1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с ход на окачването до 130-170 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот protiven » Сря Ное 06, 2019 4:07 pm

Предлагат се адаптери между различните I-spec стандарти.
Аватар
protiven
 
Мнения: 356
Рейтинг: 1427
Регистриран на: Вто Апр 01, 2014 7:57 am

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Boyan1984 » Сря Ное 06, 2019 4:30 pm

https://www.pinkbike.com/forum/listcomm ... did=215252
Нема нужда да давам 25 евро на Wolftooth за един адаптер. Тия са се побъркали бе :crazy:
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Bi11y » Сря Ное 06, 2019 5:16 pm

Boyan1984 написа:https://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=215252
Нема нужда да давам 25 евро на Wolftooth за един адаптер. Тия са се побъркали бе :crazy:


Може да си много привързан към командата си ... :)
Bi11y
 
Мнения: 1369
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Lucky Loser » Сря Ное 06, 2019 5:23 pm

Boyan1984 написа:https://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=215252
Нема нужда да давам 25 евро на Wolftooth за един адаптер. Тия са се побъркали бе :crazy:

Побъркани ? Нъл се сещаш. че има хора, за които тия 25 евро не са и стотинки, и в същото време наистина може да си харесват определена част поради бол причини. Тъй че...
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1858
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Boyan1984 » Сря Ное 06, 2019 5:43 pm

Прие положение ме и без адаптер става, за чий му е на някой?
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Сря Ное 06, 2019 7:09 pm

ние тука ги виждаме нещата изкривени през призмата на 10-15Е куриер и чакане 1-2-3 седмици .. нормална цена са си ако искаш да си спестиш покупка на спирачка/команда от висок клас ,и все пак са някакъв вариант за тия дето не искат да сменят нещо по някаква причина ( примерно има една групичка хора дето след ХТ 785 спирачките не признават новите модели и си имат голяма тема в един голям западен форум дето си ги коментират тия неща )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Petar_stoychev » Сря Ное 06, 2019 8:41 pm

Boyan1984 написа:Прие положение ме и без адаптер става, за чий му е на някой?


Както на някой не му пречи да има по 15 скоби на кормилото,така има и хора които искат да им е пригледно и изчистено.Въпрос на вкус :beer:
Аватар
Petar_stoychev
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Авг 28, 2016 2:48 pm
Местоположение: Sofia

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Boyan1984 » Сря Ное 06, 2019 8:50 pm

Много задълбахме в некви дреболии. :beer:
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Пет Ное 08, 2019 1:30 pm

Колеги и колежки, след зачезването на 10-ките касети на Леонарди в двата им размера 9-38т и 9-42т, някой срещал ли е друг производител, който да предлага подобни касети? Дори за предпочитане е най-големия зъбак да е под 40т. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот compira » Пет Ное 08, 2019 10:44 pm

hitar_potar написа:Колеги и колежки, след зачезването на 10-ките касети на Леонарди в двата им размера 9-38т и 9-42т, някой срещал ли е друг производител, който да предлага подобни касети? Дори за предпочитане е най-големия зъбак да е под 40т. :)


Ами виж тук: https://bullbikes.com/en/root/2819-cass ... e-942.html ...с 38 не намирам.
Аватар
compira
 
Мнения: 543
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Пет Ное 08, 2019 10:49 pm

що не минеш на 11 скорости ,касети бол начело със срам 1150 за под 200 лв с разликата в парите можеш да вземеш дерайльор и команда хт :)
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот compira » Пет Ное 08, 2019 11:04 pm

Alexi, понякога има проекти с носталгична стойност... тогава кефа няма цена :D
Аватар
compira
 
Мнения: 543
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот moridinbg » Нед Ное 10, 2019 9:02 am

https://www.pinkbike.com/news/shimano-g ... ssion.html

Дали Годината на скоростните кутии няма да дойде преди Годината на линукс десктопа???
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Коце » Пон Ное 11, 2019 4:39 pm

Може ли на главина DtSwiss 350 10X135 QR да бъде монтирана касета XT8100 10-51. В момента колелото е с 2x10, Но не ми се купива ново. Скорости, дерахлори и курбели ми е ясно, че трябва да се сменят. Въпроса е дали главината подлежи на такава промяна, а не доколко е оправдана.
Аватар
Коце
 
Мнения: 134
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Пон Юни 25, 2018 3:14 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Пон Ное 11, 2019 4:40 pm

Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Пон Ное 11, 2019 8:01 pm

Alexi написа:що не минеш на 11 скорости ,касети бол начело със срам 1150 за под 200 лв с разликата в парите можеш да вземеш дерайльор и команда хт :)

Щото колелото е спускар, който се ползва и за разтакаване из града от време на време, и още не съм намерил по-удачна серия скорости за спускар от Сейнт, която е твърдо 10-скоростна, а може да поеме дерайльора до към 39-40т зъбак. В момента съм с 34т плоча и 11-36т зъбен блок, и по нещо още мъничко липсва и в двата края. Ама е наистина по мъничко.
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Пон Ное 11, 2019 8:22 pm

на сейнта можеш да му сложиш 11 скоростна команда ,и 11 скоростна касета 11-40 - ще работи :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Вто Ное 12, 2019 8:29 am

За пръв път чувам, че Сейнт може да работи с 11-скоростна команда. Идеята е да е удачна работа - такава ли е? Ако да, това с каква команда - шиманска или срамска? А за касетата предпочитам нещо с най-малка зъбчатка под 11т, отколкото най-голяма такава с около 40т. Дай инфо относно командата! :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Вто Ное 12, 2019 9:30 am

ами ти имаш и други варианти за 10 скорости има екстендри 40 и 42т ( даже имам един излишен 40т мога да ти го подаря почти нов е ) но касетата трябва да е ХТ ,или срам 1030 и нагоре .. а инак тегленето на жилото на 10 и 11 е еднакво ,аз в момента ползвам на единия от байковете си обратния сетъп 10 скоростна команда и касета с 11 скоростен дерайльор - щом тоя сетъп работи ще работи и обратния :beer: а а венче по малко от 11т ще ти трябва ХД хъб ( срамски ) и някаква касета за него там има доста варианти за съжаление нищо особено евтино ,примерно Е13 имат касета 9-36 но е едни пари .. тя по принцип е шосейна
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот bdog » Вто Ное 12, 2019 11:15 am

Алекси е прав. Ето още малко инфо:

10 speeds:
3.95 mm spacing, with each sprocket being 1.6 mm thick.

11 speeds (MTB - шосейките са други):
3.9 mm spacing, with each sprocket being 1.6 mm thick.

С други думи това отваря възможности за различни сетъпи.

Например: 7 скоростна DH касета на СРАМ (11 speed spacing) + Saint дерайльор + 11 скоростна Шимано команда + 11 скоростна верига.

Строго погледнато разликата в стъпките е толкова малка, че може да се ползват и "грешни" касети без голяма драма стига веригата да го позволята, т.е. да е 11 скоростна.
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот bdog » Вто Ное 12, 2019 11:17 am

hitar_potar написа:За пръв път чувам, че Сейнт може да работи с 11-скоростна команда. Идеята е да е удачна работа - такава ли е? Ако да, това с каква команда - шиманска или срамска? А за касетата предпочитам нещо с най-малка зъбчатка под 11т, отколкото най-голяма такава с около 40т. Дай инфо относно командата! :)


Сейнта е с късо рамо - ще успее ли да работи с 40 зъба? (на хартия му дават макс. 36)
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Вто Ное 12, 2019 12:33 pm

дължината на рамото определя total capacity .. късо рамо = 1х .. ( то няма и друг сейнт сетъп ) това което е под въпрос е показателя max sproket и той е 36 ,като тука заработването с 40т е буквално божа работа много зависи от конкретна рамка форма и дължина на ухото и такива неща ,като цяло винаги работи но невинаги сменя добре ,аз за това ползвам гоат линк за подобни сетъпи но за спускач не е оферта
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Вто Ное 12, 2019 1:32 pm

Alexi написа:ами ти имаш и други варианти за 10 скорости има екстендри 40 и 42т ( даже имам един излишен 40т мога да ти го подаря почти нов е ) но касетата трябва да е ХТ ,или срам 1030 и нагоре .. а инак тегленето на жилото на 10 и 11 е еднакво ,аз в момента ползвам на единия от байковете си обратния сетъп 10 скоростна команда и касета с 11 скоростен дерайльор - щом тоя сетъп работи ще работи и обратния :beer: а а венче по малко от 11т ще ти трябва ХД хъб ( срамски ) и някаква касета за него там има доста варианти за съжаление нищо особено евтино ,примерно Е13 имат касета 9-36 но е едни пари .. тя по принцип е шосейна

Екстендер не ми върши работа - с касета ХХ съм (1090 ли се водеше, 1099 ли - от 1 кютек желязо е изрязана, май само 36-цата е алуминка, но нея няма как да я махна). Иначе благодаря за предложението. За ХД-храп (хъб) знам - настоящия е стандартния ийстънски за до 11т и има известно износване от предишен зъбен блок. Ако тръгна да правя простотии, така или иначе бих купил само ХД-храп. А каква е тая касета на е13? Нещо не съм я срещал по сайтовете...

bdog написа:Алекси е прав. Ето още малко инфо:

10 speeds:
3.95 mm spacing, with each sprocket being 1.6 mm thick.

11 speeds (MTB - шосейките са други):
3.9 mm spacing, with each sprocket being 1.6 mm thick.

С други думи това отваря възможности за различни сетъпи.

Например: 7 скоростна DH касета на СРАМ (11 speed spacing) + Saint дерайльор + 11 скоростна Шимано команда + 11 скоростна верига.

Строго погледнато разликата в стъпките е толкова малка, че може да се ползват и "грешни" касети без голяма драма стига веригата да го позволята, т.е. да е 11 скоростна.

Четох ги тия измервания. Изчисляват, че на тяхна база трябва някъде по дерайльора, където се захваща жилото, да се сложи някаква тънка шайбичка, спомагаща за 0.07% ли, 1,07% ли беше, на съотношението на дърпане, че да тиктака като швейцарски механизъм по зъбчатките... което на мен ми звучи като квантови науки, писани на мандарин и прочетени по ускорен курс на преподаване... :D


bdog написа:
Сейнта е с късо рамо - ще успее ли да работи с 40 зъба? (на хартия му дават макс. 36)

Ще успее. Щом Зий дерайльор във ФР-версия (на която дават до 36т)успява да работи с 40т-зъбак, и Сейнта ще може (като по-висок клас той тая ФР-версия си я има вградена във възможностите на рамото, само не помня нещо трябваше ли да му се пипа или всичко си е директен монтаж).


Alexi написа:дължината на рамото определя total capacity .. късо рамо = 1х .. ( то няма и друг сейнт сетъп ) това което е под въпрос е показателя max sproket и той е 36 ,като тука заработването с 40т е буквално божа работа много зависи от конкретна рамка форма и дължина на ухото и такива неща ,като цяло винаги работи но невинаги сменя добре ,аз за това ползвам гоат линк за подобни сетъпи но за спускач не е оферта

По-горе писах за това. Най-много да трябва да се внимава да не се тръшка човек много много върху рамката, когато е на 40т-то. Ама то и едва ли ще има тръшкане при катерене, за каквото би се ползвал един 40т-зъбак.
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот bdog » Вто Ное 12, 2019 1:41 pm

hitar_potar написа: (като по-висок клас той тая ФР-версия си я има вградена във възможностите на рамото, само не помня нещо трябваше ли да му се пипа или всичко си е директен монтаж).


Една пластинка се слага/маха:

http://p.vitalmtb.com/photos/stories/2012/06/20/max_mode_converter.jpg?1340206096
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Вто Ное 12, 2019 1:46 pm

не се слагат шайбички никъде ,2та дерайльора имат много близко дърпане на жилото ( cable pull ratio ) това са тествани сетъпи има и клипчета в нета .. подобни са нещата и с 12 скорости де .. а касетката Е13 е 11 скоростна за ХД хъб :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот bdog » Вто Ное 12, 2019 1:49 pm

Alexi написа:не се слагат шайбички никъде ,2та дерайльора имат много близко дърпане на жилото ( cable pull ratio ) това са тествани сетъпи има и клипчета в нета .. подобни са нещата и с 12 скорости де .. а касетката Е13 е 11 скоростна за ХД хъб :beer:


Така е - тези, които са dyna-sys би трябвало да стават всичките без шайби. Реално шайби трябват, ако искаш да смениш шифтър без касета и разни други перверзии.
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Вто Ное 12, 2019 2:08 pm

Ясно. Реално погледнато значи, на мен тия дивотии с пластинката не ми трябват, щото ако тръгна да правя нещо, само командата бих сменил с 11-скоростна, а дерайльора ще си остане.
Сега като се поразтърсих, е13 9-36 не намирам 11-скоростно. Затова пък Леонарди Рейсинг са изкарали миналата година такава касета, а е13 продават 11-ка във версии 9-34, 9-39 (ДЖАКПОТ, тъкмо за такова нещо съм си мислел винаги) и 9-42. 11-скоростна верига си имам новичка неразопакована, реших, че няма да ми навреди да си я имам като втора да си я менкам с 10-скоростното KMC от време на време, за да пазя драйвтрена повече, съответно значи ако реша да правя глупости, просто трябва да взема ХД-храп, да кихна я на Леонарди, я на е13 едни пари за касета, и да намеря шиманска команда 11-ка. Всяка такава става, нали? (знам, че колкот по-висок клас командата, толкоз по-приятно превключването - затова и имам афинитет да чакаля XTR-и из ибейчето ).

ЕДИТ: 9-39т би било идеално за мен, тъй като какато казах, по нещо съвсем дребно не ми достига и в двата края на касетата сега (11-36т). И една 9-39т би била идеална в това отношение още повече, понеже няма да се налага да сменям и настоящата почти нова плоча на курбела. :)
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Alexi » Вто Ное 12, 2019 5:22 pm

то даже тука не е дребно ,9-39 има около 30% повече рейндж от 11-36 и позволява каране с плоча 26 или 28 .. аз съм имал касетка 9-44 на Е13 , 9 венче дава много макс скорост .. имай предвид че тия касетки са леки но доста нежни ,в зависимост от карането 1 сезон и си почива някое от по натоварените венчета
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот Boyan1984 » Сря Ное 13, 2019 10:24 pm

Зачудих се аз, как се определя размера на верига за твърдак за скростна система 1x12 (с касета 11-51) с 34-ка овал?
Попаднах на старо клипче на absoluteBlack(такъв овал ще се взима) и едно упътване в блог,който обаче е за истинско Шимано 10-51, аз ще слагам Sunrace 11-51.
Та мисълта ми е, дали това важи и за 11-51? https://dansbikeblog.com/article/how-ca ... drivetrain
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

Мнениеот hitar_potar » Чет Ное 14, 2019 12:37 am

Alexi написа:то даже тука не е дребно ,9-39 има около 30% повече рейндж от 11-36 и позволява каране с плоча 26 или 28 .. аз съм имал касетка 9-44 на Е13 , 9 венче дава много макс скорост .. имай предвид че тия касетки са леки но доста нежни ,в зависимост от карането 1 сезон и си почива някое от по натоварените венчета

За мен горната граница е дребна, от 36т на 39т. Виж долната ме притеснява: това 9т го водят, че е прекалено вече, че се усеща някакво съпротивление заради прекалено малкия брой зъбчета и веригата го обхваща доста. Има ли нещо такова наистина? Отделно, не смятам да сменям плочата, независимо дали взема 9-39т например или не - 34т си ми е добре. Но ме притеснява и кекавостта, за която споменаваш. А Срамските касети са доказано здрави и издръжливи - привлича ме и идеята за една 1199 например, на която да не й се ползва просто 42т-то по предназначение, а като предпазител (например като й се махнат зъбите с някой весел инструмент - така би се получила комбинация 10-35т). Но пък тей се губи откъм леки скорости малко без смяна на плочата...
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Аватар
hitar_potar
 
Мнения: 3702
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Фев 14, 2007 7:04 pm
Местоположение: Русе

ПредишнаСледваща

Назад към All Mountain/Ендуро продукти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 100 госта