Малко въпроси свързани с попивката

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Малко въпроси свързани с попивката

Мнениеот burnout » Пет Окт 28, 2005 11:23 pm

Въпросат ми е какво точно представлява попивката?Защо при скоковете винаги има попивка?Прави ли презимяването по меко?Как точно става презимяването?Двете гуми едновременно ли трябва да се преземят или първо едната и след това другата?Колелото по малко ли се натоварва?Надявам се да не съм прекалил с въпросите.
burnout
 
Мнения: 37
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 17, 2005 8:11 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Sp0nG » Пет Окт 28, 2005 11:46 pm

[quote="burnout"]

Защо при скоковете винаги има попивка?Прави ли презимяването по меко?[/quote]
Има попивка, за да е по-меко прИзЕмяването;)
[quote="burnout"]

Как точно става презимяването?Двете гуми едновременно ли трябва да се преземят или първо едната и след това другата?[/quote]
Ми има няколко начина. Зависи от скока.
[quote="burnout"]

Колелото по малко ли се натоварва?[/quote]
Ако оцелиш правилно попивката, да:D
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Metal_Psycho » Пет Окт 28, 2005 11:48 pm

:bigeyes:Ти ме фърли у тъча директно.
Надявам се просто си объркал мястото и си искал да я пуснеш в Бла Бла.

Ако или не...еми нека приемем,че си отсъствал от часовете по физика.:)
Ще го кажа максимално семпло,без технически мамбо-джамбота.
Попивката е твой приятел.Уважавай я и тя ще те уважава.Гледай винаги като скачаш,тя да е там.:)Колелото ще има по-дълъг и приятен живот благодарение на нея.
А за това как да се приземяваш на попивката-зависи си изцяло от вида "скок",от скороста,от байка ти и тн.
Но общо взето на скок с добра попивка е добре с двете гуми.Когато скока е по-голям,а попивката е...недостатъчна:D е Убаво да се попие първо със задната,после нееежно да пуснеш предната.Не с камшичен удар,а нееежно както ти казах.:D
А ако си яко позйор,имаш мек баЙк с мноооо ход и се метнеш от майната си с предосатъчно стръмна попивка,може и първо с предницата.:)

И все пак,надявам се само си е шегувал.:)
А тва го написах,щот просто си нямам работа...буквално и преносно.:D
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Пет Окт 28, 2005 11:49 pm

[quote="burnout"]

Въпросат ми е какво точно представлява попивката?Защо при скоковете винаги има попивка?Прави ли презимяването по меко?Как точно става презимяването?Двете гуми едновременно ли трябва да се преземят или първо едната и след това другата?Колелото по малко ли се натоварва?Надявам се да не съм прекалил с въпросите.
[/quote]

Това е рампа за приземяване, която е под наклон а не водоравна.Чрез нея колелото и човекът на него не се натоварват толко много колкото при приземяване на равно.Колкото по голяма ъгъл(по отвесен) има попивката толкова по безобидно/меко е приземяването.
Приземяването трябва да стане почти едновременно като за предпочитане е МАЛКО по-рано да падне задницата.Иначе ако дропиш от 2.5 на равно - си в болница... а ако дропиш от толкова на попивка - няма даже да разбереш че си скочил...
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот mih » Съб Окт 29, 2005 1:32 am

[quote="burnout"]

Въпрос[b]а[/b]т ми е какво точно представлява попивката?Защо при скоковете винаги има попивка?Прави ли пр[b]е[/b]з[b]и[/b]мяването по меко?Как точно става пр[b]е[/b]з[b]и[/b]мяването?Двете гуми едновременно ли трябва да се преземят или първо едната и след това другата?Колелото по[b]-[/b]малко ли се натоварва?Надявам се да не съм прекалил с въпросите.
[/quote]

начи трябва да уцелиш попивката, щото ако не я уцелиш, можеш да си изкривиш джантата на ръба й!
:D
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот mih » Съб Окт 29, 2005 2:13 am

[quote="Shady™"]
Това е рампа за приземяване, която е под наклон а не водоравна.[/quote]

ти си рампа :D
[quote="Shady™"]
Колкото по голяма ъгъл(по отвесен) има попивката толкова по безобидно/меко е приземяването.
[/quote]

я пак...
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот Nymphetamine » Съб Окт 29, 2005 8:35 am

А ако е отвсена?
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот bikerider » Съб Окт 29, 2005 9:11 am

без да задълбавам в разлагане на вектори:

попивката служи да омекоти приземяването, защото преобразува минимално посоката на движение (ако е скочено като хората), съответно намалява удара, щади компонентите, ръцете и краката.

относно как трябва да се падне: при всички положения, колкото по-едновременно стъпиш с двете гуми, толкова по-ефективно елиминираш рязкия сблъсък или сгъването на амортисьора докрай.

за мен лично за всичко друго освен дропове трябва да се падне първо с предната гума, защото така най-естествено и леко се приземява.
виж вече при откровено вертикален дроп за мен е най-добре да се скача така, че колелото да се окаже успоредно на попивката, като се стъпи първо със задната гума и много леко веднага след задната да се приземи и предната както каза MetalPsy.

и като говорим за приземяване, момента на който mih обърна внимание е не по-малко важен - скоростта. Ако е ниска, можеш да се разчекнеш на ръба на попивката, ако е прекалено висока може да пропуснеш попивката и само задната гума да попадне върху нея...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Съб Окт 29, 2005 9:27 am

[quote="mih"]
[quote="Shady™"]
Колкото по голяма ъгъл(по отвесен) има попивката толкова по безобидно/меко е приземяването.
[/quote]

я пак...
[/quote]


така е :)

когато се приземиш, вектора ти на движение се преобразува във вектор успореден на наклона на попивката, при което амортисьорите (ръце, крака, шокове) поемат преобразуването от посока на падане към посока на спускане по попивката (тоест част от кинетичната енергия се преобразува в топлина в амортисьорите, останалата служи за ускорение в посока успоредна на попивката).

лесно е да се види, че колкото е по-успоредна попивката на вектора на падане, толкова по-малка част от кинетичната енергия отива в шоковете, толкова по-меко е приземяването и по-бързо спускането по попивката.

обратно колкото е по-перпендикулярна попивката на посоката на падане, толкова по-малка част от кинетичната енергия остава за движение успоредно на попивката, съответно падането е по-грубо и крайната скорост по-ниска.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nikitzo » Съб Окт 29, 2005 10:48 am

Основни елементи на скока

[img]http://whiteroom.info/images/library/making_the_kicker_01.jpg[/img]

A - Засилка
B - Влизане в скока
C - Скок
D - Транзит
E - Приземяване
F - Скелет на мамут от кватернера
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот thefatcat » Съб Окт 29, 2005 10:57 am

:rofl::rofl::rofl:Тая тема утепа коня с лопатата!
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот marshall__ » Съб Окт 29, 2005 11:10 am

[quote="nikitzo"]

Основни елементи на скока

http://whiteroom.info/images/library/ma ... ker_01.jpg

F - Скелет на мамут от кватернера
[/quote]


Ето това е от голямо значение - последна фаза от елиминирането на натовварванията! Задължително трябва скока да се намира над подобна находка - иначе не те виждам сред живите..
:lol::lol:
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот bikerider » Съб Окт 29, 2005 11:56 am

Демек, най-добре се скача в Сибир :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Съб Окт 29, 2005 12:02 pm

[quote="Shady™"]
по голяма ъгъл
[/quote]


@mih: хмдааа... :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Alien » Съб Окт 29, 2005 2:54 pm

[quote="Shady™"]

Иначе ако дропиш от 2.5 на попивка - няма даже да разбереш че си скочил...
[/quote]


:bigeyes::bigeyes: Разбира се, разбира се.
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Morpher » Съб Окт 29, 2005 9:57 pm

Я сега да питам и аз:
Ако кацнеш на попивка с голям градус и ти си в хоризонтално положение, първо допираш с задна гума, а после с предна. Има ли вероятност, да се "хлъзне" гумата и да стане както от мануал, като не ползваш спирачка и падаш назад(препоръчително е да не падате така ;) )?
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот afterburner » Съб Окт 29, 2005 10:55 pm

[quote="Morpher"]

Я сега да питам и аз:
Ако кацнеш на попивка с голям градус и ти си в хоризонтално положение, първо допираш с задна гума, а после с предна. Има ли вероятност, да се "хлъзне" гумата и да стане както от мануал, като не ползваш спирачка и падаш назад(препоръчително е да не падате така ;) )?
[/quote]


Оооо възможно е и още как :) после цяла седмица имах син задник :D
Аватар
afterburner
 
Мнения: 733
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юни 11, 2003 8:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот brokicho » Нед Окт 30, 2005 12:10 am

за да не отварям нова тема искам да Ви попитам дали може стълби да бъдат попивка като говоря за нормално високо разстояние межу стъпалата и не особено стръмни и са достатъчно на брои за да дадът нужната дължина като истинска попивка.
Моля, извинете ме за допуснатите правописни грешки!
brokicho
 
Мнения: 379
Рейтинг: 1735
Регистриран на: Чет Май 05, 2005 7:50 pm
Местоположение: Благовград

Мнениеот Metal_Psycho » Нед Окт 30, 2005 12:16 am

[quote="brokicho"]

за да не отварям нова тема искам да Ви попитам дали може стълби да бъдат попивка като говоря за нормално високо разстояние межу стъпалата и не особено стръмни и са достатъчно на брои за да дадът нужната дължина като истинска попивка.
[/quote]

Те служат за попивка,но въпреки това,си е яко тормоз за байка.
Помпаш гумите достатъчно,втвърдяваш повечко шоковете(ако имаш) и също толкова добавяш рЕбаунд.:)

Късмет хиперишен аграришен.:)
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Morpher » Нед Окт 30, 2005 12:17 am

[url=http://bgphoto.net/photos/8190/o632640580058125000.jpg]Това[/url] би трябвало да отговаря на въпроса ти ;)
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот Phil » Нед Окт 30, 2005 9:39 am

[quote="brokicho"]

за да не отварям нова тема искам да Ви попитам дали може стълби да бъдат попивка като говоря за нормално високо разстояние межу стъпалата и не особено стръмни и са достатъчно на брои за да дадът нужната дължина като истинска попивка.
[/quote]

Е точно е така се разхлабих отзад (задният амортисьор... нали)
Do I have to get naked people for you to remember my name?
----
"If you know SuSE, all you know is SuSE, if you know Slackware - you know Unix"
Phil
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Окт 27, 2005 10:02 am

Мнениеот Morpher » Нед Окт 30, 2005 1:55 pm

[quote="Metal_Psycho"]
...и също толкова добавяш рЕбаунд.:)...
[/quote]

От това няма ли да те изхвърли задницата, ако си FS? Или ти имаш предвид за отпред?
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот Sp0nG » Нед Окт 30, 2005 4:16 pm

[quote="Morpher"]

[quote="Metal_Psycho"]
...и също толкова добавяш рЕбаунд.:)...
[/quote]

От това няма ли да те изхвърли задницата, ако си FS? Или ти имаш предвид за отпред?
[/quote]
Това помага по-скоро за по-добро обиране на стълбите. Понеже те са бързи и не особено малки неравности, трябва шока (задния, то тва и за вилката май важи) да може по-бързо да възвърне началното си състояние, т.е. да се разгъне след всяко стъпало. Иначе ако повече се сгъва отколкото се разгъва се стига до един момент, в който става кофти и за рамката, и за шока, и за карача:B):
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот marshall__ » Нед Окт 30, 2005 5:03 pm

Я пак си помисли..
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот Metal_Psycho » Нед Окт 30, 2005 7:14 pm

Така,отварям лека скоба.:)
Хем втвърдявате предния+задния шок,хем Увеличавате рибаунда,не го намалявате.Спокойно,няма в един момент да се сгъне всичко и да ви метне,стига да сте увеличили компресията и рибаунда 1:1 от нормалните ви настройки.
Немога да кажа с колко точно,защото почти всеки си джитка с някви си негуви настройки.
За хората с твърдаци,важи само това за гумите:D,а и ако си карат вилките меко(могат да сгънат целия им ход примерно от място) пак натягате/помпите малко повечко атмонсфери(зависи кой с какъв реглаж за компресията е).

П.п. пренастройването на амортисьорите ви не е ЧАК толкова важно.Пак можете да скочите без да се случи...нещо.
Но гумите е добре да ги напомпате убаво.3 и нагоре атмонсфери.
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот marshall__ » Нед Окт 30, 2005 7:19 pm

[quote="Metal_Psycho"]

Така,отварям лека скоба.:)
Хем втвърдявате предния+задния шок,хем Увеличавате рибаунда,не го намалявате.
[/quote]

Аз искам само да добавя [size=67](за олеснение на някой хора)[/size], че под увиличаване на рибаундa, се има предвид, че колело разгъва по-бавно, а не обратното!
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот brokicho » Нед Окт 30, 2005 8:10 pm

момчета благодаря Ви много за информацията:beer:
ако трябва да съм конкретен говоря за дроп от малко повече от 2 метра а попивката е стълби почти като тези които са показани на снимката само дето са по малко(но според мен достатъчно)и разстоянието между стъпалата е малко по малко.Дали ще е успешен дроп или няма смисъл да се рискува се пак може би ще бъде пробван или с RAM DHX или DRAGOMIR SAIN\DIESEL.
Моля, извинете ме за допуснатите правописни грешки!
brokicho
 
Мнения: 379
Рейтинг: 1735
Регистриран на: Чет Май 05, 2005 7:50 pm
Местоположение: Благовград

Мнениеот Sp0nG » Нед Окт 30, 2005 8:37 pm

[quote="marshall__"]

[quote="Metal_Psycho"]

Така,отварям лека скоба.:)
Хем втвърдявате предния+задния шок,хем Увеличавате рибаунда,не го намалявате.
[/quote]

Аз искам само да добавя [size=67](за олеснение на някой хора)[/size], че под увиличаване на рибаундa, се има предвид, че колело разгъва по-бавно, а не обратното!
[/quote]
А можеш ли да ми обясниш защо в този случай "се увеличава рибаунда", че ми стана интересно, ма нещо не мога да си го обясня...
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот C_Mo » Нед Окт 30, 2005 8:56 pm

Просто е по-безопасно когато задницата връща по-бавно.

Ако вилката ти връща прекалено бързо най-много да те заболят ръцете, но ако задния шок е прекалено бърз може да си причиниш много по-серионзни болки ;)
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Sp0nG » Нед Окт 30, 2005 10:42 pm

[quote="C_Mo"]

Просто е по-безопасно когато задницата връща по-бавно.

Ако вилката ти връща прекалено бързо най-много да те заболят ръцете, но ако задния шок е прекалено бърз може да си причиниш много по-серионзни болки ;)
[/quote]
А е тва ясно, мислех че за частния случай 'стълби' може да е друга настройката. Но все пак мисля че има доза истина в моите думи, поне относно по-евтините и къси шокове (само с такива имам опит засега) където няма настройка на бърза и бавна компресия (или там което беше за да е бърз рибаунда при малки и чести сгъвания и бавен при голямо сгъване/разгъване) Понеже съм го изпитал лично това и затова толкова отплеснах темата. Като е с малко ход шока и с бавен рибаунд по едно време се усеща че хода като че ли свършва и друса повече:D

Но като се има предвид че тук става въпрос за по-големи скокове с по-добри колела и шокове, може би нямаше смисъл да пиша:I
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта