖБА
Аватар
gilb
 
Мнения: 1021
Рейтинг: 1826
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 8:10 pm
Местоположение: София / Стара Загора

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Нед Авг 25, 2013 11:44 am

Пак не виждам за сериозно и дълго катерене как ще елиминираш нуждата от 22 отпред :dontknow: ...

32-40 е все още към 20-25% по слабо от 22-34
По леко също не е (преден дерйльор и шифтър vs. големите венци + водач)
Струва 150$ само за венци ... ако трябва да сменяш дерейльор и касета отиде та са не виде.
Превключването е труно, може да има ядове ...

Та за къв целия зор :dontknow:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6054
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Нед Авг 25, 2013 1:23 pm

По-слабо при какви обороти?
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Нед Авг 25, 2013 3:05 pm

При всякакви. "По-голямо предавателно отношение" е, ако ще се хващаме за думата. То сама по себе си никоя предавка не е "слаба" или "силна".

По темата - аз карах няколко години с шосейна касета до 26t, после до 25, това със стандартен курбел с 22t, даяни се на повечето места, но мога да кажа, че определено не сбърках като си минах на стандартна система с МТБ касета до 32t. На равно и по-скоростни места ми липсват "гъстите" предавки, с които съм си свикнал по презумпция, но пък то при система с един венец и голяма касета това преимущество и без това го няма. Мисля, че за повечето случаи единственото, което може да се махне с лека ръка е голямата плоча.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thechosen » Пон Авг 26, 2013 1:19 pm

Темата на Кривите Спици макар и стара има интересна информация и данни за тяхните експерименти.
Ще си позволя да нахвърлям набързо това което ми направи впечатление - надявам се авторите нямат нищо против:

"Ритането" на педалите - завъртането на курбелите назад поради опъна на горната част на веригата при движение на окачването, зависи от моментното предавателно отношение (на коя плоча отпред и кой венец от касетета е веригата в момента), като колкото по-малка е плочата и по-голям е венеца от касетата токова е по осезаемо то и обратното - при голяма плоча и малък венец намалява. Окачването също играе осезаема роля за по-голямо или по-малко ритане при едно и също предавателно отношение.

Експериментите на момците с Криви Спици са правени само с най-малката плоча 22Т, което е довело до осезаемо "подритване" от педалите и има интересно решение на този проблем с допълнително зъбно колелце на рамката, което до колкото разбирам върши работа.

Надявам се пробвалите да споделят и тук до къде са стигнали с 1х... за да имаме повече информация от първа ръка.

За мен проблема с "ритането" на педалите мисля, че не е сериозен защото и сега си спускам на средна 32Т плоча и някое от средните венчета на касетата, минаването към 30Т плоча не би трябвало да се отрази много а дори и да се отрази може би ще мога да го подтисна с каране на по-малък венец.

Като предавателни отношения които ще останат след преминаване към 1х... всеки сам трябва да си реши. За сега мисля, че мога да мина без последните 2 най-леки предавки с цел опростяване и олекотяване на системата ...пък и бутането не е толкова лошо, особенно в добра компания :D
thechosen
 
Мнения: 169
Рейтинг: 1535
Регистриран на: Чет Май 29, 2003 3:49 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Пон Авг 26, 2013 2:31 pm

Надявам се пробвалите да споделят и тук до къде са стигнали с 1х... за да имаме повече информация от първа ръка.

Пробвалите предполагам не знаят за тая тема, а и не пишат много тука, така че ще си позволя да говоря от тяхно име :D - системата с допълнителния венец продължава да се ползва и работи успешно (мисля на 3 колела до тука). На катерене води до малко бобене обаче. Не е нещо, което не се преживява, доколкото на нас катеренето не ни е кой знае какъв приоритет.

Подритването на 22 не е чак толкова осезаемо, докато не го сравниш на една и съща отсечка с 32/34. Аз карах цяла година само на 22 преди да се повдигне темата. Е не съм си потрошил краката - кара се :) Но на 32 просто е по-добре.
Последна промяна outfaced на Пон Авг 26, 2013 2:41 pm, променена общо 1 път
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6054
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Nocturne » Пон Авг 26, 2013 2:37 pm

outfaced написа:Пак не виждам за сериозно и дълго катерене как ще елиминираш нуждата от 22 отпред :dontknow: ...

32-40 е все още към 20-25% по слабо от 22-34


Аз в момента съм както казах с 3х8 и задната ми касета би трябвало да е 32 на най-големия венец, не е 34 дори и честно казано мнооого рядко карам на тази най-голяма плоча.
Така, че дори да е малко 'по-слабо' като предавателно число мисля, че ще е абсолютно достатъчно. Все пак имаме и крака бе хора..
А как ще се отрази %-но свалянето на..примерно половин килограм откъм катерене? Според мен ще компенсира донякъде ''по-слабото'' предавателно число.

Проблема по-скоро е:
-че предавките няма да са толкова гъсти както досега
-дали обтегача ще качва плавно до 40 зъбния диск
-и дали веригата няма да се разтегли твърде много

Само да вметна че адаптора на Leonardi Racing е с последни 2 плочи 34 и 40, което значи, че няма да има никакъв проблем за обтегача да качи до 34-та, ако има проблем той би трябвало да е само на качването на последната 40та плоча.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 410
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот TheUndertaker » Пон Авг 26, 2013 2:40 pm

Нали правим разлика между различни типове окачвания като говорим за тези неща :D
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Пон Авг 26, 2013 2:44 pm

TheUndertaker написа:Нали правим разлика между различни типове окачвания като говорим за тези неща :D

Мдам ... да не забравяме, че говорим за сингълпивоти. VPP, DW и подобни са по малко засегнати от такива кахъри.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6054
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Вто Авг 27, 2013 7:13 am

А как ви се струва идеята , да намерим адекватен стругар в България, който да направи най-големите 4 венеца подобно на трой лии.
Събирайки се няколко човека, ще е по-оправдано усилието и цената?
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1210
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Вто Авг 27, 2013 7:41 am

windv написа:А как ви се струва идеята , да намерим адекватен стругар в България, който да направи най-големите 4 венеца подобно на трой лии.
Събирайки се няколко човека, ще е по-оправдано усилието и цената?


Не е стругар, а фрезист.
Няма да излезе по евтино, ако въобще го навиеш да се занимава с такава щуротия ;)
Трябва ти някой който да го измоделира на 3Д, а в това има и ноу хау ... освен ако ти случайно не знаеш как се правят венци.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6054
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот cyclopz » Вто Авг 27, 2013 10:43 am

Дори да намериш перфектни аутокад модели на венеца и страхотен фрезист, от какъв материал ще го изработиш? Ще е доста кофти да откъртиш 5-6 зъба при първия напън :xx(:
Аватар
cyclopz
 
Мнения: 179
Рейтинг: 1372
Регистриран на: Пон Авг 05, 2013 10:29 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Nocturne » Сря Ное 13, 2013 3:27 pm

Тук има една статия за chainring-те на XX1 и X01 http://blog.artscyclery.com/product-rev ... rformance/
в която пише, А И НЕ САМО ТАМ, че тези рингове работят много добре с верига за 10 скорости и като цяло може да се използват, за да си направим 1х10 система, нищо че са правени за 11 скорости.

Това ме навежда на мисълта, че мога да си купя, само ринга, защото той носи в себе си основното предимство на системата, а именно специално изработените зъби, които не позволяват падане на верига дори без водач.

Имайки ринга, доста хора комбинират и Шимано и Срам касети и команди без проблеми. Вече е въпрос на финанси за останалата част от този set up.

Някой ще ме светне ли какво е значението на BCD-то, Bolt Circle Diameter? При тези рингове може да бъде 94 и 104.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 410
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Сря Ное 13, 2013 5:32 pm

Болтовете, с които захващаш ринга за паяка са наредени в кръг, който има някакъв диаметър. Ето този диаметър е BCD.
Wide-Narrow венци вече има и от Race Face и Woolf Components на по-нормални цени от XX1 и са за стандартен паяк.
С нормален дерайльор все още се случвало да падне верига, с clutch такъв (SRAM Type 2, Shimano +) практически не. Мисля да го тествам при пролетните ъпдейти.

По въпроса с ефективността, аз карам (твърдак, съответно не мога да говоря по въпроса с окачването) 1х9 градско и по баирите - 38Т отпред, 11-32 отзад. Общо взето по някога съм си мислел, че щеше да ми е добре с 11-34 или 36, но в повечето случай когато ми потрябва нещо по-голямо, съм по-склонен да сляза и да избутам.
Съдейки по това колко ползвам наличните предавки, 36Т отпред може би би ми било една идея по-оптимално.

Голям ринг отпред не виждам кога би ми трябвало, дори карайки в града. Някакви засилвания по нанадолнища...
Малък (22Т) за мен има някакво минимално приложение, но както и да го гледам, повече от 1% надали съм прекарвал изобщо на толкова малък преден... Спестените 2 плочи, преден дерайльор, шифтър и жило ми се струват по-голям плюс.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 988
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: Париж

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Nocturne » Чет Ное 14, 2013 12:35 am

Аз знам какво е BCD, питах просто има ли някаква завимост, характеризираща различните размери? Надали просто така ги правят различни.

Да, идеята ми е Sram X01 или XX1 chainring със Sram X9 Type-2 заден обтегач и стандартна касета 10ка с 36 зъба. Отпред chainringa 30 или 32.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 410
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот thechosen » Чет Ное 14, 2013 9:02 am

SRAM мисля, че нямат 30T за 104 BCD.
При XX1 като гледам в каталога им всички плочи са за 76BCD. При X01 е малко неуточнено кои плочи за какъв монтаж са, та е хубаво да се проверява.
Но има алтернативи за 30Т, които са за 104BCD.
thechosen
 
Мнения: 169
Рейтинг: 1535
Регистриран на: Чет Май 29, 2003 3:49 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Чет Ное 14, 2013 8:50 pm

http://www.raceface.com/components/ring ... rrow-wide/ имат и 30Т. Същата технология като ХХ1/Х01
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 988
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: Париж

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Nocturne » Пет Ное 15, 2013 10:34 am

moridinbg написа:http://www.raceface.com/components/rings/rings/single-ring-narrow-wide/ имат и 30Т. Същата технология като ХХ1/Х01


Много добра алтернатива! С 20 euro е по евтин от X01. http://www.chainreactioncycles.com/bg/e ... prod109723

А този курбел дали е с въпросния chainring или не? http://www.chainreactioncycles.com/bg/e ... prod105095

Просто на снимката на вид ми изглежда същия.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 410
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Пет Ное 15, 2013 1:32 pm

Не са еднакви - на курбела е "обикновен" Race Face Single:
http://www.jensonusa.com/images/Color-I ... 000DXX.jpg

Другият, който показа е Race Face Single Narrow Wide:
http://merlincycles-img.s3-eu-west-1.am ... inring.jpg
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3511
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот xargs » Нед Ное 24, 2013 10:50 pm

Works имат даже по евтин вариант на narrow-wide венец:
http://www.workscomponents.co.uk/works- ... -270-p.asp

при сглабянето на новия байк мисля да се пробвам отпред 32 и отзад 11-36 касета, но ме притеснява, че на спусканията и разни сингълтракове (примерно пътеката покрай Бялата Вода на Витоша) ще ми се налага да въртя като откачен. А по-голям венец отпред със сигурност ще ме затрудни много на изкачванията :-/

Досега си карах с 36/22 отпред и 11-32 касета отзад, и ми е било предостатъчно, даже на изкачвания рядко ползвах последния венец.
Аватар
xargs
 
Мнения: 452
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Nocturne » Нед Ное 24, 2013 11:58 pm

Засега ще се оглеждам за Race Face-a Narrow Wide на добра цена като го пуснат. Зимата не карам и имам време да си взема необходимите части лека-полека на добри цени. Само се чудя да не би 2014 доста марки да излезнат с цели groupset-ве 1х... интереса е голям и по чуждите форуми доста хора преминават на такива скорости. Според мен 2014 може да има отговор от Shimano на XX1/X01, който да е по евтин.
RAM AM.ONE Custom
Аватар
Nocturne
 
Мнения: 410
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 12:44 pm

Следваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта