Това е т.нар. "фитнес" /шосеен велосипед с право кормило и алуминиева вилка/ с всички произтичащи от това последици.
Предназначението му е бързо придвижване в града и каране по шосе за удоволствие /за кардио тренировки/ в нормални времеви периоди /2-3 часа/.
За теб по-скоро размерът е 58 см, но мери и прецени.
Този велосипед е направен за шосе, не може да му се сложат стандартните багажник и калници заради липсата на място между гумите и вилката /рамката, а май няма отвори за багажник, но има и такива за колче на седалка /с по-малка товароносимост, естествено/.
Гумите му преди бяша Швалбе Лугано, но сега гледам са Кенда, което не е обезателно нещо лошо, но просто трябва да прецениш дали те устройват и да си намериш "твоите". Витория като марка са сравнително добри за цената си като при тях има различни ценови нива.
Негативите на този велосипед в града се свеждат до твърдата возия, компенсирана от високата скорост и лекотата на придвижване, т.е. трябва да го караш само по улиците на асфалта, а не по тротоари и павета.
Тънките гуми се карат на високо налягане и друсат, но по-неприятното е, че трябва да се внимава за шахтите с решетки /гумите влизат в тях/, за трамвайните релси и всякакви други ръбати неравности.
Алуминиевата вилка предава вибрациите повече от стоманена такава, но е по-лека с малко, тоест трябва да свикнеш с друсането или да си вземеш ръкавици с рел, да смениш гриповете с по-удобни /има от пяна, има с възглавнички от гел и т.н./
За дълъг път негативите са правото кормило, което не позволява смяна на захвата, за да не се схващаш и на дълъг път няма да е особено удобен /при мен с право кормило карания над 3 часа по шосето без прекъсване водят до поява на дискомфорт/. Това може донякъде да се коригира с монтажна рога или специални анатомични грипове с рога отстрани /които малко ще загрозят визуално според мен велосипеда/.
Като цяло, ако се зарибиш винаги може да смениш кормилото с класическо шосейно, като в този случай ще трябва да смениш и командите с адекватни за кормилото -
http://screambikes.eu/bg/komandi/8960-k ... -2400.html - да ги видиш като цена, кормилата са около 30-50 лева, нагоре няма ограничение.
Като цяло това е добър избор за описаните от теб цели, който позволява с определени модификации да се ъпгрейдне до приличен шосеен велосипед начален клас.
Ако карането ти до морето с този велосипед не е замислено да се направи наведнъж, а си планирал едно преспиване /напр. в Павел баня, защото по магистрала е забранено/ това е напълно удачен избор.
А да, още нещо, което е май-най важното, велосипедът е с типичен шосеен курбел с най-малка плоча 34 зъба и при най-голям заден венец около 23 зъба най-леката предавка ще ти е по-тежка отколкото на планински велосипед и на хибрид, но велосипеда е под 11 килограма и не би трябвало това да проблем.
Все пак си е въпрос на свикване и е добре да го знаеш, ако тръгнеш по подбалканския път за морето