1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Съб Дек 07, 2013 10:46 pm

"Стилът на въртене" и приложената сила не променят предавателното число на системата. Елементарна физика ли ще дискутираме?
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Нед Дек 08, 2013 9:15 pm

"Приложената сила" според теб няма ли да увеличи въртящият момент? И защо да не си говорим за елементарна физика?
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот PtD » Нед Дек 08, 2013 11:17 pm

@APD, хайде да не сравняваме ябълки с круши - да оставим натренираността настрана. В темата се обсъждат предавателни отношения.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Пон Дек 09, 2013 11:33 am

Точно това и питам - дали според вас има разлика във въртящият момент при по-голяма приложена сила, както има разлика и при различните предавателни съотношения.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот xargs » Пон Дек 09, 2013 12:04 pm

Явно има, то отговора е във въпроса. И все пак, се обсъждат предавки, не кой колко сила има в краката си.
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Пон Дек 09, 2013 12:11 pm

Отделно от силата е въпроса с каданса. Един е свикнал да върти тежко, друг кат вентилатор ...
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот PtD » Пон Дек 09, 2013 3:58 pm

И сега, след като сме уточнили въртящия момент и каданса, да се върнем на предавателните числа.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот psixopat » Пон Дек 09, 2013 4:09 pm

Един въпрос за размишление.Като се махне 17-ката на касета 10-ка остават 15-19... разликата в предавателните числа не е ли много голяма? Предполагам може да се пренареди още малко касетета, зада се получи по-малка стъпка. :dontknow:
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот zero knowledge » Пон Дек 09, 2013 5:05 pm

Топлата вода е да се махнат 17 и 15 и да се ползва 16, но това просто прави кръпката по-малко груба и недодялана. Дори и с 16 предавателните числа не са много приятни - 16:13 е повече от двойно на 21:19. За хубава касета се иска цялостно наместване на предавките, не просто да пляснеш 4х венец и да се отървеш от който можеш.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Пет Дек 20, 2013 2:46 am

@windv
Много добра идея има тук - http://singletrackworld.com/forum/topic ... e-for-free
Взима се 42Т плоча и излишен венец от касета с подходящ размер. Изпиляват се зъбите на венеца, за да не закачат веригата. Пробиват се 2 отвора (толкова позволява венецът, който е ползван в темата) на съответното разстояние и се завива плочата с болтове за курбел. Маха се 17т венчето (което за съжаление не е достатъчно голямо, за да съвпадне с дупките на плочата), слага се сдвоеният най-отзад и готово. 11-42.

Изображение

Другото интересно е, че изглежда късо Zee се справя:
shifting is fine (with a Zee FR short mech)


А тия доколкото разбирам правят адаптер за 104 BCD към храповик - http://www.ruedasalacarta.blogspot.com. ... s-ss1.html
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Пет Дек 20, 2013 12:13 pm

Изглежда недодялано и калпаво. Няма ли и някакъв офсет? Гледам плочата ляга на венчето, а венчето стъпва на храпа - значи има там някой и друг милиметър изместване тая плоча, тъй като веригата стъпва на зъби, които са офсетнати от точката на храпа, на която се стъпва. Дано сте ме разбрали - плочата би идвала прекалено далеч или прекалено близо до следващата по-малко зъбчатка, взависимост от това от коя страна на плочата се захваща венчето. :dontknow:
А и цялата тая работа с махането на 1/2/3 венчета нейде от друга част на зъбния блок и подмяната им с малко по-различни, че да се компенсира за мега-голямата в началото, хич не ме привлича. Аз тъкмо реших кво ще правя с новосглобеното трейл-колелце: отзад е 9-ка 11-28, отпред разполагам с 22-32-42, търся си 36-ца, с която да подменя 32то и 42то. :) Оптималната комбинация за мен, ако нямам желание да харча луди пари за XD-храповици, скъпи зъбни блокове или Leonardi-like адаптори. :)

П.П. Обърнете внимание на удебеленото и подчертано. :)

ЕДИТ: Изглежда така, сякаш въобще не си струва! :D
А пък аз съм от хората, дето предпочитат времето да си го прекарат в каране, вместо в дялкане. :evil:
Последна промяна hitar_potar на Пет Дек 20, 2013 12:34 pm, променена общо 2 пъти
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Пет Дек 20, 2013 12:30 pm

hitar_potar написа:Изглежда недодялано и калпаво.

В повечето случаи, когато се опитваш да пестиш става така :) Но пък е фън да си дялкаш сам и евтин начин да разбереш дали си струва цялата работа.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Пет Дек 20, 2013 5:16 pm

Разглобявал ли си касета? Има спейсъри между венците. Според автора с малко изпиляване на венеца-носач се постига същия офсет, като оригиналния.
За недодялаността - това вече е въпрос на имплементация. Такъв венец е имал, който позволява само 2 цели дупки. С малко желание и въображение може да се направи също толкова евтино, но малко по-изпипано. А за £60 взимаш готов венец на OneUp, който се хваща направо за храповика, но нали се опитваме да спестим по някой лев ;)
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Пет Дек 20, 2013 5:18 pm

moridinbg написа:@windv
Много добра идея има тук - http://singletrackworld.com/forum/topic ... e-for-free
Взима се 42Т плоча и излишен венец от касета с подходящ размер. Изпиляват се зъбите на венеца, за да не закачат веригата. Пробиват се 2 отвора (толкова позволява венецът, който е ползван в темата) на съответното разстояние и се завива плочата с болтове за курбел. Маха се 17т венчето (което за съжаление не е достатъчно голямо, за да съвпадне с дупките на плочата), слага се сдвоеният най-отзад и готово. 11-42.



Другото интересно е, че изглежда късо Zee се справя:
shifting is fine (with a Zee FR short mech)


А тия доколкото разбирам правят адаптер за 104 BCD към храповик - http://www.ruedasalacarta.blogspot.com. ... s-ss1.html



Аз опитах по подобен начин, но разполагах само с голяма плоча 38зъба, която имаше прекалено много изнасяне и гайките на много малките болтчета, които използвах за да ги захвана(общо на 5 места), запираха в спиците докато се върти. Затова както споменах в предишния си пост по тая тема с приспособяването, е хубаво да се изпозлва предна плоча, която е предвидена да е само една отпред на курбелите, а не най-голямата от 3, щото те нямат никакви изнасянки и кривинки за по-лесно качване на верига.
Всякакво разстояние между добавения-приспособен венец и касетата се регулира със съответните дебелини спейсъри/шайби...кой каквото намери, докато се постине нужното отстояние:)
Друг проблем при мен се оказа, че касетата ми е занитена и не може да се маха венец от нея, при което положение всякакви бъдещи опити за развитие в тая насока секват, докато не сменя с 10-скоростна такава.
Аз пък съм фен на всичко, което може да си направя сам и се кефя на такива начинания, особено когато са успешни:)
Моят опит изглеждаше така преди да запиля и завинтя двете неща:

Изображение

А това е много странно, че Zee FR се справя с 42 зъбна плоча?! Като гледам при мен веригата как седи на най-малокто венче, би трябвало с подлъга верига да увисне :confused: От друга страна тоя човек използва 34 предна плоча, а аз 32, но това едва ли е толкова от значение..


Друго по темата, свързах се с човека от немския форум, който прави 42зъбни плочи. Направихме поръчка няколко човека за няколко, но ще може да ги изпрати чак към нова година или Януари и има още възможност да се включи някой. Да ми пише едно съобщение ако се интересува.
Става въпрос за това:
Изображение
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Пет Дек 20, 2013 11:17 pm

Предната плоча, когато е само една няма значение за дерайльора! Отпред може и да си с 60Т, просто ще ти е по-дълга веригата. Вече ако има още една плоча, ще е от значение.

Каква е цената на това немско приспособление? То като цяло е идеалният начин. Ако се тества, мога да се заиграя да му направя 3D сканиране, да изчистя малко модела и да се изработва доста лесно на CNC машина.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Пет Дек 20, 2013 11:31 pm

windv написа:Друго по темата, свързах се с човека от немския форум, който прави 42зъбни плочи.


Мърфи нали беше писал, че спира да се занимава ... :dontknow:
Каква му е цената?
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Съб Дек 21, 2013 1:34 am

moridinbg написа:Предната плоча, когато е само една няма значение за дерайльора! Отпред може и да си с 60Т, просто ще ти е по-дълга веригата. Вече ако има още една плоча, ще е от значение.

Каква е цената на това немско приспособление? То като цяло е идеалният начин. Ако се тества, мога да се заиграя да му направя 3D сканиране, да изчистя малко модела и да се изработва доста лесно на CNC машина.



