[quote="TOYAGA"]
Bikerider, абе я ако обичаш верно осветли обществеността относно анатомията/функционалността на тоя Marathon SL, че взе да ми става интересно, а на Maрцоки нещо не им отбирам брилянтно от обясненията/терминологията. Очевидно става въпрос за своеобразен жабарски шедьовър за EXC на не много лоша цена...
Имайки предвид принципа му на работа (open bath), тва чудо би ли могло да се сравни като функционалност/качество на изпълнението с "ванилиите"? Доколко ефективно функционира тая джаджа ECC5 или квото е там – на теория/обяснение звучи страхотно и изглежда като вече осъществен на практика пиниз, за който RS тепърва се пънат, че ще създават ("червеното хапче" MCD имам предвид).
BTW Тва нещо можеш ли да го сервизираш? И още нещо - тия педали от Mарцоки само в бяло ли предлагат тая вилка или на мене само така ми се струва?
BTW1 И друго нещо – какво мислиш за Marathon S, която доколкото рабирам не е изцяло въздушна и има друга някви джаджи (ETA, HCSV и т.н.)? Струва ми се, че би трябвало да е доста по-мазна от SL като работа, но пък да тежи повече от нея...
Don't forget to remember
[/quote]
Значи:
[u]Marathon SL[/u]
1. Въздушна пружина (положителна и отрицателна)
2. 85,105мм ход
3. настройки на пружината и rebound-a
4. два HSCV патрона, единия с модифицирана rebound клапа
5. ECC5 - заключване на въпросната rebound клапа на 5 степени - резултата е постепенно "намаляване" на хода до почти пълно блокиране.
[u]Marathon S[/u]
1. Две стоманени пружини
2. 105, 120мм ход
3. настройки на пружините и rebound-а
4. Два HSCV патрона, единия с модифицирана rebound клапа
5. EТА - заключване на въпросната rebound клапа - резултата е блокиране на вилката в сгънато състояние, като има специална допълнителна blowoff пружина с 30мм ход.
BTW1: Тва нещо Marathon S/SL мога да го сервизирам без проблеми. Педалите предлагат SL само в бяло, a S само в черно.
BTW2: Marathon SL e състезателна версия - максимално олекотена и със ECC5 (най-близката аналогия която ми идва наум са трите положения на задния амортисьор на Scott Genius - едно за катерене (заключена вилка), друго за спринт при старт или катерене по пресечен терен (бавен rebound), и трето за спускане (бърз rebound).
Marathon S е по-любителска XC/MR вилка - по-тежка е заради стоманените пружини и няма постепенно блокиране на rebound-a, а пълно - тоест е по-подходяща за любители, които нямат нужда от междинно заключване за спринт при старт на състезание.
Иначе като работа (мазнота и damping) двете вилки нямат никаква разлика. По въпроса за издръжливостта - за целта и на двете вилки са монтирани втулки (bushings) малко по-дълги от нормалните. Иначе като работа SL би трябвало да може да се втвърдява много повече заради въздуха, но на теб тези работи са ти ясни.
Лично моето схващане е че всички SL модификации независимо от модела са предназначени за по-състезателно ориентирани ездачи, докато coil версиите предлагат по-голям комфорт (по-чувствителни в началото на хода, но също така прогресивни в края).
По въпроса за MZ vs Fox - Fox-овските вилки също работят с open bath. Не мога да кажа колко е качествен в сравнение с MZ технологията, щото не съм карал Fox.
Иначе Marzocchi залагат на умен ездач, а не на умна вилка - тоест тяхната стратегия е да правят максимално настройваема вилка за всякакви ситуации, а не умна вилка, което аз одобрявам с две ръце. Умните вилки никога не могат да са достатъчно умни според мен.
Кажи ако нещо съм пропуснал, че ме заболяха ръцете
:8D:
[b]Do, or do not - there's no try...[/b]