Смазване на нов велосипед

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Смазване на нов велосипед

Мнениеот kld » Чет Авг 18, 2005 5:59 pm

Здравейте,
Имам нов велосипед :) ( Драг онтарио ). Преди бях чел във форума че фабрично велосипедите не са смазани със смазка подходяща за каране ( а само с такава която предотватява ръждясването на частите) . Та, с какво да смажа новия си велосипед? Имам вкъщи някакво масло за шевни машини ( и фини елементи ). ОК ли е с него?
Благодаря предварително.
kld
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 18, 2005 5:53 pm

Мнениеот caspar » Чет Авг 18, 2005 6:04 pm

Виж в ЧЗВ.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Изображение Изображение
http://rossenkovachev.bike-bg.com
Аватар
caspar
 
Мнения: 2187
Рейтинг: 1988
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 9:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот tailor » Чет Авг 18, 2005 7:07 pm

[quote="kld"]

Здравейте,
Имам нов велосипед :) ( Драг онтарио ). Преди бях чел във форума че фабрично велосипедите не са смазани със смазка подходяща за каране ( а само с такава която предотватява ръждясването на частите) . Та, с какво да смажа новия си велосипед? Имам вкъщи някакво масло за шевни машини ( и фини елементи ). ОК ли е с него?
Благодаря предварително.

[/quote]
Велосипеда е смазан и готов за употреба! Фабричните смаэки са с качество, което е съобразено с нормалната употреба на велосипеда.

Някои от пишещите във форума (TOYAGA, Bikerider :wavey:), не са удоблетворени от фабричните смазки, но според мен те не биха използвали [b]машинно масло[/b]!?!

За подробности виж ЧЗВ!
Аватар
tailor
 
Мнения: 1180
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 9:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот TOYAGA » Чет Авг 18, 2005 8:07 pm

Хкхм, искам да уточня, че не съм удоволетворен не от качеството и вида, а от ЛИПСАТА на фабричните смазки на НЯКОИ компоненти (главини), на които ми се е случвало да попадам.

По принцип бих казал, че всеки подвижен компонент (както и някои неподвижни връзки) във велосипеда се нуждае от специфичен, подходящ за конкретния случай лубрикант. Машинното масло (има хиляди различни разновидности под шапката на това събирателно понятие) например би могло принципно да се разглежда като подходящо за смазване на верига, на осите на дерайльорите, в някои случаи на жилата и т.н.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 6:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот tailor » Чет Авг 18, 2005 8:30 pm

[quote="TOYAGA"]

Хкхм, искам да уточня, че не съм удоволетворен не от качеството и вида, а от ЛИПСАТА на фабричните смазки на НЯКОИ компоненти (главини), на които ми се е случвало да попадам.

По принцип бих казал, че всеки подвижен компонент (както и някои неподвижни връзки) във велосипеда се нуждае от специфичен, подходящ за конкретния случай лубрикант. Машинното масло (има хиляди различни разновидности под шапката на това събирателно понятие) например би могло принципно да се разглежда като подходящо за смазване на верига, на осите на дерайльорите, в някои случаи на жилата и т.н.
[/quote]
Относно конкретния модел [b]нов [/b]велосипед:
Броните на скоростите са Shimano и имат фабрична грес. За броните на спирачките при необходимост бих препоръчал някакво "тефлоносъдържащо масло".
Не бих препоръчал смазване на веригата, преди да бъде отмита заводската смазка, защото е излишно.
За дерайльора според мен е по-подходяща някаква грес.
[url=http://e-shop.screambikes.tobulgaria.info/default.php?cPath=69&osCsid=a9b7330e4a2bfe656d2264bb351bb726]Избор от специализирани смазки[/url]
Аватар
tailor
 
Мнения: 1180
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 9:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Авг 19, 2005 9:29 am

Най-хубаво се смазва с валяк. Става гладко и равно.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5369
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 4:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Авг 19, 2005 11:21 am

@ NC

:D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 6:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Авг 19, 2005 12:27 pm

[quote="tailor"]
Някои от пишещите във форума (TOYAGA, Bikerider :wavey:), не са удоблетворени от фабричните смазки...
[/quote]


@tailor:
Добре е, че повдигаш този въпрос в този момент.

Аз лично ако имам някакво недоволство от фабричните смазки, то е главно към производителите на капсуловани лагери и пляканите смазки, който ползват.

НО - средна касета VP незнам си какво на OntarioTeamEdition след два месеца и половина каране, отворена снощи заради явна нужда от профилактика, показа три неща:
1. НИКАКВА грес на резбата в рамката - то не беше зор да тръгне да се отвива, не е истина. Поне резбата беше наред.
2. КАЛ и ВОДА в капсулованите лагери и жалки останки от нещо подобно на туткал.

По точка 2 не бих имал претенции към Веломания, а към ЯжМайХуй - виден производител на лагери от Тайван.
Обаче по точка 1 нямам думи - след смазване на рамката и лагерите колелото се държи като швейцарски часовник, касетата беше стегната като хората и спря да скърца. Баси зора да се смаже рамката с грес... Нищо лично към никого, но това с което се сблъсках е просто ориенталска простотия - това дори и в БАС не си го позволяват. Дано да е простотията на механика...

Не мога да очаквам от производител на главини и средни движения да отваря всеки капсулован лагер, който купи, да го смазва с хубава водотблъскваща смазка и да го монтира в главината си. Бих очаквал обаче да смазва конусите и сачмените лагери на евтините главини.

А от производител на велосипеди бих очаквал малко по-стриктна политика, която всеки негов механик в цеха да спазва. Иначе си говорим за крайно несериозна работа. Това ми е коментара по отношение на недоволството от фабричните смазки.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17259
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 11:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Авг 19, 2005 1:10 pm

Като за начало могат да въведат вътрешна система за качество TQM.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5369
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 4:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот velco » Пет Авг 19, 2005 3:23 pm

[quote="NovemberCharlie"]

Като за начало могат да въведат вътрешна система за качество TQM.
[/quote]

То пак няма да е смазано, но пък ще е ДОКУМЕНТИРАНО ... :rofl:
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 7:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Авг 19, 2005 3:36 pm

[quote="velco"]

[quote="NovemberCharlie"]

Като за начало могат да въведат вътрешна система за качество TQM.
[/quote]

То пак няма да е смазано, но пък ще е ДОКУМЕНТИРАНО ... :rofl:
[/quote]

Абе ако е само сертификат по ISO 9000.. бла, бла ... нищо няма да свършат, но ако си поиграят да си разработят истиски TQM, balace scorecard и т.н. може и да направят нещо читаво.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5369
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 4:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Авг 22, 2005 8:58 pm

@ tailor

[url=http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=8622]ЦЪК-ЦЪК![/url] ЯЗЪК! :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 6:28 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pesho_si, stu5 и 6 госта