от moridinbg » Чет Мар 18, 2021 6:00 pm
Лостчетата и командите винаги стегнати, така че като ги ползваш да не мърдат, но при удар да се завъртят. Аз го тествам с лек удар след затягане.
Имам МТ5 от 6 години, падал съм и съм се търкалял доста, миналата есен счупих лостче за първи път - клон влече между него и кормилото. По същия начин преди години бях счупил единия SLX.
Самия механизъм в лостчето - мастър цилиндър и т.н. е пластмасов, но не е кекав. Проблемът е, че е направен да работи с правилното количество масло.
Ако се пренапълни системата - най-лесно - обезвъздушаване с не нови, а поизтрити накладки, след време се слагат нови с повече "феродо", разтварят се буталата, за да влезне диска - избива през механизма в лостчето. Вътре е на едни пластмасови щипки, които след това много турдно се уплътняват. От там тръгва и проблема с протекли лостчета.
Проблем технически с шимано лостчета и плаващо зацепване няма, дори напротив - доста са здрави. Проблемът е с това как зацепват шиманските лостчета - бързо и рязко с малко модулация. За някои е непреодолим проблем, за други е търсен ефект.
Аз за задната спирачка направих обратната Шигура - лостче Магура, защото много ми харесва как работи и модулацията и апарат SLX, защото такъв ми се търкаляше в шкафа, а установих че 4 бутална спирачка отзад повече ми пречи.
БТВ по въпроса с ергономията - Магура си продават спирачките с малоумни двупръстови лостчета. Продават отделно еднопръстови, които за мен са драстично по-удобни, но са по 25лв едното.