Няколко въпроса за Boxxer - ите

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Няколко въпроса за Boxxer - ите

Мнениеот thekidtwist » Нед Сеп 04, 2005 9:43 pm

Такаа,от около седмица съм притежател на такава вилка модела е "RACE" "04 и бих искал да попитам за няколко раути?

Първо:С какво масло идва stock вилката и с какво по добро може да се замени?Имам предвид марка,визкозитет and shit...

Второ:Какво би трябвало да е разстоянието от маншоните на ботушите до долната корона при напълно разгънато състояние?И нормално ли е да е по малко от 180мм, имайки в предвид, че по каталог и се дават 178мм travel?

Трето:Чува се странно цвърчене при работа на вилката.На какво се дължи това?(пак казвам вилката е нова,не е карана и съответно разработена)

И последно:Малък SAG

p.s.За да не режат стержена в сервиза в който я монтираха са сложени 5 спейсърчета(2 под короната и 3 над нея).Ако всичките се преместят над короната няма ли долната корона да се вдигне и съответно да осигури подобавашо разстояние от поне 180мм(пак повтарям от маншоните до короната}

Ако сте прочели всичките раути детУ съм ги аз написал сИга тука БлагоДаря фи:peace:
За отзоФалите се ще има черпене при първиЪт Удобен случай:beer:
One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.

The journey is the reward.....
Аватар
thekidtwist
 
Мнения: 1100
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пет Дек 10, 2004 11:04 am
Местоположение: Orange County,CA

Мнениеот MAN6 » Нед Сеп 04, 2005 10:04 pm

аз не съм 100% сигурен с какво фабрично масло идват, но мислq че е или моторекс, или кастрол.

имал съм 3 боксера и доколкото помня ги карах с мотул.
за вискозитета- според зависи :) понеже таq вилка твойта е така да се каже "леко дървена", та може да се наложи бая да си поиграеш с маслото, докато q направиш спрямо твоя стил на каране и претенции :)
аз лично бих ти препоръчал да и сипеш мотул, вискозитет 5. или поне в крака с рибаунда ;)

разстоянието, което аз си оставях, беше точно 178мм (абе грубо 180), а на предния боксер(дето е 151) си оставях 154мм :)
това е с цел като изпраскаш вилката до долу, да не преебеш семеринзите (не маншони ;)) и т.н. :) но понеже конкретният модел е "чуден" може и да не успееш да q удариш до долу, така че не се притеснявай много ;)
но принципно- трябва да е поне 178мм :)

цвърченето сигурно е от маслото. може и да е по-малко от необходимото. като смениш маслото имай едно на ум относно количеството :) мисля че се наливаше по 205мл или нещо такова. всъщност то се мери разстоянието, при сгънат телескоп, от ръба на тръбата до нивото на маслото. но не помня точно колко мм беше. но като количество е около 205мл. нещо от тоя род беше. някой ако има конкретно инфо- да сподели :)

какво за сага? аз каквото знам- слагаи го на 20% от хода, т.е. ~35мм. ако не се получава толкова(по-малко) ще се наложи да смениш поне едната пружина с по-мека

измери си разстоянието(от семеринзите до долната корона) точно колко е и прецени с преместването на колко шайби ще постигнеш минималното допустимо разстояние :)
(а долната корона си седи на едно и също място- тръбите и горната корона са тези, които се движат ;))

т'ва мога аз да кажа по въпроса...
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 05, 2005 9:40 am

може би са ти сложили 2 спейсъра под короната, за да не удря в рамката при завой до край. препоръчвам ти внимателно да махаш спейсъри, за да не си избушиш рамката при някое падане.

нямам какво да добавя друго, към казаното от MAN6 :agree::beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот thekidtwist » Пон Сеп 05, 2005 9:53 am

[quote="bikerider"]

може би са ти сложили 2 спейсъра под короната, за да не удря в рамката при завой до край. препоръчвам ти внимателно да махаш спейсъри, за да не си избушиш рамката при някое падане.

нямам какво да добавя друго, към казаното от MAN6 :agree::beer:
[/quote]


Ша мъ прощаваш ама гумените буферчета на краката не са ли именно за тая цел:D:beer:
One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.

The journey is the reward.....
Аватар
thekidtwist
 
Мнения: 1100
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пет Дек 10, 2004 11:04 am
Местоположение: Orange County,CA

Мнениеот Shady™ » Пон Сеп 05, 2005 11:15 am

[quote="TheKidTwist"]

[quote="bikerider"]

може би са ти сложили 2 спейсъра под короната, за да не удря в рамката при завой до край. препоръчвам ти внимателно да махаш спейсъри, за да не си избушиш рамката при някое падане.

нямам какво да добавя друго, към казаното от MAN6 :agree::beer:
[/quote]


Ша мъ прощаваш ама гумените буферчета на краката не са ли именно за тая цел:D:beer:
[/quote]

Тамън да са и не са ;)
Има вероqтност да удрqш горната КОРОНА в рамката ако смъкнеш спеисъри... В голqм процент от случаите е така ...И теq бъмперчета нqма да те спасqт ;)
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот thekidtwist » Пон Сеп 05, 2005 1:20 pm

:popcorn:

ясно...благодаря:peace:.Със сигурност щи се сетя още нещо да ви питам но за сега тУй то.
One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.

The journey is the reward.....
Аватар
thekidtwist
 
Мнения: 1100
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пет Дек 10, 2004 11:04 am
Местоположение: Orange County,CA

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 05, 2005 7:16 pm

@TheKidTwist:
1. пружините със сигурност ще се наложи да смениш, за да имаш правилен sag. аз бих започнал от пружините преди да сменям маслото където и да е.
позволявам си да не се съглася с почитаемия MAN6 и бих ти препоръчал 25-30% sag за DH и 20-25% за FR/DH. За универсално въртене и спускане - 25%.

2. това със спейсърите има и един плюс - увеличава разстоянието между короните, което намалява сученето на вилката. не казвам, че boxxer race 04 се суче, а че така се суче по-малко, отколкото ако ги нямаше спейсърите. така че, все пак има и добра страна :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот MAN6 » Пон Сеп 05, 2005 7:36 pm

е въпросът за сага е леко спорен, щото според мен и той опира до известна степен до лични възгледи и предпочитания, но не смятам, че трябва да го обсъждаме повече :)

:beer:

иначе за короната- да, кофти са тия дълбоките коронки... а и като няма никъФ ъгъл...

:peace:
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 05, 2005 11:06 pm

мисля, че е ясно, че изразявам лично мнение и че не задължавам никой да е съгласен с мен.

основната ми мисъл беше,че [b]на мен[/b] 20% sag са ми малко за ДъХъ и не ми харесва как се обират дупките, вдлъбнатините и падовете в терена, щото ми се гмурка предницата, вместо да ги поеме без да ми се лашка кормилото нагоре-надоле. Да не говорим, че ако негативния ход в положение на саг не е достатъчен да обере някой пад и предницата се гмурка, сцеплението се влошава заради големите вариации на силите действащи върху гумата.
При 25-30% sag (зависи от терена) нямам такива проблеми.

Та съм гледал, че по разни книжки и филми и такива препоръчват такива настройки, та поне [b]при мен[/b] впечатленията са същите. Това исках да кажа ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот MAN6 » Пон Сеп 05, 2005 11:14 pm

и понеже те разбрах още първия път, ти казах че няма нужда повече да го коментираме :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 05, 2005 11:21 pm

бе аз да си кажа :nuts:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Metal_Psycho » Пон Сеп 05, 2005 11:29 pm

...даже някой прекрачват 30% граница и слизат чак до 35% саг.Това обаче при положение,че имат 8"(200мм) ход,иначе не е мноу гут.
Аз самият страдам от липса на саг,просто при последната сняма на маслото май малко повечко сме сложили.Затова тази седмица и без това съм решил да го сменям(вече 6 месеца карам,може и повече със старо),та смятам да си пойграя със сага.Нещо от порядъка на 32% може би.Ще видим.
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Пон Сеп 05, 2005 11:34 pm

защо пък точно 32
хаха
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Metal_Psycho » Пон Сеп 05, 2005 11:41 pm

[quote="MAN6"]

защо пък точно 32
хаха
[/quote]


Виж и аз незнам.:DМоже би защото избягвам все или на 0 или на 5 да завършват дължините по колИлото ми.:D
Бе важното е да сме НЕстандартни.:)
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TENDER » Вто Сеп 06, 2005 2:45 am

predpolagam tejesta se sasredotochava varhu pedalite, za da moje pravilno da se izmeri saga? ili ne sam prav?
TENDER
 
Мнения: 793
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Яну 03, 2005 5:41 pm

Мнениеот thekidtwist » Вто Сеп 06, 2005 7:54 am

[quote="MAN6"]

...иначе за короната- да, кофти са тия дълбоките коронки... а и като няма никъФ ъгъл...
[/quote]


Мисля ,че се получи неразбиране тука.Горната корона при мен е от ниските от където предполагам че излизат всички проблеми...

Измерих че ако ще и всички спейсъри да махна под короната пак разстоянието от семерингите до короната няма да е 180мм.Има ли друг начин по който мога да го оправя?В owner's manual-a пише за опция за промяна на travel-a,но не е обяснено как...Bikerider,MAN6???
One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.

The journey is the reward.....
Аватар
thekidtwist
 
Мнения: 1100
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пет Дек 10, 2004 11:04 am
Местоположение: Orange County,CA

Мнениеот Zozka » Вто Сеп 06, 2005 8:04 am

махни няколко спейсъра и ще видиш как ще проимаш 180 мм ;)

едит: махаш ги от стержена изобщо, не само от под горната корона, ще ти падне предницата и ще вдигнеш долната корона :dunno:. като се събудя може и да се сетя че не е така, та да не ме псувате :D
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 06, 2005 9:05 am

[quote="TENDER"]

predpolagam tejesta se sasredotochava varhu pedalite, za da moje pravilno da se izmeri saga? ili ne sam prav?
[/quote]


Да, сядаш нормално както би въртял и се подпираш странично, да речем с коляно на стената. ако нямаш помощник да мери sag-a докато си седнал, сложи една свинска опашка на тръбата до семерингите и седни на колелото, тя ще се премести нагоре и ще отбележи докъде се е сгъвала тръбата докато си бил на колелото. Естествено требе да слизаш внимателно, за да не сгънеш вилката повече и да си развалиш меренето.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 06, 2005 9:10 am

[quote="TheKidTwist"]
Мисля ,че се получи неразбиране тука.Горната корона при мен е от ниските от където предполагам че излизат всички проблеми...

Измерих че ако ще и всички спейсъри да махна под короната пак разстоянието от семерингите до короната няма да е 180мм.Има ли друг начин по който мога да го оправя?В owner's manual-a пише за опция за промяна на travel-a,но не е обяснено как...Bikerider,MAN6???
[/quote]


Zozka е прав, щом ти е ниска горната корона и си сигурен, че без спейсъри няма да удря в рамката - махни ги (сложи ги над лапата, за да стегнеш чашките без да режеш стержена). след като си махнал спейсърите и си обрал луфта на чашките, т.е. горната корона е слязла надолу, натисни вилката няколко пъти и стегни само болта на горната корона при стержена.

после отхлаби долната корона и с леко въртене свали надолу тръбите (или казано по друг начин качи челото с двете корони нагоре). това ще ти даде clearance, но имай предвид, че ще намали малко челния ъгъл и ще увеличи базата.
като стягаш болтовете на долната корона редувай стягането ту на единия, ту на другия - трябва да са затегнати равномерно. така и от другата страна.

Edit: а най-прецизно би било да махнеш капачките на вилката да я сгънеш докрай внимателно и да видиш удря ли короната в семерингите и/или гумата. така можеш да прецениш дали изобщо имаш проблем или не.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 06, 2005 9:20 am

[quote="Metal_Psycho"]
Аз самият страдам от липса на саг,просто при последната сняма на маслото май малко повечко сме сложили.
[/quote]


маслото ли??? :bigeyes:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот MAN6 » Вто Сеп 06, 2005 10:43 am

[quote="TheKidTwist"]

[quote="MAN6"]

...иначе за короната- да, кофти са тия дълбоките коронки... а и като няма никъФ ъгъл...
[/quote]


Мисля ,че се получи неразбиране тука.Горната корона при мен е от ниските от където предполагам че излизат всички проблеми...

Измерих че ако ще и всички спейсъри да махна под короната пак разстоянието от семерингите до короната няма да е 180мм.Има ли друг начин по който мога да го оправя?В овнер'с мануал-а пише за опция за промяна на тражел-а,но не е обяснено как...Бикеридер,МАН6???
[/quote]


аз доколкото те разбрах, си махнал шайбите от под короната, източил си тръбите до долу и нямаш достатъчно място. така ли?
ако е така- трябва ти по-дълбока корона, то е ясно... :)

ако челото, с чашките барабар, го измериш и е над 16см- няма какво да се чудиш изобщо :) търси корона :) или по-плитко чашки, макар че и тва може да не помогне. огледай пак, измери и кажи какво става ;)

пак ми се губят спомените, но мисля че до 160мм чело беше нормалната корона, от 160 до 180 средна и над 180 дълбока. не съм 100% сигурен, но беше нещо от сорта :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот thekidtwist » Вто Сеп 06, 2005 11:36 am

[quote="MAN6"]

аз доколкото те разбрах, си махнал шайбите от под короната, източил си тръбите до долу и нямаш достатъчно място. така ли?
[/quote]


Не аз съм на принципа питай пък тогава пипай.:beer:
Измерих,че челото със чашките е 155мм точно което според теб MAN6 би трябвало да се ползва с ниска корона.
Ако махна всичките спейсъри под короната clearance - a се получава пак 175мм(недостатъчно)

@Bikerider
Безопасно ли е просто така да се развиват капачките от горе?

Почти сигурно е че корона ще трябва.Понеже сега разбирам че има и "средна" корона,предполагам че това е aftermarket продукт и може да се закупи само от дистрибуторите на "SRAM" за България които до колкото знам са БАС.Та въпроса ми е на каква цена?
One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.

The journey is the reward.....
Аватар
thekidtwist
 
Мнения: 1100
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пет Дек 10, 2004 11:04 am
Местоположение: Orange County,CA

Мнениеот MAN6 » Вто Сеп 06, 2005 6:07 pm

в нета беше 100 и малко долара.. помисли си пак :) с каква рамка и чашки си в момента???
иначе- имам идея за една средна корона, ама момчето май я ползва...
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 06, 2005 6:11 pm

[quote="TheKidTwist"]
@Bikerider
Безопасно ли е просто така да се развиват капачките от горе?
[/quote]


Да, под тях има preload спейсъри и пружини. махаш капачките и спейсърите и сгъваш внимателно вилката - вижда се веднага ако имаш проблем и короната натиска семеринга.
Другия момент, е че ако имаш preload спейсъри можеш да ги махнеш, за да си оправиш sag-a.

И ако без спейсъри под короната пак нямаш достатъчно clearance, значи както каза MAN6 ти трябва висока корона. Само недей да скъсяваш стержена докато не решиш какво да правиш, че после :bawling:

Edit: забравих да вметна - ако не ти достигат няколко милиметра за clearance виж внимателно чашките си и обмисли дали не може да се сменят с по-ниски (по-малък stack height) - това може да се окаже читаво решение, да не говорим, че за сравнение в цените и дума не може да става.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот thekidtwist » Вто Сеп 06, 2005 6:25 pm

[quote][i]Originally posted by bikerider[/i]


10х за инфото.Утивъм да взема сИга един клиуЧ 24 пък да видим:^:
One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.

The journey is the reward.....
Аватар
thekidtwist
 
Мнения: 1100
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пет Дек 10, 2004 11:04 am
Местоположение: Orange County,CA

Мнениеот thekidtwist » Вто Сеп 06, 2005 8:23 pm

Отвих капачките и резултата е следния.По - добър sag в последствия на махнатите по един пръстени за rebounda - a.Разстоянието за което идеше реч не е нужно да се увеличава(за сега!;))Не са махани спейсъри нито отгоре нито отдолу.Маслото обаче продължава да цвърчи и ще се сменя в най - скоро време.Мотул 5W казва MAN6,и мисля да го послушам.Това е.Благодаря за съветите:thumbu:
Както казах ще има по една щкембе чорба(с бирация)за 'секи отзовал се.:beer:
One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.

The journey is the reward.....
Аватар
thekidtwist
 
Мнения: 1100
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пет Дек 10, 2004 11:04 am
Местоположение: Orange County,CA

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 07, 2005 7:49 am

[quote="TheKidTwist"]
Маслото обаче продължава да цвърчи и ще се сменя в най - скоро време.
[/quote]


Нищо му няма на маслото - това "цвърчене" обикновено е от завихрянията в клапите на хидравликата.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта