Имам един много тъп въпрос

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Имам един много тъп въпрос

Мнениеот christ728 » Пет Юли 29, 2005 10:15 am

за какъв чеп, аджеба, като слагат на колелата жилата за спирачки, дерайльори и пр. "разделят" броните им?! да не говорим, че за планинското колоездене т'ва е кофти, защото по този начин жилото може да се замърси, а това не е добре за здравината му. ей на, на снимката ще видите за какво точно говоря.

Download Attachment: [img]images/icon_paperclip.gif[/img] 121356.jpg
36.19 KB

аз лично, моите жила съм си ги направил с брони, и повече ми харесва. просто това е един въпрос, който ме гложди чисто естетически.
Седалищният нерв много тънко усеща приближаващите приключения!
christ728
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 02, 2004 11:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Юли 29, 2005 10:22 am

Пробвай следните идеи:
олекотяване;
спестяване на материал;
намаляване на свиването на жилата (това май е на първо място);
П.П И пробвай да замениш "за чий чеп, аджеба" с нещо по-простичко като "Защо"
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Cocko » Пет Юли 29, 2005 10:26 am

И аз съм се чудил, но в повечето случаи това е едно място с по- малко съпротивление, а и мисля, че намалява загубата на спирачна сила, поради компресия на броните. А ако е от некорозиращ материал, как влияе мърсотията на здравината му, освен като се натрупва в броните и да действа като абразив?
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Юли 29, 2005 10:29 am

[quote="Cocko"]

...по- малко съпротивление...
[/quote]

:thumbu:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Windstream » Пет Юли 29, 2005 10:29 am

Аз бих заложил на компресията на броните, както каза и NovemberCharlie. А замърсяването се оправя много лесно с едни шлаухи нанизани върху жилата, всеки уважаван LBS би трябвало да слага такива при сглобяването на байка (е, на по-добрите модели де). BTW въпреки често хамалските ми спирания досега жило заради замърсяването му не съм късал ;)
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Cocko » Пет Юли 29, 2005 10:36 am

[quote="NovemberCharlie"]

[quote="Cocko"]

...по- малко съпротивление...
[/quote]

:thumbu:
[/quote]

Имах предвид, че жилото има по- малко броня в която да се търка, следователно по- малко съпротивление и по- лесно мърдане на лостчето/ръкохватката, по- бързо връщане. Въпреки това май разликата е незначителна.
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Юли 29, 2005 11:48 am

Въпросът никак не е тъп... Причината повечето производители да предпочитат този похват е лекотата/евтинията на монтажа - стоповете за този тип монтаж са широкоразпространен стандартизиран детайл при производителите на рамки. За прекарване на цяла броня се изискват или специални уши (които са по-редки, респ. скъпи), или специално конструирана за вътрешно прекарване на броните рамка, или импровизации със свински опашки и други некрасиви и прекалено пипкави за серийно производство решения.

Отговорите също - с изключение на предположението, че с инсталирането на частична броня се намалява съпротивлението. На теория звучи логично, но на практика в двата края на всеки участък броня се създават условия жилото да "загребва" мръсотия и влага, които на свой ред скоро се превръщат в предпоставки за НЕИМОВЕРНО по-високо съпротивление от жило, което се движи в затворена открай-докрай и добре смазана броня. Качествените накрайници на броните помагат донакъде, но само донякъде...

Затова аз лично считам, че нирваната в това отношение са брони nokon (леки и с компресия = 0,0000000000) между стоповете + кевларен шлаух nokon открай-докрай. Ето така изглежда...

[img]http://www.mtb-bg.com/album/TOYAGA/DSC00129.jpg[/img]

... и бачка на принципа "Install & forget!"
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот shaggy86 » Пет Юли 29, 2005 11:57 am

@TOYAGA
а от къде ние простосмъртните може да си набавим такива брони / шлаухи
аз съм нс системата свинска опашка....
Аватар
shaggy86
 
Мнения: 1007
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Юни 25, 2004 10:32 am

Мнениеот TOYAGA » Пет Юли 29, 2005 12:08 pm

[quote]...а от къде ние простосмъртните може да си набавим такива брони / шлаухи...
[/quote]


[url=http://www.google.com/search?hl=bg&q=nokon+MTB+shift+set&btnG=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5&lr=]Gooooooogle?[/url]
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот shaggy86 » Пет Юли 29, 2005 12:58 pm

10xxxxxxxxxxx
Аватар
shaggy86
 
Мнения: 1007
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Юни 25, 2004 10:32 am

