от batman » Сря Авг 10, 2005 8:01 pm
Причините са комплексни. Отворите по тръбите са два основни вида - едните, с по-малкото фи, се поставят на подходящи места за евентуално вътрешно ел-окабеляване. Другите - като на фигурата горе, са технологични, както се каза вече, и имат много функции. На първо място те служат за декомпресия: при закаляващите термични обработки, при изпичането след боядисването и т. н. се достигат температури от около 180/200 градуса по Целзий. Газът, който е затворен в обема на тръбите би ги раздул, особено тези, които са с вторично и с третично формоване - от аеро-профил може да се получи овал, от овал - окръжност и т. н. Ако ги нямаше въпросните отвори - при рязкото охлаждане на рамките или при каране през зимата, може да се получи обатния ефект - образуване на вакуум (подналягане) и измятане на тръбните стени навътре. Освен това, производството изисква рамките да се подлагат на серия от "мокри" галванични обработки и ако не се наводнят, повечето от ал. рамки биха плували по повърхността на ваните - като празните варели по Марица след наводнението. Отворите имат още много функции, ама не ми се разлива - понякога те служат за вътрешна фиксация на определени възли, при по-специални заварки, а също и за контролни точки при някои видове измервания.