от bikerider » Пон Авг 08, 2005 3:44 pm
[quote="lechuga"]
[quote="TOYAGA"]
bikerider и NovemberCharlie са напълно прави - просто ме мързеше да навлизам в обяснения... Принципът на "маховика" (като "акумулатор" на въртящ момент и компенсатор на евентуални колебания) е безсмислен в случая, тъй като дори да се пренебрегне прахосването на първоначалното количество енергия за задвижването на маховика, той (поради естествено възникващите загуби от триене с въздуха и пътя) ще се нуждае от постоянен, огромен за велосипедните мащаби поток от свежа енергия (колкото е по-тежък маховика и по-голям неговия акумулиран енергиен потенциал, толкова повече енергия ще е необходима, за да го "държи в настроение"). Абсурдно е да се мисли за подобно нещо при "часовникарски" велосипед, където всичко е изпилено дотам, докъдето позволява бюджетът и/или регламента с цел теглото (респ. инертността) и необходимата за неговото привеждане в движение енергия да се сведат до минимум. Освен тва я си помислете как ще спира и завива велосипед с маховик - бягането по часовник не се провежда по идеално права отсечка, а всяко спиране трябва да се плаща с нов напън за "захранване" на маховика...
[/quote]
Сигурно сте прави, но ми се струва странно жертването на тегло, за сметка САМО на (съвсем малко)по-добра аеродинамика(поне според мен не би трябвало да има голяма разлика в аеродинамиката на двете капли). Може би има и друга причина?
[/quote]
1. подобрената аеродинамичност ще ти спести X единици енергия
2. увеличеното тегло ще ти гълта Y единици енергия
Всичко опира до това дали X > Y. Ако е така, значи има смисъл да е такова колелото. Ако е чугунено => X < Y, правейки чугуненото лъчисто колело негодно за употреба.
Do or do not. There is no try...