Дълъг стержен...

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Дълъг стержен...

Мнениеот unbekannt » Нед Авг 28, 2005 1:09 am

Здравейте спецове!
Пак въпрос към вас - купих Дуро Д на вече добре познатата ви пребоядисана рамка, но стерженът е очавидно по-дълъг отколкото трябва...=> http://www.kodakgallery.com/BrowsePhoto ... o_count=1&
Четох една тема, в която bikerider разясняваше за устройството на капачката на лапата(или т.нар. звездичка/пеперудка) и понеже работя за пръв път с рамка oversize и нямам опит с устройството на кормилната уредба при този тип рамки, да ви питам - възможно ли е да закрепя вилката без да режа стержена?(мисля че така ще ми е по-удобно да карам.Вие как мислите?)Доколкото разбирам тази пеперудка(http://www.kodakgallery.com/PhotoView.j ... 6815556308), която се продава в комплект с чашките и която служи за тапа на лапата, се завива за някакъв сегмент с резба, който има нещо като глава в долния си край(доколкото схващам този сегмент минава през стержена и подпира вилката отдолу на короната)и чиято глава държи вилката да не изпадне(не знам името на този държащ сегмент и моля някой да ме светне по въпроса!:))Или ако устройството на кормилото не е такова, каквото си го представям, някой да го опише, моля!Всъщност ако се наложи да отрежа стержена(вслучай че е невъзможно да карам с такъв дълъг стержен), колко дълъг сегмент за пеперудката би ми трябвал?Защото на снимките чашките не са набити, а като се набият стерженът би щръкнал поне с още 1см...И последно, но много важно - как да вкарам пеперудката в стержена, като "крилцата" и' са явно малко по-широки от вътрешния му диаметър?
Благодаря на всеки, който внесе малко яснота по питанията ми!:)
unbekannt
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 30, 2005 10:33 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот GECKO » Нед Авг 28, 2005 7:30 am

Оххх :offtopic:офф колко съм болен:offtopic:...

Та принципно... можеш да караш с колкото си искаш дълъг стержен ако е по-дълъг ще ти даде по-удобна стойка на колелото без това да вреди на рамката и на челния ъгъл. За да ползваш вилката с този и стержен ще ти трябват обаче Spacer-и (това са едни джаджавки дето се надяват на стержена) мисля, че може да си намериш такива в всеки Bike shop на относително ниска цена. Тези Spaceer-и са с различна дължина и идеята е като набиеш чашките да нанижеш толкова Spacer-и, че когато сложиш лапата горния и ръб да се намира на около 3-5мм над края на стержена, това ще ти позволи да направиш нужния preload на чашките...

Ето това представлява Spacer-a:

[img]http://www.nwmtb.com/prod-img/stem_stack.jpg[/img]

А за пеперудката (от това което си писал разбирам че си си купил пеперудка с тапа) та идеята е пеперудката да е по-широка, за да може когато се набие в стержена да не може да се върне от страната от която е дошла... ох писна ми да пиша за това ще ти дам линкче:

[url]http://yo.primasoft.bg/bikes_clips/Fundamentals%20DVD/[/url]

Нека благодарим на хората от ScreamBikes които направих този толкова образователен филм достъпен :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот marshall__ » Нед Авг 28, 2005 1:43 pm

[color=blue][b]<offtopic>[/b][/color]
Готини снимки :thumb:
[color=blue][b]</offtopic>[/b][/color]
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот Ozzie » Нед Авг 28, 2005 6:18 pm

както каза [b]GECKO[/b][quote]

...идеята е пеперудката да е по-широка, за да може когато се набие в стержена да не може да се върне от страната от която е дошла...[/quote]

Като набиеш пеперудката в стержена (използва се инструмент, така че иди до някой велосервиз) с помоща на тапата и болта който минава през тапата и се навива в пеперудката впоследствие ще можеш да си обираш хлабините в чашките. Естествено преди това ще трябва да охлабиш болтовете на лапата иначе не би имало резултат от цялата работа. За дължината на стержена пробвай със спейсърите. Няма проблем да речем да сложиш един под и един над лапата, т.е. връткай ги както намериш за удобно, докато не решиш как ти е по- удобно да караш- с по- висока или по- ниска лапа. Това е казано накратко. Дерзай!!! Както виждаш не боли... :D
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Morpher » Нед Авг 28, 2005 8:04 pm

Абе излишно е да пиша допълнително към техниката, защото хората си го написаха :)
Това което обаче искам да напиша е цената на един спейсър. А тя е 1 см - 1.50 лв. При твоя стержен ще ти трябват близо 10(а може и повече) такива, а това прави 15 лева за спейсъри.
Сега сигурно ще си помислиш, че както толкова има?!?!?!?! Та това е само една тръбичка срязана на по 1 см! Ми и аз си го помислих, обаче не помогна:eyebrow: Пак дадох 3 лв за 2 тръбички. бях мераклия поне за пет, ама нейсе.
П.С. Ако направиш това, моля прати снимки, за да видим и ние, защото ми е много любопитно как ще изглежда ;)
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Нед Авг 28, 2005 9:23 pm

Много ви режат в Търново,в София е 1лв.спейсъра.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Windstream » Нед Авг 28, 2005 10:51 pm

@unbekannt
Сложи всичките лагери, конуси, пластмасовия уплтняващ пръстен и т.н. вс едно че ще монтираш вилката. Нанижи лапата върху стержена и спусни надолу така че да легне върху пластмасовия пръстен. С пръсти без да затягаш нищо я натисни хубаво към челото, от това лагерите би трябвало да се наместят както трябва. Сега много внимателно извади лапата нагоре, махни я от стержена, и измери дължината му която стърчи над пластмасовия пръстен. Към тази дължина добави 2мм, и от полученото извади височината на лапата където стяга около стержена (при мен е 45мм, при теб сигурно ще е друго) - резултата е общата дължина на дистанционните втулки които трябва да нанижеш между лапата и пластмасовия пръстен при лагерите. От тук вече имаш два начина - хукваш по веломагазините да си търсиш подходящите спейсъри (няколко един над друг ще трябва да сложиш), или отиваш при някой стругар и го караш да ти направи алуминиева тръба с вътрешен диаметър 29мм, външен 35-40мм (не е чак толкова важен), и дължина числото което преди малко пресметна. Ако избереш варианта със стругаря мисля че е добра идея тръбата да не е едно цяло дълго парче, а няколко по-къси но с обща дължина равна на пресметнатата по-рано - така ще можеш да местиш лапата нагоре-надолу докато й намериш най-подходящото за теб положение. Като гледам от снимката ще ти трябват общо около 50-70мм спейсъри.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот unbekannt » Нед Авг 28, 2005 11:51 pm

Благодаря много на всички за подробните обяснения!Смятам че ми се изясни картинката!:)Сега първо трябва да изчистя внимателно боята от вътрешната стена на челната тръба и после да набия чашките.После остава да отида и да си взема подходяща лапа и spacer-и(т.е да се поизръся малко за spacer-и;)).Мисля да сложа по дълга лапа, защото смятам че с по-къса ще трябва прекалено много да си извивам гърба на дъга(и без това новата рамка е 17', и е къса, а при сегашното ми колело също с рамка 17', гърбът ми е на дъга...което мисля не е редно).След като сглобя кормилото, обезателно ще постна снимки, за да видите резултата.
ПС:Засега вариантът с цяла тръбичка отпада, тъй като както отбелязахте е по-добре да мога да местя лапата нагоре надолу по стержена, докато намеря оптималната позиция!:spin:
ПС1:И един последен въпрос за доизясняване - болтът, навит на капачката на лапата, който минава и през пеперудката е за да се стяга тапата и да се редуцира луфта в чашките, нали?Т.е., на този болт не се навива никакъв друг сегмент отдолу, освен пеперудката?Предполагам е така, но просто като новак все още не мога да си представя, че съпротивлението, създадено от пеперудката е способно да обере целия луфт в чашките.
unbekannt
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 30, 2005 10:33 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Brave » Пон Авг 29, 2005 9:55 am

Пеперудката служи само за да обере луфта при монтажа, после лапата държи конструкцията. Натягането е само, колкото да натегне лагерите в чашките, а не някаква зверска сила. Пък и пробвай да я извадиш тая пеперуда, като се заклещи и вреже в стержена - не е невъзможно, но по пътя, събира със себе си и солидна част от материала на стержена. А и един съвет - може да е даван и преди - сложи грес на резбата на пеперудката, защото калта и водата си влизат безпроблемно през стержена и ако резбата спече от ръжда, после, разглабянето е мечта...
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Мнениеот Morpher » Пон Авг 29, 2005 12:23 pm

[quote="klmn"]

Много ви режат в Търново,в София е 1лв.спейсъра.
[/quote]
:bowdown:връзкари:bowdown:
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот klmn » Пон Авг 29, 2005 9:37 pm

[quote="Morpher"]

[quote="klmn"]

Много ви режат в Търново,в София е 1лв.спейсъра.
[/quote]
:bowdown:връзкари:bowdown:
[/quote]
:D:beer:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот NoNe » Пон Яну 16, 2006 2:32 pm

Малко остаряла темата ама не мога да не се оплача... един прост алуминиев спесър, 1см. в Бургас е 3лв.
NoNe
 
Мнения: 267
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 11:20 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Пон Яну 16, 2006 7:35 pm

тия са луди
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Windstream » Вто Яну 17, 2006 7:00 am

[quote="axelmax"]

тия са луди
[/quote]

Съгласен, намери си подходяща тръба и я дай на стругар да ти я нареже, тъкмо ще има и на приятелите си да продадеш че да си избиеш разходите.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bluskanie » Вто Яну 17, 2006 3:08 pm

[quote="NoNe"]

Малко остаряла темата ама не мога да не се оплача... един прост алуминиев спесър, 1см. в Бургас е 3лв.
[/quote]

Прост, прост ама е боядисан в черно...т'ва да не е без пари ;)
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта