[quote="barbarossa"]
направих всичко и сега графиките дето ми излизат (geometry curves, chain extension, force curves, magnified axle path) нищо не ми говорят... към какво да се стремя?
[/quote]
Ами ето един възможен подход:
Избери си коефициент на лоста на кобилицата с оглед пружината, която ще ползваш и динамичните налягания в шока, които ще се развиват. Мяркал съм някакви цифри за препоръчителни коефициенти от 2.0 до 3.0. Това разбира се е само отправна точка.
Като си измислиш коефициента, раздели с него дължината на задната част на кобилицата и ще получиш дължината на предната част на кобилицата. Чертаеш окръжност с радиус тази дължина и център в ставата в седалковата тръба. Чертаеш втора окръжност с център долната точка на шока и горната точка на шока в разгънато състояние (може и сгънат докрай за да видиш как ще се мести спрямо рамката или сгънат в sag за някакви анализи). Там където се пресичат окръжностите е предната ставата на кобилицата.
За да изчислиш ъгъла между рамената на кобилицата, ще ти трябват координатите на трите стави на кобилицата и малко елементарна тригонометрия. Координатите на предната става можеш да намериш като решиш уравненията за пресечна точка на окръжности, ако нямаш проблеми с математиката
Като си избереш нещо, което ти харесва можеш да преминеш към анализа, а именно да пипаш коефициента за да местиш предната става на кобилицата с оглед прогресивност или други неща.
Интересуват те графиките Travel/Compression и Travel/Force.
Chain growth и axle path не зависят от предната става на кобилицата, така че можеш да ги игнорираш.
Като гледаш T/C графиката, можеш да си извадиш заключение за това колко е сгънат шока в дадено положение на задницата. Червената линия е производната и показва колко бързо расте сгъването на шока, тоест относителната скорост на шиша. Тя не бива да е прекалено голяма никъде в хода за да не изгърми шока, тоест червената линия не бива да расте стръмно нагоре никъде по протежението на графиката.
Като гледаш T/F графиката можеш да си извадиш заключения за прогресивността на рамката, тоест колко бързо ще се втвърдява. Аз лично бих си нагласил за DH линейна задница с малко прогресия (да речем в последните 5-10% от хода), а за FR линейна в началото, лека (FR/DH) до умерена (FR) прогресия в средата и силна прогресия в последните 10-15%. Отново червената графика ще те ориентира за скоростта с която силата за сгъване расте спрямо реализирания ход, така можеш да си разделиш хода на каквито искаш интервали и да гониш някакви критерии за хода във всеки интервал.