Мнениеот bikezilla » Пет Юли 29, 2005 1:13 pm

[quote="shaggy86"]

@TOYAGA
а от къде ние простосмъртните може да си набавим такива брони / шлаухи
аз съм нс системата свинска опашка....
[/quote]


Най-"евтино";) май [url=http://www.pricepoint.com/detail/11128-050_NOKMC3-3-Parts-49-Cables/Nokon-MTB-Cables-With-Housing.htm]оттук.[/url]
Аватар
bikezilla
 
Мнения: 806
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Май 01, 2003 12:55 am

Мнениеот christ728 » Пет Юли 29, 2005 2:48 pm

Ето как аз съм намерил решение на проблема си: на снимка 1 е "неимоверно" скъпия и рядък начин за цели брони
на снимка 2 е това, което аз съм направил: просто една допълнителна броня

[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/christ728/20057297486_1.jpg][img]images/icon_paperclip.gif[/img] 1.jpg[/url]
39.15 KB

[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/christ728/200572974823_2.jpg][img]images/icon_paperclip.gif[/img] 2.jpg[/url]
72.63 KB
Седалищният нерв много тънко усеща приближаващите приключения!
christ728
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 02, 2004 11:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Пет Юли 29, 2005 4:18 pm

christ728 - каква марка броня и жило ползваш, с какво ги смазваш отвътре? За задните скорости гледам, че си с цяла броня (или поне наставени брони) - нямаш ли проблеми със забавено превключване от триенето, когато обтегача трябва с пружина си да премести веригата и съответно да издърпа жилото?
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот christ728 » Пет Юли 29, 2005 11:13 pm

jivkonik, броните ми са оригинални от колелото, когато го купих, само на спирачките и за дерайльора са на Шимано, когато си купих командите. нямам цели брони, а са отделни части, тъй като самата "втулка" от снимка 2 не позволява цялата броня да мине, както е при снимка 1. жилото е смазано с грес-намазваш си леко ръката и минаваш цялото жило през нея.
интересната част е, че нямам никакви проблеми с превключването, противно на очакванията ми (затова и толкова време се чудих защо ги правят с нецели брони). като оса е!
другото интересно нещо е, че при жилата на Шимано, тези за спирачките са с различна вътрешна набразденост, за разлика от тези за превключването на скоростите. та това ме навежда на мисълта, че дори и с цяла броня да си, пак няма да имаш проблеми с превключването (бронята е доста твърда, така че няма да се губи ход, нито при спирачките, нито при скоростите, както беше споменато). важна е и добрата центровка на дерайльора, за да превключва добре-просто следвай указанията от листовките на продукта.
Седалищният нерв много тънко усеща приближаващите приключения!
christ728
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 02, 2004 11:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Съб Юли 30, 2005 9:01 am

[quote="TOYAGA"]

Въпросът никак не е тъп... Причината повечето производители да предпочитат този похват е лекотата/евтинията на монтажа - стоповете за този тип монтаж са широкоразпространен стандартизиран детайл при производителите на рамки. За прекарване на цяла броня се изискват или специални уши (които са по-редки, респ. скъпи), или специално конструирана за вътрешно прекарване на броните рамка, или импровизации със свински опашки и други некрасиви и прекалено пипкави за серийно производство решения.

Отговорите също - с изключение на предположението, че с инсталирането на частична броня се намалява съпротивлението. На теория звучи логично, но на практика в двата края на всеки участък броня се създават условия жилото да "загребва" мръсотия и влага, които на свой ред скоро се превръщат в предпоставки за НЕИМОВЕРНО по-високо съпротивление от жило, което се движи в затворена открай-докрай и добре смазана броня. Качествените накрайници на броните помагат донакъде, но само донякъде...

Затова аз лично считам, че нирваната в това отношение са брони nokon (леки и с компресия = 0,0000000000) между стоповете + кевларен шлаух nokon открай-докрай. Ето така изглежда...



... и бачка на принципа "Install & forget!"


[/quote]


Потвърждавам - карам с цяла броня Nokon в комбинация с Avid Rollamagiq, досега не ми се е налагало да я смазвам, нито да я разглобявам, нито нищо. Install & Forget в най-истинския смисъл. :agree:

Kaзвам Avid Rollmagiq, защото според мен цяла броня и Шимански обтегач без това Avid-ско малко скъпоценно камъче създава прекалено много триене за моя вкус. С Rollamgiq обаче всичко е като... по масло :D:8D:

[img]http://www.sram.com/_media/images/common/avid/popups/largerimages/rollamajig.jpg[/img]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


cron