Ход на заден амортисьор

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Ход на заден амортисьор

Мнениеот Deimos » Вто Яну 27, 2004 11:02 pm

Може да прозвучи тъпо, ама вече се обърках.
Когато е даден хода на някой заден амортисьор, в него включен ли е гумения буфер или не? Или казано по друг начин, ако вземем за пример някой Swinger който е означен 190x50, тия 50мм са от тялото на амортисьора до самия буфер (т.е. - реално оползотворимия ход), или са от тялото на амортисьора до железния обръч държащ пружината?

Щото за мене е съвсем логично да е до гумения буфер. В крайна сметка... това е реалния ход. Е да, може и да изкараш някой и друг милиметър от буфера, ама все пак говорим за нормално опериране на амортисьора... а не за "кризистни" ситуации (така де - продънвания).
Ама май излиза, че като почнат да пишат спецификациите, производителите не мислят като мене.
mtb stratiev com
Deimos
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Дек 07, 2003 2:28 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот zero knowledge » Сря Яну 28, 2004 11:01 am

в хода амортисьора този буфер е включен, но дори при "нормално опериране на амортисьора" въпросният буфер се смачква лесно и не ти ограничава хода, само предпазва амортисьора от грубо удряне, т.е. реалният ход не свършва до буфера.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот bikerider » Сря Яну 28, 2004 11:12 am

Буфера няма нищо общо с работата на шока, освен че (както отбеляза ZK) предпазва самия амортисьор от удар, ако успееш да го сгънеш рязко.
На двукоронните вилки има същите буфери за да пазят вилката и рамката от удари. Те влизат ли в хода на вилката? ;)[:p]:D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Deimos » Сря Яну 28, 2004 11:35 pm

zero knowledge: не бих се съгласил, че един вид е нещо нормално и естествено да се "ползва" (ако може така да се изразя) допълнителния ход който може да усигури буфера. В крайна сметка, това си е елемент с чисто превантивни фукции. Нещо като въздушната възглавница при колите. Тя не се ползва постоянно, нали? ;) ;

bikerider: еми знам ли ги какво ще им хрумне... може и да ги включват :D ;

Ама на мен въпроса ми не беше толкова за това кой е реалния ход и каква е ролята на буфера, колкото за това какво точно означават производителите с тези 50мм?
mtb stratiev com
Deimos
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Дек 07, 2003 2:28 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Яну 29, 2004 10:16 am

[quote="Deimos"]

zero knowledge: не бих се съгласил, че един вид е нещо нормално и естествено да се "ползва" (ако може така да се изразя) допълнителния ход който може да усигури буфера. В крайна сметка, това си е елемент с чисто превантивни фукции. Нещо като въздушната възглавница при колите. Тя не се ползва постоянно, нали? ;) ;

bikerider: еми знам ли ги какво ще им хрумне... може и да ги включват :D ;

Ама на мен въпроса ми не беше толкова за това кой е реалния ход и каква е ролята на буфера, колкото за това какво точно означават производителите с тези 50мм?
[/quote]


първата мярка (200мм=7.875") е разстоянието от болт до болт в разгънато състояние (eye-to-eye), а второто (50мм=2") е хода на буталото на амортисьора. тоест задницата ти има ход
k*50мм, където к е коефициента на окачването (к > 1).
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Deimos » Чет Яну 29, 2004 11:37 am

[quote="bikerider"]
първата мярка (200мм=7.875") е разстоянието от болт до болт в разгънато състояние (eye-to-eye), а второто (50мм=2") е хода на буталото на амортисьора. тоест задницата ти има ход
k*50мм, където к е коефициента на окачването (к > 1).
[/quote]


Пак не ме разбра. То не че и аз обясних както трябва 8).
Но както и да е, ровнах тук там и май разбрах каквото ме интересуваше. Пък и се е видяло, че ще си нося линийка като купувам нов амортисьор, та да се убедя така ли е, или не е :D:D:D.
Мерси за отговорите.
mtb stratiev com
Deimos
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Дек 07, 2003 2:28 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Яну 29, 2004 3:42 pm

Deimos: [size=67]...колкото за това какво точно означават производителите с тези 50мм?[/size]

bikerider: [size=67]...(50мм=2") е хода на буталото на амортисьора.[/size]

ход на буталото = shock travel

това ли питаше или съвсем не съм разбрал? :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Deimos » Чет Яну 29, 2004 6:08 pm

[quote="bikerider"]

Deimos: [size=67]...колкото за това какво точно означават производителите с тези 50мм?[/size]

bikerider: [size=67]...(50мм=2") е хода на буталото на амортисьора.[/size]

ход на буталото = shock travel

това ли питаше или съвсем не съм разбрал? :D
[/quote]


Съвсем не :D.
Добре де... ще обясня по-подробно какво питах и защо го питах.

Значи... в момента съм с рамка Ram AC и с вървящия към нея DNM MM-22AR. Обаче планирам тази пролет да го заменя със Swinger Coil ([i]поне 4-way[/i]). И понеже незнам по спецификации какъв размер е DNM-а ми ([i]за да се ориентирам към същия размер на Swinger-ите[/i]), седнах и го измерих. Еye2eye - 190мм, а пък хода - около 40мм. Ама хода го мерих от тялото на амортисьора до буфера, демек не включвах буфера в хода ([i]което ми изглеждаше съвсем логично[/i]).

Е хубаво, ама какво излезе - най близкия до моя размер на Swinger-ите е 190x50мм... няма с по-малко ход. Отначало си викам - супер... 25% повече ход :D, ама се сетих, че съм ограничен от кобилицата и че може да стане фал. Та затова разкачих амортисьора, сгънах задницата докато не се подпря на тръбата на седалката, ето така - [url]http://mtb.data.bg/bike.picz/116277.full.rear.stroke.02.jpg[/url] ([i]да предупредя, че снимката е около 500К[/i]) и измерих разстоянието м/у дупките за захващане на амортисьора. Беше ([i]грубо, по спомен[/i]) около 136-137мм. Демек - ако сложа 190мм амортисьор и ако той успее, при каквито и да било обстоятелства, да се сгъне с около 53-54мм, то тогава задницата и седалковата тръба ще си кажат едно много неприятно "здрасти". И то постигането на такова сгъване ми изглеждаше съвсем реално, защото считах, че 50мм-тровия ход на Swinger-а е до буфера и че реално, като нищо може при някое "по-така" продънване, буфера да се сплеска с още 3-4мм и да се достигнат "заветните" 53-54мм.

А пък неисках да вдигам задницата с някой 200мм амортисьор, още повече, че вилката ми така и така е ниска. Нито пък ми допадаше идеята да премествам амортисьора на по-предни дупки на кобилицата.

След време се зачудих... за какъв дявол меря хода до буфера, а не до металния обръч, дето държи пружината? Откъде знам как го мерят производителите? И ей ме на - пиша тема тук, за да видя вие какво ще кажете. В последствие се порових малко и открих, че въобще няма такъв DNM с eye2eye 190мм и ход 40мм. За 190мм-овия вариант, хода е 50мм. После видях, че не само при DNM е така. Всякакви амортисьори ([i]на които успях да намеря размери де[/i]) с размер 190мм имат ход 50мм ([i]+/- някой и друг милиметър[/i]). А и познай колко се получи, като измерих хода на моя от тялото, до държащия пружината обръч... точно 50мм :D. Така че... проблема отпада :^:.

Малиии... леко се поулях май 8).
Сега разбра ли за какво беше цялата история? ([i]и сега остава да ми кажеш "не" [:0]:D:D:D[/i])
mtb stratiev com
Deimos
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Дек 07, 2003 2:28 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Яну 30, 2004 11:32 am

[quote="Deimos"]

[quote="bikerider"]

Deimos: [size=67]...колкото за това какво точно означават производителите с тези 50мм?[/size]

bikerider: [size=67]...(50мм=2") е хода на буталото на амортисьора.[/size]

ход на буталото = shock travel

това ли питаше или съвсем не съм разбрал? :D
[/quote]


Съвсем не :D.
Добре де... ще обясня по-подробно какво питах и защо го питах.

Значи... в момента съм с рамка Ram AC и с вървящия към нея DNM MM-22AR. Обаче планирам тази пролет да го заменя със Swinger Coil ([i]поне 4-way[/i]). И понеже незнам по спецификации какъв размер е DNM-а ми ([i]за да се ориентирам към същия размер на Swinger-ите[/i]), седнах и го измерих. Еye2eye - 190мм, а пък хода - около 40мм. Ама хода го мерих от тялото на амортисьора до буфера, демек не включвах буфера в хода ([i]което ми изглеждаше съвсем логично[/i]).

Е хубаво, ама какво излезе - най близкия до моя размер на Swinger-ите е 190x50мм... няма с по-малко ход. Отначало си викам - супер... 25% повече ход :D, ама се сетих, че съм ограничен от кобилицата и че може да стане фал. Та затова разкачих амортисьора, сгънах задницата докато не се подпря на тръбата на седалката, ето така - [url]http://mtb.data.bg/bike.picz/116277.full.rear.stroke.02.jpg[/url] ([i]да предупредя, че снимката е около 500К[/i]) и измерих разстоянието м/у дупките за захващане на амортисьора. Беше ([i]грубо, по спомен[/i]) около 136-137мм. Демек - ако сложа 190мм амортисьор и ако той успее, при каквито и да било обстоятелства, да се сгъне с около 53-54мм, то тогава задницата и седалковата тръба ще си кажат едно много неприятно "здрасти". И то постигането на такова сгъване ми изглеждаше съвсем реално, защото считах, че 50мм-тровия ход на Swinger-а е до буфера и че реално, като нищо може при някое "по-така" продънване, буфера да се сплеска с още 3-4мм и да се достигнат "заветните" 53-54мм.

А пък неисках да вдигам задницата с някой 200мм амортисьор, още повече, че вилката ми така и така е ниска. Нито пък ми допадаше идеята да премествам амортисьора на по-предни дупки на кобилицата.

След време се зачудих... за какъв дявол меря хода до буфера, а не до металния обръч, дето държи пружината? Откъде знам как го мерят производителите? И ей ме на - пиша тема тук, за да видя вие какво ще кажете. В последствие се порових малко и открих, че въобще няма такъв DNM с eye2eye 190мм и ход 40мм. За 190мм-овия вариант, хода е 50мм. После видях, че не само при DNM е така. Всякакви амортисьори ([i]на които успях да намеря размери де[/i]) с размер 190мм имат ход 50мм ([i]+/- някой и друг милиметър[/i]). А и познай колко се получи, като измерих хода на моя от тялото, до държащия пружината обръч... точно 50мм :D. Така че... проблема отпада :^:.

Малиии... леко се поулях май 8).
Сега разбра ли за какво беше цялата история? ([i]и сега остава да ми кажеш "не" [:0]:D:D:D[/i])
[/quote]


разбрах :D:8D:
но аз се сетих още от началото, че мериш нещо подобно и затова ти отговорих така... само дето явно си бил затънал в "the buffer, or not the buffer" размисли :D:D:8D::8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот IzrOd » Вто Фев 03, 2004 11:05 pm

Znachi az sushto karam RAM AC i she e dosta po-dobre ako sloja swinger, samo deto imam 1 vupros, moje li na tazi ramka da vleze swinger, v smisul...nali swingera ima dosta po-golqma/shiroka/ prujina ot dnm-a...kak shte se zakrepi shoka bez da opira vuv sedalkovata truba...ne vijdam da ima mesto za tolkova golqm shock ili gre6a...?!?!?
IzrOd
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Дек 25, 2003 10:59 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Deimos » Сря Фев 04, 2004 11:43 am

[quote="IzrOd"]

Znachi az sushto karam RAM AC i she e dosta po-dobre ako sloja swinger, samo deto imam 1 vupros, moje li na tazi ramka da vleze swinger, v smisul...nali swingera ima dosta po-golqma/shiroka/ prujina ot dnm-a...kak shte se zakrepi shoka bez da opira vuv sedalkovata truba...ne vijdam da ima mesto za tolkova golqm shock ili gre6a...?!?!?
[/quote]


Хмм... това за по-широката пружина е нещо ново. Малко ме съмнява, но в крайна сметка нямам представа... може и така де е. Знаеш ли колко й е диаметъра? Защото аз неможах да намеря някаква по-подробна спецификация на Swinger-а. Имам само на DNM-a ([url=http://mtb.data.bg/other.cool.stuff/mm22ar.pdf]тук[/url]) и според нея, диаметъра на пружината е 45мм ("max 46mm" в краищата).
Иначе, така като гледам, може да се направи известен компромис с по-дебела пружина, ама въпроса е колко трябва да е този компромис. А и по-скоро - дали въобще трябва да се прави компромис, или пружините са еднакви.
mtb stratiev com
Deimos
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Дек 07, 2003 2:28 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот HellRaider » Сря Фев 04, 2004 6:59 pm

[quote="Deimos"]

[quote="IzrOd"]

Znachi az sushto karam RAM AC i she e dosta po-dobre ako sloja swinger, samo deto imam 1 vupros, moje li na tazi ramka da vleze swinger, v smisul...nali swingera ima dosta po-golqma/shiroka/ prujina ot dnm-a...kak shte se zakrepi shoka bez da opira vuv sedalkovata truba...ne vijdam da ima mesto za tolkova golqm shock ili gre6a...?!?!?
[/quote]


Хмм... това за по-широката пружина е нещо ново. Малко ме съмнява, но в крайна сметка нямам представа... може и така де е. Знаеш ли колко й е диаметъра? Защото аз неможах да намеря някаква по-подробна спецификация на Swinger-а. Имам само на DNM-a ([url=http://mtb.data.bg/other.cool.stuff/mm22ar.pdf]тук[/url]) и според нея, диаметъра на пружината е 45мм ("max 46mm" в краищата).
Иначе, така като гледам, може да се направи известен компромис с по-дебела пружина, ама въпроса е колко трябва да е този компромис. А и по-скоро - дали въобще трябва да се прави компромис, или пружините са еднакви.

[/quote]


ami az taka minah ot dnm na swinger 6 way na ram DH ramka i trqbva6e da si otvorq kobilicite s po 2 mm mislq za da vleze
Вчера е история.
Утре е мистерия.
Днес е подарък.
HellRaider
 
Мнения: 351
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 8:38 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Deimos » Чет Фев 05, 2004 5:07 pm

[quote="HellRaider"]

ami az taka minah ot dnm na swinger 6 way na ram DH ramka i trqbva6e da si otvorq kobilicite s po 2 mm mislq za da vleze

[/quote]


Хмм... би ли разяснил малко какъв точно е бил проблема с прехода към Swinger-а, защото не мисля че те разбрах правилно, а пък живо ме интересува подобен фал :I.
Значи, говориш за Ram DH рамка, ама аз немога да видя как точно по-широката (евентуално?) пружина поражда проблем. Или проблема не е бил в ширината на пружината?
ПП: не си спомням точно каква беше конструкцията на планките за захващане на амортисьора (не че и толкова съм се заглеждал де), а пък сега мога да ги гледам само отстрани (на снимката на ram-bikes.com). Предполагам, че ако м/у тях е оставено по малко свободно пространство (от колкото м/у кобилиците на Ram AC, примерно), то тогава би могло да възникне проблем с ширината на пружината. Ама пък от друга страна, ако амортисьора е завъртян с резервоара към планките, този проблем (мисля) би отпаднал.
Ей затова питам де... за да не размишлявам разни глупости. ;)
mtb stratiev com
Deimos
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Дек 07, 2003 2:28 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот HellRaider » Чет Фев 05, 2004 7:14 pm

[quote="Deimos"]

[quote="HellRaider"]

ami az taka minah ot dnm na swinger 6 way na ram DH ramka i trqbva6e da si otvorq kobilicite s po 2 mm mislq za da vleze

[/quote]


Хмм... би ли разяснил малко какъв точно е бил проблема с прехода към Swinger-а, защото не мисля че те разбрах правилно, а пък живо ме интересува подобен фал :I.
Значи, говориш за Ram DH рамка, ама аз немога да видя как точно по-широката (евентуално?) пружина поражда проблем. Или проблема не е бил в ширината на пружината?
ПП: не си спомням точно каква беше конструкцията на планките за захващане на амортисьора (не че и толкова съм се заглеждал де), а пък сега мога да ги гледам само отстрани (на снимката на ram-bikes.com). Предполагам, че ако м/у тях е оставено по малко свободно пространство (от колкото м/у кобилиците на Ram AC, примерно), то тогава би могло да възникне проблем с ширината на пружината. Ама пък от друга страна, ако амортисьора е завъртян с резервоара към планките, този проблем (мисля) би отпаднал.
Ей затова питам де... за да не размишлявам разни глупости. ;)
[/quote]

da ama kato go vrytna na obratno s prelivnika na dolu kato go zgyvam i se dopira do sedalkovata tryba. Ako mu smeni6 nastroikata moje i da stane ama pyk togava mi e gaden chelniq ygyl =))
Вчера е история.
Утре е мистерия.
Днес е подарък.
HellRaider
 
Мнения: 351
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 8:38 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот freestyler » Нед Мар 14, 2004 1:05 am

awe mom4eta ....... edin suvet ot men
kupuvaite amortisjori s razmera i na originalniq po dobre nema da stane . Ama ima i ena druga fatka ...... ima eni trubi za sedloto ......ama sus amortisjor........ mnoo sa hubavi ..... 14-15 lv.... kupete si po ena takava i si napraite nastroikata mejdu amort. na ramkata i toq na sedalkata ........ nevijdan rezultat
porazqva6ta stabilnost pri visoka skorost i mnogo komfortno vozene ....... Shte ostanete o4arovani mnooo e hubavo
freestyler
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Мар 13, 2004 8:03 am

Мнениеот Avid » Нед Мар 14, 2004 2:18 am

ХаХаХаХаХаХа :8D::D:)[:p]
Човече ти направо уби рибата :)
Аз бях останал с впечатление, че тия момчета не се "возят" ами ръчкат яко по камънака, но явно съм грешал.
Непременно ще го направя това, за което съветваш - имам тука един Scott High Octane ще му купя такова хамортейсейорно седло и белким почне да омекотява, щото са е едно големо дърво ти казвам!
Човек е изобретателен. Когато не може да се освободи от някой недостатък, започва да го култивира съзнателно. И със самия факт, че е вече искан, недостатъкът му добива и за него, и за другите вид на качество.
Avid
 
Мнения: 214
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Яну 25, 2004 5:02 pm
Местоположение: Greenland

Мнениеот freestyler » Нед Мар 14, 2004 8:24 am

Awe az seriozno we !! Nema maitap tuka we nai6 ko dobro stava ediniq ostaa6 po mek za "finni" dup4ici a drugiq po stegnat za "po serioznite " Nqq da zburka6 !!!!!! 4estno !!!!! Ama scott e dobra marka samo deto ne se se6tam za tvoq model....ako moi6 sloji ena snika d go vidq
freestyler
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Мар 13, 2004 8:03 am

Мнениеот Avid » Нед Мар 14, 2004 5:38 pm

Използвай[url=http://www.google.com]това[/url]!
Човек е изобретателен. Когато не може да се освободи от някой недостатък, започва да го култивира съзнателно. И със самия факт, че е вече искан, недостатъкът му добива и за него, и за другите вид на качество.
Avid
 
Мнения: 214
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Яну 25, 2004 5:02 pm
Местоположение: Greenland

Мнениеот freestyler » Пон Мар 15, 2004 8:42 am

Ti ma ubi we ........Kak moje takova kouelo da e durvo e to e mnoooooo qko we ama mislq 4e she stane o6te po qko .........
probvai po moq na4in ;)))))})})})))}
freestyler
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Мар 13, 2004 8:03 am

Мнениеот bikerider » Пон Мар 15, 2004 12:00 pm

[quote="freestyler"]

awe mom4eta ....... edin suvet ot men
kupuvaite amortisjori s razmera i na originalniq po dobre nema da stane . Ama ima i ena druga fatka ...... ima eni trubi za sedloto ......ama sus amortisjor........ mnoo sa hubavi ..... 14-15 lv.... kupete si po ena takava i si napraite nastroikata mejdu amort. na ramkata i toq na sedalkata ........ nevijdan rezultat
porazqva6ta stabilnost pri visoka skorost i mnogo komfortno vozene ....... Shte ostanete o4arovani mnooo e hubavo
[/quote]


ХАХАХАХАХАХАХХА
човече, повярвай ми, изказваш се неподготвен... :D:D:D:8D::8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта