ход на вилката за XC и Mountain Cross

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

ход на вилката за XC и Mountain Cross

Мнениеот Newone » Пет Яну 23, 2004 1:35 pm

Има ли някой опит да кара ХС рамка с вилка с голям ход - 120-135мм?
Има ли проблем, ако се вземе вилка с променлив ход например Psylo и се кара повече време на по-късия ход?В смисъл това променя ли мазността на вилката и продължителността на експлоатацията и?И последно към Bikerider:I, може ли да се скъси хода на вилка Marzocchi MX Comp ETA от 120 на 105мм?Е това е, само няколко въпросчета:I;)

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот thefatcat » Пет Яну 23, 2004 1:47 pm

Az karam Psylo v momenta i mislq 4e na 80mm stava za XC

UHA® DH team
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Newone » Пет Яну 23, 2004 1:57 pm

А усещаш ли разлика в твърдостта и въобще в поведението в сравнение с настройка 125мм:?:

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Яну 23, 2004 1:58 pm

[quote="Newone"]

Има ли някой опит да кара ХС рамка с вилка с голям ход - 120-135мм?
Има ли проблем, ако се вземе вилка с променлив ход например Psylo и се кара повече време на по-късия ход?В смисъл това променя ли мазността на вилката и продължителността на експлоатацията и?И последно към Bikerider:I, може ли да се скъси хода на вилка Marzocchi MX Comp ETA от 120 на 105мм?Е това е, само няколко въпросчета:I;)

Life is a short, warm moment!
[/quote]


Относно Psylo - U-Turn просто намалява дължината на пружината, съответно хода. Не би трябвало да имаш никакви проблеми от това, че си намалил хода - не се влия нито качеството на работа нито service интервала.

MX Comp ETA - само с по-къси пружини и по-малко масло (което по принцип изобщо не е за препоръъчване), но custom пружини трябва да си правиш сам, което не ти препоръчвам щото е голяма играчка да ти направят точната пружина за точните кила. Демек не може :D


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот КапитанПланета » Пет Яну 23, 2004 2:05 pm

[quote="Newone"]

Има ли някой опит да кара ХС рамка с вилка с голям ход - 120-135мм?
Има ли проблем, ако се вземе вилка с променлив ход например Psylo и се кара повече време на по-късия ход?В смисъл това променя ли мазността на вилката и продължителността на експлоатацията и?И последно към Bikerider:I, може ли да се скъси хода на вилка Marzocchi MX Comp ETA от 120 на 105мм?Е това е, само няколко въпросчета:I;)

[/quote]


Не е ли малко множко тоя ход за XC ? Аз си взех Black Elite RTWD 100-120 и да ти кажа малко съжалявам че не си купих 80-100... Сега обикновено я държа малко над минимума, защото доколкото знам не е хубаво врътката да е съвсем до края. Много рядко съм увеличавал хода до 120, но всичко си зависи от това какво, как и къде кара човек. Все пак ход над 120 ми се струва прекалено за ХС...

БТВ : Навит ли си да трампим вилките с доплащане от моя страна ? Нали нещо мислеше да си ъпгрейдваш вилката, та ако решиш да я продаваш имай ме предвид.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Newone » Пет Яну 23, 2004 2:20 pm

Капитане, ти коя вилка имаш предвид?Аз в момента имам Manitou Skareb Comp.Bikerider, много благодаря:).Следствие на това, което четох от тебе и други "знаещи":I;) във форума и аз прегърнах идеята за Marzocchi, но във Веломания имат само един MX Comp ETA и той е 120мм:(Жалко, значи ще търся друга алтернатива:8D:
P.S.А като скъсява пружината, намалява ли височината на вилката, т.е. геометрията на байка променя ли се?
Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Яну 23, 2004 2:26 pm

[quote]Има ли някой опит да кара ХС рамка с вилка с голям ход - 120-135мм?[/quote]


135 мм в комбинация с NRS е жива ЕРЕС бе братле! АНАТЕМА!!!, както обича да казва bikerider:D:D:D

Иначе мисля че споменах преди време, за един познат австриец, който кара NRS с Psylo SL и е доволен от резултатите... Т.е. възможно е, но с подобен ход отпред самият XC-велосипед вече се превръща в нещо друго – в Enduro, което е доста по-неповратливо заради плоския челен ъгъл и по-трудно за катерене, защото вдига предницата и клати досадно... За сметка на това обаче се подобрява поведението и устойчивостта при спускане (тежестта си изнася по-назад, а по-дългото междуосие го прави по-стабилен). Разбира се, при вилки като Psylo, Black и т.н. вилки с Travel Adjustment, ходът може да се намали в зависимост от конкретната ситуация, но на мен лично ми се струва глупаво да караш тежичкото Psylo с максимален ход 125 мм само в диапазона 100-80 мм...

[quote]Има ли проблем, ако се вземе вилка с променлив ход например Psylo и се кара повече време на по-късия ход? В смисъл това променя ли мазността на вилката и продължителността на експлоатацията и?[/quote]


По отношение продължителността на експлоатацията проблеми не би трябвало да има, защото U-Turn просто ограничава дължината на използваната част от пружината – дали работи цялата или само част от нея, не би трябвало да има ПРАКТИЧЕСКО значение по отношение на амортизацията (износването) й. Доколкото имам наблюдения върху Judy-то SL U-Turn на по-добрата (?:D) ми половинка, характеристиките на работа при скъсяване на хода се променят, но почти незначително – вилката става мнооого леко "по-дървена" (все пак се използват по-малко "витки" от спиралата), което по принцип е желан ефект, имайки предвид, че тази позиция се ползва при катерене. Малко по-различно е при RTA-системата на Manitou, при която скъсяването на хода е следствие от компресирането на пружината, а разликите в поведението между 80 и 100 мм на моя Black са много чувствителни – при 80 мм и без никакъв preload вилката се държи по-твърдо отколкото при 100 мм с пълен preload. По отношение на дългосрочната надеждност не съм забелязал никакви проблеми и при RTA – в началото карах вилката почти само в позиция 80 мм (примерно в продължение на година или 2000-3000 км) без никаква следа от умора, свиване, луфтове или каквито и да било негативни ефекти.


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот КапитанПланета » Пет Яну 23, 2004 2:32 pm

[quote="Newone"]

Капитане, ти коя вилка имаш предвид?Аз в момента имам Manitou Skareb Comp.... но във Веломания имат само един MX Comp ETA и той е 120мм
[/quote]


Ааа ясно... реших че освен скареба имаш и МХ Comp ETA... грешката е моя. ignore.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Newone » Пет Яну 23, 2004 2:36 pm

Почти сигурен бях, но се надявах някой да даде лъч надежда:(:xx(:Значи ще търсим други варианти:8D:Благодаря все пак.:)

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Яну 23, 2004 2:36 pm

[quote="Newone"]

Капитане, ти коя вилка имаш предвид?Аз в момента имам Manitou Skareb Comp.Bikerider, много благодаря:).Следствие на това, което четох от тебе и други "знаещи":I;) във форума и аз прегърнах идеята за Marzocchi, но във Веломания имат само един MX Comp ETA и той е 120мм:(Жалко, значи ще търся друга алтернатива:8D:
P.S.А като скъсява пружината, намалява ли височината на вилката, т.е. геометрията на байка променя ли се?
Life is a short, warm moment!
[/quote]


Да, променя се и геометрията. ЕТА върши точно това - блокира вилката в сгънато състояние, тоест променя и геометрията. Върши прекрасна работа при тежки участъци. Мисля че няма да сбъркаш ако си вземеш такава вилка. Резултата ще е, че ще можеш да въртиш не по-зле (много малко по-зле), но надолу ще имаш допълнителен комфорт. И не забравяй, че в заключено положение ЕТА има 30мм ход, тоест ЕТА не е 100% блокаж на вилката.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот simo » Пет Яну 23, 2004 2:38 pm

Abe znae6tite da gi pitam Marzocchi Z150 FR SL - 2004 tq e s hod 150 interesuva me do kolko nai-mnogo moje da se namali hoda i ???
BLagodarq predvaritelno :)


Bender
:fire: Тука на Бахамите е идеално за FR ;) .
Само Bender , Gracia , Root i Klassen . :P
simo
 
Мнения: 199
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Сеп 20, 2003 8:07 pm
Местоположение: Bahamas

Мнениеот bikerider » Пет Яну 23, 2004 2:43 pm

[quote="simo"]

Abe znae6tite da gi pitam Marzocchi Z150 FR SL - 2004 tq e s hod 150 interesuva me do kolko nai-mnogo moje da se namali hoda i ???
BLagodarq predvaritelno :)


Bender
[/quote]


Ако не се лъжа при напълно заключено ECC5 (в позиция 5) хода намалява на 1/3-2/3 от истинския (зависи от теглото на ездача и нивото на маслото). Но имай предвид че това не е истинско намаление на хода, а постепенно блокиране на rebound-a, тоест в блокаж в сгънато положение, тоест пружините са натегнати (вилката е по-твърда), докато например U-Turn на RockShox Psylo променя хода, но не натяга пружините.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пет Яну 23, 2004 2:44 pm

Според мен 120 мм за NRS са много... ETA е много смислено нещо (решително по-добро и от U-turn и от RTWD и от RTA), но в общия случай комбинацията между 120 мм отпред и 90 мм (Newone, доколкото си спомням при тебе даже са 75 мм в момента) отзад ще доведе до прекалена дисхармония и велосипедът просто няма да същият...

Това си е мое мнение де... Има хора, които анатемосват и 100-те мм отпред, пък аз считам, че за моите условия на експлоатация 100 мм са просто муци!


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Пет Яну 23, 2004 2:48 pm

Е щом ти не се наемаш, аз на друг и не бих дал да го прави.Ще изчакам някоя вилка с по-малък ход.Може Пък да вкарат някой Маратон:D:D:^:
P.S. Bikerider, аз докато отговоря и ти си редактира отговора:DНищо и в двата случая те разбрах:8D:



Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Яну 23, 2004 2:48 pm

[quote="TOYAGA"]

Според мен 120 мм за NRS са много... ETA е много смислено нещо (решително по-добро и от U-turn и от RTWD и от RTA), но в общия случай комбинацията между 120 мм отпред и 90 мм (Newone, доколкото си спомням при тебе даже са 75 мм в момента) отзад ще доведе до прекалена дисхармония и велосипедът просто няма да същият...

Това си е мое мнение де... Има хора, които анатемосват и 100-те мм отпред, пък аз считам, че за моите условия на експлоатация 100 мм са просто муци!


Don't forget to remember
[/quote]


Виждал ли си разглобен U-Turn? Голям смях :D:8D: - две пружини навити една в друга, това е гениалния механизъм. Няма дори опорен шиш да води пружините.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Яну 23, 2004 2:57 pm

[quote="Newone"]

Е щом ти не се наемаш, аз на друг и не бих дал да го прави.Ще изчакам някоя вилка с по-малък ход.Може Пък да вкарат някой Маратон:D:D:^:

Life is a short, warm moment!
[/quote]


Наемам се единствено да ти я направя по-прогресивна като сипя още масло, тоест клатенето да намалее като ход.


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот thefatcat » Пет Яну 23, 2004 3:01 pm

[quote="bikerider"]

[quote="TOYAGA"]

Според мен 120 мм за NRS са много... ETA е много смислено нещо (решително по-добро и от U-turn и от RTWD и от RTA), но в общия случай комбинацията между 120 мм отпред и 90 мм (Newone, доколкото си спомням при тебе даже са 75 мм в момента) отзад ще доведе до прекалена дисхармония и велосипедът просто няма да същият...

Това си е мое мнение де... Има хора, които анатемосват и 100-те мм отпред, пък аз считам, че за моите условия на експлоатация 100 мм са просто муци!


Don't forget to remember
[/quote]


Виждал ли си разглобен U-Turn? Голям смях :D:8D: - две пружини навити една в друга, това е гениалния механизъм. Няма дори опорен шиш да води пружините.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]

Ne se ebavai tva beshe moita vilka ;) Ot kakto mi se s4upi krai4eto na prujinata imam problem s promqnata na hoda. Za tova q zastoporih na 115mm i pove4e ne q pipam, dokato ne doidat prujinite.[:p]

UHA® DH team
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Яну 23, 2004 3:01 pm

[quote]Виждал ли си разглобен U-Turn? Голям смях - две пружини навити една в друга, това е гениалния механизъм. Няма дори опорен шиш да води пружините.[/quote]


Мдаааа, много е просто и затва е гениално. Липсата на водещ прът (шиш) не променя нещата в същина – просто счетоводителите са надделели над инженерите, както за съжаление често се случва не само при непретенциозни (по отношение на повечето си продукти) компании като RS...

Много по-интересно ми е да видя разчастен RTWD, щото U-Turn-a е много труден за заобикаляне (и тва ако не е каламбур!) от патентна гледна точка именно поради простотата си... Аз викам да гепим вилката на Капитана и да я изкормим!:D:D:D


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пет Яну 23, 2004 3:05 pm

Може Пък да вкарат някой Маратон...

Ако ще вкарват поне два трябва да вкарат – казал съм му вече на tailor...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пет Яну 23, 2004 3:16 pm

@ bikerider

Викаш че U-Turn бил смешен... Смешен е само ако не си виждал разглобен RTA, щото пред него U-Turn е като венец на сътворението – един прост палец (като на храпов механизъм), който се плъзга по спиралата и я ЗАПИНЯ най-дърварски в едно определено положение... Е да, ама действа безотказно, а вещите манипулатори от PR-отдела на Manitou говорят за "целева промяна на хода" и "автоматична настройка на характеристиките според условията на каране"...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Яну 23, 2004 3:46 pm

[quote="thefatcat"]

[quote="bikerider"]

[quote="TOYAGA"]

Според мен 120 мм за NRS са много... ETA е много смислено нещо (решително по-добро и от U-turn и от RTWD и от RTA), но в общия случай комбинацията между 120 мм отпред и 90 мм (Newone, доколкото си спомням при тебе даже са 75 мм в момента) отзад ще доведе до прекалена дисхармония и велосипедът просто няма да същият...

Това си е мое мнение де... Има хора, които анатемосват и 100-те мм отпред, пък аз считам, че за моите условия на експлоатация 100 мм са просто муци!


Don't forget to remember
[/quote]


Виждал ли си разглобен U-Turn? Голям смях :D:8D: - две пружини навити една в друга, това е гениалния механизъм. Няма дори опорен шиш да води пружините.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]

Ne se ebavai tva beshe moita vilka ;) Ot kakto mi se s4upi krai4eto na prujinata imam problem s promqnata na hoda. Za tova q zastoporih na 115mm i pove4e ne q pipam, dokato ne doidat prujinite.[:p]

UHA® DH team
[/quote]


е - нямах предвид точно твойта вилка, но и тя е доооста показателна :D:D:8D:
btw, ако искаш мини, можем да изпилим крайчето на пружината за да се движи (ако това е проблема изобщо), поне да можеш да намаляваш хода. пари няма да ти искам.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Яну 23, 2004 3:50 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]Виждал ли си разглобен U-Turn? Голям смях - две пружини навити една в друга, това е гениалния механизъм. Няма дори опорен шиш да води пружините.[/quote]


Мдаааа, много е просто и затва е гениално. Липсата на водещ прът (шиш) не променя нещата в същина – просто счетоводителите са надделели над инженерите, както за съжаление често се случва не само при непретенциозни (по отношение на повечето си продукти) компании като RS...

Много по-интересно ми е да видя разчастен RTWD, щото U-Turn-a е много труден за заобикаляне (и тва ако не е каламбур!) от патентна гледна точка именно поради простотата си... Аз викам да гепим вилката на Капитана и да я изкормим!:D:D:D


Don't forget to remember
[/quote]


Охохо, не си чувал как се гънат пружините и стържат в стените на тръбите отвътре заради липсата на водещ шиш. Не случайно RockShox пружините са облепени с пластмасово фолио или неква дебела боя да не дерат тръбите отвътре. А тва фолио/боя няма да описвам след време как се разпада и какво прави с маслото и клапите на хидравликата. Адски мразя когато счетоводителите, маркетинг-гурутата или болните PR-мозъци надделеят над инженерите.
В тая връзка една смешка: по какво ще познаете, че някое новородено бебе ще стане счетоводител? Отговор: вместо "мама", първата му дума е "няма" :D:D:D:8D::8D:

Леле, Капитане, само ако знаеш какво сме ти намислили с TOYAGA... [:p][:p]:D:D:8D::8D:

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Яну 23, 2004 3:52 pm

[quote="TOYAGA"]

@ bikerider

Викаш че U-Turn бил смешен... Смешен е само ако не си виждал разглобен RTA, щото пред него U-Turn е като венец на сътворението – един прост палец (като на храпов механизъм), който се плъзга по спиралата и я ЗАПИНЯ най-дърварски в едно определено положение... Е да, ама действа безотказно, а вещите манипулатори от PR-отдела на Manitou говорят за "целева промяна на хода" и "автоматична настройка на характеристиките според условията на каране"...


Don't forget to remember
[/quote]


мани, мани, само като ги цитираш и се усещам вече манипулиран :D:D:D:D:8D::8D::8D:
като чуя нещо подобно инстинктивно ми идва само един отговор за тях: BITE ME:}):;):D:8D:


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот thefatcat » Пет Яну 23, 2004 4:32 pm

[quote="bikerider"]

е - нямах предвид точно твойта вилка, но и тя е доооста показателна :D:D:8D:
btw, ако искаш мини, можем да изпилим крайчето на пружината за да се движи (ако това е проблема изобщо), поне да можеш да намаляваш хода. пари няма да ти искам.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]

Na men taka ili ina4e ne mi trqbva da si promenqm hoda, poneje karam samo DH, hoda vsushtnost moje da se promenq, no kato stignesh kraq ve4e ne spira da se vurti vrutkata a prevurtai se 4uva edno mnogo gadno preshtrakvane.;)

UHA® DH team
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Яну 23, 2004 5:05 pm

[quote]А тва фолио/боя няма да описвам след време как се разпада и какво прави с маслото и клапите на хидравликата [/quote]


Бррр! Намирисва ми на честичка профилактика за новата вилка на скъпата.:xx(: Нищо де, за тия пари-толкова, пък и след като проблема ти е известен, значи най-вероятно си му намерил и чалъм. Предполагам, че не е проблем олющената гадост да се почисти и изхвърли...

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот тучо чучо » Пет Яну 23, 2004 5:58 pm

Аз, например от скоро карам Marzocchi Z1 FR+ETA със 130 мм. ход, качена на DRAG Expert' 2000. Основният недостатък е, че и без това малкия челен ъгъл стана още по-малък и това ме кара да се чувствам като на Чопър;) Колелото е доста по- нестабилно, особено в остър завой с по-висока скорост.
По отношение на катеренето, ЕТА е супер удобство. Неудобство ми създава отново малкия челен ъгъл (рамката ми е проектирана за вилка с ход до 80 мм.) и при заключена в най-ниска възможна позиция вилката е доста висока- просто и ботушите и подпорите са по-дълги от нормална за колелото вилка.
Случва се при много труден терен нагоре (големи камъни и прагове) да не заключа вилката. Понякога дори ми е по-удобно да използвам целия й ход в такива случаи- повтарям само на много тежки технични изкачвания. При гладък терен и равномерно педалиране е много по-добре със заключена долу вилка.
По-голямото тегло не ме притеснява особено. Намирам, че съм достатъчно подготвен физически и технически да карам вилка по-тежка с около 0,5 кг. Катеря със същото темпо, но на спускане съм двойно по-бърз :)))
С други думи, напролет живот и здраве ще скачам на друга рамка с по-голям челен ъгъл:D
Newone, на твое място не бих осакатил NRS с вилка с повече от 100 мм. ход. Повярвай, няма да спечелиш нищо, напротив- ще съсипеш добре проектираната рамка.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот C_Mo » Пет Яну 23, 2004 6:01 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]А тва фолио/боя няма да описвам след време как се разпада и какво прави с маслото и клапите на хидравликата [/quote]


Бррр! Намирисва ми на честичка профилактика за новата вилка на скъпата.:xx(: Нищо де, за тия пари-толкова, пък и след като проблема ти е известен, значи най-вероятно си му намерил и чалъм. Предполагам, че не е проблем олющената гадост да се почисти и изхвърли...

Don't forget to remember
[/quote]

Нема да се плашиш U-turn-a е в другия крак.

...fucker...
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Яну 23, 2004 6:12 pm

[quote="xtr"]

[quote="TOYAGA"]

[quote]А тва фолио/боя няма да описвам след време как се разпада и какво прави с маслото и клапите на хидравликата [/quote]


Бррр! Намирисва ми на честичка профилактика за новата вилка на скъпата.:xx(: Нищо де, за тия пари-толкова, пък и след като проблема ти е известен, значи най-вероятно си му намерил и чалъм. Предполагам, че не е проблем олющената гадост да се почисти и изхвърли...

Don't forget to remember
[/quote]

Нема да се плашиш U-turn-a е в другия крак.

...fucker...

[/quote]


Верно бе! Ебаси :D:D:D

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Яну 23, 2004 6:24 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]А тва фолио/боя няма да описвам след време как се разпада и какво прави с маслото и клапите на хидравликата [/quote]


Бррр! Намирисва ми на честичка профилактика за новата вилка на скъпата.:xx(: Нищо де, за тия пари-толкова, пък и след като проблема ти е известен, значи най-вероятно си му намерил и чалъм. Предполагам, че не е проблем олющената гадост да се почисти и изхвърли...

Don't forget to remember
[/quote]


не е :)
виж истинския проблем е да се доолющи останалата гадост, голяма играчка е.
човека за когото говоря даже мислеше да накисва пружините в DOT за да се махне гадорията.
но и XTR е прав - проблема го има само при големите вилки с масло и в двата крака (Boxxer).

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот C_Mo » Пет Яну 23, 2004 6:48 pm

[quote="bikerider"]

[quote="TOYAGA"]

[quote]А тва фолио/боя няма да описвам след време как се разпада и какво прави с маслото и клапите на хидравликата [/quote]


Бррр! Намирисва ми на честичка профилактика за новата вилка на скъпата.:xx(: Нищо де, за тия пари-толкова, пък и след като проблема ти е известен, значи най-вероятно си му намерил и чалъм. Предполагам, че не е проблем олющената гадост да се почисти и изхвърли...

Don't forget to remember
[/quote]


не е :)
виж истинския проблем е да се доолющи останалата гадост, голяма играчка е.
човека за когото говоря даже мислеше да накисва пружините в DOT за да се махне гадорията.
но и XTR е прав - проблема го има само при големите вилки с масло и в двата крака (Boxxer).

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]

Но въпросният проблем съм го забелязвал само на две вилки. И двете бяха на около 4 години. И смяната на маслото за тях е било нещо, което се случва на другите.

...fucker...
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта