Прескачане на буталото на BRM 475

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Прескачане на буталото на BRM 475

Мнениеот radio » Нед Сеп 25, 2005 1:48 pm

Малко е трудно да го обясня, защото терминологията в случая ми куца. Там където е подвижната накладка - самото лостче, което я бута и е скачено за жилото. Та то снощи, като го натиснах и после не искаше да се върне. Завито е с болт звезда. Отворихме го днес с един майстор и се оказа, както си мислех - има една пружинка навита като охлюв и тя беше излязла от леглото си. Тоест издаденато й под прав ъгъл част беше излазла от дупчицата. Нямаше луфтове и такива истории. После я наместихме и сега всичко е ОК. Но според майстора причината да прескочи е, че давам много голям ход на това лостче. А то няма как иначе да е, защото лостът на командата ще хваща прекалено от рано и ръката ми ще трябва да упражнява по-голяма сила, съответно и повече схващане на дланите при спускане. Друга му хипотеза беше, че може накладките да са износени ипри смяната им това няма да става. Но аз и с нови накладки пак ще оставя такъв ход на подвижната накладка, поради споменатата причина - спирачката да зацепва по от ниско. Пък и те не са толкова износени все още. Въпросът ми е, от какво според вас се е получила тая чекия и как да предовратя повторно такова нещо. Да отбележа, че спирачката си я настройвам, като диска е максимално близо до неподвижната накладка и понеже е леко крив малко опира в нея, а подвижната накладка е с по-голям ход, за да се упражнява по малко сила върху спирачното лостче и да има повече ефект.
radio
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 3:43 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Нед Сеп 25, 2005 7:04 pm

Дали ще прилагаш повече или по-малко сила зависи от лостчето, твоите явно нямат реглаж за това. В момента ти просто променяш момента на прилагането на силата, което, разбира се, явно ти е удобно. Какво да направиш? Първо, провери дали си настроил добре отдалечеността на лостчетата от ръкохватката - може би са далече и затова се опитваш да компенсираш чрез хода на наклодката. Ако съм прав, значи подхождаш грешно, защото за отдалечеността си има отделно болтче (с малко шестогранче) и трябва с него да настроиш лостчето, така че да и е удобно.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот mcrae » Нед Сеп 25, 2005 10:20 pm

[quote="radio"]

... давам много голям ход на това лостче. А то няма как иначе да е, защото лостът на командата ще хваща прекалено от рано и ръката ми ще трябва да упражнява по-голяма сила, съответно и повече схващане на дланите при спускане.
[/quote]


Не че съм сигурен че причината е в хода но не съм съгласен че това е правилно разсъждение( за хода на лостчето и силата на стискане)...помисли още малко и пробвай и с малък ход,или поне нормален.
mcrae
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 15, 2005 8:31 pm
Местоположение: Sweden

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 26, 2005 1:09 am

[quote="Admin"]
хода на наклодката.
[/quote]


Еййй ето това е универсалния термин, който ще реши вечния спор "накладка" vs. "калодка" ;):lol::beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Пон Сеп 26, 2005 9:16 am

Хехе, това да се бях опитвал съзнателно да го измисля, нямаше да успея сигурно :rofl:;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот radio » Пон Сеп 26, 2005 6:18 pm

В този пост комуникацията ще е трудна, защо аз не мога да се изразявам правилно.
Значи аз съм с комбинирани команди Acera - новите. Имам си го болтчето, което е за реглаж на спирачния лост, също и врътките в двата края на жилото за натягане. Навих това болтче и така се получи ефекта за който каза Admin и който аз знам. Въпросът е че майсторът изрази съмнение и притеснение, че просто при стискане, лостчето, което избутва подвижната наклодка:D се качва прекалено високо и според него заради тове се получава превъртането. Иначе, както е известно BRM 475 нямат реглаж на тази накладка и съответно, каквото и да правя, какъвто и ход да оставям на спирачния лост при командата, онова лостче долу винаги ще си се качва толкова. Въпросът е доколко е прав майсторът и доколко проблемът е, че спирачката все пак не е върхът в технологиите.
radio
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 3:43 pm
Местоположение: София

Мнениеот Redneck » Пон Сеп 26, 2005 6:28 pm

@radio
Подложи по една 0.5мм шайба между ушите на вилката и преходника на спирачката, така целия спирачен апарат ще се измести надясно (т.е. ротора ще му идва по-вляво), след което ти остава само да си регулираш дясната накладка да иде по-навътре и си готов :)
"I come from a land down under..."
Redneck
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Дек 12, 2004 9:37 am
Местоположение: Australia

Мнениеот Admin » Пон Сеп 26, 2005 6:32 pm

За съжаление и аз нямам опит с тази спирачка, за да ти отговоря. Предполагам, че ако подвижната накладка е отдалечена твърде много, е възможно да доведе до такъв резултат. Затова ти предлагам нея да я приближиш малко, а пък лостчето, ако трябва, да го приближиш още до кормилото, но във всички случаи ходът при лостчето ще е по-малък. Все пак, ако това е причината за изваждането на пружинката, струва си да преглътнеш това неудобство.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 26, 2005 7:09 pm

[quote="Redneck"]

@radio
Подложи по една 0.5мм шайба между ушите на вилката и преходника на спирачката, така целия спирачен апарат ще се измести надясно (т.е. ротора ще му идва по-вляво), след което ти остава само да си регулираш дясната накладка да иде по-навътре и си готов :)
[/quote]


Мисля, че това е най-разумното решение в случая :agree::beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот radio » Пон Сеп 26, 2005 8:25 pm

Така, първо да благодаря на всичк, които се отзоваха. До шайби не се стигна, защото и без тях, като бутна целия апарат навътре и спиците почват да опират в гайките на тази част, към която е прикренена неподвижната накладка. Разцъках болтчето за реглажа на спирачния лост, преместих апарата колокото се може по-навътре без никъде нищо да опира. Сега хода на буталото е доста по-малък и упражнявам достатъчно сила върху спирачния лост с възможно най-малсо усилие, доколкото позволява тази спирачка. Ще тествам на полево и планински условия и ще видим как е. Остава проблема с перманентно кририя диск, но опирането в накладките не се отразява на момента на въртене. Предполагам, че накладките ще се изяждат по-бързо, но важно ми е да е здрава спирачката, понеже в неясно бъдеще тя ще върви отзад, а отпред смятам да слагам нещо по-добро.
radio
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 3:43 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Вто Сеп 27, 2005 8:39 am

[quote="radio"]

Остава проблема с перманентно кририя диск, но опирането в накладките не се отразява на момента на въртене. Предполагам, че накладките ще се изяждат по-бързо, но важно ми е да е здрава спирачката, понеже в неясно бъдеще тя ще върви отзад, а отпред смятам да слагам нещо по-добро.
[/quote]

А, чакай малко сега, диска защо опира и в коя накладка опира? Нали не е в лявата? След като си преместил апарата компенсира ли изместването на ротора чрез натягане на дясната накладка? Ако да, и си го направил както трябва (със съвсем леко стържене отдясно), сучене на диска при задействане на спирачката не би трябвало да се наблюдава изобщо, съответно накладките ще си се износват нормално и равномерно.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 27, 2005 10:32 am

@Windstream:
Може и да съм се объркал, но разбрах, че диска си е крив по принцип.

@radio: Или?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот radio » Вто Сеп 27, 2005 1:07 pm

@Windstream
Диска си шибан по принцип, като всички дискове от този тип. Иначе настройката на дясната накладка съм си я нправил, а сега след още малко играчка не опира в лявата. Тези неща са ми ясно отдавна, но може би в миналато, докато ми се изяснят (коя накладка трябва да е максимално близо до диска и коя по отдалечена от него) се е получило и въпросното изкривяване:^:.
radio
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 3:43 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 27, 2005 3:08 pm

[quote="radio"]

@Windstream
Диска си шибан по принцип, като всички дискове от този тип. Иначе настройката на дясната накладка съм си я нправил, а сега след още малко играчка не опира в лявата. Тези неща са ми ясно отдавна, но може би в миналато, докато ми се изяснят (коя накладка трябва да е максимално близо до диска и коя по отдалечена от него) се е получило и въпросното изкривяване:^:.
[/quote]


Ако ти се занимава, свали диска и много внимателно го напъни с отверка или нещо подобно.
Много леко и малко по малко го изправи горе долу, за да настроиш спирачката както трябва да е. След това карай и спирай и диска ще се доизправи от спирането.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот radio » Вто Сеп 27, 2005 4:19 pm

10nx, но диска е пренебрежимо крив. Иначе момента с отверката го знам, само че още няма достатъчно вяра в себе си да се опитам да го изправя, а и досега не съм намерил майстор, който да ми е спечелил 100% доверието :dunno:.
radio
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 3:43 pm
Местоположение: София

Мнениеот mih » Вто Сеп 27, 2005 5:13 pm

[quote="radio"]

10nx, но диска е пренебрежимо крив. Иначе момента с отверката го знам, само че още няма достатъчно вяра в себе си да се опитам да го изправя, а и досега не съм намерил майстор, който да ми е спечелил 100% доверието :dunno:.
[/quote]

давай сам, смело
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта