Страница 2 от 65

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 25, 2013 1:08 am
от xargs
Shimano 2014 вече излезна, та даже по някои онлайн магазини ги има вече, та на тях точно не бих разчитал. Поне за 2014 си оставаме с 10 скоростните и ХХ1/Х01 май.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 25, 2013 12:41 pm
от hitar_potar
Nocturne написа:Засега ще се оглеждам за Race Face-a Narrow Wide на добра цена като го пуснат. Зимата не карам и имам време да си взема необходимите части лека-полека на добри цени. Само се чудя да не би 2014 доста марки да излезнат с цели groupset-ве 1х... интереса е голям и по чуждите форуми доста хора преминават на такива скорости. Според мен 2014 може да има отговор от Shimano на XX1/X01, който да е по евтин.

Единственото, което поне засега се знае за Шимано, е, че разработват XTR касета от порядъка на 11-38 или 11-40, все 10-ки. И доста хора се кефят на този подход, щото няма да им се налага да купуват специален храп, специална верига, специална плоча, специален дерайльор, специална команда.
Иначе най-смелите слухове са, че сериозна промяна в XTR ще има в следващото поколение, като броя на зъбите отзад нямало да бъде ограничен на 11 - трябвало да бъдат по-напред от СРАМ, затова щели да заложат на 12... :crazy: :evil:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Ное 25, 2013 11:36 pm
от moridinbg
То другото, което е практически сигурно е електронният XTR Di2, което също явно ще е за другия сезон.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Ное 29, 2013 10:41 am
от windv
Как ви се струва тази опция
http://www.bikerumor.com/2013/11/28/exclusive-take-your-cassette-to-the-next-level-with-oneup-components-42t-sprocket/

На 10-скоростна касета се маха венче с 17 зъба и се добавя само 42 в края на касетата.
Дали може да се приложи на 9-скоростна касета 11-36.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Ное 29, 2013 1:29 pm
от moz
Проблемът е в обхвата на дерайльора за 9 скорости, почти сигурно няма да може да качи на 42.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Ное 29, 2013 5:16 pm
от hitar_potar
На мен ми се иска да видя онази касета с вграден храп на Hope, разноцветната 10-ка - капацитет 9-36. Кусура е, че ще е съвместима само с главините на марката (но дали само с Про 2, или и с по-старичките модели като Bulb ( :praying: :praying: :praying: ) ). С тая 9т отзад ми се струва, че плоча 30 зъба отпред ще е повече от достатъчна за АМ-байк. :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Ное 29, 2013 5:35 pm
от windv
М да....а пък 9-42 би било чууудесно :D
Намерих някакъв човек в германия, който също прави плочи с 42 зъба и ще споделя цена когато ми отговори.
Моят експеримент ще бъде да я сложа на 9-ка касета shimano 12-36, на която сега сменям 12 с 11 зъба венче и в последствие нужните модификации за да сложа 42-ка плоча...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Ное 29, 2013 11:32 pm
от xargs
Чешкото предложение също е интересно - 165лв
http://www.werk.cz/html/e-shop/index.htm
(kazeti MTB) e секцията.

Макар че, oneup нещото изглежда по приятно :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Ное 30, 2013 2:34 am
от outfaced

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Ное 30, 2013 9:35 am
от Nocturne
http://www.oneupcomponents.com/pages/compatibility

Тук много добре е обяснено какво от какво точно се нуждаем, за да си направим такава скоростна система, дори да не е с този oneup адаптер.
Моето мнение е че е малко скъп и 42 си е доста, не знам колко плавно ще превключва. Поне да имаше варианти с 38 или 40 по щях да се навия.

Тази формула е много полезна, за да разберем, колко дълго рамо ни трябва:
Rear derailleur capacity = (largest rear cog – smallest rear cog) + (largest front chainring – smallest front chain ring)



Here are two examples:

1. For someone running a 1X system with a 32T front chainring and an 11-36T rear cassette:

(36-11)+(32-32)=25T capacity


2. For someone running a 3X system with 42/32/24 front chainrings and an 11-36T rear cassette:

(36-11)+(42-24)=43T capacity


Medium cage deraileurs can typically handle 37T (Shimano) 39T (SRAM) and long cage rear derailleurs can handle 43T (Shimano) 45T (SRAM).

