Rock Shox Judy SL

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Rock Shox Judy SL

Мнениеот nk » Нед Фев 08, 2004 5:49 pm

Моля за съвет от по-компетентните :)

Карам със споменатата вилка, и при последното каране много здраво се омаза с лепкава кал по тръбите, по които няма маншони. В последствие уплътненията изчистиха тръбите, но на следващия ден вилката беше осезаемо втвърдена. Изчистих хубавичко тръбите и доволно смазах с тефлоново проникващо спрейче, след което повторих процедурата. Хода се върна в граници, които трудно се различават от тези преди омазването, но не знам дали и колко кал е проникнала под уплътненията. Въпросът ми е: първо, ако наистина в влязла кал, може ли да прецака уплътнение или нещо друго ако не се махне, и второ, каква е процедурата по измъкването на горните тръби от ботушите, за да може да се изчистят от подобни омазвания; и изобщо, може ли да се получи свястно описание на профилактика/разглобяване/смяна масло - изтеглих един pdf от сайта на rock shox, но той е някаква странна смесица от ръководство за различни вилки, предимно такива с въздушна пружина, и например за моя модел judy се споменава за rebound adj. knob и др., а такова чудо просто няма на вилката... принципно съм намислил така или иначе до пролетта да дам вилката за пълна профилактика + смяна масло + оправяне на u-turn-a (не работеше откакто е купена от BAS), проблема е че и БАС и сервиза на Каймакчалан са чак в София а аз във Варна :)

P.S. bikerider, кажи моля как да се свържа с някой от сервиза на бул. "Христо Смирненски" 60 да се разберем дали мога да пратя вилката по куриер, да говорим за пари и т.н.
nk
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Фев 08, 2004 5:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Фев 09, 2004 10:50 am

Считай, че си се свързал ;) Дай да говорим по ICQ - има го в профила ми.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nk » Нед Фев 15, 2004 8:04 pm

Ето инструкция от първа ръка (от Rock Shox директно) за разглобяване, смяна на масло и сглобяване на такова Judy:

1. Маха се U-Turn врътката.

2. Развиват се на 5 оборота долните болтове и се почукват с мек чук за да се отделят горните от долните тръби.

3. Долните болтове се махат изцяло и маслото започва да изтича през отворите на долните болтове.

4. Изтеглят се горните тръби от долните държейки ги над съда за събиране на масло, понеже маслото ще започне да тече по-бързо.

5. Маха се капачката на десния крак (този без врътка).

7. Маха се капачката на левия крак. Тази капачка и пружината в крака са една сглобка и след изваждането и в крака не остава нищо. Няма нужда да се вади дампера от десния крак.

8. Изчистват се много грижливо долните и горните тръби с разтворител на мазнини (най-добре на алкохолна основа). Подсушава се много грижливи. Смазва се пружината с качествена не-литиева грес, трябва и да се смаже дунапрененото пръстенче което се намира точно под антипраховите семеринги с леко амортисьорно масло.

9. Пъхат се горните тръби в долните Оставяйки малко място при отворите на долните болтове и се затяга лявата капачка (тази с пружината).

10. Обръща се вилката.

11. Сипва се 10cc 5wt масло (всяко качествено такова върши работа) в отвора на долния болт на левия крак. След това се поставят и затягат болтовете.

12. Вилката се обръща в нормално положение и се пълни десния крак със 150cc 5wt масло, след което се поставя и затяга капачката.

13. Монтират се пружинките и сачмите на U-Turn врътката (малко грес върху пружините помага на сачмите да стоят на мястото си) и се поставя U-Turn врътката.

14. Натиска се вилката няколко пъти и всичко е готово.

"Ляво" и "Дясно" са от гледна точка на колоездача, т.е. левия крак е този който се пада вляво като си качен на колелото.

Ако някой има да добави или коментира нещо, ще се радвам да го направи а не да си трае :)
nk
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Фев 08, 2004 5:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Avid » Нед Фев 15, 2004 10:43 pm

nk - четох някъде в този форум за тунинг на Judy XC - пишеше за някакви гумени уплатнения и затова, че с махането на дясното уплътнение, значително се подобрява работата на вилката.
Човек е изобретателен. Когато не може да се освободи от някой недостатък, започва да го култивира съзнателно. И със самия факт, че е вече искан, недостатъкът му добива и за него, и за другите вид на качество.
Avid
 
Мнения: 214
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Яну 25, 2004 5:02 pm
Местоположение: Greenland

Мнениеот nk » Пон Фев 16, 2004 10:14 am

[quote="Avid"]

nk - четох някъде в този форум за тунинг на Judy XC - пишеше за някакви гумени уплатнения и затова, че с махането на дясното уплътнение, значително се подобрява работата на вилката.
[/quote]


Предполагам че става въпрос за т.нар. all-travel spacer. В ръководството което претендира да е за всички judy-та за 2002-2004 г. пише че ако го има, имаш 80 мм ход, ако го няма - 100 мм ход.
nk
 
Мнения: 63
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Фев 08, 2004 5:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Avid » Пон Фев 16, 2004 10:05 pm

Какъв е смисъла да имаш по-малко ход?
Човек е изобретателен. Когато не може да се освободи от някой недостатък, започва да го култивира съзнателно. И със самия факт, че е вече искан, недостатъкът му добива и за него, и за другите вид на качество.
Avid
 
Мнения: 214
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Яну 25, 2004 5:02 pm
Местоположение: Greenland

Мнениеот C_Mo » Пон Фев 16, 2004 10:11 pm

[quote="Avid"]

Какъв е смисъла да имаш по-малко ход?
[/quote]

Не всички искат да летят с 300 км/ч надолу по пътеките...
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта


cron