Огняново – Лещен 2

Веднага започвам с уточнението, че настоящият маршрут е удължен и разширен вариант на този: http://www.mtb-bg.com/index.php/trails/routes/3216-route-2015-ognqnovo-leshten

Колкото и да е общото между тях обаче, има и важни различия. Във втория маршрут е добавено допълнително изкачване, което увеличава положителната денивелация с още 220 м, което си е над 50%. Това е така, защото изкачването над с. Лещен е кратко, но доста стръмно – дотолкова, че ако нямате тренинг, може да се наложи на няколко места да бутате.

Има и допълнително спускане, само по черни пътища, но някои от тях са леко изровени от дърварските камиони, така че и в това отношение маршрутът е малко по-труден.

Тези допълнения обаче го правят по-подходящ и смислен за напредващи и напреднали карачи, а наличието на два почти еднакви, но и различаващи се по описания начин маршрути, би позволило една добра гъвкавост при евентуално каране с някой по-начинаещ спътник – тръгвате заедно, начинаещият остава да разглежда Лещен, напредналият прави допълнителното кръгче, след което заедно продължават по общата част на маршрута. Изобщо, наличието на варианти винаги е добре дошло, а този втори маршрут определено добавя такива.

Началото на маршрута е от портала на хотел „Делта“, защото… така ми беше най-удобно. Ако не сте отседнали там, съвсем наблизо се намира общественото миро с топла минерална вода, до което има и достатъчно места за паркиране. Трети вариант е да започнете маршрута от т.02, т.е. от края на Огняново, преди табелата за с. Марчево. При този вариант обаче трябва да разчитате само на GPS следата, защото описанието по километри вече няма да ви върши работа.

За съжаление аз бях сам по маршрута, така че този път на снимките има само един двуколесен приятел: http://www.mtb-bg.com/index.php/gallery/photos/ognqnovo-leshten-2

Изходна точка: с. Огняново, портала на хотел „Делта“
Ниво на техническа трудност: средно (R1, R2)
Физическо натоварване: средно, КФН=5
Продължителност: 1-4 часа в зависимост от темпото и почивките.
Вода: 1 л, по пътя се срещат няколко чешми
Храна: в зависимост от темпото, като цяло не е необходима

GPS следи във формати gdb (за Garmin) и gpx (универсален): route-2016_ognqnovo-leshten-2.zip
GPS файл с нарязани до 500 т. следи за стари приемници Garmin

Описание на маршрута в PDF: route-2016_ognqnovo-leshten-2.pdf

Изтеглете zip файла и го разархивирайте. След това използвайте файла, който е подходящ за вашия уред.

01 (0.0 км) – От портала на хотел „Делта“ поемаме по асфалтовия път към с. Огняново, предимно спускане.

02 (1.4 км) – Излизаме в края на с. Огняново при табелата за с. Марчево. Включваме се в главния път и продължаваме наляво през с. Марчево. Следваме само главната улица.

03 (2.6 км) – В края на с. Марчево, преди табелата на с. Гърмен, наляво и нагоре тръгва стръмно пътят към с. Лещен и с. Ковачевица. Има достатъчно пътни табели, за да не се объркаме.

04 (3.3 км) – Отляво идва друг път (от циганската махала) и се слива с нашия. Продължаваме напред и нагоре покрай чисто нова ферма. До с. Лещен следваме само асфалтовия път.

05 (9.1 км) – Центъра на с. Лещен. Можем да направим почивка и да разгледаме селото. След това продължаваме напред по главната улица.

06 (9.4 км) – Надясно и нагоре се отклонява стръмен черен път – поемаме по него.

07 (9.6 км) – Пътят се разделя на две, следваме десния, който тук е направен с каменна настилка.

08 (9.8 км) – При две колони от стар портал, маркиращи ограден с дървена ограда парцел, вляво се отделя успореден черен път, доста стръмен. Поемаме по него, тъй като каменният път след малко свършва при частен имот. Малко по-нагоре от основния път се отделя по-пряк черен път вляво, който пропускаме. Още по-нагоре пропускаме и занемарен черен път вдясно.

09 (10.7 км) – Надясно има черен път, леко занемарен, пропускаме го и продължаваме наляво и нагоре по основния.

10 (11.2 км) – Пътят се разделя на две. Следваме десния, който след 30-40 м преваля и започва да върви предимно с наклон надолу.

11 (11.7 км) – Отляво идва друг черен път, продължаваме напред по основния.

12 (11.8 км) – Вдясно се отклонява занемарен черен път към близкото възвишение, пропускаме го и следваме основния.

13 (12.6 км) – Вляво има мек горски път, ние продължаваме надясно по друг, който е малко по-изровен и стръмен.

14 (12.8 км) – Включваме се в основен горски път, идващ отляво, и продължаваме по него надясно. Тук той е сравнително равен и през зимата или след дъжд може да има доста кал и локви, но по-късно наклонът се обръща трайно надолу. На много места пътят се разделя на два или повече ръкави, следваме този, който ни се струва най-хубав. Има и доста дърварски отклонения вляво и дясно, които пропускаме.

15 (13.7 км) – Отляво идва друг черен път, продължаваме надясно и надолу по основния.

16 (13.9 км) – Вдясно се отклонява черен път, пропускаме го и продължаваме наляво и надолу. Пътят става по-изровен и започва да се върти със серпентини. На някои места може да има отклонения или преки отсечки, които пропускаме.

17 (14.9 км) – Пътят се разделя, десният ръкав е по-пряк и стръмен, левият (по който е следата) малко по-заобиколен.

18 (15.1 км) – Излизаме на асфалтовия път към с. Лещен. Този път сме по него наляво и надолу, но за кратко.

19 (15.3 км) – Надясно се отклонява черен път, вляво има чешма. Поемаме по черния път вдясно, след стотина метра той се разделя, караме по десния ръкав.

20 (15.5 км) – Пътят отново се разделя и отново сме надясно. Надолу има още 2-3 места, където има преки ръкави, следваме основния път.

21 (17.1 км) – Излизаме на черен път покрай р. Канина. Продължаваме по него наляво по течението на реката. По този път стигаме до портала на хотел „Делта“, където започнахме карането.