Още една идея за заден адаптер за диск

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Още една идея за заден адаптер за диск

Мнениеот Windstream » Вто Фев 03, 2004 7:57 am

Изображение

Това е Specialized FSR Elite със aftermarket преходник за диск произвеждан от Specialized за всички модели с FSR окачване които нямат специалните уши за спирачката, монтира се към боса за V-Brake и към dropout-a на рамката. Да се намери дори в USA e доста трудно, освен ако не се ползват официалните представители на марката, който пък според собственика на конкретния байк смъквали по няколко кожи от гърба на ентусиазирания от откриващите му се нови възможности за изява велосипедист. Спрачката е хидромеханичен Hayes с 6" ротор.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот TOYAGA » Вто Фев 03, 2004 10:34 am

Specialized (както обикновено) не измислят топлата вода, но това не им пречи (както обикновено) да твърдят, че са я изобретили и (както обикновено) да дерат кожи...

Подобно нещо германската фирма за (много качествени) компоненти Point предлага от години (имам познат с хардтейл Stevens, който ползва джаджата без грам проблеми) и всеки, който иска да се сдобие с него, няма никакви пречки да го направи. Цената му е суперсмислена (по-малко от 100 лв в LBS) на фона на факта, че по-добра от тази конструкция едва ли може да се измисли, а качеството на изпълнение на Point е просто перфектно. Теглото е само 250 грама, предлага се за 26 и 28-цолови колела с вертикални задни уши.

Изглежда ето така:

[img]http://www.pointbike.de/pointracing/img/292500.jpg[/img]
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Вто Фев 03, 2004 10:48 am

Леле че съм се минал, преди около месец в eBay-я един продаваше такова нещо, ама като не му беше сложил свястна снимка а обясненията направо липсваха... а цената беше само $25 :( Иначе преходника на Specialized в онлайн магазина им струва $49.99 (което в крайна сметка не е чак толкова много) и изглежда така:
[img]http://www.specialized.com/OA_MEDIA/2004/equip/DiscBrakeAdapter_d.jpg[/img]
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот КапитанПланета » Вто Фев 03, 2004 11:56 am

Аз си мисля за нещо такова :
[img]http://i13.ebayimg.com/02/i/00/a1/ff/0f_1.JPG[/img]
[img]http://i13.ebayimg.com/02/i/00/a1/ff/1e_1.JPG[/img]
или
[img]http://pages.prodigy.net/xe1995/ebay/prodisc2.jpg[/img]
разбира се съобразено със съотв. рамка. Изглежда леко и лесно за направа, но се чудя дали ще е достатъчно здраво...
Разбира се пак говорим за стругар а не за купуване :8D:.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Вто Фев 03, 2004 12:20 pm

@Капитана
Ами за първия вариант не знам доколко е удачен тъй като не виждам някъде да се захваща директно към рамката (само около нея), единственото което го държи да не се измъкне назад е оста на QR-a която минава през по-малкия от двата отвора - доста нестабилно ми се вижда. Втория вариант е с доста по-свястно закрепване и наистина е лек и здрав - преходника който аз си направих за твърдата вилка отпред (и който с известни изменения сега смятам да използвам отзад) е с доста по-малко разстояние между двата болта и се усукваше съвсем слабо и то само при яко набиране на ръкохватката. Изработва се сравнително лесно, разбира се винаги го има проблема с материала - алуминиева плоча с дебелина около 8мм.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот КапитанПланета » Вто Фев 03, 2004 12:31 pm

Windstream,
Моята идея е да се направи комбинация от двата варианта :D. При първия има една издатина, която се подпира в рамката (основно в тази посока е напъването). Освен това обикновено всяка рамка има по два допълнителни отвора,които може да се използват за завинтване на адаптера както е във втория случай.

EDIT : Както сигурно се досещаш, парите за нова рамка (пак) заминаха по друго направление :xx(:.
"Тати обеща че ще си купи колело, ама друг път..." ;):8D:
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Вто Фев 03, 2004 1:40 pm

@КапитанПланета

Мда, идеята е хубава... Добре би се получило също и ако самата ос (не QR-a) да минава през преходника, така като го напъне диска ще се опитва да донамести колелото в ушите на рамката т.е. няма да ти се налага да стягаш QR-а толкова маниашки. Само дето не знам дали изобщо се правят 10мм кухи оси с дължина 145-150мм, а такава наистина ми трябва защото би ми дала възможност да метна сегашната задна ос отпред за да обездвижа и предното колело като му кача 8-инчовия ротор... Абе чудя се какво да измисля общо взето [:p]

За рамката - когато, както и ако изобщо, ти си знаеш, от моя страна no problem :D:D:D
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Вто Фев 03, 2004 6:33 pm

[quote="TOYAGA"]

Specialized (както обикновено) не измислят топлата вода, но това не им пречи (както обикновено) да твърдят, че са я изобретили и (както обикновено) да дерат кожи...

Подобно нещо германската фирма за (много качествени) компоненти Point предлага от години (имам познат с хардтейл Stevens, който ползва джаджата без грам проблеми) и всеки, който иска да се сдобие с него, няма никакви пречки да го направи. Цената му е суперсмислена (по-малко от 100 лв в LBS) на фона на факта, че по-добра от тази конструкция едва ли може да се измисли, а качеството на изпълнение на Point е просто перфектно. Теглото е само 250 грама, предлага се за 26 и 28-цолови колела с вертикални задни уши.