Общо взето при 1 венец отпред може да се използва и shortcage, но според мен medium cage с 'clutch' (Туpe 2 / Shadow Plus) е идеалния вариант, за да ти е мирна главата + narrow wide преден венец.

Трябва да се получи изчистено, просто и ефективно. Без водач, без тресене и падане на веригата с минимално тегло на колелото.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Дек 01, 2013 1:08 am
от moridinbg
Изображение

съотношение един оборот на педалите на колко оборота на задното колело отговаря, за различните варианти плочи и касети. Най-ляво е класическото 22-32-44 с 11-34 касета.
Таблицата е от преди няколко години, за това няма 10-42 на ХХ1. Като гледам, обаче, ще има малко малко по-ниски максимални и съответно още по-ниски минимални.

Само че прословутата касета на Hope с 9 зъба и интегриран храповик откакто е обявена през 2010 няма повече информация от страна на Hope :(
По последна информация трябва да е съвместима с Hope Pro 2 (Evo) като просто заменя неговия храповик.

Тооо от Hope чакаме и курбели и водач (:

Изображение

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Дек 01, 2013 1:40 pm
от hitar_potar
Мда, то и аз съм позагубил малко надежда, щото след първоначалния информационен бум за тая касета, повече нищичко не казаха. :(
Идеята е много готина според мен и би била доста стабилна конкуренция на ХХ1 и ХО1, дори и с 1 плоча отпред. А като се вземе впредвид и цената.... пфффф :^:
А пък за курбелите и водача - още като ги обявиха, ми се стори малко като изхвърляне! :dontknow:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Дек 01, 2013 5:37 pm
от windv
А как ви се струва идеята, да се закрепи преден венец с около 40 зъба, за последната плоча на касетата, в случая 36з.
Утре ще експериментирам с този вариант и ще сподлея резултатите...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Дек 01, 2013 5:55 pm
от Nocturne
Според мен е абсурдно това, защото предните рингове са доста широки.

Аз другата седмица ще взема един курбел Race Face Ride XC, не особено хубав модел, но евтин и ставащ за целта и ще поръчам Race Face narrow wide 30T chainring, но гледам, че навсякъде е изчерпан почти или на лоша цена. Като купя ринга и го сложа на курбелите ще сложа снимки.

А за останалата част от сета, съм проучил, че Shadow+ на Shimano печели доста повече суперлативи от Type-2 на Sram, а и е по евтин, може да се вземе SLX или XT доста по евтино от X9 обтегачи.
Shimano Zee Wide range също е добър вариант, но той повече от 36 зъба не може да качи сигурно, докато един SLX или XT medium cage ще се справят при бъдещи трансформации с касетата. Моето мнение, е че 11-36Т и 30Т отпред няма да ми наложи такива и ще катеря лесно, но знае ли човек.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Дек 01, 2013 6:11 pm
от hitar_potar
Но пък последната ти, най-тежка, предавка ще е сравнително лека и ще се лишиш от по-високоскоростни изпълнения на равно. :)
Задължително ли е да вземаш точно този курбел? Защо не някое Deore или Truvative-че, по-лекинко такова? Narrow Wide плочите нямат някакви по-особени изисквания, така че не виждам каква би могла да е пречката. :)
Също и мисля, че вече има версия Type 2 и на Х7 серията на Срам. Но пък има и Шадоу + на Deore серията на Шимано. :)
Колкото до идеята за плоча, прикрепена към зъбния блок - мен лично ме напуши малко на смях отначало. :) Комбинацията въобще няма да проработи!

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Дек 01, 2013 6:21 pm
от windv
Nocturne написа:Shimano Zee Wide range също е добър вариант, но той повече от 36 зъба не може да качи сигурно...

До колкото съм виждал, на касета с General Lee с голяма плоча 40зъба се въртеше :)

А пък за предната плоча нама да ми даде мира, докато не пробвам:)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Дек 01, 2013 8:11 pm
от Nocturne
windv написа:
Nocturne написа:Shimano Zee Wide range също е добър вариант, но той повече от 36 зъба не може да качи сигурно...

До колкото съм виждал, на касета с General Lee с голяма плоча 40зъба се въртеше :)

А пък за предната плоча нама да ми даде мира, докато не пробвам:)


Мда, General lee въртеше на Shimano точно Zee-то, ама казаха, че по хубаво ставало със Sram X9 medium cage, с ZEE работело, но не толкова добре като сваля и качва на 40ката.
Не знам как ще захванеш дори този преден ринг към задната касета, звучи извратено вече :D

Ами всеки нормален хубав курбел с кухи раменца и добро тегло е минимум 200лв. (SLX или Truvativ Stylo). Аз взимам този почти наполовина. Все пак имам още 100лв. за narrow wide chainringa...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Нед Дек 01, 2013 9:48 pm
от moridinbg
Не виждам как ще стане номера с плоча на мястото на... Венец ли е последно sprocket? Венците на касетата имат всякакви рампи, изпъкнатини и вдлъбнатини, за да се подкачи веригата от долния на горния. При плочите са от другата страна на венеца. Дори и да го завъртиш пък, ще са в противополжна на въртенето посока. А с плоча за 1х без рампите си мисля, че ще е голямо приключение да качиш веригата.. Остава и да се измисли как точно ще се закрепи тая плоча към касетата.
Абе изобщо аз съм супер скептичен към подобно изпълнение, но сподели какво си направил и до колко е успешно. Ще е полезно.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пон Дек 02, 2013 2:06 am
от hitar_potar
Nocturne написа:Ами всеки нормален хубав курбел с кухи раменца и добро тегло е минимум 200лв. (SLX или Truvativ Stylo). Аз взимам този почти наполовина. Все пак имам още 100лв. за narrow wide chainringa...

Купувай бързо, че е на Buy it now!!!

http://www.ebay.co.uk/itm/Truvativ-Styl ... 4accc1a4df

;)
Само средно няма, трябва да си купиш отделно 1 GXP - ползвани идат на 20-30лв. :)

ЕДИТ:
А тук има и търг:
http://www.ebay.co.uk/itm/Gxp-Stylo-Cra ... 2332f4b396

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Вто Дек 03, 2013 3:05 pm
от pavle
ratios.jpg
ratios.jpg (48.06 KiB) Прегледано 13266 пъти

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Сря Дек 04, 2013 8:26 pm
от windv
Експеримента с приспособяване на предна плоча към касетата се провали по висчки точки освен, че вече знам как наистина да стане:) :lol:
Изпробвах с 9 скоростна касета, която се оказа, че не се разглабя, за да махна някое от венчетата ѝ, и плочата, който използвах бе 38 зъба от някакво шибано хипердрайв , криво, пълно с джвъчки и кривинки, които не ми помогнаха.
След като се сдобия с 10 скоростна касета 11-36, която се разглабя , трябва да намеря и диск подобен на този :

Изображение

Който е еднакъв и от двете страни.
Ииииии тогава ще осведомя за по- нататъшното развитие :D
Все още мисля, че ще се получи чудесно.

Ако някой има стара и неизползвана 10 скоростна касета, която желае да дари в името на експеримента, може поскойно да пише :agree:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Чет Дек 05, 2013 10:22 pm
от moridinbg
Leonardi Racing, които правят General Lee са пуснали цяла касета за 10 скорости:

Изображение
Изображение

9-42
Работи с xD freehub (за XX1).

Венците обаче са 9-11-13-15-18-21-24-29-35-42 - последните 2 скорости прескачат 6 и 7 зъба, съответно. Може би 9-39 би било по-добре?
Все още не мога да намеря цена и официален линк. Попаднах на връзката в singletrackworld.com

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Дек 06, 2013 2:02 am
от hitar_potar
Ааааууу, новата ми любима касета!!! :love:
Тая 9т зъбчатка накрая е game-changer. А как успява да е съвместима касетата с ХХ1-храповете? Те не поемат ли минимум 10т?

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Дек 06, 2013 2:38 am
от moridinbg
Ами по единствения възможен начин - изтънили са 9 зъбния венец. Ето ХХ1:
Изображение

Има забележимо повече материал, от който излизат самите зъби.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Пет Дек 06, 2013 11:09 am
от windv
Хаха яко, тая 9-42 касета ще ми обърне късичкото ZEE наопаки :D
Щях да се зарадвам повече ако е за обикновенна главина 11-40/42, щото такова чудо xD freehub във вариант 12x150 май няма и да съществува...

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Дек 07, 2013 6:17 am
от hitar_potar
Храповете на 10х135мм и 12х150мм главините са еднакви размери, разликите са в корпусите на главините. Така че просто подменяш храпа на главината си с XD версия и си свиркаш.
9т-то наистина е изтънено, сега го виждам това. А такава зъбчатка предразполага към ползването на много малка плоча отпред, например 28т. Така последната предавка се доближава до комбинация 35т плоча/11т зъбчатка, което е предостатъчно за 1 АМ байк. Пък наличието на 28-ца отпред например може да изключи нуждата от 42т отзад. Струва ми се умен варианта да предложат касетата във версии 9-42, 9-39, 9-36 (както някой предложи по-горе за 9-39). :)

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Дек 07, 2013 8:49 am
от Nocturne
Определено ако имаше готова касета 9-39 я взимах веднага и това щеше да бъде най-оптималния вариант. Не знам защо изведнъж от 36 скачат на 42 чак...
Дори обтегачите, които са с капацитет до 36 да се справят някакви с 40+ това не знам за колко дълго време ще и дали няма да има нужда от постоянна настройка. Рискова работа ми се вижда. Предпочитам някакъв по сериен вариант.

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Дек 07, 2013 9:22 am
от moridinbg
33 зъба е разликата, т.е. е нужно средно рамо. А слагат най-големия 42, защото SRAM са с 42 и не върви да са по-малко... ХХ1/0 пък е с 42, защото съответно най-малкият им е 10, а не 9 зъба и това предполага по-голяма плоча отпред.
Интересно ще е, ако Шимано измислят нещо подобно като контра на ХХ1 която да е и малко по-различна. 10 скоростна система 9-38 с електронно превключване и цена $1999 хаха

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Дек 07, 2013 6:14 pm
от hitar_potar
Идея е Шимано да стоят на 10 скорости и зъбния блок да е 9-36 или 9-39. Така единственото, което настоящите люде вече с 10-скоростни системи ще трябва да си купят, са зъбния блок, храповика (нищо не пречи да е съвместим с ХХ1) и 1 водач за отпред. :) Даже това ми се струва оптималния вариант - така Шимано могат да избият рибата, щото тая касета няма да е съвместима само с XTR - ще е съвместима с всяка една от сериите им (като изключим Зий и Сейнт с късите рамена на дерайльорите им). :)
А за електронното превключване - нз доколко е по-полезно за 1 байк и дали не е повече глезотийка, отколкот нещо сериозно. :)

ЕДИТ:
Другото, което ме осени току що: в последно време, мислейки за смяна на драйвтрейна на спускарчето си, си мислех точно за касета с последна зъбчатка 10т или 9т. Ама имам странното усещане, че СРАМ?шимано скоро няма да направят такава с по-малки зъбчатки. Та си мислех, че някой малък производител може да се пробва. И сега като виждам Леонарди-то, не виждам пречка ако им потръгне тази цяла касета (която лично за мен би била фаворит, ако ще хвърлям сериозна сума за ъпгрейд), да направят и версия 9-28/9-26. Одма им ставам най-верния последовател!!! :evil:

Re: 1x9, 1x10, 1x... и велосипед с двойно окачване

МнениеПубликувано на: Съб Дек 07, 2013 10:06 pm
от APD
marsa написа:При всякакви. "По-голямо предавателно отношение" е, ако ще се хващаме за думата. То сама по себе си никоя предавка не е "слаба" или "силна"

Като например? Щото и 5% до 15% да са за неприятните ти предавки и 15 до 25% за любимите, то добрият стил на въртене + добре натренирани крака ще изтрият разликата.