изкривен диск на спирачка

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

изкривен диск на спирачка

Мнениеот didiken » Пет Юли 29, 2005 8:55 am

Здравейте!
След първото си спускане, днес установявам, че диска на спирачка ми отпред се търка в накладката. Колелото си върви, спирачката си спира, но не мисля да оставям така нещата! Трудно ми е да определя дали каплата се е изкривила, или само диска.
Как се оправя това? Нов диск, нова капла, стария диск може ли да се "изправи"? Естествено, ще го дам в ателието, но да попитам вас ппреди това!
Спирачката е механична.
Благодаря!
Аватар
didiken
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1292
Регистриран на: Пет Юли 29, 2005 8:51 am
Местоположение: България

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Юли 29, 2005 9:03 am

Мисля, че този въпрос вече беше обсъждан. Опитай със Search.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот didiken » Пет Юли 29, 2005 9:12 am

[quote="NovemberCharlie"]

Мисля, че този въпрос вече беше обсъждан. Опитай със Search.
[/quote]


За съжаление в момента това не работи. Ако не те затруднявам, би ли ми дал линк, или нещо такова.
Благодаря.
Аватар
didiken
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1292
Регистриран на: Пет Юли 29, 2005 8:51 am
Местоположение: България

Мнениеот TOYAGA » Пет Юли 29, 2005 9:24 am

@ didiken

Ако се вгледаш малко по-внимателно в колелото и направиш обстоен и задълбочен анализ на видяното, вероятно ще успееш да установиш, че роторът е монтиран на главината и в общия случай неговата позиция в дадена равнина/равнини НЕ кореспондира с позицията на каплата в друга равнина/равнини.

Подложеният на обсъждане проблем най-вероятно е свързан с присъщата за велосипедните дискови спирачки склонност към временно или постоянно СТЪРЖЕНЕ... По принцип съществуват умопостроения, според които евтините спирачки клонят към постоянно СТЪРЖЕНЕ, а скъпите - към временно СТЪРЖЕНЕ, но количеството и естеството на наличните данни позволява формирането и на диаметрално противоположни мисловни конструкции...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот didiken » Пет Юли 29, 2005 9:30 am

Колелото е на 2 месеца, не мисля, че е нормално това, колкото и да е евтина спирачката.
Зададох прост въпрос! Диска се търка в накладката, но само в малка част от оборота на каплата. Това сериозен проблем ли е, трябва ли да сменя диска, какво ще ме посъветваш?
Аватар
didiken
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1292
Регистриран на: Пет Юли 29, 2005 8:51 am
Местоположение: България

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Юли 29, 2005 9:38 am

[quote="didiken"]

Здравейте!
След първото си спускане, днес установявам, че диска на спирачка ми отпред се търка в накладката. Колелото си върви, спирачката си спира, но не мисля да оставям така нещата! Трудно ми е да определя дали каплата се е изкривила, или само диска.
Как се оправя това? Нов диск, нова капла, стария диск може ли да се "изправи"? Естествено, ще го дам в ателието, но да попитам вас ппреди това!
Спирачката е механична.
Благодаря!
[/quote]

Добре - разгледай внимателно диска. После виж в коя част закача и се опитай с ръце малко да го поизправиш.НЕ ИЗПОЛЗВАЙ ЛОСТОВЕ И ДРУГИ ПОСОБИЯ (чук или отверка например). Само внимавай да не го изкривиш допълнително. След като го поставиш регулирай възможно най-прецизно накладките - така ще избегнеш прекаленото огъване на диска при спиране.Все пак това съм го изпробвал само на евтин диск Шимано. Бих те посъветвал обаче да изчакаш и други мнения и тогава да предприемаш действия. Ако някой по-опитен от мен те посъветва нещо друго го послушай.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот lacho_m » Пет Юли 29, 2005 9:40 am

[quote="didiken"]

Колелото е на 2 месеца, не мисля, че е нормално това, колкото и да е евтина спирачката.
Зададох прост въпрос! Диска се търка в накладката, но само в малка част от оборота на каплата. Това сериозен проблем ли е, трябва ли да сменя диска, какво ще ме посъветваш?
[/quote]

Прочети внимателно post-а на TOYAGA отново. Там ти е отговорено съвсем точно.

По изключение повтарям, че триенето на диска в накладките си е съвсем нормално нещо, че има дискови спирачки които позволяват регулирането на разстоянието между накладките и диска (въпросните по скъпи модели - механични), както и че има такива (хидравлични) които от време на време успяват да саморегулират това разстояние. Факт е обаче, че нещата зависят също и от начина на монтиране на апарат-а на спирачката към вилката/рамката и поради това гореспоменатите начини за премахване на нежеланото триене, не винаги сработват. За да сработят равнината на накладките трябва да е успоредна на тази на диска.

Толкова от мене, сега горещо ти препоръчвам да направиш това за което е писал NovemberCharlie.

Edit: Имам предвид първият му post. Преди да пробваш да изправяш каквото и да е прочети в ЧВЗ какво е писано по въпроса.
Да бе мирно седяло, нищо не би видяло!
Аватар
lacho_m
 
Мнения: 737
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:52 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот tuba » Пет Юли 29, 2005 9:52 am

Това че спирачката е нова незначи че не е нормално да стърже. Дисковете наистина имат тази неприятна особенност че поскърцват и трябава да им се понастриоват накладките.
Значи каплата и да е крива това няма отношение към диска.
Може да имаш луфт в главината това вече има отношение това го провери като хванеш каплата и разклати странично. Ако има луфт трябва да се оправи не го караи така.
После може наистина да ти е крив диска погледни го от горе и завърти колелото кривината обикновенно се вижда.
Ако това е проблема виж тази тема :
http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.p ... 4%E8%F1%EA

Последно ако е въпрос на настроика трябва мисля се пак да споменеш модела и произодителя на спирачката не мислисш ли ?
tuba
 
Мнения: 342
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юли 02, 2003 10:14 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот didiken » Пет Юли 29, 2005 10:00 am

Диска е крив, да речем леко усукан. Просто досега не се е получавало това. Не става дума за саморегулиране на накладките. Като завъртя и погледна отгоре, ясно се вижда как е крив и на едно място се търка в дясната накладка. Това е случая при мен.
За съжаление не мога да кажа производител и модел, не съм наясно с тези неща. Ако може, дай хинт какво да погледна точно. Има надпис Tektro, а ротора е с диаметър 160мм/съдя по цифрата, изписана/
Луфт няма, проверих!
И наистина ли с отверка, като лост, може това нещо да се оправи?
Аватар
didiken
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1292
Регистриран на: Пет Юли 29, 2005 8:51 am
Местоположение: България

Мнениеот Cocko » Пет Юли 29, 2005 10:18 am

[quote="NovemberCharlie"]
...НЕ ИЗПОЛЗВАЙ ЛОСТОВЕ И ДРУГИ ПОСОБИЯ (чук или отверка например...
[/quote]

Чети по- внимателно:thumb:
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот didiken » Пет Юли 29, 2005 10:27 am

[quote="Cocko"]

[quote="NovemberCharlie"]
...НЕ ИЗПОЛЗВАЙ ЛОСТОВЕ И ДРУГИ ПОСОБИЯ (чук или отверка например...
[/quote]

Чети по- внимателно:thumb:
[/quote]


Нямам и намерение!
Просто питам и искам конкретен съвет!!!!!!
Аватар
didiken
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1292
Регистриран на: Пет Юли 29, 2005 8:51 am
Местоположение: България

Мнениеот Windstream » Пет Юли 29, 2005 10:41 am

[quote="didiken"]

Просто питам и искам конкретен съвет!!!!!!
[/quote]

Добре, ето ти един такъв - спирай! Не се майтапя, щом ротора ти дрънка само в едно положение спрямо спирачния апарат значи леко се е изкривил, в което няма нищо фатално. Ако нямаш загуба на спирачна сила и при стискане на спирачката диска не се суче много в посока неподвижната накладка (тази откъм колелото) значи всичко е ОК, с карането нещата ще се самонаместят. BTW за максимална спирачна сила е добре ротора дори ПОСТОЯННО да стърже леко в неподвижната накладка.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Юли 29, 2005 10:57 am

[quote="Windstream"]

[quote="didiken"]

Просто питам и искам конкретен съвет!!!!!!
[/quote]

Добре, ето ти един такъв - спирай! Не се майтапя, щом ротора ти дрънка само в едно положение спрямо спирачния апарат значи леко се е изкривил, в което няма нищо фатално. Ако нямаш загуба на спирачна сила и при стискане на спирачката диска не се суче много в посока неподвижната накладка (тази откъм колелото) значи всичко е ОК, с карането нещата ще се самонаместят. BTW за максимална спирачна сила е добре ротора дори ПОСТОЯННО да стърже леко в неподвижната накладка.
[/quote]

Ъъъ... ама ако стърже постоянно няма ли да загрее малко?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот didiken » Пет Юли 29, 2005 10:58 am

Благодаря за съвета!
Ще покарам известно време така, ако не се оправи, ще го водя на ремонт.
Иначе спирачката си спира, нямам проблем с нея.Притесних се, да не се повреди нещо от това усукване. Луфта-изкривяването е по-малко от 1 мм.
Аватар
didiken
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1292
Регистриран на: Пет Юли 29, 2005 8:51 am
Местоположение: България

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Юли 29, 2005 11:06 am

[quote="didiken"]

Благодаря за съвета!
Ще покарам известно време така, ако не се оправи, ще го водя на ремонт.
Иначе спирачката си спира, нямам проблем с нея.Притесних се, да не се повреди нещо от това усукване. Луфта-изкривяването е по-малко от 1 мм.
[/quote]

Е на мойта е горе-долу толкова и нямам проблеми.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот didiken » Пет Юли 29, 2005 11:47 am

Искаш да кажеш, че няма от какво да се притеснявам?
А от какво се получава това? От прекомерно спирачно усилие, или от удар?
Аватар
didiken
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1292
Регистриран на: Пет Юли 29, 2005 8:51 am
Местоположение: България

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Юли 29, 2005 11:51 am

[quote="didiken"]

Искаш да кажеш, че няма от какво да се притеснявам?
А от какво се получава това? От прекомерно спирачно усилие, или от удар?
[/quote]

Мисля, че не. Но си регулирай хубаво накладките
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот didiken » Пет Юли 29, 2005 11:54 am

При положение, че диска е крив, това ще помогне ли?Т.е. да "раздалеча" накладките, това ли имаш предвид?
Аватар
didiken
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1292
Регистриран на: Пет Юли 29, 2005 8:51 am
Местоположение: България

Мнениеот Persenk » Пет Юли 29, 2005 12:36 pm

[quote="NovemberCharlie"]

[quote][i][/i]

[/quote]

...и се опитай с ръце...[/quote]


НЕ ПИПАЙ ДИСКА С РЪЦЕ!!!
Ако рещиш да се намесваш и да го изправяш/евентуално/ с ръце сложи някакви ръкавици
everything is fine
Аватар
Persenk
 
Мнения: 451
Рейтинг: 1765
Регистриран на: Съб Яну 18, 2003 9:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Юли 29, 2005 12:38 pm

[quote="Persenk"]

[quote="NovemberCharlie"]

[quote][i][/i]

[/quote]

...и се опитай с ръце...[/quote]


НЕ ПИПАЙ ДИСКА С РЪЦЕ!!!
Ако рещиш да се намесваш и да го изправяш/евентуално/ с ръце сложи някакви ръкавици


[/quote]

Персенк е прав. Ползвай нещо така, че да не омазниш диска.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот didiken » Пет Юли 29, 2005 1:07 pm

Ще заведа колелото в сервиза. Не съм се занимавал досега, няма да рискувам!Пък и да видя как става!
Благодаря!
Аватар
didiken
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1292
Регистриран на: Пет Юли 29, 2005 8:51 am
Местоположение: България

Мнениеот caviara » Пет Юли 29, 2005 5:46 pm

[quote="didiken"]

Диска е крив, да речем леко усукан. Просто досега не се е получавало това. Не става дума за саморегулиране на накладките. Като завъртя и погледна отгоре, ясно се вижда как е крив и на едно място се търка в дясната накладка. Това е случая при мен.
За съжаление не мога да кажа производител и модел, не съм наясно с тези неща. Ако може, дай хинт какво да погледна точно. Има надпис Tektro, а ротора е с диаметър 160мм/съдя по цифрата, изписана/
Луфт няма, проверих!
И наистина ли с отверка, като лост, може това нещо да се оправи?


[/quote]


След онази случка с моя ротор, закарах колелото в байкцентъра и там техника го изправи с [color=red]отверка[/color]. След това го бях изкривил още веднъж и си го изправих сам, пак със отверка, номера е да го правиш внимателно и да не е по много, за да се изправи точно! В момента диска ми е крив с ~0,1-0,2мм, което за мен е съвсем приемливо и едвам се забелязва на око (та камоли като карам). Иначе съм съгласен за това да не го пипаш с голи ръце (използвай ръкавици!). Успех:beer:
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот nikitzo » Пет Юли 29, 2005 6:02 pm

Пък моят диск яко плющи ама като стисна за миг лостчето на спирачката и се оправя. След някоя дупка/скокче плющенето се появява пак.
Мисля, че решението е в това да се "опъне" диска, ама ТОЯГА не поиска да обясни как.:cowboy: А пък БАС далеко БОГ високо а ако болеше от мързел досега да не съм м/у живите.:dgrin:
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Пет Юли 29, 2005 6:24 pm

[quote="nikitzo"]

Пък моят диск яко плющи ама като стисна за миг лостчето на спирачката и се оправя. След някоя дупка/скокче плющенето се появява пак.
Мисля, че решението е в това да се "опъне" диска, ама ТОЯГА не поиска да обясни как.:cowboy: А пък БАС далеко БОГ високо а ако болеше от мързел досега да не съм м/у живите.:dgrin:
[/quote]

пробвай с отвертка като пича, който е писал преди теб, върши работа!
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Авг 01, 2005 8:32 am

Да поясня, защо съм против ползването на помощни инструменти. Въпрос на механика. Ползването на инструмент като лост върши чудесна работа за увеличаване на прилаганата сила, но за съжаление силата в този случай се прилага върху съвсем малка площ, което при не прецизно манипулиране с инструмента, би могло да доведе до други, доста по-неприятни изкривявания.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Авг 01, 2005 8:45 am

[quote="NovemberCharlie"]

Да поясня, защо съм против ползването на помощни инструменти. Въпрос на механика. Ползването на инструмент като лост върши чудесна работа за увеличаване на прилаганата сила, но за съжаление силата в този случай се прилага върху съвсем малка площ, което при не прецизно манипулиране с инструмента, би могло да доведе до други, доста по-неприятни изкривявания.
[/quote]


Ползвал съм неколкократно отверка за изправяне на ротор. Не води до поражения, ако изправянето е на малки и леки напъни. Подчертавам леки.
Не въразявам срещу аргументите ти, но не съм съгласен, че помощен инструмент винаги ще доведе до щети.

Аз лично предпочитам един още по-изпитан метод - чук и наковалня. С пет съвсем леки удара на чук съм изправял S-образен ротор. Не са нужи умения различни от тези при центроване на капли - нужно е да се знае къде да се удари прецизно, като изобщо не е нужно да се млати, дори да се удря, само леко се почуква. Така съм постигал далеч по-дълготрайни резултати от използването на лост.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Авг 01, 2005 8:54 am

[quote="bikerider"]

[quote="NovemberCharlie"]

Да поясня, защо съм против ползването на помощни инструменти. Въпрос на механика. Ползването на инструмент като лост върши чудесна работа за увеличаване на прилаганата сила, но за съжаление силата в този случай се прилага върху съвсем малка площ, което при не прецизно манипулиране с инструмента, би могло да доведе до други, доста по-неприятни изкривявания.
[/quote]


Ползвал съм неколкократно отверка за изправяне на ротор. Не води до поражения, ако изправянето е на малки и леки напъни. Подчертавам леки.
Не въразявам срещу аргументите ти, но не съм съгласен, че помощен инструмент винаги ще доведе до щети.

Аз лично предпочитам един още по-изпитан метод - чук и наковалня. С пет съвсем леки удара на чук съм изправял S-образен ротор. Не са нужи умения различни от тези при центроване на капли - нужно е да се знае къде да се удари прецизно, като изобщо не е нужно да се млати, дори да се удря, само леко се почуква. Така съм постигал далеч по-дълготрайни резултати от използването на лост.
[/quote]

Убеден съм, че ти и с валяк да го мачкаш, пак ще се справиш.:D Проблемът е, че не всеки има твоя опит.Аз за това написах "непрецизно боравене".:beer::thumbu:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот pavelhot » Пон Авг 01, 2005 9:23 am

sory za kirilicata
na men kato mi se izkrivi diska i popitah edin priqtel kak da go izpravq
i toy vika fashtash edna otverka i rugash v dupkata na diska deto e krivo i saseeem leekooo i hop shte ti se izpravi posle trqbwashe da go izhvurlqm diska zashtoto se deformiraha dupkite a smotanie disk si ostana kriv predpolagam si predstavqte kak mogat da se deformirat dupkite na diska ot manipulaciq s otverka taka che da izlizat ot diska dupkite s po 1-milimetyr
e nqma da vi kazvam kak 2 chasa sym pilil rotor i sega si brumcha s nego
edin pich spomena "abe zasilvash se qko stiskash diska na max no taka che da se vyrti gumata i toy se izpravq" i na edno spuskane ne q pusnah spirachkata sega e po prav diska :D
ajde uspeh s izpravqneto i nema se plashish v krajna smetka vsqko losho neshto moje da stane i po zle "DDD
pavelhot
 
Мнения: 62
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Май 05, 2004 5:09 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Climber » Пон Авг 08, 2005 11:45 pm

[quote]fashtash edna otverka i rugash v dupkata na diska deto e krivo i saseeem leekooo i hop shte ti se izpravi [/quote]

Аз моя диск съм си го изправял 2-3 пъти с клещи като СЪВСЕМ леко осуквам "лъчите", а не пипам спирачната повърхност(а камоли дупките, че така както ти каза става на ренде), защото няма да стане почти нищо и няма да е прецизно(а може и да се надраска повърхността ако не се използва плат между клещите и стоманата). Пък ако малко прекалиш не е фатално(взимаш клещите отново докато не стане)
[quote]НЕ ПИПАЙ ДИСКА С РЪЦЕ!!!
Ако рещиш да се намесваш и да го изправяш/евентуално/ с ръце сложи някакви ръкавици[/quote]

Аз доста често си пипам диска с ръце и не виждам защо да не продължавам до го правя(гледам за наранявания, износване). Нали като спреш два пъти и всичко по диска се стопява и "дезинфекцира". Ако някой може да ми обясни това да пише.
Таз година Climber лек!
До година Orange мек!
Аватар
Climber
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1478
Регистриран на: Чет Дек 30, 2004 8:30 pm
Местоположение: Златица

Мнениеот Admin » Вто Авг 09, 2005 8:04 am

[quote="Climber"]
Аз доста често си пипам диска с ръце и не виждам защо да не продължавам до го правя(гледам за наранявания, износване). Нали като спреш два пъти и всичко по диска се стопява и "дезинфекцира". Ако някой може да ми обясни това да пише.
[/quote]


Проблемът на пипането с ръце е, че по кожата винаги има някакви мазнини и други такива, дори да не ги виждаш с просто око. (Точно това е причината човек да оставя отпечатъци ;)). А както е известно, дисковите спирачки не обичат никакви омазнявания. Вярно е, че ако ръцете ти са чисти и сухи, на практика ще оставиш по диска съвсем малко количество мазнини, но въпреки това е по-добре без тях. А и този съвет се дава винаги, за да може хората да си създадат навик ДА НЕ пипат диска с ръце - създадеш ли си обратния навик, въпрос на време е някой път да забравиш, че ръцете ти са мръсни и да хванеш диска с тях :D
А пък за стопяването и "дезинфекцирането" не мога да кажа от личен опит, защото си пазя дисковете чисти, но не съм чувал някой с омаслен диск да си е решил проблема по този начин ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dimos75, Google [Bot] и 53 госта