Ти с подобен успех можеш да направиш 3Д сканиране и на подходяща предна плоча 42 зъба, а вътрешната част на захвата да се вземе като размери от някоя касета. А сканиране на тая горната от снимката ще можце догодина да направим:)
Щом имаш възможност да дадеш нещо на CNC машина, знаеш ли колко ще струва изработката? Материал твърд алуминий нещо си 7000 :)
Немски има явно някакви останли бройки, стъпва към 90лв.
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Съб Дек 21, 2013 11:51 am

Много добра цена ... Тука фрезист надали би го направил за по малко, освен ако не ти е приятел. :agree:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Вто Дек 24, 2013 1:26 pm

windv написа:Щом имаш възможност да дадеш нещо на CNC машина, знаеш ли колко ще струва изработката? Материал твърд алуминий нещо си 7000 :)

Цената е на линеен метър, 8-10лв. Цената за изработка на скрипта е между 5 и 10лв, това според сложността. Ако е с повече кривини - цената скача.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Вто Дек 24, 2013 1:47 pm

APD написа:
windv написа:Щом имаш възможност да дадеш нещо на CNC машина, знаеш ли колко ще струва изработката? Материал твърд алуминий нещо си 7000 :)

Цената е на линеен метър, 8-10лв. Цената за изработка на скрипта е между 5 и 10лв, това според сложността. Ако е с повече кривини - цената скача.


Цената е на машинни часове, не на линеен метър. Това не е рязане на лазер. А машинните часове зависят от много неща. Добавяме и фактора лична преценка на фрезиста, който може да варира в пъти според кефа и заетостта му.

Проблема на тоя детайл е и да се намери материал. Не че няма алуминий в складовете, но се продава или на плочи или на ф. За да ти срежат филийка от такова ф сряза ще струва повече от материала. Рязането на плоча също ще е цифра и освен това се реже само по едната дължина. Плочите обикновено са 1х2 метра. Трябва да се обикаля по складовете и да се търси някъде подходящо парче артисало иначе ще е набутка за материал. Може и фрезиста да предложи материал, но повечето не го правят.
Както казах по горе - при положение, че за един дерейльор излиза 20-30лв., една проста плоча за баш е около 60лв. това не го виждам под 100лв.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Чет Дек 26, 2013 6:55 pm

Баце, аре да не си говорим глупости. Имам две 3- и една 4-осна, та много добре знам как се определя цената.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот outfaced » Чет Дек 26, 2013 7:36 pm

Ми да ви пусна една кобилица да ми я сметнете на метър ...
Още малко ще кажете че и фрезата и е все тая дали реже метър алуминий или метър желязо.

Както и да е. Бизнеса си е ваш, ценообразуването също. :peace:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот xargs » Чет Дек 26, 2013 7:37 pm

Нека си говорим по темата. Не какво имаш, каква е цената ти, APD?
Аватар
xargs
 
Мнения: 454
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Фев 19, 2012 12:01 am
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот milestone » Чет Дек 26, 2013 8:59 pm

Абе сигурен съм, че въобще не е трудно да се изработи това ... ако си го правил поне веднъж ;).
Разбирам малко от механична обработка и машини с ЦПУ, но не са ми ясни някои други въпроси.
moridinbg написа:Ако се тества, мога да се заиграя да му направя 3D сканиране, да изчистя малко модела и да се изработва доста лесно на CNC машина.

То няма някакви суперсложни повърхнини, които да изискват CAM система да пише програмата, всеки средно напреднал програмист би се справил и по снимка с другото. Проблема е само отвора в средата, но за него предполагам може да се намери документация с размерите.По-големия проблем е, че той няма как да се изработи на фреза била тя и с ЦПУ. Искат се едни други машини.
windv написа: Материал твърд алуминий нещо си 7000

Нещо си, ама какво точно? И с каква термообработка и имаш ли идея кой може да я направи?
От опитни термисти съм чувал, че термообработката на алуминиеви сплави е тънка работа - искат се специфични режими и оборудване, което може да ги осигури. Когато съм се интересувал от тия неща проблема беше да се подобри механичната обработваемост (решихме го с купуването на по-добри инструменти тогава), но тука сава въпрос за якост и износоустойчивост.
APD написа:Цената е на линеен метър, 8-10лв. Цената за изработка на скрипта е между 5 и 10лв, това според сложността. Ако е с повече кривини - цената скача.

Какво е това скрипт? Написването на работеща програма за цифрова машина ли имаш предвид? Ако е така, значи ми се затвърждава впечатлението, че има много гладни програмисти, които са готови да работят за без пари :D
APD написа:Баце, аре да не си говорим глупости. Имам две 3- и една 4-осна, та много добре знам как се определя цената.

3- и 4-осни какво? Това може да даде отговор на първия проблем, за който споменах и на въпроса каква е тая цена за обработка на линенен метър, явно не става въпрос за фрезоване.
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот APD » Пет Дек 27, 2013 1:37 pm

По последните два въпроса:
1. Ако ще ти е по-лесно - G кода, с който просто казано управляваме хода на шпиндела с фрезера по 3-те оси. Тук обикновено се забравя за чертаене с евтини програми и конвертори, макар че някои си работят с такива без проблеми. С това и отговарям за линейният метър - цената се определя от изминатото разстояние (контура на изделието), умножено по всяка стъпка, сваляща работната равнина с единица стъпка за ново повторение по контура. След изрязването накрая в сметката се пише и дпълнителното минаване по ръбовете. Към цената обикновено се прибавя и тарифата за обработка на различни суровини, понеже качествените фрезери не са ефтини, макар че някои стават за няколко вида - просто сменяш оборотите.
2. Какво какво? Има 2-, 3-, 4-, 5- и повече осни CNC рутери/фрези. Въпросът е каква точно ти трябва. Масовите са 3-осни, при по-сложни изделия и за да намалиш повторното позициониране, ти трябва машина с допълнително завъртане по 3-те оси. По-качествените имат и механизъм за автоматична подмяна на фрезера, ако по една или друга причина се налага смяната му, докато суровината още се обработва.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот milestone » Пет Дек 27, 2013 6:38 pm

:offtopic:
Ахааа, значи ако са ми малко 5-10 (или малко повече) лева за G кода, който съм написал, мога да компенсирам с повечко "стъпки свалящи работната повърхнина" примерно, което ще увеличи километрите траектория на инструмента. Малкият проблем ще е само да обясня после защо не е можело да се мине и с по-малко метри ход, ама аз тия неща ги умея :lol:. Шегувам се, но като гледам какви термини използваш предполагам си наясно с нещата само теоретично. Ако не е така дай решение как правим дупката в средата. Не съм го написал правилно в предния си пост, че не става на машина тип фреза - няма невъзможни неща. По-правилно е да се каже, че не става с фрезоване.
Ама айде давайте по темата, че малко се поотклонихме с подробности.
Аватар
milestone
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1771
Регистриран на: Пет Сеп 02, 2005 4:37 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот windv » Съб Дек 28, 2013 10:17 am

Абре къде задълбахте, айде кажете с 2 думи ,като толкова сте наясно с това как работят нужните машини , колко ще струва?
Тука искаме венци всекакви!!!
:lol:
~~~o)Ѣ(o~~~
Велоделия - заигравки с хвърчалници :spin:
Аватар
windv
 
Мнения: 1288
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Мар 16, 2008 12:28 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот compira » Пет Яну 03, 2014 9:18 am

windv написа:Абре къде задълбахте, айде кажете с 2 думи ,като толкова сте наясно с това как работят нужните машини , колко ще струва?
Тука искаме венци всекакви!!!
:lol:

Направо го казвам точно и ясно:
За да ти направи някой това за една бройка ще трябва да приготвиш НЯКОЛКО СТОТАКА!!!!
Защо ли? Ами CNC-то ще ти е ~20лева на час, около два часа работа на машината (включва чентроване на детайла, работа на машината, обръщане и повторно центроване и пак работа) и тези два часа са ако фрезиста е взел работата присърце, около един час на РС-то за да изчисти добре програмата и да обмисли как ще се работи детайла (не се заблуждавайте, че детайла е много лесен за работа). Това до тук е евтината част (фрезиста може да ви е познат или приятел и да ви свърши тази работа за 2 бири). После идва отвора. Той се прави по еден начин, с протяжка (за толкова тънък детайл може и със щанца, но е по неточно). Какво е протяжката може да проверите в google. Направата и ще изисква стругар, фрезист, закалка, затиловка... и накрая ще трябва и протяжна машина... всичко това ще струва някалко стотака.
Извода: Ако някай си е направил инструмента за това поръчвайте при него. Ако не познавате такъв и не сте решили да правите 200-300 броя поне просто отидете до магазина!!!
Аватар
compira
 
Мнения: 543
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот MacLeod » Пет Яну 03, 2014 8:37 pm

Това зъбно колело няма ли да дълбае във фрихъба, ако е алуминиев ?
Пък и е най - голямото, тоест би трябвало най - много да дълбае. Дори и при по - евтините касети, най - големите 2 колела са на алуминиев носач, за да не дълбаят.
Според мен трябва да се помисли затова, преди да се прави.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот marsa » Пет Яну 03, 2014 9:07 pm

Така като гледам на мястото където венчето се нанизва ширината му е на венче + спейсър, което значи че напинянето се разпределя на ширина 4,34мм, вместо 1,78мм => около 2,5 пъти по-голяма площ общо. Дали на практика е така и има ли болежки може да ти каже само някой дето го е карал на алуминиево боди.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта