[quote="MOD"]
[quote="xtr"]
[quote="Jacket"]
С въздуха можеш да настроиш само compression damping-а, а не rebound-а. Него можеш да го настроиш с масло с различен вискозитет, но по този начин пак ще се повлияе компресията.
А OEM-ските вилки на зоки се правят в Тайван, както сцреамБоъ каза. Не всичко все пак. Мисля, че само подпорите и ботушите им се правят там, докато хидравликата, врътките и т.н. си идват от италиянците.
Ride fast, yet ride smart!
;)
[/quote]
Въздуха в случая е пружинен елемент - можеш да си играеш само с preload и susp. rate...
...fucker...
[/quote]
Абсолютно ми е ясно, че става въпрос за въздушна пружина ..
:D
И от всичко дотук ми става и ясно , че май няма лесен начин за настройка на връщането, ако производителя не го е заложил в модела
--------------------------------------------------------------------
[b][color=red]MOD[/color][/b] = [b][color=red]M[/color][/b]aster [b][color=red]O[/color][/b]f [b][color=red]D[/color][/b]isaster
:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
[/quote]
По принцип въпроса ти беше малко подвеждащ. Връщане (rebound) означава максималната скорост на връщане, тоест натегнатост на пружината). Ако за това питаш, отговора е ясен - да можеш, като си играеш с въздуха. Повече налягане дава по-голяма максимална скорост на разгъване.
Но ако питаш за реглажа на самата скорост (rebound damping) - можеш единствено да си играеш с вискозитета на маслото.
Конкретно за вилката - масло има и в двата крака.
А за 2004 каталога отговора е ослепително прост - щото OEM-ските вилки се правят в Тайван. Високите модели все още (по разбираеми причини) се правят в Италия.
[b]Do, or do not - there's no try...[/b]