Hardtail рамка от висок клас

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Hardtail рамка от висок клас

Мнениеот andr » Сря Окт 22, 2008 3:19 pm

Мисля да направя един ъпгрейд с нова рамчица (в момента съм с HT2). Та можете ли да препоръчате нещо, което да е

1) По-твърда рамка от HT2 - и като здравина срещу удари и като усукване по време на каране. Тежа 100кг и тук таме пускам малко АМ, но предимно ХС.
2) Лека - до 1.5кг
3) Достъпна в България - тоест да може да се купи тук или да се доставя до тук
4) Опционално, нещо карбоново
5) Като бонус да е 22" размер.
6) Цена до 1000 лв. (може и повече ако наистина си заслужава)

Хвърлил съм око на Ibis Tranny, но още не се произвежа, пък и не знам дали ще ми доставят една от Хамериката. Препоръчвали са ми и Cannondale, но въпроса с доставката също стои.
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Окт 22, 2008 3:26 pm

Разгледай в chainreactioncycles.com
Има доста голям избор и за сумата, която си склонен да отделиш доставката ще ти е безплатна.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3982
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот usmihnatia » Чет Окт 23, 2008 10:43 pm

i az imah ramkata RAM....zabravih to4no kak se kazva6e ,no naistina mnogo se usukva,kato se kara na pedal.nemogah da svikna s tova,naistina e mnogo leka no......nestabilnai tanka.otkazah se ot RAM.az li4no haresvam ramkite na Scottte sa okolo 1500.no tuk v BG ima samo starite modeli

Пиши на кирилица!
usmihnatia
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 10:31 pm

Мнениеот azsa-bachinito » Пет Окт 24, 2008 12:21 am

Ти заслужаваш приключение ---> http://www.facebook.com/groups/370492219650901/
Аватар
azsa-bachinito
 
Мнения: 1477
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Пон Авг 25, 2008 9:05 pm

Мнениеот ACID BURN » Пет Окт 24, 2008 8:54 am

azsa-bachinito написа:http://screambikes.eu/product_info.php?cPath=145_1&products_id=995

Тази рамка не е за него!

Такам..при такова тегло...на рамката ще й е малко трудно!По-лека рамка означава по-крехка рамка, но това не значи че не е здрава.Ти хубаво искаш твърда рамка, ама се замисли за частите, който ще използваш.Естествено това зависи колко си висок и има още фактори, но при такова тегло ще износваш много задна шина, главина, венците и въобще ще я блъскаш повече рамката а след време може материала да се "измори" или да натрупа много стрес и да се пукне някъде.
Моето предложение е мека рамка.Нещо със 100 до 150 мм ход.Това зависи и колко пари имаш за такова нещо.Гледай да бягаш от карбоновите рамки.Защото карбона принципно е още по-крехък от алуминият.А леки състезателни рамки за ХЦ са направени от алуминий 7005 или екстралайт има и още видове.Там тези рамки са направени възможно най-леки следователно здравината е компромис малко или много.Надявам се да съм ти бил полезенен с нещо.
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот did » Пет Окт 24, 2008 9:03 am

ACID BURN написа:
azsa-bachinito написа:http://screambikes.eu/product_info.php?cPath=145_1&products_id=995

Тази рамка не е за него!

Такам..при такова тегло...на рамката ще й е малко трудно!По-лека рамка означава по-крехка рамка, но това не значи че не е здрава.Ти хубаво искаш твърда рамка, ама се замисли за частите, който ще използваш.Естествено това зависи колко си висок и има още фактори, но при такова тегло ще износваш много задна шина, главина, венците и въобще ще я блъскаш повече рамката а след време може материала да се "измори" или да натрупа много стрес и да се пукне някъде.
Моето предложение е мека рамка.Нещо със 100 до 150 мм ход.Това зависи и колко пари имаш за такова нещо.Гледай да бягаш от карбоновите рамки.Защото карбона принципно е още по-крехък от алуминият.А леки състезателни рамки за ХЦ са направени от алуминий 7005 или екстралайт има и още видове.Там тези рамки са направени възможно най-леки следователно здравината е компромис малко или много.Надявам се да съм ти бил полезенен с нещо.


боже...

колко глупости в един, единствен пост...

Ако наистина andr иска лека рамка, способна да понесе килограмите му, алуминият въобще отпада като опция. Задължително трябва да се иде на качествен карбонов твърдак.

За парите, които си е приготвил, няма как да си намери качествена лека и мека рамка, макар че напоследък се навъдиха доста бюджетни леки АМ колелета и още повече ще се въдят, както е тръгнало.

Каквото и да избере, във всички случаи, с рамка 1.5 кг под 100 кг карач, ще трябва да кара внимателно и да не се увлича по адреналина. Ако има необходимата техника и усеща натоварванията, няма проблем карбонова рамка да го издържи.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andr » Пет Окт 24, 2008 9:09 am

Дам, карбона ме блазни, но никога няма да си взема карбонов Драг, а по-скоро нещо от марка с традиции с този материал.

А скандиума как се позиционира спрямо алуминия и карбона като здравина?
Последна промяна andr на Пет Окт 24, 2008 9:17 am, променена общо 1 път
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Мнениеот did » Пет Окт 24, 2008 9:13 am

andr написа:А скандиума как се позиционира спрямо алуминия и карбона като здравина?

става дума за сплави, съдържащи мъничко скандий, който сам по себе си е възпламеним метал :D

както и при карбона, много зависи кой е правил рамката, най-вече от сплавта и заварките. Не всички скандиеви сплави са еднакви и еднозначен отговор на въпроса ти няма.

виж това: http://www.eastonbike.com/TECHNICAL/tec ... etins.html
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andr » Пет Окт 24, 2008 9:46 am

Еваларка за тоя линк, did :beer:
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Мнениеот Sky_Knight » Пет Окт 24, 2008 9:49 am

:offtopic:

@andr Нищо лично, но цялата тая работа - 100 кг човек и 1,5 кг рамка ми се струва изначално извратена. Аз съм около твоите килограми и за нищо на света няма да търся рамка тежаща 1,5 кг. По-скоро търси твърдак с максимална здравина. Тия 800 грама, дори и 1 кг, които ще ги спестиш от рамката някак си все ми се струва, че можеш да ги спестиш от много други места. А да не говорим, че с това телесно тегло, тоя макс. 1 кг ще го усетиш, ама само ако си професионалист каращ с над 90 оборота в минута постоянен ритъм.

Съветът ми е да се ориентираш към сериозна твърда рамка с подходяща за теб геометрия и здравина. И съвсем спокойно може да е алуминий, но не 1,5 кг...
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот ACID BURN » Пет Окт 24, 2008 10:04 am

Sky_Knight написа::offtopic:

@andr Нищо лично, но цялата тая работа - 100 кг човек и 1,5 кг рамка ми се струва изначално извратена. Аз съм около твоите килограми и за нищо на света няма да търся рамка тежаща 1,5 кг. По-скоро търси твърдак с максимална здравина. Тия 800 грама, дори и 1 кг, които ще ги спестиш от рамката някак си все ми се струва, че можеш да ги спестиш от много други места. А да не говорим, че с това телесно тегло, тоя макс. 1 кг ще го усетиш, ама само ако си професионалист каращ с над 90 оборота в минута постоянен ритъм.

Съветът ми е да се ориентираш към сериозна твърда рамка с подходяща за теб геометрия и здравина. И съвсем спокойно може да е алуминий, но не 1,5 кг...


Е да ама той така като гледам иска 22 инчова рамка....
което си е доста голяма рамка демек и той е голям и тея 100 кила ще се разпределят добре по цялата рамка.Такаче в такъв случай аз не виждам никъв проблем да се вземе карбонова рамка.Предишният пост ми пост е доста глупав!
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот did » Пет Окт 24, 2008 10:10 am

ACID BURN написа:Е да ама той така като гледам иска 22 инчова рамка....
което си е доста голяма рамка демек и той е голям и тея 100 кила ще се разпределят добре по цялата рамка.Такаче в такъв случай аз не виждам никъв проблем да се вземе карбонова рамка.Предишният пост ми пост е доста глупав!


хм... я да помислим заедно.

при една и съща тежест, кое се чупи и огъва по-лесно: къса или дълга тръба?

дали по-дългите колчета за седалки се чупят по-трудно по същата логика, понеже "тея 100 кила ще се разпределят добре по цялата му дължина" ?

лостове, тва-онова?
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ACID BURN » Пет Окт 24, 2008 10:28 am

did написа:
ACID BURN написа:Е да ама той така като гледам иска 22 инчова рамка....
което си е доста голяма рамка демек и той е голям и тея 100 кила ще се разпределят добре по цялата рамка.Такаче в такъв случай аз не виждам никъв проблем да се вземе карбонова рамка.Предишният пост ми пост е доста глупав!


хм... я да помислим заедно.

при една и съща тежест, кое се чупи и огъва по-лесно: къса или дълга тръба?

дали по-дългите колчета за седалки се чупят по-трудно по същата логика, понеже "тея 100 кила ще се разпределят добре по цялата му дължина" ?

лостове, тва-онова?


Това е така, но нали колелото ще се използва за ХЦ, демек той няма да е се е изтеглил назаде....и разпределениято на тежеста ще бъде примерно 55 за отзад и 45 за отпред.Не е като АМ велосипедите да си изнесен по-назад.....щото аз като си карам АМ-а съм кажи-речи като на градски велосипед.Докато при хт2-ката съм изнесен доста напреде. :dunno:
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот edinmilion » Пет Окт 24, 2008 10:35 am

@did & ACID BURNКогато пишете в темата един след друг не е нужно да се цитирате...помислете малко и за скроловете на другите потребители! :)

И за да не съм съвсем оф, мисля че andr трябва да си кара още с HT2-та все пак му е на един месец....това не му харесва, онова не му харесва...с тези бързи ъпгрейди ще вземе и на мотор да се метне за другия сезон...
edinmilion
 
Мнения: 1268
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 10, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Окт 24, 2008 10:37 am

Не съм цитирал нищо ненужно.

Съгласен съм, че ако andr е с нова HT2, по-добре да изчака. Леките рамки искат опитен карач.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Sky_Knight » Пет Окт 24, 2008 11:12 am

edinmilion написа:HT2-та все пак му е на един месец...


Значи доста бързо се е усетил ... :D

@ACID_BURN С тия кръчмарски изчисления няма да стигнеш далеч.
?
Аватар
Sky_Knight
 
Мнения: 480
Рейтинг: 1849
Регистриран на: Вто Апр 13, 2004 9:39 am
Местоположение: София, България

Мнениеот andr » Пет Окт 24, 2008 11:13 am

Мерси за съветите! Вярно, че е новичка ХТ2-ката, но идеята беше по-скоро да и сложа една твърда вилка и сликове и да си стане градска машина.. А новата рамка + старата вилка за баирите.

А докато разглеждах си харесах една стоманена на Cove - Handjob, която я хвалят доста (включително награди от списания). Вярно е че е 2кг и малко отгоре, но с по-леки компоненти ще си стане добро тегло.
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Мнениеот Дизел » Пет Окт 24, 2008 12:37 pm

andr написа:...А докато разглеждах си харесах една стоманена на Cove - Handjob, която я хвалят доста (включително награди от списания). Вярно е че е 2кг и малко отгоре, но с по-леки компоненти ще си стане добро тегло.


Точно щях да подхвърля, да се огледаш и за рамка от качествена стомана (не китайско тенеке!). Малко по-тежки са от алуминия, естествено, но стоманата е истината, ако се търси здравина. А наистина добрите стоманени рамки тежат не много повече от 1,5 кг, но са и много скъпи.
Титана също е алтернатива, но най-евтините титанови рамки, които знам са над 1000 евро.
Аватар
Дизел
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1970
Регистриран на: Чет Юни 26, 2008 3:21 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Окт 24, 2008 12:55 pm

Само да кажа, че след като минах заветната граница от 100кг. колчето на седалката ми получи "чупка в кръста". Верно, колчето е ЗУУМ и седалковата тръба на Онтариото ми е доста къса. ;)
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот MartinBG » Пон Окт 27, 2008 4:02 pm

andr написа:Дам, карбона ме блазни, но никога няма да си взема карбонов Драг, а по-скоро нещо от марка с традиции с този материал.

А скандиума как се позиционира спрямо алуминия и карбона като здравина?


От миналата година съм собственик на велосипед с рамка Scott Team Issue Scandium. Рамката е много лека и при комбинация с подходящи компоненти се получи доста лек и игрив велосипед.
Имам известно подозрение, че тази рамка (а може би и други от този материал) "вози" по-твърдо от Алу 7005 примерно (другата ми рамка е Drag Alien 7005), но може и да греша.
Моите килограми са около 83 и преди няколко седмици направих 5 дневен преход с по 8-10кг раница/багаж и рамката издържа. Все пак трябва да се има предвид, че аз карам основно кротко XC с този велосипед и като цяло избягвам екстремните терени - къде заради липса на опит, къде защото не смея да натоваря рамката.
Моят съвет при килограми като нашите е да се носичиш към здрава рамка, макар и малко по-тежка. Така ще можеш да се насладиш по-пълно на спусканията по игриви пътечки.
MartinBG
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1757
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:38 am
Местоположение: София

Мнениеот ramam » Чет Окт 30, 2008 7:17 pm

Съветвам те да не си сменяш рамката. първо защото теглото и не е много все пак е 2кг, и второ за твоето тегло е по добре да е здрава и няма хе здрава като ХТ2 хем лека 1.5кг - аз съм бил на твоя проблем и съм минал през доста рамки - разбирай и по двата начина ;) .
По добре е да си олекотиш другите части а често има от какво - ако ти е стандартен ХТ2 може да свалиш доста и то към кило от каплите/главините/спиците. Има доста добри главини като XTR 270g задна и подобни от които да свалиш доста. Една задна главина на ХТ2 е 500 грама - според зависи де. Така че може да събереш доста грамове с килограмове и пак да си имаш доста добра рамка.
А ХТ2 е доста добра рамка и няма по агресивно направена рамка - поне не съм виждал. Провери само междуосието и челният ъгъл както и седалковия. От ХТ2 можеш да се кефиш повече от какватo и да е друга рамка.
Е ако решиш да я изхвърлиш прати ми ПМ каде ще я изхвърлиш :) .
Също кормилото и кола на седлото също свалят тегло и за 1000 лева ще стане с поне 1.5кг по леко ако гледаш и правиш каквото трябва.

PS забравих че и вилката сваля доста грамове до към 600 но си е сума.
ramam
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1125
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 1:01 pm

Мнениеот SOG » Сря Ное 05, 2008 1:08 pm

MartinBG написа:Имам известно подозрение, че тази рамка (а може би и други от този материал) "вози" по-твърдо от Алу 7005 примерно (другата ми рамка е Drag Alien 7005), но може и да греша.


Най-вероятно просто така ти се струва.Всеобщото мнение по форумите за тази рамка е че вози по-меко от повечето рамки от алуминиеви сплави.С добавянето на малко количество скандий към алуминия се получава доста здрава сплав,която заради здравината си позволява тръбите да се направят по-тънкостенни.Ниското тегло на рамката идва не от по-лекия материал ами от тункостенните тръби.И вече благодарение на използването на по-тънкостенни тръби идва и малко по-"прощаващата" возия на рамката в сравнение с останалите алуминиеви рамки.Чел съм хора каращи тази рамка да сравняват возията по-скоро с тази на карбоновите рамки от колко с тази на типична алуминиева рамка.Иначе за по-тежките рамките при който скандият е използван само за здравина,а не за по-ниско тегло нямам представа дали возят по-твърдо от рамките от 7005.

Но като цяло рамката навремето когато е правена си е мислена за ултра лека състезателна рамка и не е много подходяща за грубо каране.Ето какви могат да са резултатите:
Изображение

Този вариант,който се внасяше тук е модела от 2003 година.Интересното за тази година е,че само рамките с надпис Scandium на тях са скандиеви и тежат около 1170гр,има рамки,които външно изглеждат по абсолютно същия начин,но вместо Scandium на същото място пише Superlite,те не са скандиеви и тежат над 200 грама повече.
Аз лично си правя едно градско колело със скандиевата рамка и с твърда вилка,но не много леки външни гуми ще тежи 7,35кг.Дано в градски условия рамката издържи повече от колкото в планински.
SOG
 
Мнения: 130
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 11:24 am
Местоположение: София

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Ное 05, 2008 2:54 pm

:offtopic:

Линка, който did постна относно алуминиевите рамки със скандий обясни точно как стоят нещата (следва сбит преразказ):

Скандия сам по себе си не прави алуминия по-силен. Скандия просто позволява да се завари рамка от алуминий с повече якост от колкото 6ххх и 7ххх алуминиеви сплави. Тъй като скандия е скъп и много рядък материал е безмислено да се използва с 6ххх и 7ххх алуминиеви сплави. Здравината и намалянето на размера на тръбите идва само заради по-устойчивия алуминий, който може да бъде заварен в рамка благодарение на скандия.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3982
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот SOG » Чет Ное 06, 2008 12:27 am

Тия от Kona имат малко по-различно мнение по въпроса,те твърдят,че с добавянето на скандий към алуминиевите сплави те стават с 50% по-здрави.Като цяло съм склонен да вярвам повече на написаното от Easton,но не знам дали Kona влизат в списъка с фирми,за които се пише в статията,че просто добават скъпия скандий към не толкова здрави сплави като 7005 и само хабят материала.Само знам със сигурност,че за разлика от скандиевите рамки на Easton,за които в статията е описано,че се правят от тънки тръби,за да имат возия сходна с тази на стоманените и намаленото тегло идва от по-тънките тръби,рамките на Scott Team Issue не са с тънки,а с тънкостенни тръби.Като диаметър сa нормални,но са много тънкостенни.Като няма накичени части по тях при почукване издават звук като кутийка от Кола:),а и на снимката се вижда как се е сгънала като тенекийка.Прави ми впечатление също,че Easton и Kona все още използват скандия,докато Scott за леките си състезателни рамки са минали изцяло на карбон.
SOG
 
Мнения: 130
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 11:24 am
Местоположение: София

Мнениеот rarekin » Чет Ное 06, 2008 4:44 am

Дизел написа: Титана също е алтернатива, но най-евтините титанови рамки, които знам са над 1000 евро.


Добре!

P.S. Като гледам снимката на тоя Скот, се питам - "Защо TeamISSUE?" :D
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Мнениеот nicky bike » Чет Ное 06, 2008 9:50 am

SOG: Като гледам снимката първо тая вилка не е за тази рамка максимален ход на вилката за тази рамка е 120. Второ тя не е предназначена за скокове или така наречената "дълбока оран". Имам приятел който с кеф си я кара бече повече от година. Както и Мартин БГ може да каже същото.
Andr: Аз карах една стара титанова рамка 6 години. Когато я взех беше толкова изгнила задната хоризонтална лява тръба имаше дупки. Всички ме питаха след всяко каране дали е здрава. Накрая се скъса но не на това място което всички очакваха ,а на място където бях ударил рамката. Защо не потърсиш нещо Cro-mo или Титан за тия пари може да намериш нещо добро дори и втора употреба.
Послушай did не бързай. Покарай първо и сам ще прецениш какво ти енужно.
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот usmihnatia » Чет Ное 06, 2008 11:53 am

6тще кажа само 4е аз карах 2 години рамка 1,200грама 20,5 ин4а и се огъваше доста,незнам за толкова тежък кара4 как 6те стане......и аз нему препоръчвам такава рамка.аз я разкарах,на педал неможеше да се кара(посукваше се)
usmihnatia
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 10:31 pm

Мнениеот nicky bike » Чет Ное 06, 2008 6:41 pm

usmihnatia написа:6тще кажа само 4е аз карах 2 години рамка 1,200грама 20,5 ин4а и се огъваше доста,незнам за толкова тежък кара4 как 6те стане......и аз нему препоръчвам такава рамка.аз я разкарах,на педал неможеше да се кара(посукваше се)

Приятелю хубавите рамки се усукват без да се късат. ;)
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот usmihnatia » Нед Ное 09, 2008 12:11 am

неговоря че се къса,просто неме кефи.1 см.отклонение в ляво и дясно...старх ме беше да карам на педал :beer:
usmihnatia
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 10:31 pm


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта