Полена 2

Вторият маршрут над с. Полена е подходящ дори за начинаещи, при това без да е лишен от пътеки – рядко срещана комбинация в този регион!

Началото е същото като при маршрута „Полена 1“ – изкачваме се до билото на пясъчниците над селото и караме по него в източна посока. Различна е пътеката и е съвсем лесна, тъй като се е оформила върху трасето на съществувал някога черен път. Ако сте заклет почитател на стръмни и технични пътеки, тази може да ви се стори малко скучна, но за мен единственият ѝ недостатък е, че свършва твърде бързо, защото позволява скоростно каране. 🙂 Между другото, не очаквайте каране само надолу – частта по билото всъщност редува леки изкачвания и повечко спускания.

Тъй като се намира в ниските части на Влахина планина, дори и през зимата маршрутът в повечето случаи е караем, освен ако не е валял сняг буквално в предходните дни. Изложението е южно, така че теренът изсъхва бързо.

Карането е подходящо както за лека разходка с начинаещи в планинското колоездене другарчета, така и за допълване на деня, ако сте карали по някой друг маршрут из околността и ви е останал един час за уплътняване.

Началото на маршрута е в края на с. Полена, на един площад до изоставената и рушаща се сграда на някогашно училище. Ще трябва да го намерите или с помощта на GPS следата, или чрез Google Maps: https://goo.gl/maps/dWmikmk8XsB2.

По изключение за този маршрут няма височинен профил, тъй като се наложи части от него да ги добавям по карта и сателит (защото на място пробвахме разни други варианти) и от това графиката за височината пострада. 🙂

Изходна точка: с. Полена, площад в края на селото при старото училище, https://goo.gl/maps/dWmikmk8XsB2.

Ниво на техническа трудност: ниско (R1, R2, Т1, Т2, Т3 за кратко)

Физическо натоварване: ниско (КФН=3.5)

Продължителност: 1-2 часа

Вода: 0.5-1.0 л

Храна: Не е необходима

Изтеглете GPS следата (в универсалния формат gpx) и я заредете във вашия уред за навигация. Разпечатайте PDF описанието, за да имате най-важната информация за маршрута по време на карането.

01 (0.0 км) – От стария площад поемаме по черен път покрай реката (в западна посока).

02 (0.4 км) – Пресичаме реката по мост вдясно и от другата страна (т.03) продължаваме по черния път направо и нагоре между дворовете.

04 (0.7 км) – Пропускаме черен път вдясно и продължаваме нагоре по основния път. След две серпентини и малко по-стръмна права излизаме на билото на рида в т. 05 (1.7 км). Тук поемаме надясно по билото покрай близката кошара. Следваме нещо средно между черен път и широка пътека. Пропускаме отклоняващи се наляво или надясно пътеки – такива има в т. 06 (2.0 км), т. 07 (2.1 км), т.08 (2.4 км) и т.09 (2.6 км).

10 (3.0 км) – Чак тук се отклоняваме от основната пътека, които се изкачва стръмно по билото, а ние заобикаляме надясно по подсичаща пътека, като в т.11 (3.2 км) сме наляво, т.е. продължаваме да подсичаме хълма.

12 (3.4 км) – Излизаме на пътека, спускаща се откъм билото на рида, и се понасяме по стръмната поляна надолу. Следва лек подсичащ участък нагоре, след което продължаваме спускането по ясната пътека чак до края на рида (там пътеката за кратко става малко по-стръмна и трудна, но това са 30-40 м).

13 (4.7 км) – Пътеката свършва на един черен път – поемаме по него наляво.

14 (5.2 км) – Включваме се в широк черен път през полето, караме надясно в посока Полена и Крупник. Пропускаме разни второстепенни отбивки вляво и дясно. В т. 15 (6.1 км) пропускаме черен път вляво, а след пресичането на реката следваме основния черен път вдясно (т.16, 6.2 км), който се изкачва под формата на разбита улица между стопански постройки и дворове.

17 (6.6 км) – Достигаме главната улица в началото на с. Полена. По нея надясно минаваме през цялото село, за да достигнем началната точка.

Снимки: Димитър Щуров, Любомир Ботушаров

Ако желаете да изпратите маршрут или GPS следа за публикуване в MTB-BG.com, свържете се с нас на [email protected] или използвайте някой от начините, описани тук: http://www.mtb-bg.com/index.php/other/mtb-bg/4647-mtb-bg-contributors.