Локорско – Кремиковци – Локорско

Това е един маршрут, който е алтернатива на два други, които вече са публикувани в сайта. Всъщност може да бъде разглеждан като вариация на това каране, само че е по-къс и с по-стръмно изкачване, особено някои участъци. По този начин отново излизате на билото, но много по-близо до Локорско. След това спускането е по същата пътека, само че в горната част са добавени някои по-интересни отсечки, които заобикалят основния черен път и го правят по-технично. Заради тези особености маршрутът би допаднал най-вече на хората, които обичат малко по-трудно каране и в двете посоки. Не че е много тежък от гл.т. на физическо натоварване, нито пък е прекалено труден надолу, но в сравнение с удължения вариант има няколко по-предизвикателни (за мнозина по-правилната дума би била „забавни“) момента. Пък и ако сте карали другите маршрути, този може просто да ви достави малко разнообразие в същия район.

Изходна точка: с. Локорско
Дължина: 16,4 км
Денивелация (изкачване): 500 м
Продължителност: 3 – 3:30 ч (с по-бавно темпо и почивки).
Вода: 1,5 – 2 л
Храна: По ваша преценка. Маршрутът е кратък и може да се направи дори за 2 часа, така че може да си спестите храната.
– асфалт – 2,4 км
– черни пътища – 12 км
– пътеки – 2 кмЛегенда и упътване за използване на графиките

GPS следа във формат gpx

Картата е базирана върху Topomaps.info
Натиснете върху картата и профила, за да ги отворите в по-голям размер.

Описание на маршрута

Използвани са пътните точки от GPS следата:

001 (0,00 км) – Началото на маршрута е в центъра на с. Локорско. Застанете на площада с лице към административната сграда (с кооперативния магазин) и тръгнете по тротоара вдясно от нея към автобусната спирка. Минете покрай спирката и продължете по улицата, която продължава леко вдясно, както е показано на долните две графики:

До точка 002 можете да използвате и описанието от таблицата на маршрута „Локорско и Кремиковци“, по-конкретно от 0,00 до 4,18 км, където двата маршрута се разделят. Ето и кратко описание на тази отсечка:

При 0,20 км достигате Т-образно кръстовище. Тръгнете по улицата нагоре и наляво и я следвайте докато стигнете до оградата на някаква стопанска сграда в края на селото (0,53 км). Оттам продължете по широк черен път вляво, който ви извежда нагоре в подножието на планината. При 1,18 км достигате кръстопът с множество пътища, повечето от които водят нагоре в планината. Вие продължете надясно по основния път, който върви хоризонтално в подножието на склона. Отляво е планината, отдясно остава равно поле с остатъци от дейността на металургичния комбинат „Кремиковци“ – забелязват се стълбове от стари жп линии и др. Следвайки този път ще преминете над открития рудник (вдясно от вас) и ще излезете на асфалтиран път в близост до с. Кремиковци (4,1 км от началото).

002 (4,1 км) – излизате на асфалтиран път. Поемете по него наляво и нагоре. Оттук започва същинското изкачване.

003 (5,7 км) – пътят свършва при някакъв ограден горски обект. Продължете направо по черен път, минаващ отляво на оградата. Пригответе се за някои доста стръмни участъци. Следвайте само основния път, който е достатъчно ясен. Наляво и надясно има различни разклонения или преки пътища – пропускайте ги.

004 (8,9 км) – Тук пътят се разделя на две – продължете по този наляво. Краят на изкачването е близо, но има още 1-2 изпотяващи наклона.

005 (9,6 км) – Пътят отново с разклонява – продължете по дясната част нагоре.

006 (10,2 км) – Достигате билния път, който идва отгоре и отдясно. Продължете направо (леко вляво) по него и след кратко спускане ще се озовете на дълга поляна, по която пътят се раздвоява и след това отново се събира. След поляната влизате за кратко в рядка гора, пътят завива наляво и има леко изкачване. В края му е следващата точка от маршрута.

007 (10,9 км) – Черният път продължава надясно, а направо  и леко вляво има широка моторджийска пътека. Маршрутът продължава по нея. Ако носите защитна екипировка, тук е мястото да я сложите, защото започва спускането. Първите няколкостотин метра по пътеката са доста интересни и предизвикателни. След тях се озовавате на големия черен път от Локорско към билото. Продължете малко по него наляво и надолу.

008 (11,3 км) – Наляво се отбива по-малък черен път, може да има и следи от мотоциклети и ATV-та. Продължете по него. Има дори кратко изкачване.

009 (11,7 км) – Пътят се раздвоява. Карайте надясно. Скоро отново започва спускане – това е отсечка, проправена изцяло от кросарки и ATV-та, има коловози, рохкава почва и доста игриви моменти.

010 (12,6 км) – При излизането от гората се включвате отново в основния черен път към Локорско. Продължете по него надолу. Тук той се раздвоява и се спуска стръмно по склона – аз обикновено минавам отляво. След това следва по-равен участък, но доста каменист.

011 (13,4 км) – Преди едно леко изкачване от пътя се отделя пътека в гората – направо и леко вдясно. Продължете по нея. Очаква ви шеметно и разнообразно спускане – на места е изровена от моторите, на други е права и скоростна, има и 2-3 по-технични участъка с камъни. Накратко – много е добра! В края й има доста техничен участък с дълбок улей, след което пътеката се разширява и се слива с нещо като черен път (широка пътека), идващо отляво. Продължете направо и надолу, тук вече си е изцяло черен път.

012 (15,4 км) – пресичате реката и излизате на черен път, който следва течението й. Продължете по него надолу и ще достигнете селото – първо един по-малък площад, в края му наляво и след 100 м сте в центъра на Локорско.