Хибридни лагери

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Хибридни лагери

Мнениеот panayotov.r » Пон Фев 18, 2019 11:30 am

Колеги , някой ползвал ли е китайските хибридни лагери , които се продават в али експрес ? Мисля ,че лагерите на предната главина са за смяна и съм решил да пробвам нещо ново. Към нещо такова съм се насочил. https://ru.aliexpress.com/item/6903-Hybrid-Ceramic-Bearing-17x30x7-mm-ABEC-1-1-PC-Bicycle-Bottom-Brackets-Spares-6903RS-Si3N4/32814330805.html?spm=a2g0v.search0104.3.1.53cf27e63d1uwt&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10065_10068_319_317_10696_10084_453_10083_454_10618_10304_10307_10820_10821_537_10302_536_10902_10059_10884_10887_321_322_10103,searchweb201603_45,ppcSwitch_0&algo_expid=3b824cb0-9194-400c-aec8-368e86bc2d9c-0&algo_pvid=3b824cb0-9194-400c-aec8-368e86bc2d9c&transAbTest=ae803_5
panayotov.r
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1290
Регистриран на: Съб Ное 28, 2015 9:15 pm

Re: Хибридни лагери

Мнениеот OLDDraxX » Вто Фев 19, 2019 7:40 pm

Здравей,
няма голяма разлика между тези с циркониевите сачми и обикнованите лагери, цената е добра.По принцип най добре е да се насочиш към обикновен лагер но марков , за този лагер цените са страшни ако е NTN/SKF /KOYO/FAG и тн.Раликата на марковите и рези от 2лв китайтайчета/които има и на нашия пазар е качеството на 2RS На NTN примерно гумените капсуловки са с двоен борд и много повече държат на проникването на вода и с нея на мръсотии, цената никък не е ниска.Ако не те притеснява това,по добре марков лагер.
Поздрави! :beer:
http://www.lagerite.com/index.php?art_n ... ed=&width=
Boardman ProC 27.5/Mavic Crossmax SL Tubeless/RockShox SID WC 100mm/Avid Elixir 7/Sram X01 1x10sp/Cannondale Hollowgram 40t/Mavic Crossmax 2.1 ///9.3kg
Аватар
OLDDraxX
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Съб Дек 31, 2011 3:27 pm
Местоположение: Бургас

Re: Хибридни лагери

Мнениеот panayotov.r » Сря Фев 20, 2019 8:17 am

Вече заръчах от али. Бях попаднал на добро мнение за китайските хибридни, та затова. Марковото си е марково. Спор няма :D
panayotov.r
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1290
Регистриран на: Съб Ное 28, 2015 9:15 pm

Re: Хибридни лагери

Мнениеот compira » Сря Фев 20, 2019 8:56 pm

Аз карам с китайски лагерчета за по лев-два, карат по една-две години. Пробвал съм и с маркови за по 15-20лв., но те карат 2.... макс 3 години. Тези с циркониевите сачми трябва да държат повече на вода което е най-големия мор за лагерите по колелата ни. Все пак да не се забравя, че трудно може да ги натоварим по друг начин освен с неправилен монтаж и вода с гняз. Та така де тъкмо ще има кой да даде мнение за евтините циркониеви лагерчета... все пак 10-12 лева може да се замисли човек пред редовна смяна (въпреки, че е по-изгодна).
Аватар
compira
 
Мнения: 543
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Хибридни лагери

Мнениеот didonch » Пет Фев 22, 2019 10:13 pm

Разбира се че най-големия мор за лагерите е водата и мръсотията. За това след всяко "потапяне" би следвало да се отворят, почистят от старата грес (и гадостите проникнали в тях) с някакъв обезмаслител или гас и отново да се натъпчат с прясна гресчица. Разликата между марковите и не марковите освен точността на изработка е и малкото количество или липсата на грес. Отделно и много лошите уплътнители, които не носят на сваляне и последващо безпроблемно връщане обратно на местенцето им.
Очакваме отзиви.
didonch
 
Мнения: 318
Рейтинг: 1578
Регистриран на: Съб Май 14, 2016 12:09 pm

Re: Хибридни лагери

Мнениеот panayotov.r » Чет Мар 14, 2019 2:39 pm

Лагерите пристигнаха. На външен вид не са нищо кой знае какво. Махнах старите. Единият беше много спекъл, а другият горе-долу беше ок. Направих малко баламско тестване. От едната страна сложих нов , а от другата оставих стария. Вкарах един дървен прът и завъртях да сравня въртенето на двата. При стария каплата се въртя 22 оборота. При новия - 75 . Горе-долу с еднаква сила завъртях. Ще видим колко време ще карат тия новите :)
panayotov.r
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1290
Регистриран на: Съб Ное 28, 2015 9:15 pm

Re: Хибридни лагери

Мнениеот the_rookie » Пон Яну 06, 2020 11:40 am

Здравейте колеги! Честита 2020 ,бъдете здрави ! Както се подразбира и от потребителското ми име съм нов в тази общност.Причината да съм тук е страста към двуколесните и въобще към превозните средства задвижвани със собствена мускулна сила. За съжаление не се вписвам в профила на планински колоездач (оставам преценката дали мястото ми е тук на Вас и администрацията)! Пътувайки до работа карам по шосе(велоалей) и участъци с черен път. Изминавам по 60-70 км на ден. Минал съм през няколко колела,като най-удачно за момента по маршрута който ползвам е карбонов циклокрос на Стивънс.Вече му навъртях около 4- 5 хил. км , застудя ,дойде време за профилактика и възникнаха няколко въпроса на които не открих ясен отговор. Ще си позволя да използвам тази темата (като най-близка по съдържание макар и старичка)за което се извинявам на автора! Конкретно иде реч за лагери на главините предна DT Swiss 350QR и задна DT Swiss 3 палцова(точната спецификация така и не я открих).Като цяло от главините има какво да се желае като изработка. Лагерите(вероятно оригинални) на са от реномирани производители,което всъщност е и съвсем очаквано! Сглобката лагер- главина е с доста голяма стегнатост( ок. 15-25 мкм.),много соред мен! Механизма в задната е доста шумен и има излишни загуби които искам да намаля максимално ,та освен всичко друго се замислям и за керамични (хибридни) лагери. Хубаво ,ама какви? Дали варианта от 6 серия (класически радиален ) е въобще удачен!? Това което се продава е с някакви бутикови имена ,вероятно изработка на ишлеме в Китай ,а производители като SKF и FAG нямат от тези серии. Или избора на 7 серия(радиални,с ъглов контакт)е по-добър? Има и клас супер-прецизни на гореспоменатите фирми.Цените са... оставаме ги на страна! Мазането е ясно че е от изключително значение! Конкретно суха смазка с графит и молибденов дисулфит някой ползвал ли е? Приемам и предложения за минимализирането на триенето и в палцовата тресчотка! Ако някой е правил подобни замени ,има наблюдения и знания ,ще се радвам да сподели опит и вижданията си!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Хибридни лагери

Мнениеот Alexi » Пон Яну 06, 2020 12:36 pm

Здравей ,главината ти вероятно е ДТ370 или подобна .. лагерите вътре са китайски и не особено издържливи ( само че аз не го намирам това за нормално за разлика от теб ,тъй като не са никак евтини главините им ) .. ДТсуис имат модел с фабрични керамични лагери и из нета вероятно ще намериш инфо точно кой модел лагери ползват за ориентир какво да купиш . Кученцата гресирай редовно и ще минимизираш триенето в тях - усеща се на слух .. ако щракат силно вече са за смазване ( с твоето каране бих ги смазвал на месец - два ,при тия главини поне демонтажа на фрихъба е лесен даже може да не смъкваш касетата )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Хибридни лагери

Мнениеот the_rookie » Пон Яну 06, 2020 4:06 pm

Благодаря за включването Alexi ! Ще направя проверка за тия лагери :agree: . В момента цената на оригинален лагер SKF при официалния дистрибутор е средно около 18-20 лв бройката за краен потребител без протекции ;) . Нямам идея каква е цената на главините ,но вероятно цената на лагерите ще излезе доста висока като процентно съотношение от крайната цена. От тази гледна точка написах че е нормално тарикатите да слагат по-калпави лагери. Иначе съм напълно съгласен ,че когато човек дава пари е редно да получава нещо срещу тях. Не съм имал сблъсък с други маркови главини отблизо ,но мисля че всяка една има малки недостатъци (по отношение на триенето) който сравнително лесно би могло да се отстранят. Tова обаче е пипкава работа изискваща някакво допълнително оборудване (струг) което я прави не за всеки! Захванал съм се с идеята да получа по-добри резултати от това което излиза от завода затова търся да почерпя опит. За съжаление няма обективна методика при наличните условия с която да се направи съпоставка преди и след промените ( или аз не знам такава)! Кученцата в задния хъб смазвам редовно. Смазката която използвам не е оригиалната, но не мисля че е сериозен проблем. Използвам на шимано за задни хъбове с вътрешни скорости (бяла пастообразна).Като цяло проблема е в коравината на сегментната пружина. Търсих заместители и решението на което съм се спрял :D (рибарска месина и още по-добре конец за зъби) за сега е доста шантаво направо абсурдно! Ефекта обаче е много добър ,безшумно и изключително леко въртене в обратната посока на касетата (цс 6800) ,инерцията значително се увеличи!Съпротивлението което упражняват кученцата е толкова ниско ,че когато завъртиш каплата монтирана на рамката по посока на движение ,без веригата да е зацепена в касетата ,последната не се върти. Остава да издържи само проверката на времето, но при всяка една профилактика е безпроблемно конеца придържащ кученцата вместо пружина да бъде заменян.
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Хибридни лагери

Мнениеот Alexi » Пон Яну 06, 2020 4:48 pm

дано да нямаш проблеми със зацепването .. че тия неща производителя ги тества доста преди да ги пусне на пазара и меките пружини ( скоби или каквото се ползва за кученцата в конкретната главина ) не са особено желани като цяло .. търкалянето можеш да подобриш доста и със смяна на гуми ,едни висок клас гуми могат да дадат огромна разлика спрямо по непретенциозни такива - ориентир - Конти 5000 ,Швалбе про 1 ,Витория Корса ,Хътчинсън Фюжън Галактик 5 .. и др.
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Хибридни лагери

Мнениеот cls6666 » Пон Яну 06, 2020 7:05 pm

Здравей ,питаше за лагерите с какво се смазват,графитната смазка е за възли с слабо движение(карета в главините,оси където има плъзгане и д-р.),лагерите се смазват с грес която издържа на високи обороти-литиева,с PTFE или друга която е за лагери.
Любопитно ми е Стивънса как изглежда. :beer:
cls6666
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Съб Окт 14, 2017 7:40 pm

Re: Хибридни лагери

Мнениеот the_rookie » Пон Яну 06, 2020 8:47 pm

Поздрави cls6666! :beer: Всъщност отговора на въпроса за мазането няма еднозначен отговор.Мисля че в някоя от темите беше писано че всичко е въпрос на относителен компромис. Искаш повече живот на лагера - по-гъста смазка може и графитна, по-малко триене - по лека смазка за сметка на живота на лагера. Между другото оборотите не са никак големи ,в моя случай максимума е около 400 об/мин и при тия размери на лагерите и натоварвания графитната е по-добрия вариант от гледна точка на износване на лагера. Аз лично съм ползвал графитно-молибденова на SKF-LGEV 2 ,но има по-голямо съпротивление.Много добра смазка за силнонатоварени бавнооборотни(осцилиращи) възли. Изключително подходящо щадяща ще е за лагери по окачването (но аз нямам такива).От много голямо значение е количеството на смазката. За лагер с размер 10 на 22 на 6(61900) трябва да е около 0,2 см.3.голямото количество само създава допълнително триене!.Конкретно аз питах за суха графитно-молибденова смазка която гледах в някакъв клип в Ютюб ,използват я май при модели на автомобилчета,влакчета и др..Идеята е да я ползвам за смазване на 2-та лагера на касетата и евентуално на ролките на дерайльора.Целта на цялото занятие при мен е да постигна минимални загуби при триене ,за сметка на по-често и качествено обслужване и разумен компромис с живота на лагерите! Стивънса SuperPrestige Canti 2017 направо си е една шосейка ,но рамката си е коравичка ( клас 3) и перфектно покрива нуждите за които съм го взел! При мен важното е да подържам висока средната скорост. Маршрута по който карам е с леки изкачвания ,основно е асфалт и няколко лоши участъка (песъчливо-камънисто) и мъничко чернозем! В едната посока ми е около 33 км и го правя за около час и 10 мин без зор и с оригиналните гуми.С шосейни нещата се подобряват ,но след като парладисах един комплект ГрандПри 4000 се отказах!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Хибридни лагери

Мнениеот Bi11y » Пон Яну 06, 2020 11:18 pm

the_rookie написа:Поздрави cls6666! :beer: .Идеята е да я ползвам за смазване на 2-та лагера на касетата и евентуално на ролките на дерайльора.Целта на цялото занятие при мен е да постигна минимални загуби при триене ,за сметка на по-често и качествено обслужване и разумен компромис с живота на лагерите! Стивънса SuperPrestige Canti 2017 направо си е една шосейка ,но рамката си е коравичка ( клас 3) и перфектно покрива нуждите за които съм го взел! При мен важното е да подържам висока средната скорост. Маршрута по който карам е с леки изкачвания ,основно е асфалт и няколко лоши участъка (песъчливо-камънисто) и мъничко чернозем! В едната посока ми е около 33 км и го правя за около час и 10 мин без зор и с оригиналните гуми.С шосейни нещата се подобряват ,но след като парладисах един комплект ГрандПри 4000 се отказах!


Шимано хъбове ли е тази шосейка ?
Bi11y
 
Мнения: 1364
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Хибридни лагери

Мнениеот the_rookie » Вто Яну 07, 2020 12:16 am

Визуално докарват на DT Swiss 350 S Straight-Pull QR Road само че задната е с 3 палеца (кученца като старите SunRace май бяха ) ,а не с тресчотка с 2 назъбени пръстенa.Явно са си някаква хибридна версия за комплекта капли DT Swiss R24 Spline Clincher Road - 700c
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Хибридни лагери

Мнениеот ЕДИН ЗАВЕТ » Вто Яну 07, 2020 9:20 am

Alexi написа:Здравей ,главината ти вероятно е ДТ370 или подобна .. лагерите вътре са китайски и не особено издържливи ( само че аз не го намирам това за нормално за разлика от теб ,тъй като не са никак евтини главините им ) .. ДТсуис имат модел с фабрични керамични лагери и из нета вероятно ще намериш инфо точно кой модел лагери ползват за ориентир какво да купиш . Кученцата гресирай редовно и ще минимизираш триенето в тях - усеща се на слух .. ако щракат силно вече са за смазване ( с твоето каране бих ги смазвал на месец - два ,при тия главини поне демонтажа на фрихъба е лесен даже може да не смъкваш касетата )


...Простете невежеството ми , ама да смазваш с грес кученца през зимата ми се вижда достатъчно неразумно...

ПП Имам предвид втвърдяване на греста и залепване на кученцата.Също така не съм чувал кученца да се мажат с грес.Нормално е да има разлика межде маслото за смазване през лятото и през зимата. Нищо лично - само питам.Не съм теоретик ,но в практиката съм срещал достатъчно залепнали кученца и превъртане - особенно зимата при каране в сняг...та за т,ва... :wavey:
ЕДИН ЗАВЕТ
 
Мнения: 169
Рейтинг: 1183
Регистриран на: Пон Окт 07, 2019 2:04 am

Re: Хибридни лагери

Мнениеот Alexi » Вто Яну 07, 2020 10:05 am

колега аз не говоря наизуст .. ДТсуис си имат мануал как се поддържат главините им ,седни го прочети - точно с грес се смазват ,естествено ДТсуис имат собствена грес за тази цел ,но не виждам причина да не се ползва произволна такава с подходящ вискозитет.. имам 4 велосипеда които се карат и на -10 ,до сега кученца не са ми замръзвали ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Хибридни лагери

Мнениеот panayotov.r » Сря Яну 08, 2020 10:48 am

cls6666 написа:Здравей ,питаше за лагерите с какво се смазват,графитната смазка е за възли с слабо движение(карета в главините,оси където има плъзгане и д-р.),лагерите се смазват с грес която издържа на високи обороти-литиева,с PTFE или друга която е за лагери.
Любопитно ми е Стивънса как изглежда. :beer:

В интерес на истината лагерите на байковете не се въртят с високи обороти :) А греста на DT си е цифра и по тази причина и аз мажа ratchet-a на задната с каквато имам под ръка
panayotov.r
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1290
Регистриран на: Съб Ное 28, 2015 9:15 pm

Re: Хибридни лагери

Мнениеот evilzet » Сря Яну 08, 2020 1:09 pm

Обикновените лагери на SKF са до 30-40 000 об./мин. За какви високи обороти говорите при велосипедите :lol: .
evilzet
 
Мнения: 1479
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Хибридни лагери

Мнениеот cls6666 » Сря Яну 08, 2020 6:51 pm

Не знам защо се хванахте за "високите обороти",мисълта ми беше ,че графитната смазка не е за лагери по употреба,има си грес за лагери :dontknow:
cls6666
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Съб Окт 14, 2017 7:40 pm


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта