grafpele написа:...Та така... Бюджет от 2000лв, твърдак, 1-но скоростна система. ..
Въртя 2-3 пъти в месеца между 10-20км на излизане. Къде по асвалт, къде в гората..
...
Ако някои има алтернатива за нещо по добро ще е супер.
Благодаря.
Това къде по асфалт, къде по гората е крайно несъвместимо с 1-но скоростна система, но това според мен.
Проблемът е, че модерните планински колела са измислени основно за изкачване, защото при спускане не се очаква да въртиш или поне не постоянно, а равно почти не се очаква да има, макар че например Витоша е едно доста приятно изключение. Това обаче не е така по асфалт и оттам идват някои леки особености на карането на планински велосипед по асфалт, когато той е равен или леко надолу.
При резервата че няма универсален велосипед, трябва ти нормален /не много скъп/ МТБ с две или три плочи отпред, с две има относително добри предложения на Орикс например за под бюджета ти, Крос винаги имат относително приятни модели за цената си, Драг пускат също добри модели тази година. не знам Спринт и Шокблейз какво предлагат, както и Скот например.
Може да ти свърши работа и хибрид, но там нещата са малко по-относителни по отношение на неговата адекватност в горски и други подобни условия и зависи от теглото ти и каква е гората.
Аз с хибрид с гуми 35 мм съм много бърз по асфалт и твърда горска пътека /Западен парк в София, Борисова градина пътеките/, но на кално затъвам, а на камъни, ми се … майката и бъбреците като колелото има мека вилка и то добра, но тя помага само отпред. Но пък и съм открил, че докато стигна до Витоша, съм се накарал и 10-20 км ги правя из паркове и велоалеи /Борисова, малко квартал Изток, Ловен, малко градско, Южен, велоалея Гоце Делчев, и оттам Борис или България е доста каране/ с почивка за бира.
Ти с този бюджет дори може да си вземеш две колела - едно за градско - по-изчистено и просто - напр. Крос Сприя или Ареал и за планина някое планинско с две плочи да речем.
Ама това е вариант само ако имаш място, естествено.