[quote="Windstream"]
Коко, тук не става дума за топене на пластмасата, а само за леко омекване, което обаче е достатъчно да за да се поразхлаби QR-a (въпреки че в една друга тема се споменаваха температури на ротора точно от порядъка на 300 градуса [:p]). Само от това колелото естествено не може да ти изпадне обаче а си натиснал спирачката а ти станало весело. Причината е в огъващия момент който дисковата спирачка прилага върху вилката (грубо казано, реално ситуацията е малко по-сложна), обикновено при 200+ роторите и яко спиране той си е бая големичък. Като се има предвид че е малко трудно да се осуче хубава вилка с 32мм тръби единственото което остава е да се измести колелото, това би трябвало да се получава когато спирачната сила надхвърли по големина силата на триене между QR-a и вилката. В този смисъл точно огъващия момент причинява счупването на рамката, но само ако профила и материала на тръбите й не е съобразен с използването на голям ротор. Изваждането на колелото обаче би се получило при ужасно разхлабен QR, нали ушите на вилките по принцип са "издълбани" от външната си страна точно за предотвратяване на такива неща.
И не си прав за задния QR, има случаи на изместване на задното колело, даже доколкото си спомням някои от хората които ходят да се спускат на Сопот са имали тоя проблем, bikerider май също се беше оплаквал от това.
[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b]
[/quote]
ми чак драстични проблеми не съм имал, освен че задницата се сучеше много при тежки и дълги спирания и резултата беше крив ротор след една седмица. да не говорим за скърцане и пищене при спиране...
обърнах автомата и диска се изправи. знам че звучи смешно, но е факт
[b]Do, or do not - there's no try...[/b]