MANITOU BLACK s QR

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

MANITOU BLACK s QR

Мнениеот Black » Пет Яну 16, 2004 11:51 am

mo6e li da se otka4i slo4aino avtomata
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот Black » Пет Яну 16, 2004 7:57 pm

M NIAKOI NIAMA li da ka6e aide de
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот koko » Пет Яну 16, 2004 10:25 pm

Avtomata moze da se otka4i "slu4aino" ako polzva6 diskova spira4ka.
Ina4e ne stava...
Ot izpisanoto v toq forum sam otbral tolkova akal:
Slaga6 gaikata na avtomata (QR) ot stranata na disk-a.Taka toi(avtomata) ne moze da se razhlabva pri polzvane na spira4kata(savet na Bikerider).Qsno e 4e otdelno ot tova triabva da e zategnat po normalniq na4in koito go pi6e v knizkata na glavinata ili nqkade na http://www.shimano-europe.com/cycling/.
Triabva da ima6 svesen avtomat ot sorta na Deore (savet na Toyaga).
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Black » Съб Яну 17, 2004 12:31 am

az karam HAYES 18 IN4A DISK ILI 205CM da ne stane fal
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот Windstream » Съб Яну 17, 2004 6:44 am

[quote="Black"]

az karam HAYES 18 IN4A DISK ILI 205CM da ne stane fal
[/quote]


Хе хе, диска ти е 8" и 205мм, 1 инч = 25.4 мм и си представи колко ще са 18 инча или 205см ;) Вече няколко пъти се разискваха тия неща за автоматчето и големите ротори, поразрови се малко из архивите. Общо взето идеята е че при интензивно спиране диска се нагрява доста и тази топлина се предава на главината, вилката и съответно на автоматчето. Ако то има една пластмасова втулка под лостчето много е вероятно тя да се размекне малко и да ти охлаби оста, което в съчетание с въртящия момент от спирачката може да доведе до изместване на цялото колело и евентуално изкривяване на ротора. Решенията на проблема са две:

1. слагаш автоматче без пластмасова втулка, аз лично карам с някакво Шимано от по-старичките модели.
2. слагаш автоматчето както го описа Коко - гайката си е алуминиева и от прегряване не й пука, а топлината развита при спиране се разсейва много преди да може да достигне лостчето отдясно.

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Black » Съб Яну 17, 2004 11:15 am

da de 8 IN4A moia gre6ka sor
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот koko » Съб Яну 17, 2004 12:42 pm

Mai temperaturata ne be6e vinovna to4no za tova.Po-skoro deistvaha nqkakvi sili koito vodeha do razhlabvane na QR lost4eto...
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Black » Съб Яну 17, 2004 7:33 pm

az znam 4e e zaradi temperaturata i se razmekva plastinata na QR
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот Windstream » Нед Яну 18, 2004 2:00 am

Коко, размекването на пластмасата и последващото го разхлабване на оста е от температурата, изместването на колелото вече е от силата прилагана от спирачката, колкото по-голям ротора толкова по-лесно изместването.

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Black » Нед Яну 18, 2004 11:07 am

TOVA mi e predelno iasno kato se razhlabi i stisne6 spira4kata izmakva cialoto kolelo
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот Windstream » Нед Яну 18, 2004 11:26 am

[quote="Black"]

TOVA mi e predelno iasno kato se razhlabi i stisne6 spira4kata izmakva cialoto kolelo
[/quote]


Виж к'во, вече почваш да ме нервиш - някъде в предишния ми пост да си видял обръщение към теб??? Обясненията бяха за Коко, айде чети малко по-внимателно преди да се изказваш, става ли?

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот koko » Нед Яну 18, 2004 4:17 pm

Windstream,
ne si misli 4e go kazvam samo zaradi spora ama-plastmasata se topi pri minimum 250-300C.Nali se se6ta6 kakvo 6e se slu4i s drugi 4asti ot koleloto pri taq temperatura.Osven tova dokolkoto se se6tam parvi otkrivateli na toq fenomen bqha nqkakvi izvestni extremisti DH/XFR koito se potro6iha kato im padali koleltzata (mai dokato sa vav vazduha:xx(:) - te polzvat nai-golemite rotori i nesamneno metalen QR.
A i ne zabravqi 4e ima skasani ramki(da ramki:xx(:) pri polzvan 200mm rotor a aluminiq/stomanata si zapazvat zdravinata i dosta nad 200-300C-ne 4e kazvam 4e se nagrqvat dotolkova de.Prosto temperaturata ne igrae to4no
taq rolq...
I nali nikoi nqma problem sas izmakvane na zadniq QR...
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Нед Яну 18, 2004 5:04 pm

Коко, тук не става дума за топене на пластмасата, а само за леко омекване, което обаче е достатъчно да за да се поразхлаби QR-a (въпреки че в една друга тема се споменаваха температури на ротора точно от порядъка на 300 градуса [:p]). Само от това колелото естествено не може да ти изпадне обаче а си натиснал спирачката а ти станало весело. Причината е в огъващия момент който дисковата спирачка прилага върху вилката (грубо казано, реално ситуацията е малко по-сложна), обикновено при 200+ роторите и яко спиране той си е бая големичък. Като се има предвид че е малко трудно да се осуче хубава вилка с 32мм тръби единственото което остава е да се измести колелото, това би трябвало да се получава когато спирачната сила надхвърли по големина силата на триене между QR-a и вилката. В този смисъл точно огъващия момент причинява счупването на рамката, но само ако профила и материала на тръбите й не е съобразен с използването на голям ротор. Изваждането на колелото обаче би се получило при ужасно разхлабен QR, нали ушите на вилките по принцип са "издълбани" от външната си страна точно за предотвратяване на такива неща.

И не си прав за задния QR, има случаи на изместване на задното колело, даже доколкото си спомням някои от хората които ходят да се спускат на Сопот са имали тоя проблем, bikerider май също се беше оплаквал от това.

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот koko » Нед Яну 18, 2004 6:01 pm

E 6tom kazva6..No mene me mu4i i za6to togava se prepora4va QR20 za 200mm disk ako ne za zdravina:?: i ustoi4ivost na raznite tam sili
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Black » Нед Яну 18, 2004 7:07 pm

sori ako sam te obidil 4ove4e prosto napisah kakvo znam ne drygo
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот Windstream » Нед Яну 18, 2004 10:08 pm

@Коко
По принцип се препоръчва 20мм ос защото тя придава на вилката много по-голяма устойчивост срещу усукване (прави я по-корава). Освен това при QR-20 захващането на оста към вилката май по друг начин ставаше, примерно ако си с Tullio na Rock Shox или някое Marzocchi (за другите марки не знам) няма почти никакъв шанс да ти се откачи колелото тъй като освен QR-a имаш и две скоби около оста които не й позволяват да шава радиално. Лично аз за голям диск бих избрал стандартна 20мм ос, по стабилна ми се вижда от QR варианта.

@Black
Споко колега, никъде в постовете ти не намирам нещо обидно, направих ти забележка не за това какво казваш, а за това как го казваш, ма като се има предвид че аз самия сам една почти непоносима драка може спокойно да не ми обръщаш особено внимание [:p]

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Пон Яну 19, 2004 2:54 pm

[quote="Windstream"]

Коко, тук не става дума за топене на пластмасата, а само за леко омекване, което обаче е достатъчно да за да се поразхлаби QR-a (въпреки че в една друга тема се споменаваха температури на ротора точно от порядъка на 300 градуса [:p]). Само от това колелото естествено не може да ти изпадне обаче а си натиснал спирачката а ти станало весело. Причината е в огъващия момент който дисковата спирачка прилага върху вилката (грубо казано, реално ситуацията е малко по-сложна), обикновено при 200+ роторите и яко спиране той си е бая големичък. Като се има предвид че е малко трудно да се осуче хубава вилка с 32мм тръби единственото което остава е да се измести колелото, това би трябвало да се получава когато спирачната сила надхвърли по големина силата на триене между QR-a и вилката. В този смисъл точно огъващия момент причинява счупването на рамката, но само ако профила и материала на тръбите й не е съобразен с използването на голям ротор. Изваждането на колелото обаче би се получило при ужасно разхлабен QR, нали ушите на вилките по принцип са "издълбани" от външната си страна точно за предотвратяване на такива неща.

И не си прав за задния QR, има случаи на изместване на задното колело, даже доколкото си спомням някои от хората които ходят да се спускат на Сопот са имали тоя проблем, bikerider май също се беше оплаквал от това.

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
[/quote]


ми чак драстични проблеми не съм имал, освен че задницата се сучеше много при тежки и дълги спирания и резултата беше крив ротор след една седмица. да не говорим за скърцане и пищене при спиране...
обърнах автомата и диска се изправи. знам че звучи смешно, но е факт :D

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот koko » Пон Яну 19, 2004 4:55 pm

Bikerider,
kazi si vse pak i mnenieto po vaprosa kakvo pri4inqva razhlabvaneto na QR-a pls.
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Яну 19, 2004 6:05 pm

[quote="koko"]

Bikerider,
kazi si vse pak i mnenieto po vaprosa kakvo pri4inqva razhlabvaneto na QR-a pls.
[/quote]


топлината е причината и то само на автоматите с пластмасова шайба под лостчето.
минимално е но достатъчно за да се суче вилка, рамка и.т.н, особено с големи ротори (203мм)

сега за измъкването на колела от вилката - целия проблем идва оттам, че спирачката е монтирана отзад на вилката - когато е хлабав автомата и стиснеш спирачката, колелото се стреми да се отскубне от вилката заради въртящия момент.

виждал съм вилки за мотоциклети, на които спирачката е монтирана отпред, но това според мен не е решение, защото подлага вилката на големи натоварвания и спирачката се стреми да се откъсне от вилката.

така че, мястото на спирачката според мен е точно отзад на вилката, а автоматите не трябва да са с пластмаса и това е. Или ако са с пластмаса, трябва да са обърнати наопаки, за да се разсее топлината докато стигне пластмасата.

При задницата нещата стоят по-различно, защото спирачката обикновено е монтирана отгоре на ротора, и въртящия момент се стреми да отскубне колелото НАЗАД, а това е невъзможно заради ушите на рамката - тоест отзад няма опасност от отскубване, а само повечко сучене.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Black » Пон Яну 19, 2004 7:37 pm

BIKERIDER moliate ka6i dali ako slo4aino se razmekne plastmasata na avtomat4eto i se razhlabi malko toest se nary6i traektoriata na ROTORA ima li opasnost da se ysy4e vilkata
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот bikerider » Вто Яну 20, 2004 10:51 am

[quote="Black"]

BIKERIDER moliate ka6i dali ako slo4aino se razmekne plastmasata na avtomat4eto i se razhlabi malko toest se nary6i traektoriata na ROTORA ima li opasnost da se ysy4e vilkata
[/quote]


не вярвам самата вилка да се пресуче, тоест да се изкриви
но сучене ще има неминуемо, тоест има голяма вероятност
самата вилка да се износи по-бързо от нормално заради по-голямото
триене породено от сученето (тръбите не са успоредни)

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Black » Вто Яну 20, 2004 11:38 am

tova pri si4ki vilki li e ili samo pri 1-no koronnite vilki s goliam rotor 8 IN4A
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот bikerider » Вто Яну 20, 2004 2:07 pm

[quote="Black"]

tova pri si4ki vilki li e ili samo pri 1-no koronnite vilki s goliam rotor 8 IN4A
[/quote]


не, не имах предвид вилките с QR, без значение едно- или двукоронни.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Black » Вто Яну 20, 2004 6:02 pm

BIKERIDER toest ako sam s os niama da ima problemi s sy4eneto na vilkata
A Ako slo6a hybav metalen avtomat 6e se namali li sy4eneto pone malko
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот Windstream » Вто Яну 20, 2004 6:15 pm

[quote="Black"]

BIKERIDER toest ako sam s os niama da ima problemi s sy4eneto na vilkata
A Ako slo6a hybav metalen avtomat 6e se namali li sy4eneto pone malko
[/quote]


Усукване от спирачката винаги има, ако сложиш хубав метален QR ще предотвратиш изместването на колелото в следствие прегряване на спирачката, но няма да намалиш съществено усукването. Ако сложиш пък плътна ос нещата ще станат по-зле защото едно че е почти невъзможно да си намериш корава плътна ос (повечето са сравнително меки и лесно се гънат) и друго че можеш повредиш ушите на вилката заради зъбите на гайките.

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Вто Яну 20, 2004 6:22 pm

[quote="Black"]

BIKERIDER toest ako sam s os niama da ima problemi s sy4eneto na vilkata
A Ako slo6a hybav metalen avtomat 6e se namali li sy4eneto pone malko
[/quote]


ако имаш предвид 20мм ос - да, ще елиминираш сученето.
ако сложиш хубав метален автомат (Шимано Деоре и нагоре например) ще се намали сученето при спиране, но няма да изчезне
а ако имаш предвид сучене в завой - само 20мм ос е решението

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Black » Вто Яну 20, 2004 7:58 pm

avtomat ot xtr var6i li rabota a sega6nia mi e MAGURA
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот TOYAGA » Вто Яну 20, 2004 8:18 pm

[quote="Black"]

avtomat ot xtr var6i li rabota a sega6nia mi e MAGURA
[/quote]


Екстра си така... Magura си купуват QR-ите от DT Swiss, а техните са много качествени. Не ти трябва XTR. Проверявай по-честичко дали всичко е затегнато и карай със здраве...

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Black » Вто Яну 20, 2004 8:39 pm

toi e MAGURA fan
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта