Duro D tuning tutorial

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Duro D tuning tutorial

Мнениеот t_i_t_o » Вто Авг 02, 2005 1:36 am

Здравейте,
Ще опиша как най лесно може да се смени маслото на вилката и да и се направи тунинг който ще я направи по-пъргава, процедурата с мнооого лесна:

- следните процедури трябва да стават при право положение на вилката за да не се излее маслото.

- развиват се двете врътки отгоре и се махат пружините, тази в маслото се маха по бавно защото увлича масло което капе. Тук ако искате само да смените маслото можете да обърнете вилката и да източите маслото, след това да я раздвижите малко за да се излее маслото което е останало над буталото, после обръщате и наливате новото масло до нивото до кадето е било старото, повреме на наливането пак раздвижете за да излезе въздуха пос буталото, после слагате пружините и врътките отгоре.

- продължете нататък ако искате да направите тунинга.

- с шестограм 5мм развивате болта отдолу на ботуша с маслото, малко преди да се развие докрай го чукнете леко за да излезе шиша.

- издърпвате цилиндъра с маслото, с него излиза и шиша с буталото.

- изливате маслото, и вадите шиша с буталото.

- на буталото се виждат четири отвора точно до правата шайба, с малка отверка (или друго подходящо под ръка) тези отвори могат да се разширят така маслото ще минава по лесно при връщане, т.е. ребаунда ще е по бърз.

- сглобявате по обратния ред, като не забравяте една пластмасова шайба която най вероятно е осстанала в цилиндара - зависи как е бил наклонен като сте вадили буталото.

- наливате новото масло до нивото до кадето е било старото, повреме на наливането пак раздвижете за да излезе въздуха пос буталото, после слагате пружините и врътките отгоре.

- ако вилката ви е твърда, махате пружината в маслото или пластмасовата капачка на пружината с еластомера, аз съм 65кг и махнах само капачката.

След тунинга и смяната на маслото, като за 150лв (в промоция е) това е перфектна вилка вилка, все пак за тези пари получаваш маслена вилка с 13см (11.5) ход. Успех на всички:)

П.С.Специални благодарности на mih който ми обясни как да я разглобя и някои други трикове, но понеже аз съм мързелив не я разглобих цялата :)
t_i_t_o
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Юли 03, 2004 1:28 pm

Мнениеот bikerider » Вто Авг 02, 2005 4:10 am

Евала! :D:8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот M1010X » Вто Авг 02, 2005 8:40 am

да отиде във FAQ! :)
след като е одобрена от последната техническа инстанция :thumb:
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Cocko » Вто Авг 02, 2005 2:42 pm

Бързо, за да не се напълни с офтопици като този.:thumb:
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Авг 02, 2005 2:46 pm

[quote="M1010X"]

да отиде във FAQ! :)
след като е одобрена от последната техническа инстанция :thumb:
[/quote]


А с газOлоди газИли ли са те скоро, а? :lol:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот mih » Сря Авг 03, 2005 7:37 pm

[quote="t_i_t_o"]

П.С.Специални благодарности на mih който ми обясни как да я разглобя и някои други трикове, но понеже аз съм мързелив не я разглобих цялата :)
[/quote]

Да живее Мързела!
:beer:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот t_i_t_o » Чет Авг 04, 2005 10:39 pm

Още един тунинг:
С отверка може да се изкриви леко правата крайна шайба на буталото, т.е. не тази която служи за клапан, а тази която подпира кривата пружинна шайба така че пружинната шайба да натиска по слабо клапанната шайба, защото по принцип я натиска доста силно, т.е. да се отвори трябват по-силни(бързи и с по голям ход) движения на вилката, след тунинга, клапана се отваря по лесно и вилката много по добре поема малките неравности и вирациите в кормилото стават осезаемо по-малки.
t_i_t_o
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Юли 03, 2004 1:28 pm

Мнениеот mi6o » Сря Авг 17, 2005 6:37 pm

Hei t_i_t_o are ako moje da mi prati6 snimka na tova butalo s 4-te otvora za6toto polovin 4as si igrah s vilkata na edin priqtel i nikade ne vidqh 4etiri otvora.Mnogo 6te mi pomogne6:(
eti ti mail-a
[email protected]
mi6o
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 04, 2005 4:06 pm
Местоположение: Burkina Faso (Upper Volta)

Мнениеот mih » Сря Авг 17, 2005 6:49 pm

[quote="mi6o"]

Hei t_i_t_o are ako moje da mi prati6 snimka na tova butalo s 4-te otvora za6toto polovin 4as si igrah s vilkata na edin priqtel i nikade ne vidqh 4etiri otvora.Mnogo 6te mi pomogne6:(
eti ti mail-a
[email protected]
[/quote]

три са!
отдолу на черната пластмасова "шайба" ли е, кво е там, на края на шиша на хидравликата... мънички квадратни дупчици са, внимавай да не ги разшириш прекалено.
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот mi6o » Чет Авг 18, 2005 11:40 am

10x a lot:angel:
mi6o
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Мар 04, 2005 4:06 pm
Местоположение: Burkina Faso (Upper Volta)

Мнениеот did » Сря Окт 31, 2007 11:10 am

bg-disorder написа:а ас искам да питам за6тото дурото което си порьчх доиде но е с 100мм ход дали 6те е нормално да му направят 130мм ход както трябва да е но не както тунинговането което попринцип вади луфт :dunno:


неграмотното си е неграмотно.

не пусна тоя път нова тема, ама се изсра в една от малкото чисти теми в ЧЗВ.

абе disorder-е, ти откъде я купи тая вилка? Като си я поръчвал, казал ли си ИЗРИЧНО, че искаш DURO със 130 мм ход? След това, като си видял, че е 100мм, свързал ли си се с продавача, да питаш защо е станало така? Ако си се свързал, какво са ти отговорили (ако са успели изобщо да разберат какво ги питаш, щото твоето писане определено не е на български).

Имам и още въпроси, ама не са за пред хора. :(!:
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blizzard » Сря Окт 31, 2007 11:46 am

Темата е стара, но тъй като е излязла най-отгоре, предизвика един въпрос в незапознатата с материята моя глава. Каква е разликата между прилагането на този тунинг и простото сипване на по-рядко масло във вилката? Както си го представям, и двете действия ще доведат до по-бърз ребаунд, само че последиците от тунинга, ако случайно нещо се обърка, са непоправими или по-трудно поправими.
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm

Мнениеот did » Сря Окт 31, 2007 11:50 am

Подобни тунинги имат смисъл, само ако играта с вискозитета на маслото не върши работа, т.е. действително става дума за зле оразмерени отвори. Този проблем беше повсеместен при Дуро-тата от 2005 година (когато е пусната темата и половината форум пищеше). За сегашните не съм чул да се налагат такива манипулации.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blizzard » Сря Окт 31, 2007 6:40 pm

did написа:Подобни тунинги имат смисъл, само ако играта с вискозитета на маслото не върши работа, т.е. действително става дума за зле оразмерени отвори. Този проблем беше повсеместен при Дуро-тата от 2005 година (когато е пусната темата и половината форум пищеше). За сегашните не съм чул да се налагат такива манипулации.


Благодаря. :agree:
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm

Мнениеот bg-disorder » Съб Ное 03, 2007 11:20 pm

А относно тунинга за покачване на ход как става?Предполагам че се слага по голяма пружина примерно при 100мм дуро да стане 120мм :dunno: и дали ще се разлуфти по-лесно :confused:
Аватар
bg-disorder
 
Мнения: 49
Рейтинг: 1195
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 2:54 pm

Мнениеот bikerider » Нед Ное 04, 2007 4:39 am

bg-disorder написа:А относно тунинга за покачване на ход как става?Предполагам че се слага по голяма пружина примерно при 100мм дуро да стане 120мм :dunno: и дали ще се разлуфти по-лесно :confused:


Не само. Да.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SilverWolf » Вто Ное 11, 2008 8:59 pm

Чудя се с кой модел дуро съм :( тоя от който я купих каза че е 2006 ама дори не знаеше дали е Д или Е(оказа се Д) и сега се чудя дали да правя този тунинг когато си сменям маслкото (много скоро) модела от 2005 има ли уши за в-брейк защото в сайта на Сънтоур снимките на моделите от 2005 и 2006 са еднакви? а ако го направя може ли да се върне в обратната позиция? и последно ако може някой който си сменя маслото да снима тая шайба в нормалния й вид както би трябвало да е при модел 2006(и при тунингован от 2005) благодаря предварително
Аватар
SilverWolf
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 3:08 pm
Местоположение: Kazanluk

Мнениеот Ozzie » Вто Ное 11, 2008 9:21 pm

SR DURO E има регулиране на ребаунда. Познава се по врътката на ботуша на десния крак (най- отдолу).

SR DURO D няма тази опция.
Някои от първите модели на DURO имат уши за V-brakes.
:agree:

На въпросите за тунинга не мога да ти отговоря със сигурност.
Но ако разшириш някакъв отвор в даден детайл, връщането към първоначалния размер става единствено с подмяна на детайла с нов.
Поне за велосипедните вилки.
Да не задълбаваме в машиностроенето.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот nicky bike » Вто Ное 11, 2008 9:58 pm

Аз карам Duro E и нямам особени проблеми като се изключи това че времето застудя и Маслото се сгъсти. ;)
Та по темата: не правете подобни експерименти! Просто ако не искате да има бавното връщане излейте маслото. Само ,че го запазете да не ви дойде и нещо друго наум. :beer: :agree:
Вместо да се правите на шлосери послушайте колегата blizzard и си сипете по рядко масло. Например 7.5W
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот biker-kj » Вто Ное 11, 2008 10:38 pm

nicky bike написа:Аз карам Duro E и нямам особени проблеми като се изключи това че времето застудя и Маслото се сгъсти. ;)
Та по темата: не правете подобни експерименти! Просто ако не искате да има бавното връщане излейте маслото. Само ,че го запазете да не ви дойде и нещо друго наум. :beer: :agree:
Вместо да се правите на шлосери послушайте колегата blizzard и си сипете по рядко масло. Например 7.5W
:rofl: :rofl:
С 2.5 Моторекс неможе да се разгъне няправо ,а ти за 7.5 ми говориш!
А ,ако се излее защо тогава сме си копували Дурота!Пък и манипулацията не е нищо сложно.
ПС.Хората на шлосери с Боксери се правят(GECKO) ,а ние с едно Дуро ли няма! :D
Аватар
biker-kj
 
Мнения: 791
Рейтинг: 1941
Регистриран на: Пет Окт 28, 2005 8:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Ное 12, 2008 9:24 am

biker-kj написа:С 2.5 Моторекс неможе да се разгъне няправо


Не може, щото проблема не е в маслото. Моето Дуро Е работеше като звяр на -8 градуса миналата зима. И то със 7.5w...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот biker-kj » Сря Ное 12, 2008 11:38 am

bikerider написа:
biker-kj написа:С 2.5 Моторекс неможе да се разгъне няправо


Не може, щото проблема не е в маслото. Моето Дуро Е работеше като звяр на -8 градуса миналата зима. И то със 7.5w...

A твоето Дуро все пак е Е и предполагам не е 05''! :agree:
Аватар
biker-kj
 
Мнения: 791
Рейтинг: 1941
Регистриран на: Пет Окт 28, 2005 8:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Ное 12, 2008 12:03 pm

Извинявай, недогледах :agree:

Оттеглям си забележката :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SilverWolf » Сря Ное 12, 2008 10:04 pm

От последните няколко поста нищо не разбрах... какво масло да си сложа?!
Аватар
SilverWolf
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 3:08 pm
Местоположение: Kazanluk

Мнениеот nicky bike » Сря Ное 12, 2008 11:36 pm

По етикет виката трябва да се кара с 32W. Както всички Сънтури. Ти вече можеш да си направиш сметка с какво да караш.
Ако не вервате погледнете сами. http://srsuntour-files.dbap.de/_public/ ... p_Book.pdf
Не виждам обаче някъде да пише Моторекс. :beer:
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот SilverWolf » Чет Ное 13, 2008 7:20 am

:bigeyes: :bigeyes: :bigeyes:
Аватар
SilverWolf
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 3:08 pm
Местоположение: Kazanluk

Мнениеот bikerider » Чет Ное 13, 2008 8:41 am

nicky bike написа:По етикет виката трябва да се кара с 32W. Както всички Сънтури. Ти вече можеш да си направиш сметка с какво да караш.
Ако не вервате погледнете сами. http://srsuntour-files.dbap.de/_public/ ... p_Book.pdf
Не виждам обаче някъде да пише Моторекс. :beer:


Не верваме. ПогледнAхме сами. Никъде не пише 32w. Пише KCE202 и KCE207, което са някакви означения на Сънтур. Няма означения по SAE. Не виждам никъде да пише това, за което говориш :beer:

nicky bike написа:Просто ако не искате да има бавното връщане излейте маслото.


Мда, най-добре изхвърлете вилката и си купете нова. Нали така? :popcorn:

@SilverWolf: ако си спомням добре 2005 DuroD работеше прилично с 5w. Не зная защо biker_kj не е доволен от 2.5w, това все пак е крос кънтри вилка и не се предполага да работи като Боксер.

@biker_kj: DuroD има проблем не само с хидравликата, особено на студ. По-добре не бързай да препоръчвате "тунинги" от които няма връщане назад.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SilverWolf » Чет Ное 13, 2008 5:56 pm

Точно от това се притеснявам - ""тунинги" от които няма връщане назад". А моята вилка не е много сигурно дали е 2005 или 2006 но няма уши за в-брейк. та ще сложа 5W :) Благодаря! ;)
Аватар
SilverWolf
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 3:08 pm
Местоположение: Kazanluk

Мнениеот batpeci10f » Сря Дек 03, 2008 10:53 pm

biker_kj говори за мойта вилка наистина след смяната на маслото и махане на 1 пржина вилката пак си връща бавно .Маслото е 2.5 и пак е доста бавна ако сложа 5 въобще няма да се върне имам чувството ако можете да дадете снимки на тея дупчице че след отварянето на вилката и след изваждането на шиша пак не намерихме тея дупчици дайте снимки ПЛС
batpeci10f
 
Мнения: 144
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Сря Ное 01, 2006 10:22 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот biker-kj » Чет Дек 04, 2008 12:28 am

nicky bike написа:По етикет виката трябва да се кара с 32W. Както всички Сънтури. Ти вече можеш да си направиш сметка с какво да караш.
Ако не вервате погледнете сами. http://srsuntour-files.dbap.de/_public/ ... p_Book.pdf
Не виждам обаче някъде да пише Моторекс. :beer:

:bigeyes:
Moят Ръкс си беше фабрично с 2.5w и след смянта му с Motorex Fork Oil 2.5w разлика нямаше ,освен ,че зимата се влияеше по-малко от температурите! ;)
Пешо буталото се вади от цилиндъра ,тогава се виждат дупчиците.Айде тази седмица един Tuning Tutorial викам да направиме!

Я малко разяснения за шайбата ,която се огъва! Коя по-точно от всичките и на коя страна би било по-ползотворно(предполагам ще има значение)!?
Аватар
biker-kj
 
Мнения: 791
Рейтинг: 1941
Регистриран на: Пет Окт 28, 2005 8:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта