bezkamerni gumi

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

bezkamerni gumi

Мнениеот flat-6 » Пет Окт 28, 2005 9:24 pm

kakvo stava ako se spuka bezkamerna guma i puka li se voub6te? i kvo se pravi ako se spuka maxiss iamt li takiva produkti a kvo sa kaplite?
Винаги [color=red]отгоре, и винаги надолу!!![/color]
Аватар
flat-6
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1540
Регистриран на: Пон Окт 25, 2004 2:07 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Пет Окт 28, 2005 11:24 pm

не можах да разбера всичките ти въпроси...;)
Ако питаш какво са каплите, това са металните обръчи, които са свързани с главините чрез спиците и към които се прикрепя гумата.
Безкамерните гуми са различни видове. В момента се сещам за два основни вида.
Единият е подобен на безкамерните гуми при колите и е разработен като стандарт от Mavic - нарича се UST. При него има специален жлеб на каплата и съответно ръбче на външната гума, чрез които се постига по-добро уплътняване. Гумата се монтира, напомпва се и готово. Самите външни гуми са по-тежки от нормалните, защото имат по-голяма защита срещу проникване на външни предмети, както и срещу изпускане на въздух. Ако спукаш такава гума, а това е възможоно (например от проникване на трън или друг остър предмет), имаш три варианта: 1) да използваш специални лепенки за безкамерни гуми (сигурен успех, но тези лепенки са по-съкпи, предполагам, ако изобщо ги има в БГ); 2) да сложиш вътрешна гума и да продължиш до вкъщи (сигурен успех, но трябва да носиш вътрешна гума); 3) да действаш по друг начин, който може да вклъчва опит за лепене с обикновени лепенки, със здраво тиксо, duct tape или др.подобни (успехът в този случай не е сигурен).
Другият основен вид безкамерни гуми са тези, при които се използват нормална външна гума и дори нормална капла, но вместо вътрешна гума, във външната се сипва специална течност. Най-известната такава е No Tubes, но има и други. Тези течности имат свойството да уплътняват пробойни, ако възникнат такива. Таа, ако спукаш гумата, в повечето случаи течността ще е в състояние да запълни дупката и ще продължиш, в някои случаи дори без да разбереш за случилото се.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот 21 » Съб Окт 29, 2005 8:29 am

Admin,колко горе-долу струва направата на безкамерна гума с No Tubes?Имам впредвид самото намазване с въпросната течност и труда?Къде могат да извършат тази услуга?
21
 
Мнения: 175
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Пет Май 13, 2005 7:21 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Съб Окт 29, 2005 8:59 am

[quote="21"]

Admin,колко горе-долу струва направата на безкамерна гума с No Tubes?Имам впредвид самото намазване с въпросната течност и труда?Къде могат да извършат тази услуга?
[/quote]


имаш PM :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот biker-kj » Нед Окт 30, 2005 1:34 pm

kvi pari se izkat za tva juvotno gore-dolu
Аватар
biker-kj
 
Мнения: 791
Рейтинг: 1941
Регистриран на: Пет Окт 28, 2005 8:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот flat-6 » Сря Ное 02, 2005 10:04 am

10x tova go znam 4e su6testviva (no tube) no neznam kva e tehnollogiqta na slagane ako moje nqkoi da razqsni malko, i po leka li stava gumata kato q nqma vitre6nata?

az sum s kapli remex no sa za normalni gumi 6te mogat li i te da se prigodqt za upotreba s no tube?:irked:
Винаги [color=red]отгоре, и винаги надолу!!![/color]
Аватар
flat-6
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1540
Регистриран на: Пон Окт 25, 2004 2:07 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Сря Ное 02, 2005 10:52 am

Ами прочети секцията за безкамерните гуми в ЧЗВ - всичко, за коетопиташ, вече е обсъждано :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Ное 02, 2005 11:35 am

[quote="flat-6"]

10x tova go znam 4e su6testviva (no tube) no neznam kva e tehnollogiqta na slagane ako moje nqkoi da razqsni malko, i po leka li stava gumata kato q nqma vitre6nata?
[/quote]


от мен да мине :D
да - колелото се олекотява без вътрешната, ускорява по-бързо, амортисьора реагира по-добре, гумата може да се кара на по-ниски налягания и е много по-комфортно без риск от спукване.
забравяш завинаги за трънчета, snake-bite и подобни гадости.

течността която запушва дупки до 6мм диаметър също така служи за изолация, ако не ползваш UST гуми, а обикновени. аз карам 2.6 гума с около 120мл течност във всяка гума, което в моя вариант беше спестяване на неокачена маса около 360-370 грама на колело, което се усети МОМЕНТАЛНО, и бих карал с вътрешна гума само заради самоделка със шипове.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Bobo » Сря Ное 02, 2005 8:42 pm

Не съм сигурен че съм прав Админ а и Bikerider а и всички други които сте в този форум,
но да попитам и да кажа нещичко:
За гореспоменатите стандарта за безкамерни гуми,
за които казахте,няма ли и други?
и за МТБ говорете нали?
защото мисля че има и за шосейки които не са този принцип,
при мен са идвали стари колела с лепени гуми и вентили напомпени с въздух,
да не кажа 4е прреди няколко месеца доиде някакво турско колело с безкрайно плитка шина и гума която беше все едно вътрешна гума но от страна на външния протектор с дебелина като външна...
сетих се 4е имам една залежала Швалба в склада,
отоврих я и се оказа 4е е сащата,
има самозалепваща лента от едната страна и се залепя дирекно върху шината...
:angel2:
това е...
от моя скромен опит
Bobo
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Авг 07, 2004 1:03 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Сря Ное 02, 2005 10:51 pm

Тези гуми, за които говориш ти са други - при тях няма отделни вътрешна и външна гуми, а има една гума, която отвън има грайфер, страници и т.н., а "вътрешната" гума е неразделна част от нея, все едно е, как да кажа, залепена за нея. Аз лично не съм разглеждал на живо такава гума, само съм ги виждал на картинки и съм чел за тях. Мисля, че се използват предимно при шосейни и други подобни велосипеди, не съм виждал маунтин байкове с такива.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот flat-6 » Чет Ное 03, 2005 7:07 pm

mersi mnogo nai vajnoto e snake bitove da nqma:bowdown::bouncy: 6te probvam za drugiq sezon
Винаги [color=red]отгоре, и винаги надолу!!![/color]
Аватар
flat-6
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1540
Регистриран на: Пон Окт 25, 2004 2:07 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Ное 04, 2005 10:41 am

[quote="flat-6"]

mersi mnogo nai vajnoto e snake bitove da nqma:bowdown::bouncy: 6te probvam za drugiq sezon
[/quote]


Няма вътрешна гума => няма какво да се скълца :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Пет Ное 04, 2005 2:37 pm

[quote="bikerider"]

Няма вътрешна гума => няма какво да се скълца :)
[/quote]


bikerider, сигурен ли си, че всички знаят какво означава знака "=>" ;)
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот C_Mo » Пет Ное 04, 2005 2:49 pm

[quote="did"]

[quote="bikerider"]

Няма вътрешна гума => няма какво да се скълца :)
[/quote]


bikerider, сигурен ли си, че всички знаят какво означава знака "=>" ;)
[/quote]

Чакай бре! та това се учи в 4ти клас...
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Ное 04, 2005 3:14 pm

@did: не съм сигурен :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот halcor » Пет Ное 04, 2005 4:24 pm

"=>" означава ухилено човече с деформирана джука и котешки зеници, ако питаш неочатърите.
Аватар
halcor
 
Мнения: 1241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 24, 2002 12:54 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот flat-6 » Пет Ное 04, 2005 8:44 pm

no ne mi stana qsno s kaplata kvo se pravi za da ne izpuska vazduh?kak se uplatnqva
Винаги [color=red]отгоре, и винаги надолу!!![/color]
Аватар
flat-6
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1540
Регистриран на: Пон Окт 25, 2004 2:07 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот tailor » Пет Ное 04, 2005 9:19 pm

[quote="Bobo"]

Не съм сигурен че съм прав Админ а и Bikerider а и всички други които сте в този форум,
но да попитам и да кажа нещичко:
За гореспоменатите стандарта за безкамерни гуми,
за които казахте,няма ли и други?
и за МТБ говорете нали?
защото мисля че има и за шосейки които не са този принцип,
при мен са идвали стари колела с лепени гуми и вентили напомпени с въздух,
да не кажа 4е прреди няколко месеца доиде някакво турско колело с безкрайно плитка шина и гума която беше все едно вътрешна гума но от страна на външния протектор с дебелина като външна...
сетих се 4е имам една залежала Швалба в склада,
отоврих я и се оказа 4е е сащата,
има самозалепваща лента от едната страна и се залепя дирекно върху шината...
:angel2:
това е...
от моя скромен опит
[/quote]
Викат им ТУБУЛАРИ и в момента се използват само при много стари шосейни велосипеди или при велосипеди за писта.
Каплата е със специален профил. Идеята е че се пести тегло и се сменят бързо!
[url=http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/tires/race/olympic/olympic_en.html][img]http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/road_tyres/olympic/olympic_t.jpg[/img][/url]
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот bikerider » Съб Ное 05, 2005 6:07 pm

[quote="flat-6"]

no ne mi stana qsno s kaplata kvo se pravi za da ne izpuska vazduh?kak se uplatnqva
[/quote]


1. Саморъчни средства: купуваш си 20-цолова вътрешна гума за BMX с авто-вентил и задължително гайка на вентила.
Нахлузваш един о-пръстен на вентила, монтираш вентила в каплата, затягаш го с гайката, така че о-пръстена да изолира дупката в каплата, опъваш гумата по каплата и я режеш в центъра, така че да се разтвори симетрично по каплата.
Монтираш гумата с бозата и накрая откъсваш стърчащите навън части от вътрешната.

C_Mo беше поствал линк към една статия май в NSMB.com, потърси ако искаш из архива, щото имаше снимки за нагледна илюстрация.

Вентила трябва да е авто, ако искаш да доливаш боза през него (като му махнеш игличката).

2. Несаморъчни средства - купуваш си готова лента от Стан според ширината на каплата ти.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот flat-6 » Вто Ное 08, 2005 12:23 pm

mersi mnogo
Винаги [color=red]отгоре, и винаги надолу!!![/color]
Аватар
flat-6
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1540
Регистриран на: Пон Окт 25, 2004 2:07 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 64 госта