Задна главина за диск IS

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Задна главина за диск IS

Мнениеот antihristo » Сря Сеп 17, 2008 12:36 pm

Ще оборудвам Ontario TE със задна дискова спирачка (Tektro IO). За целта ми трябва задна главина за диск IS (6 болта) и 36 отвора за спици. Колебая се между:
Formula DC32 http://www.niko-bikes.com/eshop/product ... cts_id=335
Shimano Deore-M525 http://dimibike.com/product_info.php?cP ... 75278d76b0
Посъветвайте ме коя от давете да избера! (А защо не и друга?) Карам ХС.
Само с мързел не става, трябва и акъл...
Аватар
antihristo
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Авг 01, 2008 11:34 pm
Местоположение: Разград

Мнениеот shaady » Сря Сеп 17, 2008 1:21 pm

АЗ бих избрал Formula DC32.
Защото е по-лека и с капсуловани лагери. :)
Аватар
shaady
 
Мнения: 687
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Съб Юни 30, 2007 11:02 am
Местоположение: Варна

Мнениеот stem » Сря Сеп 17, 2008 8:19 pm

shaady написа:АЗ бих избрал Formula DC32.
Защото е по-лека и с капсуловани лагери. :)


И аз съм съгласен с това мнение.
:agree:
Аватар
stem
 
Мнения: 60
Рейтинг: 1153
Регистриран на: Съб Апр 12, 2008 2:36 pm
Местоположение: Казанлък

Мнениеот dido85 » Сря Сеп 17, 2008 9:50 pm

За по-лекото, DC32 не е по-лека, просто е написано теглото и без QR, шиманската е с QR.
Това за капсулованите лагери на DC32 е голямо предимство, защото не иска никаква поддръжка, но пък храповия механизъм на шиманската главина сякаш е малко по-издръжлив.

От двете главини, лично аз бих избрал DC32 :)
Аватар
dido85
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 3:09 pm
Местоположение: Варна

а

Мнениеот Delta » Чет Сеп 18, 2008 6:54 pm

не сам сагласен че капсулованите лагери са по-добри защото то4но проблема е че не може да си ги подаржаш.След далго ползване греста ще загуби ефекта си.Аз бих избрал шиманото.
Skype:nos_222
Delta
 
Мнения: 99
Рейтинг: 998
Регистриран на: Съб Сеп 06, 2008 8:54 pm

Мнениеот dido85 » Чет Сеп 18, 2008 7:56 pm

то4но проблема е че не може да си ги подаржаш

Напротив това е големият плюс.

След далго ползване греста ще загуби ефекта си

След колко дълго ползване ? Лагерите имат определено време живот (брой часове работа при определени обороти) в рамките на което призводителя гарантира, че лагера няма да влоши състоянието си и работните си характеристики.

Смятам че живота на лагерите ще е достатъчен за поне 2 години експлоатация, а след това просто биват подменени (като цените им варират от лев и нещо за руски до 4,5 лв за германски лагери).
А ако си достатъчно технически грамотен да поддържаш главина с конуси, едва ли поддръжката на такава с капс. лагери ще представлява някакъв проблем.
Аватар
dido85
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 3:09 pm
Местоположение: Варна

Капсуловани лагери

Мнениеот antihristo » Чет Сеп 18, 2008 9:43 pm

"Капсуловани лагери" не означава ли, че са пресовани в главината, т.е. при повредени лагери сменяме цялата главина?
Само с мързел не става, трябва и акъл...
Аватар
antihristo
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Авг 01, 2008 11:34 pm
Местоположение: Разград

Мнениеот Pirate » Чет Сеп 18, 2008 9:47 pm

Не. Капсуловани е характеристика на самите лагери. Примерно един съчмен лагер може да бъде едностранно капсулован, тоест с капачка само от едната страна, а може и да е дмустранно. Също капачките биват различни видове: метални, гумени /RS се ознавачат след означението за номера/. Та главина с капсуловани лагери значи, че лагерите са и от сменяем тип, които са набити във съответното фрезовано легло. И съответно могат да се избиват и да се сменя с други.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Пет Сеп 19, 2008 7:30 am

Да добавя, какво правим с некапсулованите лагери, като се износи леглото на сачмите? :popcorn:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 19, 2008 7:53 am

PtD написа:Да добавя, какво правим с некапсулованите лагери, като се износи леглото на сачмите? :popcorn:


А какво правим с капсулованите, когато се разлуфтят? :)

От тия две главини аз лично бих избрал Деорето. Ниския клас формули са просто отвратителни.

Edit: Това по-горе с греста ме уби :roll2:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nicky bike » Нед Сеп 21, 2008 3:48 pm

bikerider написа:
PtD написа:Да добавя, какво правим с некапсулованите лагери, като се износи леглото на сачмите? :popcorn:


А какво правим с капсулованите, когато се разлуфтят? :)

От тия две главини аз лично бих избрал Деорето. Ниския клас формули са просто отвратителни.

Edit: Това по-горе с греста ме уби :roll2:

:agree: :agree: :agree: :rofl:
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот antihristo » Пон Сеп 22, 2008 9:22 am

Не разбрах, какво значение има дали лагерите са капсуловани или не са (освен за предпазването от замърсяване). Нали и в двата случая се сменят?
Само с мързел не става, трябва и акъл...
Аватар
antihristo
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Авг 01, 2008 11:34 pm
Местоположение: Разград

Мнениеот Pirate » Пон Сеп 22, 2008 9:50 am

Има голямо значение. Но избора трябва сам да си го направиш според твоя начин на каране и бюджета който си отделил. Имай предвид, че няма такава зависивост от типа, че главините с капсуловани лагери са по-добри от главините с лагеруване на конус и чашка. Има добри екземпляри и от двата вида. Общо взето главините с капсуловани лагери се водят малко по-висок клас сред моделите на дадена фирма и обикновено са по-хубави не само заради лагерите.

Тъй-като си се ориентирал към задна главина и спирачка Tektro, моя съвет е по-скоро да не даваш много пари за главина, а да си вземеш една сравнително хубава и изпитана главина като Formula E-hub /с конуси и чашки е/ струваща под 60лв, но пък да вземеш по-хувама спирачка от типа на Авид ББ7. Тектрото не е добър избор според мен и няма да му се изкефиш много. Предлагам ти тази главина по няколко важни причини: 1во тази цена от линка за Формула ДЦ32 не е реална и е била за стара наличност най-вероятното, защото същата главина в реален магазин е много по-скъпа /90лв/ и фактически не са сравними нито като цена, нито като качество с тази на Шимано, която си споменал; 2ро има вероятност ако скачаш и т.н. с колело да ти е по-изгодно да си сервизираш редовно главина с конуси и чашки, а и те найстина е вероятно да издържат на повече бой, съдейки и от автоприложението на подобен тип лагерувани; тази главина, която ти предлагам - Е хъб-а е по-лека и от Шиманската и от ДЦ32!

Ако пък случая ти е друг, т.е. само въртене без ударни натоврвания на лагерите то избора е несъмнено за Formula DC32, защото от каране само няма да можеш да износиш никога капсулованите лагери - вътре са лагери от типа 6000, които са с достатъчно големи размери, че да издържат при автомобили пробег от над 50 хил. км, но само въртене без големи радиални натоварвания. Отделно удобството да не се налага да преглеждаш за разхлабени или стегнати конуси и да отваряш главина е голямо. Но пак повтарям сам си прецени в коя група каране попадаш.
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот antihristo » Пон Сеп 22, 2008 12:05 pm

Спирачката Tektro я имам (беше отпред) и понеже не съм много доволен, я местя отзад.
Отпред вече сложих ВВ7 (нищо общо с преди).
Поръчах си Шиманото.
Благодаря за отзивчивостта!
Само с мързел не става, трябва и акъл...
Аватар
antihristo
 
Мнения: 6
Рейтинг: 1205
Регистриран на: Пет Авг 01, 2008 11:34 pm
Местоположение: Разград

Мнениеот borislav » Пон Сеп 22, 2008 12:13 pm

Аз съм с Шиманото и съм много доволен, доста големи удъри е понасяло чупил съм спици и съм огъвал шината. Единственото което се е случвало на главината е леко разлуфтване 6ез никви демиджи по чашката и съчмите, но то си се оправя.
За другата главина не мога да коментирам защото не съм карал с нея
Аватар
borislav
 
Мнения: 1367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Мар 15, 2008 11:32 am
Местоположение: София


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 96 госта