Изглежда ето така:

[img]http://www.pointbike.de/pointracing/img/292500.jpg[/img]
[/quote]


Specialized определено не са измислили топлата вода. Ето още един пример:
[url]http://www.woodmancomponents.com/products/items/2k2/disc/disco_sy.html[/url]

Само имам един въпрос - правилно ли ми се струва, че този тип "уши" изисква специална главина с отместен навътре (вдясно) ротор? Иначе не виждам как би могла планката, която се лови на остта, да е достатъчно дебела за да бъде здрава...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Вто Фев 03, 2004 6:53 pm

@bikerider
Така като гледам снимката на главината за този преходник няма голяма разлика със стандартните, даже ротора малко по-наляво изместен изглежда...
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Сря Фев 04, 2004 12:17 pm

[quote="Windstream"]

@bikerider
Така като гледам снимката на главината за този преходник няма голяма разлика със стандартните, даже ротора малко по-наляво изместен изглежда...
[/quote]


може, не обърнах много внимание на подробностите :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Sp0nG » Съб Юли 10, 2004 10:32 pm

@Windstream [quote]аз си направих за твърдата вилка отпред [/quote]

Можеш ли по-подробно да ми обясниш как си си направил преходник за вилката, че втората снимка нещо не ми излиза, а не искам да си сменям вилката:love: понеже няма уши за диск, ама ми е мерак да си сложа:8D::?:
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Windstream » Нед Юли 11, 2004 3:35 am

@SpOnG
1) отиваш на сайта на [url=http://www.hayesdiscbrake.com/tech.cfm]Hayes[/url] и си сваляш чертежите на IS ушите за вилка;
2) разглеждаш ги внимателно и си преценяваш колко голяма планка дуралуминий ти трябва (дебелина поне 8мм);
3) изнамираш въпросната планка;
4) разчертаваш плочата и пробиваш трите главни дупки (двете за спирачката и тази за оста/QR-a);
разглеждаш разположението им, разглеждаш си спирачката, разгледаш си и вилката и решаваш каква форма на преходника ще ти пасне най-добре;
5) разчертаваш пак планката и режеш за грубо оформяне;
6) налагаш одялканата планка върху вилката и избираш място за дупките за допълнителните болтове които ще дърват преходника към ухото;
7) разчертаваш, пробиваш, монтираш на сухо на вилката;
8) ако всичко е ОК се въоръжаваш с няколко пили и няколко размера шкурка, сваляш планката от вилката и почваш дооформянето.
9) в резултат би трябвало да получиш доста окоприятен преходник за 6" ротор, повече от това аз не бих препоръчал защото вилката ти не е оразмерявана за толкова яко и асиметрично натоварване на лявото ухото за оста на колелото.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Sp0nG » Нед Юли 11, 2004 10:42 am

ОК, много мерси за изчерпателния отговор, само за последно да попитам откъде мога да си намеря въпросната планка(по железариите дали ще намеря) и как да захвана направения преходник за вилката освен за QR-a:?:със винтове или да се завари:?: А иначе нямам намерение да слагам повече от 6" диск.
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Windstream » Нед Юли 11, 2004 12:51 pm

Планката по железариите едва ли ще я намериш, потърси из складовете за метали - като тръгнеш на север по бул. Илиянци от лявата страна има няколко такива места, можеш там да разгледаш. Заварка към вилката не бих препоръчал, по-здраво от болтове няма да стане, най-много заварчика да ти прецака нещата. Освен това ако вилката ти е някаква стомана, а планката от дурал, заварката няма да се получи.

А, едно нещо което в предния пост го забравих: погледни първите две картинки постнати от Капитан Планета, преходника там има един зъб в горната си част който при монтиране опира в рамката - направи си и ти нещо такова (зъб де, само че по-широк), така то като опира в тръбата на вилката голяма част от натоварването при спиране ще се предава на него и съответно на тръбата, което пък доста облекчава ухото за оста долу.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Sp0nG » Нед Юли 11, 2004 7:33 pm

Мен нещото, което най-много ме притеснява е че при спиране натиска не е само напред по посока на движението, а и навътре към диска, стремящ се да повлече спирачния апарат със себе си(поне така си го представам момента на усукване, нали?) та преходника да не се върти около крака на вилката и съответно да не се счупи той или оста/диска/апарата при спиране. Явно решението е да се захване преходника и по-нагоре от ушите, за да е по-здраво. Това вече трябва да е продукт на моята мисъл, тъй като всяка вилка е специфична по формата си. Ще гледам живот и здраве като си купя дисковата и измайсторя за каквото стана дума тук да кача снимки и да видите как е станало.
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот Windstream » Пон Юли 12, 2004 12:43 pm

Виждам че съм те подценил :D Тоя усукващ момент мислех да ти го спестя тъй като при достатъчна дебелина и ширина на планката е пренебрежимо малък, но щом си се сетил за него... всъщност гледано отгоре (откъм стержена) въпросния момент е в посока обратна на часовниковата стрелка, резултата от което е че тенденцията за изместване на спирачния апарат е навън, а не към диска. Със 160мм ротор и 8мм планка опасност от счупване или изкривяване на някой компонент на системата няма (опитно установявано за предна спирачка всеки ден в продължение на два месеца, а за задна от три месеца насам :P), но ако можеш да си направиш допълнителна скоба която хваща точно по крака на вилката наистина е добре да сложиш такава - ако не друго, то поне по-сигурен ще се чустваш ;)
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Morbid Angel, to4kata и 8 госта