Шини DT Swiss XR 4.1D

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Шини DT Swiss XR 4.1D

Мнениеот sstefanov » Чет Авг 04, 2005 5:17 pm

Привет,

След като подмених целия drive train, вилка, кормило, педали и т.н. реших да подменя и шините. В момента имам относително изгодна оферта за следните колела (говови wheelsets преден и заден):

• DT Swiss XR 4.1D Rims, 32 hole w/ eyelets, Black
• CNC Sidewalls, V-Brake Compatible
• Shimano M756 XT Disc Hubs, Black
• DT Champion 14g. Spokes, Black
• Brass Nipples, Black

и

Mavic 317 Disc Rims laced to Shimano XT M756 Hubs. Quick Release Skewers included.
Black Rims, Back Hubs, Black Spokes. Use any International Standard (IS) 6- bolt disc rotor.

Много ще се радвам да чуя експертното мнение на по-опитните карачи за или против един от двата варианта. Ако пък вобще не стават, също ще се радвам да го чуя (прочета ;).

По принцип карам XC, не особено агресивно. Все пак издръжливостта на компонентите е от сериозно значение.

Мерси предварително за отделеното време.

Стефан
sstefanov
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 3:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Авг 04, 2005 5:59 pm

[b]Каплите[/b]
DT Swiss XR 4.1D са еквивалентни по качество на Mavic 317 Disc (респ. новите Mavic XC 717 Disc). Практически това са двете най-добри леки капли за XC и дискови спирачки на пазара. XR 4.1D са незначително по-тежки, но наистина незначително...

[b]Главините[/b]
Главините в двата комплекта са еднакви. Старото XT си е ХТ... Kачеството е на висотата на това на каплите.

[b]Спиците[/b]
Тук нещата не звучат никак добре. Включените в първия комплект Champion са твърде недодялани за тази комбинация, а за спиците на втория комплект не се споменава нищо...

[b]Извод[/b]
При наличната информация аз бих препоръчал придържане към максимата за "познатото зло" и бих се насочил към първата комбинация, в която спиците са известни при сравними/еквивалентни други компоненти...

[b]Препоръка[/b]
Казваш, че издръжливостта е от значение, но при такава лека комбинация от компоненти издръжливостта зависи [b]ИЗКЛЮЧИТЕЛНО МНОГО[/b]от [b]ТЕГЛОТО[/b] на ездача (не повече от 80 килограма с пълна екипировка), [b]ПЕРФЕКТНОТО НАПЛИТАНЕ [/b](задължително три кръста), добрата [b]ТЕХНИКА[/b] на каране (груби грешки и агроизпълнения са КРАЙНО непрепоръчителни) и употребата на спирачки с [b]MAX 160 мм[/b] ротори.

Помисли дали отговаряш на тези изисквания, за да не останеш разочарован...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот sstefanov » Чет Авг 04, 2005 6:17 pm

[quote="TOYAGA"]

[b]Спиците[/b]
Тук нещата не звучат никак добре. Включените в първия комплект Champion са твърде недодялани за тази комбинация, а за спиците на втория комплект не се споменава нищо...

[b]Извод[/b]
При наличната информация аз бих препоръчал придържане към максимата за "познатото зло" и бих се насочил към първата комбинация, в която спиците са известни при сравними/еквивалентни други компоненти...

[b]Препоръка[/b]
Казваш, че издръжливостта е от значение, но при такава лека комбинация от компоненти издръжливостта зависи [b]ИЗКЛЮЧИТЕЛНО МНОГО[/b]от [b]ТЕГЛОТО[/b] на ездача (не повече от 80 килограма с пълна екипировка), [b]ПЕРФЕКТНОТО НАПЛИТАНЕ [/b](задължително три кръста), добрата [b]ТЕХНИКА[/b] на каране (груби грешки и агроизпълнения са КРАЙНО непрепоръчителни) и употребата на спирачки с [b]MAX 160 мм[/b] ротори.

Помисли дали отговаряш на тези изисквания, за да не останеш разочарован...

[/quote]


Първо, мнооооого мерси за съветите.

Смятам да поискам в магазина да сложат други спици - примерно DT Competition или Super Competition. DT Revolution ми се струват прекалено racing, а и цената им е малко "златна". Смяташ ли, че гореспоменатите модели ще са подходящи?

За килограмите и наплитането: Това го знам и засега уж отговарям. 72 кг съм, раницата ми в най-тежкия случей е 4 кг. Смятам да ползвам Juicy 7 със 160 мм ротор.Наплитането - доверявам се на магазина.

За стила - определено не си падам по аграрски изпълнения, а и особено от както сложих Time Atac XS, доста по-внимателно карам. Направо на моменти започнах да изпитвам непознатото досега чувство на страх при каране на колело ;-)

Стефан
sstefanov
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 3:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Авг 04, 2005 6:44 pm

@ sstefanov

Няма нужда да благодариш - много обичам да давам именно ТАКИВА съвети!

Значи нямаш грижи... Аз съм със същото тегло (70-72), но се е случвало да карам и с 15 кила раница без проблеми - както със старите ми колела (Mavic 317D-XT756-DT Competition), така и с новите (Mavic XC 717D-XT765-DT Supercomp)...

Revo-спиците са създадени с идеята за употреба с V-брейк и наистина са малко граничен случай - по принцип не е невъзможно да се ползват, но по-разумното решение определено е Supercomp (страхотни спици!). По принцип цените на двата модела (Revolution и Supercomp) са сравними и чувствително по-високи от тези на Competition. Ако имаш възможност да избираш, бих ти препоръчал и ProLock-ниплите.

Поздравявам те за избора на Time Atac XS, но не мога да разбера кво толкова страшно има? Педалите са блестящи във всяко отношение!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот sstefanov » Пет Авг 05, 2005 10:12 am

[quote="TOYAGA"]

@ sstefanov

Няма нужда да благодариш - много обичам да давам именно ТАКИВА съвети!

Значи нямаш грижи... Аз съм със същото тегло (70-72), но се е случвало да карам и с 15 кила раница без проблеми - както със старите ми колела (Mavic 317D-XT756-DT Competition), така и с новите (Mavic XC 717D-XT765-DT Supercomp)...

Revo-спиците са създадени с идеята за употреба с V-брейк и наистина са малко граничен случай - по принцип не е невъзможно да се ползват, но по-разумното решение определено е Supercomp (страхотни спици!). По принцип цените на двата модела (Revolution и Supercomp) са сравними и чувствително по-високи от тези на Competition. Ако имаш възможност да избираш, бих ти препоръчал и ProLock-ниплите.

Поздравявам те за избора на Time Atac XS, но не мога да разбера кво толкова страшно има? Педалите са блестящи във всяко отношение!
[/quote]


Ще имам предвид препоръката за спиците. Междудругото, случайно да знаеш къде в България се продават този клас спици - supercomp? Досега съм срещал само comp за по 0.90 бр. парчето. Разглеждам варианта, в който on-line магазина не се навива да пренаплете шината с новите спици и да си сглобя mavic-а тук. Цените му във Веломания са прилични. Сегашните ми главини горе долу стават.... HB-M765 от зад (ползвам го с Avid SD7 V-brake) и Formula DC94 отпред.

А за педалите - наистина работят безотказно. Просто при първото каране паднах 3 пъти. Естествено супер левашки. Ударих си дланта на дясната ръка доста кофти. Практически това ми беше първото падане от повече от 2 години... Та докато се спусках на това каране изпитах някакъв страх, мамка му.

Така или иначе ми е пределно ясно, че карането с clipless педали има период на свикване и смятам явлението за временно.
sstefanov
 
Мнения: 101
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 3:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Авг 05, 2005 12:22 pm

@ sstefanov

Ако сега прохождаш с автомати, за паданията и страха ти не са виновни педалите...;)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта