[quote="Newone"]
@Bikerider
Благодаря за инфото....На мене визуално геометрията на "Скрийм" и "Шапрал" ми прилича на ICT, вероятно бъркам
Както и да е, явно ще е VPP, дано всичко е наред с ресурса;)
[/quote]
Ами аз и преди съм цитирал Пипин:
"Finally, the geometry of the suspension linkage must be arranged to allow proper pedaling dynamics. The bike should sag into a stable position that will be plush to small bump impacts at the wheel but be unaffected by low amplitude pedaling forces, about the pivots. By placing the sag point at the correct tangent angle of the shock's dynamic curve, the suspension will progressively ramp up, further resisting pedaling forces. This is where the whole suspension system has to come together. The damping curve of the shock has to work together with the force curves from pedaling and bumps.
Getting the whole system to work harmoniously is an incredibly complex task. [b]I can design a 4 bar suspension system in around 4 hours. The suspension system on the Chaparral has over 400 hours of design and analysis work to perfect it.[/b]"
никъде ни дума за IC и "теории" относно положението му. щото няма и нужда от подобни "бързи и мръсни" хакове като ICT, за да се направи хубаво колело - моите кобилици се мърдат около един милиметър на око, когато стана и въртя нагоре като хамалин на 2-6, но окачването поема всяко камъче. Ако пък въртя културно и опъвам равномерно веригата, усещам колелото буквално като твърдак.
На теория, ако тръгна да търся тоя Instant Center на Скрийма, ми той е някъде пред шока, демек според "теорията" зад ICT моето окачване би следвало да се сгъва когато въртя. Да ама не
Изобщо аз поне (доколкото аз съм в час) не мога да намеря грешка в разсъжденията на този пич Кен Сасаки в документа който цитирах ([url=http://www.mtbcomprador.com/pa/english][u]ето[/u][/url] целия му вариант).
в заключение според мен лично VPP определено е по-добрата система, ако ICT изобщо може да се нарече система, щото за мен ICT е грозен hack от рода на Curnutt клапата и SPV.
Да не говорим, че е по-елегантнoто окачване и има по-голям потенциал заради S-образния ход, както и не на последно място факта, че определено може да се намери VPP супергъзария на пазара
:beer:.