Ново колело на базата на Ontario - препоръки? :-)

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Ново колело на базата на Ontario - препоръки? :-)

Мнениеот Shadowknight » Вто Юли 26, 2005 3:02 pm

Здравейте на всички!

(01. Както може би знаете вече, откраднаха ни колелата края на миналия месец...)
(02. За незнаещите... ето: http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.p ... hichpage=5
скролирайте до края на страницата, там има инфо... а ето и снимка на бедните ни байкове:
Изображение)

Ние с моята приятелка от известно време сме много запалени по байкването (като казвам много, значи, караме почти всички дни в годината, независимо от времето)... :-)

сега, с две думи, за какво ще ни трябват колелата:

1. Основно за градско каране (което си е жив екстремизъм, взимайки под внимание състоянието на пътищата в София и глобалното отношение на 90% от шофьорите към колоездачите;-)

2. По някоя и друга разходка извън града - към Витоша, Бистрица-Железница, и т.н. - основно по асфалт, само от време на време по черни пътища и съвсем малко по трева/камъни и разни неравности, ама без да се бърза...

За какво няма да ползваме колелата:

Няма да скачаме с тях (максимум половин метър;-) и няма да се спускаме Downhill по камънаци и урви с огромна скорост:-)

Та, ами, това е... Така, както звучи, изглежда, че две колела от класата на най-евтиния Drag или Sprint ще свършат работа, но... ;-)

Първо, караме много, и то през цялата година - в слънце, дъжд, вятър, мъгла, сняг и лед. В цифри: около 3000 до 6000 km всяка година. "Издръжливост" е ключова дума за бъдещите ни байкове и всички техни компоненти.

Второ, както писах по-горе, Downhill няма да практикуваме, нито Dirt Jumps, но пък Uphill - усилено:-) Т.е., ще катерим баири, и ще спускаме после (но по асфалт). Също и много каране по равно, и по улиците на София - а тук знаете, как е - дупка до дупка... А-ха си се отплеснал и аха си отнесъл хубавата си нова джанта барабар с гумата... :-(

Ориентирали сме се към колела от класата на Drag Ontario, но планираме да сменим доста от техните части, преди да ги купим още (което всъщност си означава, че ги правим по поръчка за нас).

Ето рамката, над която мислим да "надграждаме":
http://dragbicycles.com/en/images/ontario_team_bike.jpg

Планираме да ги вземем от магазина на Веломания на Нина (този на пресечката с "Екзарх Йосиф"), но тя сега е получила нова партида части и не ни е казала дори ориентировъчни цени.

Тук е първият въпрос:

Някой от вас правил ли е подобна поръчка в магазина на Нина и какви са му впечатленията? Аз си взех второто колело там (синият "Drag", който ми откраднаха) и съм доволен от обслужването, като цяло :-))) Но това си е поръчка, нещо различно...


Вторият касае самите колела. Замислили сме ги да не са с най-скъпите части, но все пак, по-добри от тези, с които идват в момента "Ontario"-тата by default...

Ето в общи линии (взимайки под внимание как ще ги караме):

1. Рамка "Ontario"
Защо: алуминий, лека, здрава като за градско каране и леко XC

2. Вилка - Suntour XC-60 или Suntour XCP-75LO
Първата: приемливо евтина/ а ако съберем пари за втората: според отзиви от форума, добро съотношение качество/цена, подходяща за XC, и за градско каране; ход - около 100 mm, достатъчен за целта; не променя геометрията на една рамка Ontario, тъй като е може би само малко по-дълга от XC-60; възможност за заключване - подходящо при каране Uphill; маслено смекчаване на хода - удобство, сигурност
(някой с опит с XCP-75LO, отзиви, забележки, надеждност, поддръжка на вилката?)

3. Скорости 3x8, т.е., 24 / за 27 няма да ни стигнат парите, вероятно
Защо: по-голям диапазон, удачно за Uphill и за бързо спускане по асфалт [аз съм вдигал до 68 km/h с "Онтарио"-то;-)]

4. Спирачки - Shimano M420 или M430
Защо: М420 - много добри V-Brakes, моите изкараха повече от 10 000 километра с минимална поддръжка. Относително евтини накладки (6.50 лв. комплект), изключително добро спиране при сухо време, нелошо при мокро. Изискват единствено редовно регулиране. За М430 нищо не знам, освен че накладките им са друг модел, сменят се само вложките, а не цялата накладка (и са по-скъпи)
(някой, тествал и двата модела (420 и 430), разлики, препоръки?)

5. Заден derailleur - Shimano Acera или Shimano Alivio (за Deore дори от нисък клас парите няма да стигнат)
Защо: Приемливо съотношение качество/цена :-)

6. Преден derailleur - Shimano обикновен или може би Shimano Alivio
Защо: Приемливо съотношение качество/цена :-)
(тук някакви препоръки? важното е да превключва лесно и да не се износва бързо)

7. Главини - Shimano (не сме си избрали модел)
Защо: Приемливо съотношение качество/цена :-)
(някой да ни препоръча нещо? модел? единсвеното условие към главините е да са издръжливи на износване!)

6. Движение, курбели - Shimano, зъбци 48-38-28 (големи колела)
Защо: може да се вдигат по-високи скорости по нанадолнище:-)

7. Педали - VP550
Защо: Евтини и здрави, 10000+ км издържат с лекота:-)

8. Кормило, лапа, стойка на седалка - Zoom
Защо: Приемливо съотношение качество/цена, здрави, леки :-)

9. Седалка - Selle Royal, може би някой модел с гел и проветрива средна част
Защо: амииии, тук не сме много ориентирани, винаги сме карали с евтини неудобни седалки, но сега мислим поне 30 лв. да инвестираме в удобството ни :-)
(някой с по-голям опит в избора на седалки? важното е да са удобни за ДЪЛГО КАРАНЕ в градски условия и за катерене на баири)

10. Спици - неръждаеми :-)
Защо: (виж по-горе за карането ни през зимата;-)

11. Капли - тук не сме се ориентирали също...
Ако е възможно да не са много скъпи, но да са усилени (V-profile, двойностенни), защото ще караме много, и като паднеш в някоя голяма дупка, и край... Аз съм карал с Remerx 719 и НЕ СЪМ ДОВОЛЕН - почнаха да се изкривявят, още колелото като беше на 3-4000 км, а е добре да издържат много повече. Иначе Remerx имат може би по-хубави модели?..
(някой да препоръча нещо не много скъпо, здраво, за гуми max. 26 x 2.0?)

12. Гуми - вече сме си избрали - Schwalbe Land Cruiser 26x1.9/2.0, puncture protection, All-Season :-) А за вътрешни гуми ще си вземем може би Continental или нещо такова...
Защо: Schwalbe Land Cruiser са относително евтини, изглеждат здрави, с подходяща шарка за асфалт и черни пътища едновремменно, и... Schwalbe ;-)
(някой да знае нещо за вътрешните гуми повече? някакви непробиваеми модели, примерно? то Land Cruiser се твърди че не се пробиват лесно, ама...;-)

13. Заключване - ориентираме се към нещо като U-lock, но не знаем, какво точно. Желателно да е много дебела стомана, и с кръгъл ключ... А иначе че най-важното е да си пазим колелата и да не ги оставяме без надзор - това вече го знаем... ;-)

14. Задни зъбчатки - Shimano, хромирани, 8
защо: За да не ръждясват зимата лесно :-)

15. В общи линии, това е... : - ))))))))

Ако някой се сети нещо по горните точки - неща пише в този пост... за което ви благодарим предварително :-)))

За други неща не се се сещам, примерно, дреболии като - има ли значение какви жила за спирачките и скоростите ще си вземем? Каква ще е веригата (има ли различни видове? по-качествени или некачествени?)? Има ли различни видове задни зъбчатки (с по 8 колела) - т.е., как е свързано това с предното задвижване (отпред ще са 48-38-28)? Има ли различни видове предни derailleurs, в зависимост от броя зъби на задвижването, дори да са от един модел (примерно, Shimano Alivio)?

Аз разбирам от колела дотолкова, че умея да си поддържам спирачките, да сменям гуми на път, но нямам голям опит с различни части и компоненти... Вероятно байковете ще поръчаме на изплащане, че не сме много добре с парите в "кеш" и сигурно бая цифра ще е, като за нас, затова е важно да са отсега с приемливо добри части да са, за да не плащаме по два пъти...

Кой каквото се сети - нека пише в този пост, ние обещаваме да четем и до попиваме ;-)))

Искаме да си направим хубави колела за градско каране и леко XC от време на време, които да са издръжливи, удобни за дълъг път (да може да се карат комфортно повече от 100 км на ден, ако се наложи), и да не ги плаши това, че ще виждат честичко вода, сняг и лед!
: - )))))))))))))))

Поздрави на всички!


Мишел & Ани
Shadowknight
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 3:42 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Юли 26, 2005 3:09 pm

Ами защо не пробваш да пуснеш имената на съответните компоненти във Search, да прочетеш каквото намериш там и после да питаш само по въпросите, които не са ти се изяснили?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Shadowknight » Вто Юли 26, 2005 3:19 pm

Ами пуснах :-)))

Така научих доста за вилките (примерно, Suntour XCP-75LO) и други неща... В общи линии, в този пост съм се постарал да опиша бъдещите ни колела като компоненти и като едно цяло, с надеждата, че някой може да му хрумне нещо и да допълни картината, която изрисувах (в мечтите си;-)...

За някои неща не знам почти нищо, затова просто описвам... :-)))
Shadowknight
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 3:42 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Юли 26, 2005 3:27 pm

Мъдър подход. За ОТЕ с разни добавки мислихте ли?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Shadowknight » Вто Юли 26, 2005 3:38 pm

Ontario Team Edition е с предна дискове спирачка (но от евтините), а качествени V-Brakes на Shimano според мен вършат по-добра работа (и пестят средства). Вилката му е XC-60, каплите Remerx 719 (които от собствен опит знам, че не са здрави особено като за нашите пътища), затова по-скоро се ориентирахме за рамка на Ontario (или ZX-5, ама те нали са еднакви) плюс компоненти по наш избор...

Сега чакаме отзиви по различните предполагаеми аспекти на бъдещите ни байкове :-)
Shadowknight
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 3:42 pm

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Юли 26, 2005 3:40 pm

[quote="Shadowknight"]

Ontario Team Edition е с предна дискове спирачка (но от евтините), а качествени V-Brakes на Shimano според мен вършат по-добра работа (и пестят средства). Вилката му е XC-60, каплите Remerx 719 (които от собствен опит знам, че не са здрави особено като за нашите пътища), затова по-скоро се ориентирахме за рамка на Ontario (или ZX-5, ама те нали са еднакви) плюс компоненти по наш избор...

Сега чакаме отзиви по различните предполагаеми аспекти на бъдещите ни байкове :-)
[/quote]

Исках да кажа, че ако направите подобренията върху готово ОТЕ може да спестите средства.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Stuny » Вто Юли 26, 2005 4:01 pm

няколко съвета от мен :)

[b]1 [/b]достатъчно хубава за това което ще се ползва, чувал съм и за по-евтини алу рамки които също биха свършили работа , но не знам от къде

[b]2 [/b]ХС60 ще върши работа , дори и нещо с по-малък ход става , зимата с каквато и да е евтина вилка ще си имате проблеми

[b]4 [/b]малко наблюдения имам в/у М420 , според мен добре наравена спирачка , в комбинация с комбинирани команди-лостчета acera спира прилично , освен това може да погледнете най-евтините дискове на шимано , зимата доста ще им се радвате

[b]5 [/b]Alivio , или по-добро

[b]10 [/b]вземете си хубави спици , разликата в спииците изобщо не е само дали ще ръждясват или не , във веломания имаше преди едни ALpina по 30ст , има и DT по 30ст

[b]11 [/b]доста има писано за шини , по около 20лв има решения ,здравината на цялата капла си зависи много от спиците и от наплитането


а няма ли да ви излезе по-скъпо да си поръчвате колелата , според мен онтарио ТЕ и ZX5 са си добре направени колелета и спокойно ще ги карате по описания начин доста време преди да се наложи да смените нещо
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот jivkonik » Вто Юли 26, 2005 4:08 pm

Хай от мен!
Доста прилично сте се ориентирали в избора на части!. 8 скоростните компоненти от сериите Acera i Alvio нещо не се внасят много често у нас или поне аз колкото пъти съм питал във Веломания са ми казвали, че няма.
Според мен за да се вместите в бюджета е добре да си вземете 7 скорости - зъбчатки и главини на резба - намират се все още, а има и доста добри команди за тях (комбинирани с лостчета, с палец и показалец се сменят скоростите и са на цена около 32 лв при Нина). Резбовите главини обаче са си нисък клас - доста често се нуждаят от профилактика (отваряне, чистене и гресиране на ново). Ако си намерите 8 скоростни компоненти - чудесно, там главините са по-висок клас, не са на резба, а на шлици, някои (като тези от серията Аливио) имат и гумени уплътнения отстрани и намаляват влизането на прахоляци.
Иначе за останалите компоненти ОК. Само предните 3 плочи с брой зъби 48-38-28 ми се виждат малко големи (поне за мен биха били големи т.е. нямам толкова сила да въртя с такива плочи :I). Моите са 42-32-22 зъба, карал съм и 44-32-22 и са ми екстра! Е вие ако сте яки в краката вземете тези, дето сте си решили, лошо няма!
Успех!:beer:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Shadowknight » Вто Юли 26, 2005 4:25 pm

[quote="Stuny"]
[b]1 [/b]достатъчно хубава за това което ще се ползва, чувал съм и за по-евтини алу рамки които също биха свършили работа , но не знам от къде

[b]2 [/b]ХС60 ще върши работа , дори и нещо с по-малък ход става , зимата с каквато и да е евтина вилка ще си имате проблеми

[b]4 [/b]малко наблюдения имам в/у М420 , според мен добре наравена спирачка , в комбинация с комбинирани команди-лостчета acera спира прилично , освен това може да погледнете най-евтините дискове на шимано , зимата доста ще им се радвате

[b]5 [/b]Alivio , или по-добро

[b]10 [/b]вземете си хубави спици , разликата в спииците изобщо не е само дали ще ръждясват или не , във веломания имаше преди едни ALpina по 30ст , има и DT по 30ст

[b]11 [/b]доста има писано за шини , по около 20лв има решения ,здравината на цялата капла си зависи много от спиците и от наплитането


а няма ли да ви излезе по-скъпо да си поръчвате колелата , според мен онтарио ТЕ и ZX5 са си добре направени колелета и спокойно ще ги карате по описания начин доста време преди да се наложи да смените нещо[/font=Comic Sans MS]
[/quote]


[b]1[/b] Чудесно - рамката "Ontario" се затвърждава засега :-)

[b]2[/b] За вилката - какво значи "евтина"? Suntour XCP-75LO евтина ли е? (в момента е около 140 лв., което е прилична цена за XC вилка) Защо ще имаме проблеми с евтина вилка? Аз имам известни наблюдения над XC-60 само - след известно време се появява малък луфт и още, става по-"твърда" - колкото и да я смазвах, ходът й не беше голям и обираше само по-големите неравности. В това отношение XCp-75LO би трябвало да е по-добра, нали? С нея ще имаме ли проблеми зимата (заради маслото ли? сгъстява се? по-трудно ще връща?)

[b]4[/b] M420 не са лоши спирачки, а командите/лостчетата на спирачките мислихме да оставим, както са си на обикновеното "Ontario" (карал съм с тях, добре се държаха) - по-добре ли е и тях да сменим с Acera или Alivio? Иначе, ако спирачката е V-Brake, качествена, и добре регулирана, май не е много по-различно от евтина дискова :-) А и се поддържа по-лесно...

[b]5[/b] Тук Alivio за заден derailleur също май води пред Acera и други по-евтини решения :-)

[b]10[/b] За спиците - ОБЕЗАТЕЛНО! Нина ми препоръча едни, по 50 ст. били, но каза, че може и отстъпка да ми направи ;-)

[b]11[/b] За шините (каплите) - спиците ще са хубави, определено, иначе, важното е да са здрави, за дупките по нашите пътища... До 20 лв. се съмнявам обаче че нещо здраво може да се намери? Remerx 719, които "by default" идват с Drag Ontario не са здрави...

Последно, колкото до това направо готов байк ZX5 или OTE да си вземем - прав си, навярно по-евтино ще излезе, но поради редица причини (кофти капли, не много добра вилка, евтини спирачки) сме решили направо да си направим колелата, както си трябва, а не да сменяме части после, когато почнат да се износват преждевременно - така би трябвало да е по-евтино, плащаме само веднъж :-)))

Благодаря, Stuny! :beer:
Shadowknight
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 3:42 pm

Мнениеот Shadowknight » Вто Юли 26, 2005 4:34 pm

[quote="jivkonik"]

Хай от мен!
Доста прилично сте се ориентирали в избора на части!. 8 скоростните компоненти от сериите Acera i Alvio нещо не се внасят много често у нас или поне аз колкото пъти съм питал във Веломания са ми казвали, че няма.
Според мен за да се вместите в бюджета е добре да си вземете 7 скорости - зъбчатки и главини на резба - намират се все още, а има и доста добри команди за тях (комбинирани с лостчета, с палец и показалец се сменят скоростите и са на цена около 32 лв при Нина). Резбовите главини обаче са си нисък клас - доста често се нуждаят от профилактика (отваряне, чистене и гресиране на ново). Ако си намерите 8 скоростни компоненти - чудесно, там главините са по-висок клас, не са на резба, а на шлици, някои (като тези от серията Аливио) имат и гумени уплътнения отстрани и намаляват влизането на прахоляци.
Иначе за останалите компоненти ОК. Само предните 3 плочи с брой зъби 48-38-28 ми се виждат малко големи (поне за мен биха били големи т.е. нямам толкова сила да въртя с такива плочи :I). Моите са 42-32-22 зъба, карал съм и 44-32-22 и са ми екстра! Е вие ако сте яки в краката вземете тези, дето сте си решили, лошо няма!
Успех!:beer:

[/quote]


Привет, jivkonik!

48-38-28 са си големички, вярно, аз повечето време (95%) карах на второта плоча (32) и си ми беше ок... но... като има яко спускане, с 48-38-28 е ИХАААА! Чудеса се правят! Ако е добър пътят може и над 70 да се вдигнат, сигурен съм (добре е долу да те чака линейка за всеки случай, все пак.. знае ли човек;-)

За главините винаги ми се е искало да попитам - знам, че тези на шлици се препоръчват повече. Само че, рамката Ontario не е ли отзад с възможност за монтиране само на главина на резба? [i](Моля, някой който знае нещо по въпроса, да каже две думи по въпроса!)[/i]

Ако разликата в цената не е огромна, разбира се, че ще сложим главини на шлици - стига рамката да го позволява? Това за задната главина ли важи само или и предните са различни видове? (простете за тъпия въпрос, ама просто не знам...)

И... Благодаря на всички, които отговориха до момента! А ние четем четем и... си записваме внимателно :-)
Shadowknight
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 3:42 pm

Мнениеот M1010X » Вто Юли 26, 2005 4:57 pm

виж картинката:
[img]http://www.mtb-bg.com/forum/data/Rotting/200572195216_hubparts.jpg[/img]
това, което е отбелязано като freehub mechanism, е механизмът, който реализира предаването на силата от въртенето на педалите, когато въртиш напред, и свободния ход, когато въртиш назад. както виждаш, представлява един цилиндър, който е набразден откъм външната си повърхнина (това са шлиците). на него се нанизват венците, като "браздите" са ти контрите, които не позволяват венците да се въртят спрямо цилиндъра (те трябва да са неподвижно свързани). това е главина и съответно венци на шлици.

при венците на резба са по-различни. при главината от такъв тип вместо freehub mechanism има просто резба, на която се завиват венците. в този случай механизмът, реализиращ движението ти напред, е в тях.

общо взето, евтините главини са на резба. аз лично съм виждал скъсана такава. т.е. венците, се въртяха и напред, и назад, без това да предизвиква нещо, освен смях :) и със сигурност проблемът беше в главината (така се оказа), а не във венците.

както се вижда, шлици/резба се дефинират само при задни главини. предната... кучета я яли :angel:
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Shadowknight » Вто Юли 26, 2005 5:16 pm

[quote="M1010X"]

виж картинката:
[img]http://www.mtb-bg.com/forum/data/Rotting/200572195216_hubparts.jpg[/img]
това, което е отбелязано като freehub mechanism, е механизмът, който реализира предаването на силата от въртенето на педалите, когато въртиш напред, и свободния ход, когато въртиш назад...
[...][/quote]


M1010X, благодаря за подробния отговор! :-)

Сега, доколкото разбирам от всичко прочетено до момента, се препоръчват главини на шлици, като по-надеждни, и хубава предна вилка (която да не ни прави проблеми и зимата - а ние зимата доста караме...)

Въпросите, които ми идват наум сега, са:

1. Някой знае ли, дали има вариант Ontario рамка със задна главина на шлици да се монтира, или трябва да мислим за друга рамка, ако изберем такава главина? И ако решим да си сложим дискови спирачки един ден, към какви главини трябва да се ориентираме също така отсега, за да не ги сменяме после? [Ако съберем пари за upgrade, след 6 месеца или годинка, най-вероятно ще сложим дискови спирачки, но механични, в нисък/среден клас.]

2. Дали Suntour XCP-75LO е подходяща за каране и зимата и лятото (дали ще й се отразят ниските температури на хода и връщането?) и ако не, каква друга препоръчвате? (но да не е над класата от 150 лв.)

Още който каквото се сети, пишете моля :-)

(Ще има update на моя пост, че май съвсем не знам, колко пари могат да излязат нашите колела, а ние повече от 600-700 бюджет на колело не разполагаме... та... чакаме Нина да си направи калкулациите:-)
:angel2:
Shadowknight
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 3:42 pm

Мнениеот did » Вто Юли 26, 2005 5:21 pm

[quote="Shadowknight"]


Някой знае ли, дали има вариант Ontario рамка със задна главина на шлици да се монтира, или трябва да мислим за друга рамка, ако изберем такава главина?
[/quote]

Няма никакъв проблем да си монтирате главина със зъбчатки на шлици. Даже си е престъпление рамка от този клас да се комплектова с главини на резба.

[quote="Shadowknight"]


И ако решим да си сложим дискови спирачки един ден, към какви главини трябва да се ориентираме също така отсега, за да не ги сменяме после? (32? 36 дупки?) [Ако съберем пари за upgrade, след 6 месеца или годинка, най-вероятно ще сложим дискови спирачки, но механични, в нисък/среден клас.]
[/quote]

Значи още отсега си наплитате колелата на главини за дискове и като решите да сложите спирачки просто ги слагате.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jivkonik » Вто Юли 26, 2005 5:21 pm

Ами ако намерите задна главина на шлици на прилична цена (нещо по-нисък клас от Деоре, защото там цената вече скача) взимайте! Проблема е - задна зъбчата касета с 8 зъбчатки- Според едно мненине на Нина преди време " Е не продаваме вече 8-ци, то всички карат с 9-тки!" И съответния проблем ще е намиране на команди за 8-ца. Всички ефтинийки са за 6 или 7, за 9 вече нещата стават цифра (говоря за хубави команди). А 8-цата някак я пропускат - разбира се, на сайта на Шимано има в класовете Асера и Аливио има много хубави неща и всички са за 8-ца НООО - голямото НО, е че нашите вносители не винаги имат визията на Шимано и традиционно си внасят каквото най-се продава, а именно 6 и 7 скоростни касети на резба.
А инак на Онтарио ушите отзад нямат значение за главината - може да сложите и резбова и шлицева главина стига да е по стандарт 135 мм дължина от ухо до ухо (май толкова беше, само да не ви излъжа с милиметрите :deal:!) - а определено масовите и ефтини главини, които вие ще пазарувате са на този стандарт.
Е трябва главината да ви е с QR автомат, а да не е от тези с плътните оси дето се затягат с гайки - това с гайките ще изяде рамката лека полека при затяганията и разтяганията за демонтжа на гумата- едни познат така караше и съм го виждал на живо този ефект!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот mih » Вто Юли 26, 2005 5:51 pm

карах няколко месеца с SR XCP75LO - вилката би ви свършила чудесна работа, но през зимата се спича осезаемо, не че спира да работи, но се втвърдява.
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот dulbokia » Вто Юли 26, 2005 8:22 pm

12. От днес карам с CST Self Sealing (със силикон, който се втвърдява по стените след напомпване, което не позволява да изпуска, а и връща по-малките предмети(пирончета и трънчета) навън и не се пука.)
За по-сигурно обаче си карам и с двустенен максис...
Но това го практикувам от 1 ден, и не мога да кажа дали всичко написано на кутийката на гумата е вярно.
Колкото повече карам... толкова повече ми се кара.
Изображение
Аватар
dulbokia
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1680
Регистриран на: Сря Юни 22, 2005 10:23 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PzNike » Вто Юли 26, 2005 9:50 pm

Значи според мен добре сте се ориентирали за стила в който карате.
ОТЕ или ЗХ5 ще ви свършат идеална работа, или в краен случай както каза NovemberCharlie, може да ви послужат като база и с малко промени да имате това което искате.
Защо ще напиша и какво според мен трябва да се смени:
1. Рамката е ясна - добра, има и различни размери.
2. Вилката и на двете колела е ХС60 - съвсем прилична за целите ви. Без промяна.
3. Скоростите(контролите?) и на 2-те колела са 3х8 (както ги искате). ОТЕ е с Ацера - достатъчно добри макар, че доста хора (и аз) повече харесваха стария модел контроли на Ацера. ZX5 e с по-добрите Alivio. Без промяна.
4. Спирачките: аз лично карам с 2 М420-ки и на всеки бих я препоръчал като много добра и много евтина ХС спирачка (за задна). Ама за предна диска си е добре - вярно е че дисковета на ОТЕ и ЗХ5 са евтини шимано но мисля че пак ще се по-добри. Хеле пък ако карате зимно - определено ще ви е полезен диск. Според мен предния диск си е полезен - отзад и аз бих препоръчал да се сложи М420.
5. ЗДер - Ацера на ОТЕ (мн доволен), Аливио на ЗХ5 (Точно каквото искахте).
6.ПДер - ЗХ5 е Ацера, за ОТЕ не съм сигурен
7. Курбели - ЗХ5 - Ацера (много хора ги хвалят) за ОТЕ е Алтус мисля.
8. Задни Зъбчатки и главини - и при двата модела зъбчатките и съответно главините са със шлици. Зъбчатките не са никелирани, но според мен ще са достатъчно издръжливи на корозия.
9. Кормило, лапа, стойка на седалка - Zoom - както ги искахте

И така:
Взимате едно от двете според това колко пари ви се дават.
1. Сменяте задна спирачка с М420. (10 мин)
2. Сменяте седалка ако не ви кефи оригинала (2 мин)
3. Сменяте капли и гуми - тука малко по-сложно става, според мен и оригиналните са си добри, но вие си знаете.
И имате точно каквото искахте.
За другите неща - компонентите са си ОК (като за цената).
Achtung Panzer!
PzNike
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Мар 19, 2004 1:41 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Сря Юли 27, 2005 7:12 am

@shadowknight
Майната (did) е прав за дисковете, ако изобщо имате намерение някой ден да слагате такива направо отсега си наплетете новите капли с подходящите главини. Колела с 36 спици за вашето каране са малко overkill, 32-ките ще са повече от адекватни (особено ако ползвате хубави спици). За шини разгледайте Remerx Jumbo, доста добри неща са казани за тях.

За вилката не знам, аз бих предпочел XCP-DJ (120мм ход) пред ХС60 - клатене ще има и при двете, поне първата ти дава малко повече сигурност при кофти терен.

Относно гумите - 2.0 ми се виждат малко малки, всеки по-сериозен удар по тях ще се предава и на каплите. Преди години Schwalbe имаха един модел от типа на Maxxis Hookworm, полугладки и тлъсти колкото си искат (26х2.5) - Симо веднъж беше казал че Hookworm се държат изключително добре дори и в планината, може би и Schwalbe-тата са с подобно поведение? Аз лично хардтейла си съм го "обул" с едни 2.125 полугладки Kenda Flame (обикновено се слагат на beach cruiser-и, мисля че в BG не ви ги внасят) и оплаквания нямам, даже и на мокри листа трудно поднасят. Друг добър вариант мисля че е Maxxis HighRoller Semi-Slick, в най-големия размер който намерите и по възможност 2-ply.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот shaggy86 » Сря Юли 27, 2005 7:59 am

за курбелите-ацера са моного добри- карам вече 2 комплект и съм много доволен.За вилките mih каза.
Аз мисля че ще ви излезе по-евтино да си вземете две ЗХ5 и после когато имате пари да им смените вилките,седалките(мойто старото колело беше такова) и съм много доволен.
@Windstream- за гумите?/значи не е ли така- по-малка гума-по малко търкаща се повърхност/по-голяма скорост/по-лесно въртене/по-малко стабилност?
Аватар
shaggy86
 
Мнения: 1007
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Юни 25, 2004 10:32 am

Мнениеот Shadowknight » Сря Юли 27, 2005 9:09 am

Привет на всички отзовали се:-)

Благодарим ви много за всички детайли, които ни казахте, отнодно нашата (надявам се, скорошна) покупка!

Чакайте да осмисля всичко, написано до момента, и ако имам още въпроси, ще питам ;-)

BTW, поне един въпрос се изясни, и той е, че задните главини ще са на шлици, определено :-)))

Ще пиша след малко! :-)
Shadowknight
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 3:42 pm

Мнениеот Bodom » Сря Юли 27, 2005 12:50 pm

Здравейте Мишел & Ани!
Много се израдвах на тази тема. Според мен точно така се прави (проучване и задаване на въпроси):beer:

Сега по темата. Искам да изясня едно нещо, което не се спомена. Според мен най-съществената разлика между задна главина на шлици и такава на резба е местата, където лагерува главината с оста. Ще се опитам да го покажа с ascii картинки, защото не ми се рисува :)
Ако това е оста на главина на шлиц.
=||==========||= <- От тази страна са венците
А това е оста на главина на резба
=||======||===== <- От тази страна са венците
И "||" оказва мястото на лагеруване. Надявам се забелязваш каква е разликата и до какво може да доведе тя. Предишното ми колело беше с главина на резба и редовно кривях оста. Един път я смених с нова и няколко пъти съм я изправял.

Аз отзад карам с V-Brake Tekktro, отпред с BR-M465. И от двете съм доволен, но може и още да се желае (като се има предвид, че не карам толкова спокойно като вас и се търкалям по Витоша). За Tekktro-то смених калодките на втория месец (свършиха се :) ) Сега съм с Avid, които са много по-добри от оригиналните калодки (с които взех спирачката), но и те ще си отидат след още месец-два.
Ако смятате да си вземете главини "готови" за поставянето на диск. Трябва да обърнете внимание на двата стандарта! Center Lock на Shimano и IS. Има преходници, но май-не се намират лесно. И да прецените какви спирачки ще се взимат евентуално. На Shimano няма голямо разнообразие (поне аз така забелязах, защото се оглеждам напоследък за ъпгрейд на предната спирачка) от нисък и среден клас спирачки за CenterLock, но са по-евтини, защото Shimano си "промотират" стандарта. Та ако изберете CL стандарта - главините са около 35лв (и преднаите и задните(Deore)). IS главините не са много по-скъпи, но после има по-голямо разнообразие от спирачки.

Според мен не си взимайте комбинирани команди (лично мнение). Ако паднеш по-така и счупиш лостче на спирачка... аайдеее...

Що се отнася до вилките. Карам с XCP-75DJ. Доста е висока и според мен би се отразила на геометрията на Онтариото (дали добре, или зле не мога да кажа). Иначе според мен е по-издръжлива от XC60 и се държи по-добре. Най добрия вариант сте го нацелили XCP75-LO.

Май това са компонентите, за които мога да изкажа мнение. Успех :thumb:
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот Shadowknight » Сря Юли 27, 2005 1:20 pm

Поздрави на всички помагащи при избора на колело/компоненти! Да обобщя (горе-долу):

За градско каране през цялата година (слънце, дъжд, сняг, лед) и леко XC/черни пътища, се налага мнението, че Drag OTE/Drag ZX5, или колела, базирани на тях (същата рамка, малко по-добри части) са един добър избор :-)))

Ако се ориентираме към опция две (колела базирани на рамка на OTE/ZX5 - но ВСИЧКО ще зависи от крайната цена - може и да се откажем от тази идея, ако финансите не го позволят...), нещата стоят така:

[b]Главини:[/b] и предни и задни: Shimano. Задни - на шлици - препоръчва [i]did[/i] и останалите (а ако опционално планираме да си сложим дискови спирачки един ден, главините по-добре отсега да са с възможност за монтиране на такива спирачки). При Нина видях едни Shimano главини вчера, бяха около 40-45 лв., задни, на шлици - това добра цена ли е? (не забелязах модела, бяха черни, и имаше още едно обозначение върху тях - CLK май, Central Lock? Това какво ли е?)

[b]Спирачки:[/b] засега като евтино и приемливо решение се очертават Shimano V-Brakes M420. Спират добре, издръжливи, регулират се лесно, евтини накладки. Мисля, че една или две механични дискови спирачки ще оскъпят байковете с поне 50-100 лв. и е по-разумно като че ли да се инвестира в някои други компоненти за момента - а и дискови спирачки лесно се слагат, ако рамката и главините го позволяват.
[i](Тук да отворя една скоба само - командите/лостчетата на спирачките отпред като се избират, какви трябва да бъдат, ако ПЛАНИРАМЕ евентуално в бъдеще да сложим дискови спирачки и отпред и отзад? Стандартните команди с лостчета от евтиния клас май не позволяват мигрирането от V-brake към mechanical disc brake? А това си е разход - ако може да се избегне, ще е добре:-) Дали има такива комбинирани команди скорости/спирачки, които работят едновременно и с V-brake и с Mechanical disc??)[/i]

[b]Шини (капли), спици, гуми:[/b]
Каплите Remerx Jumbo отпадат, тъй като са за големи гуми.
Гумите вече сме си ги избрали и закупили - Schwalbe Land Cruiser 26x1.9/2.0 (puncture protection). Цената беше твърде изгодна и не можахме да устоим ;-) [само 17.00 лв. на гума] [i]Windstream[/i] спомена, че му се виждат малки 1.9/2.0 гумите, но ние повече от този размер не можем да сложим, тъй като ще монтираме калници веднага на колелата, плътни (по цялата гума) - зимата и есента, когато има много вода по пътищата, калниците играят неоценима роля! :-) Ако сложим гуми 2.5 те ще са твърде широки за целта, а и с тях ще се кара малко по-трудно. 1.9/2.0 изглеждат приемлив компромис между удобство, сигурност и бързина :-)
Спиците ще са хубави, плюс няма да ръждясват през зимата, когато има луга по пътищата :-)

[b]Вилка:[/b] XC-60 - нелоша за всякакви условия, но е малко твърда, и като покараш малко, се появява един неприятен луфт в нея. XCP-75LO вилки - хубави за градско и XC, твърди през зимата обаче - цитирам [i]mih[/i] (ако е САМО ПРЕЗ ЗИМАТА, ще го понесем ;-) Предполагам, дължи се на маслото, което се сгъстява (не може ли маслото да се смени с по-рядко, универсално, и за зимата и за лятото, и дали е скъпа тази операция?) В класата до 150 лв. няма ли друга, по-добра вилка? В момента във "Веломания" тече промоция на вилки Suntour Duro-D - цената им е свалена от близо 200 лв. на около 170, мисля (може и по-малко, ще ви излъжа). Duro-D обаче, очевидно, не може да й бъде монтирана предна V-Brake Спирачка?.. Поради същата причина и Suntour XCP-75DJ не е добър избор за нас ([i]Windstream[/i] я препоръчва), защото и на тази вилка не може да се монтират V-brakes... Труден избор...

[b]Курбели, движение, зъбчатки:[/b] Shimano Acera или Alivio ще са добър избор, очевидно, и не скъп... Предни зъбчатки 48-38-28 е може би наистина твърде множко като за байк, който ще се кара повечето време по равно или на яки баири (за баири, 42-32-22 или 44-32-22 е по-добър избор, нали?) Колкото до задните зъбчатки, ако са никелирани или хромирани, ще е много по-добре, защото за една зима съм виждал как обикновени Shimano зъбчатки отзад ръждясват силно, колкото и да ги пръскаш с масло, не помага почти, по пътищата солта е повече от водата и... :-( А и разликата не е голяма в цената. Тук моделът от значение ли е? И колко брой зъби ще препоръчате? Добре е байкът да развива големи скорости по равно, но и на баир да има достатъчно ниски предавателни числа, та да се катерим лесно (зъбчатки с по-малко зъби=лесно катерене, по-голям брой зъби=по-високи скорости?
на сайта на shimano примерно открих следното: Задни зъбчатки Alivio, възможни комбинации:
[size=67]S:12,13,14,15,16,17,19,21
T:13,14,15,16,17,19,21,23
U:12,13,14,15,17,19,21,23
V:13,14,15,17,19,21,23,26
W:12,13,15,17,19,21,23,25[/size]
В случая, комбинацията W (12 до 25) е очевидно най-подходяща, нали?
(Извинете за ламерските въпроси, някои неща наистина не знам или сега научавам...;-)

[b]Заден и преден derailleur:[/b] Alivio (най-добър в ниския клас) - печели :-)

[b]Кормило, лапа, стойка:[/b] Zoom :-)

[b]Вътрешни гуми[/b] (цитирам [i]dulbokia[/i]: CST Self Sealing) - това са самозалепващи се вътрешни гуми ли? На Continental ли са? Колко струват? :-)

[b]Скорости - 24, 27:[/b] Тук един последен въпрос ми хрумна: Ако всичко ние е в класата Acera/Alivio, 24 скорости, ще се вместим в ниския/средния ценови клас, нали? Предполагам и че всичко, което е за 27 скорости е САМО висок цевнови клас - Deore и нагоре? Специални, тесни вериги, скъпи компоненти (derailleurs, команди 3-9, спирачни лостчета, др.) Просто питам от любопитство - не смятам, че Deore е разумно за обикновено градско и XC каране, освен ако не си ама МНОГО богат ;-)

Поздрави на всички и брагодарим много за помощта! Ако някой се сети още нещо (вилки, капли, главини, или каквато и да е друга част, нека пише тук).

Последно, важна забележка:

[i]Всичко гореизложено е в сферата на мечтите ни - ако крайната сума, която се получи, излезе бая извън рамките на разумните за нас 600 лв. на колело, ще преосмислим стратегията си и най-вероятно ще си вземем ZX5 или OTE във фабрично стандартно изпълнение, с едно или две подобрения само. Чакаме Нина да изчисли нещата и да произнесе присъдата :-) Все пак, искаше ни се много да започнем още ОТНАЧАЛО както си трябва - с хубави части, които внимателно сме подбирали, та дори и да ни излезе по-скъпо - това в дългосрочен план би трябвало обаче да е по-изгодната стратегия... по мои лични наблюдения, това, което се монтира на колела с цена до около 400-500 лв. в повечето случаи са възможно най-евтини компоненти, които почват да ти правят проблеми още след поръвите 3-4 хиляди километра - а това е само 6-месечен пробег за нас, ако всичко е ОК ;-) така че - сега чакаме (и продължаваме да събираме инфо)...[/i]

Още веднъж благодарност и пишете! Накрая, ако всичко е ОК, може и :beer: да черпим ;-)

М+А
Shadowknight
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 3:42 pm

Мнениеот Shadowknight » Сря Юли 27, 2005 1:34 pm

(В отговор на [i]Bodom[/i]):

Благодарим! :-)

И ние много се кефим на всички вас, добри хора, които споделяте вашия опит и мнение в този форум, и така ни помагате!!

Мисля, че :beer::beer: ще е повече от задължителна после, като си вземем колелата (стига всеки от вас да посочи адрес на доставка, или поне място на сбирка за "на живо" ;-)

Очевидно, главините на шлици продължават да печелят точки, гледайки твоята ASCII диаграма, до този извод стигам:-PPP

Central Lock главина на Shimano ще ни свърши чудесна работа, защото ако си купим един ден дискови спирачки, ще са най-вероятно нисък или среден клас, пак на Shimano - за градско и XC това е един подходящ избор!

За комбинираните команди (спирачки/скорости) - ние ще си сложим и рога отпред, които донякъде ще предпазват фаровете по кормилото и командите, така че това не би трябвало да е проблем:-) това което ме интересува е обаче, какви трябва да са и командите/спирачните лостчета, ако сменим v-brakes със mechanical disks на по-късен етап?..

Вилката XCP-75LO не е лош избор, според отзивите, само това, че зимата ще става твърда, малко ме притеснява (би било хубаво и зимата да е също толкова надеждна както и лятото...)

Засега това и... мерси на всички :-))


PS И ние се кефим на подхода си... :P:P
Shadowknight
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 3:42 pm

Мнениеот klmn » Сря Юли 27, 2005 1:41 pm

Ако не сте заклети фенове на ДРАГ,бiх ви препорьчал Спринт Аполон,от 370лв-главина на шлиц 8-ца май,Ацера курбел,вилка RST-gila за която сьм чувал че е малко по-добра от XC-60.Рамката е яка,за 2год.не сьм я счупил,а сьм кьм 90кг.А на Каймакчалан казаха че главината е на лагери!Командите са старата Ацера(по добрата според мен)
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Shadowknight » Сря Юли 27, 2005 1:50 pm

[i]@klmn[/i]

Не сме врагове на Sprint! Дори първоначално си мислехме Sprint или Drag да си вземем... Май единственото, което ни харесва повече в колелата в този клас на Drag е, че рамката на Ontario/ZX5 е като че ли малко по-хубава, и ни харесва и като форма повече... :-)

Не сме решили твърдо още, просто се ориентирахме към Ontario...
Shadowknight
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 3:42 pm

Мнениеот shaggy86 » Сря Юли 27, 2005 2:10 pm

вчера закупихме за един приятел спринт аполон фц за 327 лв от спирката на бл 43 -не байк центъра
с два вбр м-420
рамка -алу с уши за диск
вилка рст-2 пъти по-добра от хц 60(карал съм хц 6о)
команди и лостчета ацера 8 от новите
лапа и кормило зоом
капли спринтер задна главина май е шлиц -има 8 мега ранге зъбчатки
лошото е обтегачите са сис -турней и курбелите също са сис-42-32-22,неразглобяеми
но според мен също е изгодно
без да сменяте вилката -курбели асера + декланшори преден и заден аливио =~100 лв
после може да помислите за каплите - 36 спици гадни шини и главини


друга възможност пак так там за 28о лв

същата рамка кормилото е по-добро пак зоом,лапа пико,същите капли, гадна вилка зоом,команди асера старите-3 по 7
но курбелите са асера,обаче обтегачите са сис-турней
по добри педали.
гумите и на 2те са кенда боклуци
втория байк се води техннобайк тк 360 и е еднакъв с спринт аполон но за е износ.
аз мислих кой да избера за приятеля ми и взех аполон фц заради вилката и защото е 24 не 21 скорости.освен това аполона е по-лек на вдигане на ръка.
Аватар
shaggy86
 
Мнения: 1007
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Юни 25, 2004 10:32 am

Мнениеот did » Сря Юли 27, 2005 2:20 pm

[quote="Shadowknight"]

[i]@klmn[/i]

Не сме врагове на Sprint! Дори първоначално си мислехме Sprint или Drag да си вземем... Май единственото, което ни харесва повече в колелата в този клас на Drag е, че рамката на Ontario/ZX5 е като че ли малко по-хубава, и ни харесва и като форма повече... :-)

Не сме решили твърдо още, просто се ориентирахме към Ontario...
[/quote]

Ама не сравнявайте Драг Онтариото със Спирнт Аполон. Във вашия ценови клас по-скоро трябва (ако се интересувате от СПРИНТ-ове) да погледнете SPRINT [b]DELTA[/b], но с по-слабия стандартен монтаж, който на практика е доста близък до вашия избор на компоненти. Щото Спринт Делта с пълно Deore и вилка Джуди SL хвръква над 900 лева.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Shadowknight » Сря Юли 27, 2005 2:49 pm

Shimano Tourney suxxx :-)

Shimano Deore - good, ама много скъпо :-)

Засега чакаме отговора на Нина, колко може да ни излязат поръчковите колела (ако ни стигнат парите) - тя и отстъпка малко обеща, евентуално - все пак, два байка са, с Acera/Alivio части... После - ще преценим, какво ще вземем :-)

(Парите са важна част от покупката;-)

Иначе има и Sprint-ове нелоши, просто рамката на OTE/ZX5 ни харесва повече, в този клас байкове:-)
Shadowknight
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 3:42 pm

Мнениеот did » Сря Юли 27, 2005 2:56 pm

ъммм
явно пак съм говорил неразбираемо

Знам, че Деоре не ви е в бюджета. Имах друго предвид. Спринт Делта се продава и с по-слабичък монтаж, на практика почти напълно съвпадащ с вашия избор от компоненти, с по-хубава вилка, а и [i][b]според мен [/b][/i]рамката на Делтата по нищо не отстъпва на Онтариото. При това цената си е напълно в рамките на посочената от вас сума. Добре ще е да погледнете и този вариант в някой магазин по-отблизо.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот shaggy86 » Сря Юли 27, 2005 2:58 pm

[quote="did"]

ъммм
явно пак съм говорил неразбираемо

Знам, че Деоре не ви е в бюджета. Имах друго предвид. Спринт Делта се продава и с по-слабичък монтаж, на практика почти напълно съвпадащ с вашия избор от компоненти, с по-хубава вилка, а и [i][b]според мен [/b][/i]рамката на Делтата по нищо не отстъпва на Онтариото. При това цената си е напълно в рамките на посочената от вас сума. Добре ще е да погледнете и този вариант в някой магазин по-отблизо.
[/quote]
в байк центъра около 420 лв
монтажа не си го спомням:agree:
Аватар
shaggy86
 
Мнения: 1007
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Юни 25, 2004 10:32 am

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта