Профилактика и настройка на вилка.Помощ моля.

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Профилактика и настройка на вилка.Помощ моля.

Мнениеот gladstone » Съб Окт 29, 2005 6:12 pm

Хелоу. Значи реших да направя профилактика на вилката ми след като цял сезон не съм я пипал. Става дума за Marzocchi ботуши от Z1FR 03' и Подпори от DJIII 04'. 130 мм ход двойно SSV? пружини, масло и въздух. До сега не я бях отварял и след като го направих възникнаха няколко въпроса, защото не съм наясно какво е правил точно човека, който я е компилирал.
Данни: пружините са жълти (x-firm ако съм разбрал правилно) с дължина 26.7 см като след тях има едни дистанционни втулки от по сантиметър някъде оплътнени отвънка с по резънче от вътрешна гума..(?) и след това идват капачките. Когато изливах маслото обаче от левия крак изпадна някаква пластмасова хуйня, която не знам за какво служи, ето картинка:
Изображение
След като източих мръсното масло, пълно с фини стружки и частички от тая вътрешна гума погледнах с любопитно очо във краката и установих разлика в гледката...Опитах се да я нарисувам:
Изображение
Значи имам следните въпроси:

1.За какво е пластмасовото нещо?
2.Защо се различават "нещата" в двата крака?
3.Ако искам да махна всичките семеринги за да ги изчистя трябва да отвия болтовете от долу на ботушите и да извадя подпорите или?
4.В случай на Windstream : Спомняш ли си случайно вискозитета на маслото, с което я взехме?

Благодаря! Ще има много :beer::beer::beer: ако случайно си я направя както исках, че досега все е била малко твърдичка и сега ще си играя с пружините/въздуха и маслото..
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот gladstone » Съб Окт 29, 2005 7:30 pm

Аха и още нещо, има някакви неща дето се движат и в двата крака като обръщам вилката, дали са пружините за негативния ход? защото при разгъната докрай вилка не се движат :I

БТВ флоутинг валв-а при SSVF какво представлява?
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот afterburner » Съб Окт 29, 2005 7:35 pm

Такам, тряаше директно мене да питаш :) моя DJ толкоз съм го отварял, чее.. та по въпросите...

1. Таз "хуйня" служи като държач на пружината и стои точно както си я нарисувал на картинката. В по-широката част като сглобиш вилката стои пружината.
2. Нещата в двата крака се различават, защото а) едната "хуйня" си стои все още там, където трябва да е и б) защо вилкатата ползва 2 различни шиша в двата крака, като и двата би трябвало да са SSV. Предполагам, че целта е да се получи различна работа на вилката при различни условия...
3. Да, отвори я цялата за да разгледаш най-малкто как бачка и да изчистиш разни боклуци натрупали се в дъното на ботушите :)

:beer:
Аватар
afterburner
 
Мнения: 733
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юни 11, 2003 8:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот afterburner » Съб Окт 29, 2005 7:39 pm

[quote="gladstone"]

Аха и още нещо, има някакви неща дето се движат и в двата крака като обръщам вилката, дали са пружините за негативния ход? защото при разгъната докрай вилка не се движат :I

БТВ флоутинг валв-а при SSVF какво представлява?
[/quote]


Да, най-вероятно са точно тези пружини, няма какво друго да мърда... стига всичко да си е на мястото.

Иначе за плаващият клапан до колкото знам целта му е да позволява на вилката да реагира по-отзивчиво на високочестнотните неравности :)

Ако греша за нещо нека някой ме поправи ;)
Аватар
afterburner
 
Мнения: 733
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юни 11, 2003 8:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Съб Окт 29, 2005 11:17 pm

Всичко си е така :), с изключение на това, че няма нужда да се махат семерингите за да се изчистят, понеже се цапа само праховия, а той може да се изчисти без да се маха. За всякакво друго вътрешно почистване са достатъчни обезмаслител, топла вода и сапун, изсушаване и ново масло.

Плаващия клапан на SSVF е предназначен за нулево смекчаване на сгъването в началото на хода. По мои наблюдения беше неуспешен опит да се заобиколят недостатъците на SSV.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот gladstone » Съб Окт 29, 2005 11:41 pm

Ахам, ами твойта вилка има по една "хуйня" във всеки крак така ли? А за този другия без нея дето има голям шлиц го видях в менюала като вътрешна настройка за рибаунд, възможно ли е? Ето:

[img]http://www.mtb-bg.com/album/gladstone/Image%200.jpg[/img]

И още нещо, с обикновена лула не могат да се развият болтовете отдолу, много е дебела, ти какво ползваш?
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот gladstone » Съб Окт 29, 2005 11:46 pm

Bikerider, докато се натуткам да си напиша пост-а и си ме изпреварил :)
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Нед Окт 30, 2005 1:34 pm

[quote="gladstone"]
И още нещо, с обикновена лула не могат да се развият болтовете отдолу, много е дебела, ти какво ползваш?
[/quote]


ако питаш мен - 15мм накрайник за гедоре.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот gladstone » Нед Окт 30, 2005 2:56 pm

Bikerider: 10x! :beer:
afterburner: 10x! :beer:, ще продължим в icq дискусията :)

Схванах основните неща, утре ще пазарувам масла & stuff и ще кажа какво е станало накрая :) Cheers!
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Нед Окт 30, 2005 10:45 pm

Гумичките около пластмасовите втулки ти ги сложих аз за да не ти тракат втулките в началото, също така ти казах като я покараш и нещата се наместят да ги махнеш, ама кой да помни ;)

Маслото ти е 5W Maxima Racing Oil, най-тънкото което имам. BTW моя DJ'04 си го карам с оригиналното масло на Marzocci ( каквото там беше, 7.5W или 7W).

Хидравликата ти е 1:1 с моята, пластмасвия водач на пружината е само един. За настройката на rebound-а обаче не съм сигурен, не съм разфасовал моята вилка още (мързи ме, а не е и необходимо), малко след като я взех просто излях всичкото масло отвътре и я продухах със сгъстен въздух през отворите на буталата, доста гняс излезепрез белите пластасови уплътнения :) Обаче тоя пластмасов шиш подозрително прилича на тези от големия ми DJ (2003-ката), който обаче няма настройка на връщането. А гайките отдолу на ботушите съвсем не са 15мм, по-скоро 12мм, ама сега не ми се слиза до колата да търся гедорета да пробвам.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта