[quote="TOYAGA"]
[quote]TOYAGA, още не съм видял рамка, която САМО чрез някакво си там умно окачване да компенсира bobbing-a. Да - има такива като NRS дето минимизират тия неща, но мисля че един умен shock още повече ще подобри нещата. Сега дали точно QRL е най-добрия избор не ща да взимам отношение. За мен лично Fox Float AVA RL PPD е идеалния избор за това колело.
и... btw, изобщо не вярвам на тия плямпаници на Giant че shock-a работел без sag. Щом няма sag, значи shock-a няма негативен ход (от нормално положение с ездач отгоре му), значи не обира добре вдлъбнатини по терена - тоест ако няма sag би трябвало да пропадаш заедно с цялата задница и в най-долната точка колелото да те върне. Нещо като каране на гъсеница...
Искам да кажа, има ли пружина - има. Стяга/помпи ли се? Да.
Значи има sag.[/quote]
ТИ не си видял, ама АЗ съм видял! Съгласен съм напълно, че ТЕОРЕТИЧНО няма кинематика, която да предотврати клатенето при всяка комбинация от каданс и предавателни отношения, както и НА ПРАКТИКА НЯМА такава, която да минимизира клатенето в ЗНАЧИТЕЛНА степен (това означава карачът да губи пренебрежимо малко усилие за клатене) без да повлияе отрицателно на някой друг аспект.
Е ТЕ ТОА ДРУГ АСПЕКТ при NRS е липсата на sag. Много правилно отбелязваш, че липсата на sag би довело до друсане при вдлъбнатини на терена – точно това се и получава, когато шокът се напомпа толкова, колкото препоръчва Giant. А Giant препоръчва той да се помпа толкова, че при статично сядане върху велосипеда шокът не трябва да ПОМРЪДВА!!! При такава настройка ОСЕЗАЕМО клатене НЯМА дори когато си се изправил на педалите и блъскаш ЯКО на най-малкия преден венец – ФАКТ, с който могат да се похвалят още 1-2 велосипеда и то само при известни уговорки... Е да, задницата друса по резки вдлъбнатини не по-лошо от хардтейл, обаче аз съм готов да се жертвам (No Pain, No Gain), за да получа велосипед, който И УСКОРЯВА КАТО ХАРДТЕЙЛ, гълтайки при това и най-малките изпъкналости по терена...
Готиното при NRS е това, че можеш да не послушаш съветите за настройка на Giant, и да настроиш шока с толкова sag, колкото ти е кеф – тогава обаче ще имаш най-обикновен XC-велосипед с четириставно окачване, който ще си се клати при яко блъскане, но и ще обира вдлъбнатините (между другото аз съм изпускал малко въздух от шока преди дълго спускане по шибан терен и смея да твърдя, че комфортът и стабилността значително се подобряват). Ако някой предпочита да кара с такава настройка може би има смисъл от инсталирането на умен шок, но пък аз бих попитал този някой защо си е купил NRS?
Don't forget to remember
[/quote]
Добре де, имах предвид че не съм виждал или чувал за 100% елиминиране на bobbing само от окачването. И не ти вярвам че няма НИКАКЪВ bobbing.
Сега сериозно, като се абстрахираш от тегло, цена и тем подобни, не е ли по-добре да вземеш умен амортисьор с клапа, тоест който има И antibobbing, И негативен ход заради sag-a? Имам предвид, че и на моя Fox VanillaRC 2001 да му сложа 850lbs пружина и я стегна толкова че да имам 0% sag, пак ще имам задоволителна antibobbing система. Само дето няма да е истински амортисьор вече, поне не в смисъла който аз влагам в него. Изобщо тая "no-sag" система за преодоляване на bobbing-a просто ми прилича на медиен балон, това не е antibobbing система, това е отказване от негативния ход за сметка на премахването на bobbing-а. Което си е чиста проба компромис и баланс между параметри, а не истинска нова antibobbing система.
Доста време страдам от твърди фабрични пружини и повярвай ми хиляди пъти по-добре е да имаш shock с lockout и мека пружина, който да поема вдлъбнатините хубаво, отколкото да имаш shock с надървена пружина дето те мятка насам-натам, особено надолу...
Вярно е и, че говорим за два различни свята, ти въртиш предимно, аз въртя малко и пускам повече, тоест може би target-вам по-висока скорост и ми е по-критично да има повечко негативен ход отколкото ти е на теб, но мисля че това не променя ситуaцията с NRS.
Поправи ме ако греша, щото разговора започна да ми става много интересен.
[b]Do, or do not - there's no try...[/b]