Manitou Sk Platinum vs. Marzocchi Marathon SL

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Manitou Sk Platinum vs. Marzocchi Marathon SL

Мнениеот Newone » Съб Яну 17, 2004 2:10 pm

Хайде, отбора на знаещите, развихрете се!:DИ ако ще се разбирате като мъже/"зад кенефите"/, искам да гледам!;);)Сериозно искам да си апгрейд-на вилката и много ме радва SPV, TerraLogic идеята, т.е. умната вилка!Обаче като чета за Зоки и започвам да се многоумя:xx(:За Фокс, ясно!Кажете за другите, плс!8);):D

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Black » Съб Яну 17, 2004 8:55 pm

kvo e UMNA VILKA V kvo se izraziava
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот SPA » Съб Яну 17, 2004 11:20 pm

[quote="Newone"]

Хайде, отбора на знаещите, развихрете се!:DИ ако ще се разбирате като мъже/"зад кенефите"/, искам да гледам!;);)Сериозно искам да си апгрейд-на вилката и много ме радва SPV, TerraLogic идеята, т.е. умната вилка!Обаче като чета за Зоки и започвам да се многоумя:xx(:За Фокс, ясно!Кажете за другите, плс!8);):D

Life is a short, warm moment!
[/quote]


Stiga si go upgraitwal towa kolelo. Do kolkoto znam si e chisto nowo. Pokarai go malko/mnogo pak posle. Basi samo pari, pari za nego. :D
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот КапитанПланета » Нед Яну 18, 2004 12:28 am

Newone, какво си чел за маратона та толкова те е впечатлило ? Знам че е здрава вилка (типично за компанията) и относително лека (тежи примерно стотина грама повече от SID), ама имам чувството че на този етап жабарите нямат интереси в нишата на "умните" вилки (сигурно си имат сериозно основание за това - bikerider ше каже)... Чел съм и за доста проблеми с Маратоните в MTBR.com, които не са типични за другите им вилки, но тия бъгове може би са оправени за 2004 - който е карал да каже. Единственият от форума за който знам че кара маратон е Tailor, ако има друг нека си признае [:p].
Аз ако сега трябваше да избирам от "умните" (и имах избор :D), бих си ги степенувал така :
1. Fox TerraLogic
2. Manitou Skareb Platinum
3. не се сещам



Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Newone » Нед Яну 18, 2004 2:06 am

Спа, "майна"-та им на парите!Душата е важна!:)Черен, "умната" вилка не се друса като се изправиш на педалите/т.е. при качване/:DАбе пести усилие:8D:Капитане, много хубави неща съм чел за Зоки-надеждност,комфорт при каране....В този ред на мисли да попитам и аз, променят ли се характеристиките на вилките при продължително/епично/ каране, например над 100км?

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот koko » Нед Яну 18, 2004 3:21 pm

Edinstvenoto koeto az moga da kaza e FOX,FOX i pak FOX.Kapitana ti go kaza Zoki nqmat umni vilki.SPV na Manitou e nova tehnologiq i moze v parvata si godina da preboleduva nqkoq "detska" bolest.
Fox si pravat vilkite mnogo zdravi i leki-32mm podpori ot EA 70 aluminii,
steerer pak ot takav,po-ka4estven magnezii za botu6ite i t.n.Osven vsi4ko
drugo imat i unikalna open-bath systema koqto e tolkova napred s materiala 4e ot FOX ne davat lbs. da razglabq botu64eto s neq;) (e tova e kofti de).Ne 4e se nalaga imaiki predvid 4e pri teq vilki masloto triabva da se smenq vednaz na 200 4asa karane[:p],vmesto na 50 primerno pri RS.Da ne zabravqne stiffnesa-spored tqh si pravat nai-koravite vilki
:).Imat si dori index za koravina na vilki na saita :D.
Vsi4ko drugo kakto i da e oba4e za maziq hod na teq vilki se nosat ne6to kato legendi;).
Tova si4ko e dostata4no za mene - no ti iska6 i umna da e vilkata.
Emi prakti4esko koito i tehen model RLC da izbere6 e umen.Toest ot 2002
godina se usavar6enstva intelegentnosta na teq vilki :)
Taka 4e Fox e po4ti qsen izbor spored mene
:)
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Newone » Нед Яну 18, 2004 3:55 pm

Коко, за Фокс съм 100% съгласен:8D:Обаче и за Зоки пишат суперлативи като надеждност.Освен това ТераЛоджик и СПВ, са по-скоро приятна гъзарийка, отколкото жизнено необходима опция:8D:А Фокс отвратително здраво си държат и цените дори на модели от предишни години:(Иначе си прав - те са ултимативната вилка, поне според мене, а май и според тебе;)Драсни ми на мейла какво ти трябва за доставка, ако искаш:)

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот koko » Нед Яну 18, 2004 5:59 pm

E spor nqma 4e Zokitata sa mnogooo lo6i ama glavno za po-extremiskite stilove.Vanillata na FOX primerno v 4uzdite forumi q sravnqvat po zdravina/stifness s Z1 ot 2002 i leko gube6ta ot Z1 2003.Samo 4e e s blizo polovin kilo po-leka:D.
Ina4e i az si misla 4e moze da se zivee bez SPV i TerraLogic i zatova sam se naso4il kam nai-prostata Vanilla R(e i moze bi i zaradi tzenta:)).Da ne govorime 4e naposledal se opitvam i da prava skok4eta i ne sam za vazdu6na ili Race XC vilka.Za tzenite si prav no pone znae6 za6to sa takiva-za6toto polu4ava6 ne6to izpipano i da se nadqvame "built to last"
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Newone » Пон Яну 19, 2004 7:28 am

Абе, аз пак да попитам, променя ли се поведението на вилките при маратонски/епични карания?Има ли някакъв "фейдинг" или нещо подобно при състезателните ХС-вилки в сравнение с тези за маратон/ендуро?

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Яну 19, 2004 9:43 am

[quote="Newone"]

Абе, аз пак да попитам, променя ли се поведението на вилките при маратонски/епични карания?Има ли някакъв "фейдинг" или нещо подобно при състезателните ХС-вилки в сравнение с тези за маратон/ендуро?

Life is a short, warm moment!
[/quote]


Ако разбирам правилно въпроса ти, не би трябвало нито на теория, нито на практика. Аз самият не съм регистрирал подобни промени, въпреки че съм имал преходи от 13 часа в рамките на един ден.

Натоварването на този елемент от окачването при epic ride не е по-голямо от натоварването му при каквото и да било друго ХС-каране – единствената разлика в случая е във времето, a то не е от значение, тъй като вилката никога не работи толкова интензивно, че да се получи (примерно) загряване на смазващите или използвани като амортизационни медии флуиди (масло и въздух) в нея – т.е. да възникнат условия за fading. Просто карачът/велосипедът са доста леко возило, а характерът на натоварването е супернискочестотен на фона на това, което се наблюдава при автомобилите/мотоциклетите.

Друг е въпросът, че всяка работа е свързана с износване. От такава гледна точка обаче времето за един epic ride отново е пренебрежимо малко на фона на общия живот на вилката, така че спокойно може да се приеме, че с каквато вилка тръгнеш, с такава ще се върнеш. Износването може да се увеличи вследствие на неблагоприятни условия като студ, кал и много прах, но при добре поддържана вилка със смазани и здрави уплътнения и това не е проблем за период от... 12 часа да речем. Добре е естествено вилката да се почисти и смаже доколкото това е възможно в полеви условия след прехода (ако става въпрос за няколкодневно каране).

XC Race-вилките са по-нежни, леки и меки от тези за Tour/All mountain, но поради тази им особеност могат да възникнат най-вече проблеми със стабилността им, но не и с ефективността им на работа/надеждността за по-дълъг период от време. Стига по-малката стабилност да не доведе до изкривяване или усукване, след което износването ще нарасне диспропорционално...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пон Яну 19, 2004 10:33 am

Bikerider, абе я ако обичаш верно осветли обществеността относно анатомията/функционалността на тоя Marathon SL, че взе да ми става интересно, а на Maрцоки нещо не им отбирам брилянтно от обясненията/терминологията. Очевидно става въпрос за своеобразен жабарски шедьовър за EXC на не много лоша цена...

Имайки предвид принципа му на работа (open bath), тва чудо би ли могло да се сравни като функционалност/качество на изпълнението с "ванилиите"? Доколко ефективно функционира тая джаджа ECC5 или квото е там – на теория/обяснение звучи страхотно и изглежда като вече осъществен на практика пиниз, за който RS тепърва се пънат, че ще създават ("червеното хапче" MCD имам предвид).

BTW Тва нещо можеш ли да го сервизираш? И още нещо - тия педали от Mарцоки само в бяло ли предлагат тая вилка или на мене само така ми се струва?

BTW1 И друго нещо – какво мислиш за Marathon S, която доколкото рабирам не е изцяло въздушна и има друга някви джаджи (ETA, HCSV и т.н.)? Струва ми се, че би трябвало да е доста по-мазна от SL като работа, но пък да тежи повече от нея...

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Яну 19, 2004 11:45 am

[quote="TOYAGA"]

Bikerider, абе я ако обичаш верно осветли обществеността относно анатомията/функционалността на тоя Marathon SL, че взе да ми става интересно, а на Maрцоки нещо не им отбирам брилянтно от обясненията/терминологията. Очевидно става въпрос за своеобразен жабарски шедьовър за EXC на не много лоша цена...

Имайки предвид принципа му на работа (open bath), тва чудо би ли могло да се сравни като функционалност/качество на изпълнението с "ванилиите"? Доколко ефективно функционира тая джаджа ECC5 или квото е там – на теория/обяснение звучи страхотно и изглежда като вече осъществен на практика пиниз, за който RS тепърва се пънат, че ще създават ("червеното хапче" MCD имам предвид).

BTW Тва нещо можеш ли да го сервизираш? И още нещо - тия педали от Mарцоки само в бяло ли предлагат тая вилка или на мене само така ми се струва?

BTW1 И друго нещо – какво мислиш за Marathon S, която доколкото рабирам не е изцяло въздушна и има друга някви джаджи (ETA, HCSV и т.н.)? Струва ми се, че би трябвало да е доста по-мазна от SL като работа, но пък да тежи повече от нея...

Don't forget to remember
[/quote]



Значи:

[u]Marathon SL[/u]
1. Въздушна пружина (положителна и отрицателна)
2. 85,105мм ход
3. настройки на пружината и rebound-a
4. два HSCV патрона, единия с модифицирана rebound клапа
5. ECC5 - заключване на въпросната rebound клапа на 5 степени - резултата е постепенно "намаляване" на хода до почти пълно блокиране.

[u]Marathon S[/u]
1. Две стоманени пружини
2. 105, 120мм ход
3. настройки на пружините и rebound-а
4. Два HSCV патрона, единия с модифицирана rebound клапа
5. EТА - заключване на въпросната rebound клапа - резултата е блокиране на вилката в сгънато състояние, като има специална допълнителна blowoff пружина с 30мм ход.


BTW1: Тва нещо Marathon S/SL мога да го сервизирам без проблеми. Педалите предлагат SL само в бяло, a S само в черно.

BTW2: Marathon SL e състезателна версия - максимално олекотена и със ECC5 (най-близката аналогия която ми идва наум са трите положения на задния амортисьор на Scott Genius - едно за катерене (заключена вилка), друго за спринт при старт или катерене по пресечен терен (бавен rebound), и трето за спускане (бърз rebound).
Marathon S е по-любителска XC/MR вилка - по-тежка е заради стоманените пружини и няма постепенно блокиране на rebound-a, а пълно - тоест е по-подходяща за любители, които нямат нужда от междинно заключване за спринт при старт на състезание.
Иначе като работа (мазнота и damping) двете вилки нямат никаква разлика. По въпроса за издръжливостта - за целта и на двете вилки са монтирани втулки (bushings) малко по-дълги от нормалните. Иначе като работа SL би трябвало да може да се втвърдява много повече заради въздуха, но на теб тези работи са ти ясни.

Лично моето схващане е че всички SL модификации независимо от модела са предназначени за по-състезателно ориентирани ездачи, докато coil версиите предлагат по-голям комфорт (по-чувствителни в началото на хода, но също така прогресивни в края).


По въпроса за MZ vs Fox - Fox-овските вилки също работят с open bath. Не мога да кажа колко е качествен в сравнение с MZ технологията, щото не съм карал Fox.
Иначе Marzocchi залагат на умен ездач, а не на умна вилка - тоест тяхната стратегия е да правят максимално настройваема вилка за всякакви ситуации, а не умна вилка, което аз одобрявам с две ръце. Умните вилки никога не могат да са достатъчно умни според мен.

Кажи ако нещо съм пропуснал, че ме заболяха ръцете :D:8D:

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пон Яну 19, 2004 12:20 pm

Не си пропуснал нищо. Мерси от името на всички несведущи!

Само дето ме фърли в двоумение аз аджеба достатъчно умен ли съм за глупава вилка или напротив – достатъчно глупав за умна...:D

Лошото е, че колкото повече мисля, толкова повече се замислям... и най-накрая май ще дам отбой на suspension-ъпгрейда в началото на сезона... От днешна гледна точка май най-мъдро изглежда ослушването за първоначалния crash test dummies-feedback:D:D:D от SPV-то на Scareb и Black и акумулирането на още малко средства, които биха позволили по-късен безпроблемен избор между Fox TL/RLC, Marathon SL/S (д.ба педалите, тия други бои нямат ли бе!!!?) и Scareb SPV...

Абе, както казват германците – Qual der Wahl...;) Мерси пак за изчерпателното инфо...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот КапитанПланета » Пон Яну 19, 2004 1:10 pm

bikerider, и аз мерси !
Toyaga хе хе, аз пък въобще не се двоумя - я виж за какво съм гласувал по-горе и си прави сметка за колко умен се имам :o).
В MTBR има само две вилки на Mаrzocchi с по-нисък рейтинг от Marathon SL. Като изключим няколко заводски дефекта май повечето оплаквания са по отношение на настройките. Явно е доста пипкава работа докато налягането се нагласи както трябва. Е, те янките нямат кой знае какви претенции да са суперинтелигентни (като нас ;)), така че може би един нашенец с повечко време и търпение ще се справи без проблем. А и друг в въпроса доколко човек трябва да се съобразява с източници като mtbr...


Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Яну 19, 2004 1:58 pm

[quote="TOYAGA"]

Не си пропуснал нищо. Мерси от името на всички несведущи!

Само дето ме фърли в двоумение аз аджеба достатъчно умен ли съм за глупава вилка или напротив – достатъчно глупав за умна...:D

Лошото е, че колкото повече мисля, толкова повече се замислям... и най-накрая май ще дам отбой на suspension-ъпгрейда в началото на сезона... От днешна гледна точка май най-мъдро изглежда ослушването за първоначалния crash test dummies-feedback:D:D:D от SPV-то на Scareb и Black и акумулирането на още малко средства, които биха позволили по-късен безпроблемен избор между Fox TL/RLC, Marathon SL/S (д.ба педалите, тия други бои нямат ли бе!!!?) и Scareb SPV...

Абе, както казват германците – Qual der Wahl...;) Мерси пак за изчерпателното инфо...


Don't forget to remember
[/quote]


за нищо :D:8D:
иначе според мен си достатъчно умен за глупава вилка :))))
искам да кажа в края на краищата според мен SL с напомпан позитивен въздух и ECC5 в средно положение би трябвало да въртиш много добре.

аз на твое място бих си взел издръжливото Marzocchi, и когато след 2-3-4 години излезе нещо наистина, ама наистина умно, бих взел него. А може и жабарите да изкарат "умен" upgrade ама това вече е religious talk.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Яну 19, 2004 2:00 pm

[quote="КапитанПланета"]

bikerider, и аз мерси !
Toyaga хе хе, аз пък въобще не се двоумя - я виж за какво съм гласувал по-горе и си прави сметка за колко умен се имам :o).
В MTBR има само две вилки на Mаrzocchi с по-нисък рейтинг от Marathon SL. Като изключим няколко заводски дефекта май повечето оплаквания са по отношение на настройките. Явно е доста пипкава работа докато налягането се нагласи както трябва. Е, те янките нямат кой знае какви претенции да са суперинтелигентни (като нас ;)), така че може би един нашенец с повечко време и търпение ще се справи без проблем. А и друг в въпроса доколко човек трябва да се съобразява с източници като mtbr...


Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
[/quote]


еми като имаш предвид колко янки си губят времето да гласуват (както и разни наши Маншони напоследък [:p]), мисля че поне от статистическа гледна точка са някакъв валиден фактор.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот jokata » Пон Яну 19, 2004 3:36 pm

[quote="bikerider"]

еми като имаш предвид колко янки си губят времето да гласуват (както и разни наши Маншони напоследък [:p]), мисля че поне от статистическа гледна точка са някакъв валиден фактор.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]

Ха-ха-ха! :D
Ако и вие с дългогодишния си опит се имате за глупави, какво да кажа аз тогава... :):):)
Благодаря за изчерпателния разбор на Marzocchi-тата на bikerider. :8D:
Така, понеже и мен ме интересува как стоят нещата при вилките в момента (т.е. се многоумя каква ще бъде... my precious), искам да попитам дали някой има информация дали въпросните SL/S ще са налични и тук. И на каква цена, най-вече... Защото цифричките в нета (~$500 |~$350 при 40% sale) не са малко. Но имайки предвид многократно коментираната политика на Веломаняците по отношение на MZ, предполагам, че тук цените би следвало да са около 500 (+/- 100) лв.
Ако някой внесе малко яснота по тези въпроси, няма да му се сърдя. :)

Аз знам, че нищо не знам...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Яну 19, 2004 4:58 pm

@ bikerider

[quote]иначе според мен си достатъчно умен за глупава вилка :))))[/quote]


Хм, благодарско за комплимента, но явно напоследък не съм толкова сигурен, имайки предвид двоуменето... Изглежда обаче, че за момента все пак ще постъпя консервативно като типичен сенилен дъртак и още известно време ще погледам сеир, седейки на задника си, респ. на добрия стар Black Elite 80-100, който може да е глупав, но пък ми върши никак нелоша работа, като се замисля (особено на фона на неговите наследници от 2003/2004 моделна година). Само дето ще мина напролет да му смениш маслото...

Идеята с Marzocchi-то също започва да се очертава като нелоша алтернатива, въпреки че ако реша да заложа твърдо на надеждността и избера Marathon S заради пружините му (имам предвид точно него, а не SL, защото съм убеден, че тва нещо ще ме надживее при моите килограми и стил на каране), тогава пък няма да изживея нито някакъв технологичен бум, нито ще спечеля нещо по отношение на теглото в сравнение с моя Black. Друг е въпросът, че ако пророчествата на jokata по отношение на цените се сбъднат, нищо не пречи да си купя от Драго и едно Marzocchi ей така – от глезотия...

@ jokata

[quote]Ако и вие с дългогодишния си опит се имате за глупави, какво да кажа аз тогава... [/quote]


Joka, ако знаеше от дългогодишен опит как се затъпява, нямаше да завиждаш толкова. Глей го Капитана – той направо си признава без бой...:D


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Пон Яну 19, 2004 5:24 pm

Аз най-много благодаря:IА имате ли представа колко горе-долу би струвал Маратон С или СЛ във Веломания?

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот тучо чучо » Пон Яну 19, 2004 5:49 pm

[quote="Newone"]

Аз най-много благодаря:IА имате ли представа колко горе-долу би струвал Маратон С или СЛ във Веломания?

Life is a short, warm moment!
[/quote]

Марцоки Маратон СЛ 2003 струваше около 700 лв. във Веломания. Ако не се лъжа- 729 лв.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Яну 19, 2004 6:09 pm

[quote="Newone"]

Аз най-много благодаря:I

Life is a short, warm moment!
[/quote]


BMG :)

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Яну 19, 2004 6:14 pm

[quote="TOYAGA"]

Хм, благодарско за комплимента, но явно напоследък не съм толкова сигурен, имайки предвид двоуменето... Изглежда обаче, че за момента все пак ще постъпя консервативно като типичен сенилен дъртак и още известно време ще погледам сеир, седейки на задника си, респ. на добрия стар Black Elite 80-100, който може да е глупав, но пък ми върши никак нелоша работа, като се замисля (особено на фона на неговите наследници от 2003/2004 моделна година). Само дето ще мина напролет да му смениш маслото...
[/quote]


това също е мъдро решение за мен - да погледаш сеир и после да решиш :D
да не кажа най-мъдрото ;):D:8D:
заповядай за масълцето когато решиш.

[quote]
Идеята с Marzocchi-то също започва да се очертава като нелоша алтернатива, въпреки че ако реша да заложа твърдо на надеждността и избера Marathon S заради пружините му (имам предвид точно него, а не SL, защото съм убеден, че тва нещо ще ме надживее при моите килограми и стил на каране), тогава пък няма да изживея нито някакъв технологичен бум, нито ще спечеля нещо по отношение на теглото в сравнение с моя Black. Друг е въпросът, че ако пророчествата на jokata по отношение на цените се сбъднат, нищо не пречи да си купя от Драго и едно Marzocchi ей така – от глезотия...
[/quote]


ми... какво да ти кажа... аз лично винаги бих избрал сигурността и надеждността пред умни глезотии - живо доказателство е, че още карам глупав шок и глупава вилка. Печелят краката ми и гаджето ми ;):D:D:8D::8D:. Да не говорим че "умен" е доста относително.
Например на умна платформена вилка просто не виждам как се съчетават двата момента - antibobbing и чувствителност в началото на хода. Но това е съвсем друга тема. Просто аз под "умен" в момента разбирам "поумнял ама не достатъчно".

[quote]
Joka, ако знаеше от дългогодишен опит как се затъпява, нямаше да завиждаш толкова. Глей го Капитана – той направо си признава без бой...:D
[/quote]


Капитане, признай си! ;)[:p]:D:D:D:8D::8D::8D:


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот КапитанПланета » Пон Яну 19, 2004 7:21 pm

[quote="bikerider"]

[quote]
Joka, ако знаеше от дългогодишен опит как се затъпява, нямаше да завиждаш толкова. Глей го Капитана – той направо си признава без бой...:D
[/quote]


Капитане, признай си! ;)[:p]:D:D:D:8D::8D::8D:
[/quote]


Смей се ти, смей се... ше те видим ние тебе след още 5 години висене пред монитора как ше ти е акълчето :}):[:p]:D:8D:.
А BTW имаш ли преки впечатления от някоя умна вилка или шок та си тъй скептичен ? Аз още не съм се качвал на такова нещо, обаче нали всяка вечер се приспивам с едни списания дето само за това пишат... после си мечтая... после сънувам... и после се събуждам с едни ужким мои идеи за това как да пренасоча средствата събирани за така необходимата на семейството кола :xx(:...
BTW 2, извинявай че не те дочаках при Каймата... обади се Главнокомандващия с инструкции за незабавно придвижване към Арена...
BTW 3, надявам се че човека не е преосмислил отношението си към теб заради хората с които си имаш работа. Цитирам : "Марто ше идва ли днес", "ми не знам, ей сега ше му звънна... ето обади се", "Алоо, ше идваш ли днес, Капитан Планета се обажда.... нее, Капитан Планета"... е не е нормално [:p]:D:D:D:8D:

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Яну 19, 2004 7:44 pm

Пичове, дадох си зор малко да поровя из чуждоземните форуми (не само mtbr) и съмненията ми се потвърдиха. Както малко по-нагоре споменах, Marathon S май се оказва доста по-добър избор по отношение на надеждността и функционалността, отколкото SL.

Не става въпрос само за по-сложната настройка, за която говори Капитана и която не би следвало да е проблем за човек със средна интелигентност, а за проблеми с теч на въздух от камерите и разни други подобни изпълнения. В mtbr един даже се оплаква, че поддръжката на тая вилка изисква суперквалифициран механик, каквито не се намирали лесно... Bikerider, ти как мислиш?;)

Отгоре на това всички хвалят S-версията за отзивчивостта и ефективността й, докато за SL отзивите в това отношение са по-скоро от типа "или добро, или нищо".

Устойчивостта на двете вилки е извън всякакво съмнение – няма човек, който да се оплаква от сучене и други подобни дивотии. Във версиите 2003 е имало някви простотии с неудобни пластмасови регулатори (врътки), обаче при 2004-моделите мяна мърдане в това отношение, щото всичко е алуминиево.

Единственият ЯК кусур на Мarathon S e теглото от 1900-2000 грама (според различните изказвания), но пък на фона на цената и перфектната работа човек трябва да плати обяда си някъде все пак...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Пон Яну 19, 2004 10:07 pm

В този ред на мисли, някой интересува ли се от Маниту Скареб Компетишън, чисто нов, неизползван?Тояга, пак си прав:IКому е нужен СЛ:?::V::D:8D:

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Яну 20, 2004 11:08 am

[quote="КапитанПланета"]


Смей се ти, смей се... ше те видим ние тебе след още 5 години висене пред монитора как ше ти е акълчето :}):[:p]:D:8D:.
[/quote]


еее - куче със салам плашиш :D:D:D:8D::8D:
ако ти кажа че вися пред монитора от второкласник? :D:D:D:8D::8D::8D:

[quote]
А BTW имаш ли преки впечатления от някоя умна вилка или шок та си тъй скептичен ? Аз още не съм се качвал на такова нещо, обаче нали всяка вечер се приспивам с едни списания дето само за това пишат... после си мечтая... после сънувам... и после се събуждам с едни ужким мои идеи за това как да пренасоча средствата събирани за така необходимата на семейството кола :xx(:...
[/quote]


ами на умна вилка още не съм се качвал, но съм карал Swinger и 5th Element - държат се прилично и читаво, но като знам колко съм капризен по отношение на чувствителността на вилката при малки неравности (китките, китките :D) - сто процента тази технология няма да ми хареса - причината е, че бих нагласил клапата така, че прагът при който се отваря клапата да е нисък, за да поема най-леките неравности, а това ще убие antibobbing-а. Разбира се, че теоретизирам в момента, но съм 100% сигурен че ще стане така.

[quote]
BTW 2, извинявай че не те дочаках при Каймата... обади се Главнокомандващия с инструкции за незабавно придвижване към Арена...
[/quote]

Мариус: Стига бе! :D:8D:

[quote]
BTW 3, надявам се че човека не е преосмислил отношението си към теб заради хората с които си имаш работа. Цитирам : "Марто ше идва ли днес", "ми не знам, ей сега ше му звънна... ето обади се", "Алоо, ше идваш ли днес, Капитан Планета се обажда.... нее, Капитан Планета"... е не е нормално [:p]:D:D:D:8D:
[/quote]


няма такова нещо, а ти наистина изби рибата като ми се обади и каза: "обажда се Капитан Планета", гаджето ми после каза: "А със Спайдърмен чуваш ли се понякога?" :D:D:8D::8D::8D:
голям майтап падна :D:D:8D::8D::8D:

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот КапитанПланета » Вто Яну 20, 2004 11:50 am

[quote="bikerider"]
еее - куче със салам плашиш :D:D:D:8D::8D:
ако ти кажа че вися пред монитора от второкласник? :D:D:D:8D::8D::8D:
[/quote]


Ами и аз така... Сега като се замисля това прави... хъм... 22 години пред монитора :xx(::xx(::xx(:... УЖАС !!![:0]:B)::D:8D:

[quote]
ами на умна вилка още не съм се качвал, но съм карал Swinger и 5th Element - държат се прилично и читаво, но като знам колко съм капризен по отношение на чувствителността на вилката при малки неравности (китките, китките :D) - сто процента тази технология няма да ми хареса - причината е, че бих нагласил клапата така, че прагът при който се отваря клапата да е нисък, за да поема най-леките неравности, а това ще убие antibobbing-а. Разбира се, че теоретизирам в момента, но съм 100% сигурен че ще стане така.
[/quote]


Добре де, ами творбата на FOX - TerraLogic ? Там нали уж напълно различават педалирането от неравностите ? Сиреч би следвало да работи доста мазно...

[quote]
Мариус: Стига бе!
[/quote]

:X:I

[quote]
няма такова нещо, а ти наистина изби рибата като ми се обади и каза: "обажда се Капитан Планета", гаджето ми после каза: "А със Спайдърмен чуваш ли се понякога?" :D:D:8D::8D::8D:
голям майтап падна :D:D:8D::8D::8D:
[/quote]


:D:D:D:o):8D:



Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Яну 20, 2004 11:53 am

[quote="TOYAGA"]

Пичове, дадох си зор малко да поровя из чуждоземните форуми (не само mtbr) и съмненията ми се потвърдиха. Както малко по-нагоре споменах, Marathon S май се оказва доста по-добър избор по отношение на надеждността и функционалността, отколкото SL.

Не става въпрос само за по-сложната настройка, за която говори Капитана и която не би следвало да е проблем за човек със средна интелигентност, а за проблеми с теч на въздух от камерите и разни други подобни изпълнения. В mtbr един даже се оплаква, че поддръжката на тая вилка изисква суперквалифициран механик, каквито не се намирали лесно... Bikerider, ти как мислиш?;)

Отгоре на това всички хвалят S-версията за отзивчивостта и ефективността й, докато за SL отзивите в това отношение са по-скоро от типа "или добро, или нищо".

Устойчивостта на двете вилки е извън всякакво съмнение – няма човек, който да се оплаква от сучене и други подобни дивотии. Във версиите 2003 е имало някви простотии с неудобни пластмасови регулатори (врътки), обаче при 2004-моделите мяна мърдане в това отношение, щото всичко е алуминиево.

Единственият ЯК кусур на Мarathon S e теглото от 1900-2000 грама (според различните изказвания), но пък на фона на цената и перфектната работа човек трябва да плати обяда си някъде все пак...


Don't forget to remember
[/quote]


ами да ти кажа и аз предпочитам coil пред въздушни пружини точно по тази причина.
иначе по отношение на поддръжката и механиците - тук се намират такива ;)[:p]:D:8D:

инзче аз не взимам на сериозно нито едно такова оплакване, щото знам американците какви тъпанари са като цяло (нищо лично към никого). случвало ми се е да видя оплакване, че болтовете на еди-кой-си чарк били дълги и стърчали, а в ръководството на въпросния чарк (Kore Chain Reactor) пишеше: "ако болтовете са ви дълги, ги отрежете, за да не закачат дрехите ви". така че... ум царува, ум робува, в Америка ум патки пасе... :D:8D:



[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Яну 20, 2004 11:58 am

[quote="КапитанПланета"]

Ами и аз така... Сега като се замисля това прави... хъм... 22 години пред монитора :xx(::xx(::xx(:... УЖАС !!![:0]:B)::D:8D:
[/quote]


хехехехехе, направо съм УЖАСен :D:8D:

[quote]
Добре де, ами творбата на FOX - TerraLogic ? Там нали уж напълно различават педалирането от неравностите ? Сиреч би следвало да работи доста мазно...
[/quote]


Ами честно да кажа, не знам подробности, но наистина ми се вижда като нещо по-истинско. Поне те твърдят че клапата била "инерциална", не съм сигурен какво точно значи (TOYAGA?).
Трябва тепърва да чета и да се ровя за да мога да кажа нещо по въпроса.


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Яну 20, 2004 12:33 pm

Накратко, принципно и с доста опростяване...

"Инерциалният" клапан на Terralogic е същият, който беше използван за първи път в шока Brain на Specialized Epic. Оперелението "инерциален" в случая е доста точно, защото става въпрос за едно малко месингово топузче, което поради "тромавостта" на масата си (т. е. поради инертността си) не се влияе от движение на масленото бутало с ниска скорост (разбирай нискочестотни трептения, предизвикани от педалиране) и прикрива отворите за протичане на маслото в неговото чело, блокирайки клатенето. При рязък скок в скоростта на движение на буталото (удар в неравност), топузчето "подскача" и открива въпросните отвори – окачването проработва...

Прибавете към това въздушно-маслените регулировки и ще получите една доста избарана (проста) като принцип на действие система, която няма как да се повреди, щото от една страна механизмът се гради на основен физечен закон, а от друга Fox отбират достатъчно от въздушно-маслени пинизи.

Друг е въпросът, че bikerider се съмнява именно в "мазността" на работа, а аз съм карал Еpic от първите и мога да ви кажа, че за мазност изобщо не може да става и дума. "Прагът" (скоростта, след която ще подскача топузчето) не може да се регулира и задницата бачка "дискретно" – оn/off. Сега чувам, че този праг вече може да се регулира и хората хвалят тази възможност, но познавайки принципа, по който действа всичко това, просто не мога да изключа (макар и минималната и незначителна за ХС-карачи) лоша чувствителност на малки/плавни неравности...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта