Giant NRS2

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Giant NRS2

Мнениеот Newone » Сря Яну 07, 2004 2:16 pm

Okolo Koleda si kupih ot BAS edin NRS.Tuy kato byah chel mnogo otricatelni reviewta za shocka/Rockshox SID XC/, go zamenih s Manitou QRL.Kakvo mislite po vyprosa i ima li smisyl pri kolelo s "umna" geometriya da se slaga shock s SPV?:?:
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Яну 07, 2004 2:59 pm

[quote="Newone"]

Okolo Koleda si kupih ot BAS edin NRS.Tuy kato byah chel mnogo otricatelni reviewta za shocka/Rockshox SID XC/, go zamenih s Manitou QRL.Kakvo mislite po vyprosa i ima li smisyl pri kolelo s "umna" geometriya da se slaga shock s SPV?:?:
[/quote]


A=umna geometria
B=umen shock
sledovatelno A+B = mnogo umno kolelo :D:8D::8D::8D:
iskam da kaja che A+B>A и A+B>B
da ne govorim che Manitou-to e nova generacia shock... :)

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот КапитанПланета » Сря Яну 07, 2004 3:02 pm

Ми според мен има смисъл, поне нищо не губиш (освен 15те грама с които QRL е по-тежък (хе хе)). Умна рамка и умен шок - ми то направо си става мъдро колело :8D:.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот КапитанПланета » Сря Яну 07, 2004 3:04 pm

Опааа, BikeRider, що се предреждаш бе, а ? Абе май аз съм си туткав, с 3 мин ме изпревари :B)::D:8D:.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 07, 2004 3:07 pm

[quote="Newone"]

Okolo Koleda si kupih ot BAS edin NRS.Tuy kato byah chel mnogo otricatelni reviewta za shocka/Rockshox SID XC/, go zamenih s Manitou QRL.Kakvo mislite po vyprosa i ima li smisyl pri kolelo s "umna" geometriya da se slaga shock s SPV?:?:
[/quote]


Eй, най-после някой NRS-колега!!! Страшно се радвам... Честито и да си го караш със здраве!

Кофти надеждността на SID е факт и си постъпил правилно, заменяйки го. НО мисля, че QRL е излишно сложен, излишно тежък и излишно скъп – QR ще ти върши същата работа, тъй като при NRS Lockout-а е НАПЪЛНО ИЗЛИШЕН. Oще по-излишно би било монтирането на SPV-шок, който е още по-тежък и ВЪОБЩЕ няма какво да търси в кинематиката на NRS, която се справя перфектно при ПРАВИЛНА настройка (това ще рече БЕЗ SAG !!! – съобразно инструкцията за експлоатация).

Аз лично карам (и съм доволен от функционирането му) с оригиналния Giant-ски шок, който през 2003 се монтираше на 3 и 4, но през 2004 се монтира на АБСОЛЮТНО всички европейски версии на NRS – точно заради лошото качество на SID, при който освен всичко останало трябва да помпаш и негативната камера. Американските NRS 2004 пък са с ОЕМ-ски Fox AVA, който без съмнение е много свестен компонент.

Ако искаш да направиш СМИСЛЕН ъпгрейд на шока (нещо, което аз възнамерявам да направя в края на сезон 2004 или началото на 2005), препоръчвам ти да се насочиш към DT Swiss SSD 225 – уникално качествен и уникално лек продукт, който би бил ВЪЗМОЖНО НАЙ-ДОБРОТО допълнение към умната кинематика на NRS. Единственият проблем при него е цената от около 270 EUR, но и това ще преживеем някак...:D


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Яну 07, 2004 3:10 pm

[quote="КапитанПланета"]

Опааа, BikeRider, що се предреждаш бе, а ? Абе май аз съм си туткав, с 3 мин ме изпревари :B)::D:8D:.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
[/quote]

хихихихихи, ама как съвсем в един глас го казахме :D:8D::8D:

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 07, 2004 3:12 pm

[quote]iskam da kaja che A+B>A и A+B>B[/quote]


Да, ако ставаше въпрос за краставици...:D Ама в случая не става...




Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Яну 07, 2004 3:18 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="Newone"]

Okolo Koleda si kupih ot BAS edin NRS.Tuy kato byah chel mnogo otricatelni reviewta za shocka/Rockshox SID XC/, go zamenih s Manitou QRL.Kakvo mislite po vyprosa i ima li smisyl pri kolelo s "umna" geometriya da se slaga shock s SPV?:?:
[/quote]


Eй, най-после някой NRS-колега!!! Страшно се радвам... Честито и да си го караш със здраве!

Кофти надеждността на SID е факт и си постъпил правилно, заменяйки го. НО мисля, че QRL е излишно сложен, излишно тежък и излишно скъп – QR ще ти върши същата работа, тъй като при NRS Lockout-а е НАПЪЛНО ИЗЛИШЕН. Oще по-излишно би било монтирането на SPV-шок, който е още по-тежък и ВЪОБЩЕ няма какво да търси в кинематиката на NRS, която се справя перфектно при ПРАВИЛНА настройка (това ще рече БЕЗ SAG !!! – съобразно инструкцията за експлоатация).

Аз лично карам (и съм доволен от функционирането му) с оригиналния Giant-ски шок, който през 2003 се монтираше на 3 и 4, но през 2004 се монтира на АБСОЛЮТНО всички европейски версии на NRS – точно заради лошото качество на SID, при който освен всичко останало трябва да помпаш и негативната камера. Американските NRS 2004 пък са с ОЕМ-ски Fox AVA, който без съмнение е много свестен компонент.

Ако искаш да направиш СМИСЛЕН ъпгрейд на шока (нещо, което аз възнамерявам да направя в края на сезон 2004 или началото на 2005), препоръчвам ти да се насочиш към DT Swiss SSD 225 – уникално качествен и уникално лек продукт, който би бил ВЪЗМОЖНО НАЙ-ДОБРОТО допълнение към умната кинематика на NRS. Единственият проблем при него е цената от около 270 EUR, но и това ще преживеем някак...:D


Don't forget to remember
[/quote]


TOYAGA, още не съм видял рамка, която САМО чрез някакво си там умно окачване да компенсира bobbing-a. Да - има такива като NRS дето минимизират тия неща, но мисля че един умен shock още повече ще подобри нещата. Сега дали точно QRL е най-добрия избор не ща да взимам отношение. За мен лично Fox Float AVA RL PPD е идеалния избор за това колело.

и... btw, изобщо не вярвам на тия плямпаници на Giant че shock-a работел без sag. Щом няма sag, значи shock-a няма негативен ход (от нормално положение с ездач отгоре му), значи не обира добре вдлъбнатини по терена - тоест ако няма sag би трябвало да пропадаш заедно с цялата задница и в най-долната точка колелото да те върне. Нещо като каране на гъсеница...

Виж ако имат предвид, че пружината служи само за балансиране тежестта на ездача, но не и за compression damping (като при 5th element) съм съгласен, само дето терминологията ми е ужасно странна...

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Яну 07, 2004 3:22 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]iskam da kaja che A+B>A и A+B>B[/quote]


Да, ако ставаше въпрос за краставици...:D Ама в случая не става...




Don't forget to remember
[/quote]


бабината ти трънкина, дърт заядливец такъв, нищо не отбираш от математика :D:D:8D::8D:


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 07, 2004 3:47 pm

[quote]TOYAGA, още не съм видял рамка, която САМО чрез някакво си там умно окачване да компенсира bobbing-a. Да - има такива като NRS дето минимизират тия неща, но мисля че един умен shock още повече ще подобри нещата. Сега дали точно QRL е най-добрия избор не ща да взимам отношение. За мен лично Fox Float AVA RL PPD е идеалния избор за това колело.

и... btw, изобщо не вярвам на тия плямпаници на Giant че shock-a работел без sag. Щом няма sag, значи shock-a няма негативен ход (от нормално положение с ездач отгоре му), значи не обира добре вдлъбнатини по терена - тоест ако няма sag би трябвало да пропадаш заедно с цялата задница и в най-долната точка колелото да те върне. Нещо като каране на гъсеница...

Искам да кажа, има ли пружина - има. Стяга/помпи ли се? Да.
Значи има sag.[/quote]


ТИ не си видял, ама АЗ съм видял! Съгласен съм напълно, че ТЕОРЕТИЧНО няма кинематика, която да предотврати клатенето при всяка комбинация от каданс и предавателни отношения, както и НА ПРАКТИКА НЯМА такава, която да минимизира клатенето в ЗНАЧИТЕЛНА степен (това означава карачът да губи пренебрежимо малко усилие за клатене) без да повлияе отрицателно на някой друг аспект.

Е ТЕ ТОА ДРУГ АСПЕКТ при NRS е липсата на sag. Много правилно отбелязваш, че липсата на sag би довело до друсане при вдлъбнатини на терена – точно това се и получава, когато шокът се напомпа толкова, колкото препоръчва Giant. А Giant препоръчва той да се помпа толкова, че при статично сядане върху велосипеда шокът не трябва да ПОМРЪДВА!!! При такава настройка ОСЕЗАЕМО клатене НЯМА дори когато си се изправил на педалите и блъскаш ЯКО на най-малкия преден венец – ФАКТ, с който могат да се похвалят още 1-2 велосипеда и то само при известни уговорки... Е да, задницата друса по резки вдлъбнатини не по-лошо от хардтейл, обаче аз съм готов да се жертвам (No Pain, No Gain), за да получа велосипед, който И УСКОРЯВА КАТО ХАРДТЕЙЛ, гълтайки при това и най-малките изпъкналости по терена...

Готиното при NRS е това, че можеш да не послушаш съветите за настройка на Giant, и да настроиш шока с толкова sag, колкото ти е кеф – тогава обаче ще имаш най-обикновен XC-велосипед с четириставно окачване, който ще си се клати при яко блъскане, но и ще обира вдлъбнатините (между другото аз съм изпускал малко въздух от шока преди дълго спускане по шибан терен и смея да твърдя, че комфортът и стабилността значително се подобряват). Ако някой предпочита да кара с такава настройка може би има смисъл от инсталирането на умен шок, но пък аз бих попитал този някой защо си е купил NRS?


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Сря Яну 07, 2004 3:47 pm

Nyamah predvid, che QRL e "umen" shock, po-skoro vizirah Swinger Air, Fifth element, ili na Fox modela/ne sym siguren kak se kazva/.Znam che lockout v sluchaya e pochti izlishen, no samo tozi model imaha v BAS.Az i vilkata shtyah da upgrade-na, no nyamaha podhodyashti spored mene.Shte vidim natatyk...;)[size=134][/size][color=blue][/color]
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 07, 2004 3:53 pm

[quote]бабината ти трънкина, дърт заядливец такъв, нищо не отбираш от математика [/quote]


Да, ама отбирам от краставици, а пък баба ми беше истински експерт по трънките...:D:D:D


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Сря Яну 07, 2004 3:57 pm

Mnogo blagodarya na vsichki i sym syglasen s Toyaga, tuy kato, ako ne byah vzel Giant-a, shtyah da vzema hardtail, a te drusat poveche, ako ne se luzha;).Abe nay-loshoto e che oshte ne sym go karal tozi bike, samo si go gledkam:V::V::V::V:[size=167][/size][color=blue][/color]
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 07, 2004 3:59 pm

[quote="Newone"]

Nyamah predvid, che QRL e "umen" shock, po-skoro vizirah Swinger Air, Fifth element, ili na Fox modela/ne sym siguren kak se kazva/.Znam che lockout v sluchaya e pochti izlishen, no samo tozi model imaha v BAS.Az i vilkata shtyah da upgrade-na, no nyamaha podhodyashti spored mene.Shte vidim natatyk...;)[size=134][/size][color=blue][/color]
[/quote]


Вилките за този велосипед са две - Fox F100X Terra-Logic и Manitou Scareb Platinum 100. Слагаш една от двете и забравяш за клатенето завинаги...

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Сря Яну 07, 2004 4:04 pm

Tochno tova e i moyata orientaciya, no si mislya dali ima smisyl da plashtash SPV ili Teralogic vmesto lockout, ako ne systezatel?Vse pak vinagi imash vreme da slezesh i da zaklyuchish hoda?:?:[size=167][/size][color=blue][/color]
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 07, 2004 4:22 pm

[quote="Newone"]

Tochno tova e i moyata orientaciya, no si mislya dali ima smisyl da plashtash SPV ili Teralogic vmesto lockout, ako ne systezatel?Vse pak vinagi imash vreme da slezesh i da zaklyuchish hoda?:?:[size=167][/size][color=blue][/color]
[/quote]


Хм, независимо от факта, че за заключването на хода по принцип не ти се налага да слизаш, разликата между тези две вилки и вилките с lockout е горе-долу такава, каквато би била между NRS със заключен заден амортисьор (абсолютно твърда задница, която ще друса и на вдлъбнатини и на изпъкналости) и NRS с настройка без sag (активна задница, която ще друса само на резки вдлъбнатини). Още повече, че "умните" вилки реагират и на двата вида неравности при адекватна настройка без да се клатят под въздействие на педалирането... Ти си решаваш - аз лично вече съм си поръчал Scareb...

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Яну 07, 2004 4:26 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]бабината ти трънкина, дърт заядливец такъв, нищо не отбираш от математика [/quote]


Да, ама отбирам от краставици, а пък баба ми беше истински експерт по трънките...:D:D:D


Don't forget to remember
[/quote]


ех, не отваряй темата за бабите, моята баба колко хубаво готвеше малее :D:D:8D::8D:

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 07, 2004 4:37 pm

[quote]Виж ако имат предвид, че пружината служи само за балансиране тежестта на ездача, но не и за compression damping (като при 5th element) съм съгласен, само дето терминологията ми е ужасно странна...[/quote]


Точно това имат предвид, а терминологията им е странна, защото по принцип Паскал Трибот се занимава с резонансите във Формула 1, а не с велосипеди... Всъщност ако трябва да съм докрай прецизен, обяснението защо Giant настояват шока да се настройва без sag се крие в кинематиката на окачването. Както и при много други подобни системи, за "заключването" се грижи опъна на веригата, а в конкретния случай работата е в това, че при наличие на sag този опън от една страна не действа ефективно, а от друга при някои ситуации се явяват предпоставки за kickback и ghost shifting... Nobody's perfect...;)


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Яну 07, 2004 4:39 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]TOYAGA, още не съм видял рамка, която САМО чрез някакво си там умно окачване да компенсира bobbing-a. Да - има такива като NRS дето минимизират тия неща, но мисля че един умен shock още повече ще подобри нещата. Сега дали точно QRL е най-добрия избор не ща да взимам отношение. За мен лично Fox Float AVA RL PPD е идеалния избор за това колело.

и... btw, изобщо не вярвам на тия плямпаници на Giant че shock-a работел без sag. Щом няма sag, значи shock-a няма негативен ход (от нормално положение с ездач отгоре му), значи не обира добре вдлъбнатини по терена - тоест ако няма sag би трябвало да пропадаш заедно с цялата задница и в най-долната точка колелото да те върне. Нещо като каране на гъсеница...

Искам да кажа, има ли пружина - има. Стяга/помпи ли се? Да.
Значи има sag.[/quote]


ТИ не си видял, ама АЗ съм видял! Съгласен съм напълно, че ТЕОРЕТИЧНО няма кинематика, която да предотврати клатенето при всяка комбинация от каданс и предавателни отношения, както и НА ПРАКТИКА НЯМА такава, която да минимизира клатенето в ЗНАЧИТЕЛНА степен (това означава карачът да губи пренебрежимо малко усилие за клатене) без да повлияе отрицателно на някой друг аспект.

Е ТЕ ТОА ДРУГ АСПЕКТ при NRS е липсата на sag. Много правилно отбелязваш, че липсата на sag би довело до друсане при вдлъбнатини на терена – точно това се и получава, когато шокът се напомпа толкова, колкото препоръчва Giant. А Giant препоръчва той да се помпа толкова, че при статично сядане върху велосипеда шокът не трябва да ПОМРЪДВА!!! При такава настройка ОСЕЗАЕМО клатене НЯМА дори когато си се изправил на педалите и блъскаш ЯКО на най-малкия преден венец – ФАКТ, с който могат да се похвалят още 1-2 велосипеда и то само при известни уговорки... Е да, задницата друса по резки вдлъбнатини не по-лошо от хардтейл, обаче аз съм готов да се жертвам (No Pain, No Gain), за да получа велосипед, който И УСКОРЯВА КАТО ХАРДТЕЙЛ, гълтайки при това и най-малките изпъкналости по терена...

Готиното при NRS е това, че можеш да не послушаш съветите за настройка на Giant, и да настроиш шока с толкова sag, колкото ти е кеф – тогава обаче ще имаш най-обикновен XC-велосипед с четириставно окачване, който ще си се клати при яко блъскане, но и ще обира вдлъбнатините (между другото аз съм изпускал малко въздух от шока преди дълго спускане по шибан терен и смея да твърдя, че комфортът и стабилността значително се подобряват). Ако някой предпочита да кара с такава настройка може би има смисъл от инсталирането на умен шок, но пък аз бих попитал този някой защо си е купил NRS?


Don't forget to remember
[/quote]


Добре де, имах предвид че не съм виждал или чувал за 100% елиминиране на bobbing само от окачването. И не ти вярвам че няма НИКАКЪВ bobbing. :D

Сега сериозно, като се абстрахираш от тегло, цена и тем подобни, не е ли по-добре да вземеш умен амортисьор с клапа, тоест който има И antibobbing, И негативен ход заради sag-a? Имам предвид, че и на моя Fox VanillaRC 2001 да му сложа 850lbs пружина и я стегна толкова че да имам 0% sag, пак ще имам задоволителна antibobbing система. Само дето няма да е истински амортисьор вече, поне не в смисъла който аз влагам в него. Изобщо тая "no-sag" система за преодоляване на bobbing-a просто ми прилича на медиен балон, това не е antibobbing система, това е отказване от негативния ход за сметка на премахването на bobbing-а. Което си е чиста проба компромис и баланс между параметри, а не истинска нова antibobbing система.

Доста време страдам от твърди фабрични пружини и повярвай ми хиляди пъти по-добре е да имаш shock с lockout и мека пружина, който да поема вдлъбнатините хубаво, отколкото да имаш shock с надървена пружина дето те мятка насам-натам, особено надолу...

Вярно е и, че говорим за два различни свята, ти въртиш предимно, аз въртя малко и пускам повече, тоест може би target-вам по-висока скорост и ми е по-критично да има повечко негативен ход отколкото ти е на теб, но мисля че това не променя ситуaцията с NRS.

Поправи ме ако греша, щото разговора започна да ми става много интересен.

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Яну 07, 2004 4:41 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="Newone"]

Nyamah predvid, che QRL e "umen" shock, po-skoro vizirah Swinger Air, Fifth element, ili na Fox modela/ne sym siguren kak se kazva/.Znam che lockout v sluchaya e pochti izlishen, no samo tozi model imaha v BAS.Az i vilkata shtyah da upgrade-na, no nyamaha podhodyashti spored mene.Shte vidim natatyk...;)[size=134][/size][color=blue][/color]
[/quote]


Вилките за този велосипед са две - Fox F100X Terra-Logic и Manitou Scareb Platinum 100. Слагаш една от двете и забравяш за клатенето завинаги...

Don't forget to remember
[/quote]


заеби го това Manitu, аз гласувам с две ръце и три крака за Fox-a - убийствено яка вилка за XC и all-mountain

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Яну 07, 2004 4:49 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]Виж ако имат предвид, че пружината служи само за балансиране тежестта на ездача, но не и за compression damping (като при 5th element) съм съгласен, само дето терминологията ми е ужасно странна...[/quote]


Точно това имат предвид, а терминологията им е странна, защото по принцип Паскал Трибот се занимава с резонансите във Формула 1, а не с велосипеди... Всъщност ако трябва да съм докрай прецизен, обяснението защо Giant настояват шока да се настройва без sag се крие в кинематиката на окачването. Както и при много други подобни системи, за "заключването" се грижи опъна на веригата, а в конкретния случай работата е в това, че при наличие на sag този опън от една страна не действа ефективно, а от друга при някои ситуации се явяват предпоставки за kickback и ghost shifting... Nobody's perfect...;)


Don't forget to remember
[/quote]


Хм това с Трибот наистина обяснява терминологията. :D:8D:

Но продължавам да смятам тази система за заобикаляне на проблема bobbing, а не решаването му. Истинското решение на проблема ще бъде един умен и лек шок като Fox Float AVA RL PPD, (или 5th Element Air) както отбелязах преди - той има и клапа и негативен ход - best of both worlds.

Истинската причина според мен за тези врътки, вместо истинско решение е отново медийно-икономическо-мениджърска - може би имат OEM договор с RockShox. Тук си спекулирам де...

И честно аз предпочитам решенията на проблема bobbing които са в амортисьора, отколкото механични "решения" в окачването, които НИКОГА няма да са 100% ефективни. Дето се вика тва което прави bobbing-a е самия амортисьор и най-добре е решението да е там. Това е най-универсалното решение щото е модулно (ще работи хубаво на почти всякакви рамки) и освобождава производителите на рамки от адски много пари за разработка на скъпи и сложни окачвания. И не на последно място спестява много главоблъсканици на потребителя какво да избере и отнема хляба на цяло съсловие тунеядци-консултанти за покупка. Искам да кажа че избора на рамка с оглед умно окачване става безпредметен - амортисьора е този който е важен. И този вариант вече се доказа категорично, а Giant че упорстват на фона на масовата вълна от рамки нова генерация без специално окачване, но с умен амортисьор (типичен пример Orange 222/444, Proceed Flapjack, etc. ) ме води към догадката, че Giant нещо са на кантар относно фактора технология/цена/време за разработка. Дори мога да стигна и по-далеч със спекулациите - ако до една-две години не извадят евтина ПРОСТА (съответно и по-лека) рамка с умен шок, лека полека ще го загазят на пазара...

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Яну 07, 2004 5:16 pm

[quote="Newone"]

Tochno tova e i moyata orientaciya, no si mislya dali ima smisyl da plashtash SPV ili Teralogic vmesto lockout, ako ne systezatel?Vse pak vinagi imash vreme da slezesh i da zaklyuchish hoda?:?:[size=167][/size][color=blue][/color]
[/quote]


има смисъл, повярвай ми, много по-удобно е...
когато си се запъхтял нагоре, последното нещо което ще искаш е да накъсаш ритъма на въртене, за да заключваш вилката. SPV/PPD/CVT e точно най-доброто от двата свята - умно, адаптивно и най-вече автоматично заключване.

Има и друг момент с забравянето на вилката заключена и после при спускането момента със спиране и отключване...

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 07, 2004 5:33 pm

[quote]Хм това с Трибот наистина обяснява терминологията.

Но продължавам да смятам тази система за заобикаляне на проблема bobbing, а не решаването му. Истинското решение на проблема ще бъде един умен и лек шок като Fox Float AVA RL PPD, (или 5th Element Air) както отбелязах преди - той има и клапа и негативен ход - best of both worlds.

Истинската причина според мен за тези врътки, вместо истинско решение е отново медийно-икономическо-мениджърска - може би имат OEM договор с RockShox. Тук си спекулирам де...[/quote]


Определено е заобикаляне – не споря. Само че когато заобиколиш нещо, ти намаляваш риска да се сблъскаш с него... Идеята зад NRS е именно "разминаването" (дефазирането) с цел погасяване на трептенията на самото окачване и тези, привнесени от каданса и елиминиране на опасността от резонанс, който всъщност е самото клатене. Докато умните шокове всъщност удушават въпросните трептения в зачатък... Естествено, заобикалянето си има и цена – мисля, че изброихме основните недостатъци на системата. Не споря и че ТОРЕТИЧНО клатене има – казвам че практически ВЪОБЩЕ не се усеща. Въобще не се съмнявам и в това, че на пазара тепърва ще се пръкнат куп свестни велосипеди с хубава кинематика и умни шокове – абсолютно си прав, че AVA-та e муци.

Това, което казвам, е че NRS с неговия елементарен (евтин и лек шок) върши ПЕРФЕКТНА работа на всеки като мен, който е свикнал с хардтейл-усещането за нервност, лекота и експлозивност, осигурявайки едновременно с това далеч по-добро сцепление с терена и повече комфорт (разбирай по-малко умора от високочестотен стрес) от хардтейла. На мен лично NRS-а ми донесе около 12 минути по-кратко време за преминаване по стандартното ми 20-километрово трасе в сравнение със стария ми хардтейл и малко повече от 5 минути по-кратко време в сравнение със стария ми Strike... При това накрая на трасето умората е още по-малка от тази при Strike, защото NRS-а може да бъде направен по-лек – ГЛАВНОТО, с което се занимавам от известно време насам и което няма да прекратя, преди да набутам теглото чувствително под 11 кг...

BTW ОЕМ-отношенията между Giant и Rock Shox изглежда поприключват (поне при NRS), щото в гамата за 2004 се мъдрят един-два Duke, шоковете са Fox или Giant, а вилките SID са напълно изместени от новия Scareb.

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Сря Яну 07, 2004 6:10 pm

Syglasen sym:)I az pochti sym si porychal Fox F80X, no iskah da si izyasnya vie ste s dosta poveche opit 8).Ta v tozi red na misli dali vmesto QRL ne tryabvashe da vzema X-fusion O2RC?[size=167][/size][color=blue][/color]
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Newone » Сря Яну 07, 2004 6:20 pm

Toyaga, i mene me interesuva olekotyavane.Ti otkyde si zahvanal?Az zasega sym smenil handlebar, stem, saddle.Pedalite mi sa malko tezhki-Shimano PD MX-30, no karam i v grada i predpochitam platformi.Bi li me posyvetval nakyde da prodylzha:?:/za spirachkite znam, te sa sledvashtite:)/[size=167][/size][color=blue][/color]
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 07, 2004 6:40 pm

[quote="Newone"]

Toyaga, i mene me interesuva olekotyavane.Ti otkyde si zahvanal?Az zasega sym smenil handlebar, stem, saddle.Pedalite mi sa malko tezhki-Shimano PD MX-30, no karam i v grada i predpochitam platformi.Bi li me posyvetval nakyde da prodylzha:?:/za spirachkite znam, te sa sledvashtite:)/[size=167][/size][color=blue][/color]
[/quote]


Аз лично го подхванах отначало – т.е от гола рамка...
Преди да те посъветвам какво, как и колко да олекотяваш, е добре да знам следните неща:

- колко тежиш
- как караш
- с какво си сменил споменатите кормило, лапа и седалка
- останалото по велосипеда от оригиналната окомплектовка ли е


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Сря Яну 07, 2004 6:49 pm

Po-princip vsichko smenih s po-leki componenti/Ritchie,Selle Italia../, no chestno kazano go pravya ot chist merak.Minalata godina karah okolo 1000 km, tazi godina se nadyavam da e dosta poveche, no karam za kef a ne za vreme.Inache drugoto e ot originalnata configuraciya8)[size=167][/size][color=blue][/color]
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 07, 2004 6:55 pm

[quote]И честно аз предпочитам решенията на проблема bobbing които са в амортисьора, отколкото механични "решения" в окачването, които НИКОГА няма да са 100% ефективни. Дето се вика тва което прави bobbing-a е самия амортисьор и най-добре е решението да е там. Това е най-универсалното решение щото е модулно (ще работи хубаво на почти всякакви рамки) и освобождава производителите на рамки от адски много пари за разработка на скъпи и сложни окачвания. И не на последно място спестява много главоблъсканици на потребителя какво да избере и отнема хляба на цяло съсловие тунеядци-консултанти за покупка. Искам да кажа че избора на рамка с оглед умно окачване става безпредметен - амортисьора е този който е важен. И този вариант вече се доказа категорично, а Giant че упорстват на фона на масовата вълна от рамки нова генерация без специално окачване, но с умен амортисьор (типичен пример Orange 222/444, Proceed Flapjack, etc. ) ме води към догадката, че Giant нещо са на кантар относно фактора технология/цена/време за разработка. Дори мога да стигна и по-далеч със спекулациите - ако до една-две години не извадят евтина ПРОСТА (съответно и по-лека) рамка с умен шок, лека полека ще го загазят на пазара...[/quote]


Престани ако обичаш да дописваш в мненията си, щото не мога да ти следя мисълта и се ДРАЗНЯ!

Хм, защо ми се струва, че не толкова отдавна бяхме на едно мнение – т.е. на мнение, че умната кинематика с глупав шок е по-добра от глупавата кинематика с умен шок?

Клатенето не се дължи на шока, а на кинематиката – вж. обяснението в горния ми постинг. Аз лично ще приветствам всички бъдещи разработки на умни шокове и умни кинематики, но ще си остана по-скоро привирженик на второто. Виж жена ми много скоро може да се сдобие с умен шок за глупавата си едноставна рамка...

За здравето на Giant не бери грижа – каквито са мастодонти и както правят повечето от хайенд-рамките на останалите "умници", едва ли ще закъсат точно поради липсата на време за разработка...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 07, 2004 7:02 pm

[quote="Newone"]

Po-princip vsichko smenih s po-leki componenti/Ritchie,Selle Italia../, no chestno kazano go pravya ot chist merak.Minalata godina karah okolo 1000 km, tazi godina se nadyavam da e dosta poveche, no karam za kef a ne za vreme.Inache drugoto e ot originalnata configuraciya8)[size=167][/size][color=blue][/color]
[/quote]


Ritchey какво? Comp, Pro, WCS? Ако е WCS, няма какво повече да се желае... Каква Selle Italia? Не ми отговори и на въпроса колко тежиш (много е съществен, затова не се стеснявай:D), а освен това под как караш нямах предвид колко, а дали караш леко ХС или си позволяваш малко повече блъскане и сложни терени?

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот koko » Сря Яну 07, 2004 7:08 pm

[quote="Newone"]

Syglasen sym:)I az pochti sym si porychal Fox F80X, no iskah da si izyasnya vie ste s dosta poveche opit 8).Ta v tozi red na misli dali vmesto QRL ne tryabvashe da vzema X-fusion O2RC?[size=167][/size][color=blue][/color]
[/quote]

Newone,
pls. kazi kolko sa dopalnitelnite razhodi pri pora4ka ot 4uzbina,stava vapros mita,zastrahovki,si4ko:).
Za olekotqvaneto IMHO ima universalni saveti 6to se otnasq do XC i all-mountain(predpolagam 4e tova kara6 za6toto si s NRS)-kurbel XT ili XTR(namalenoto tuk teglo vodi do ne6to ot sorta na lower spin weight ili tova 4e premestva6 po-malko teglo pri 1 zavartane,toest ne pe4eli6 samo ot ponizeno teglo;))..Koito moze da se izkaze po-to4no.
Zadni zab4atki XT ili XTR - sa6tata pri4ina.
Kaplite kato 2-ra nai-otdale4ena 4ast ot osta na vartene (sled gumite)
sa6to svalqt ne samo teglo no i vodat do po-malko nuzna sila za zavartane:).Mavic XC seriq ili starata X.
Gumi-izbora e slozen- edni moze da sa po-leki ama vse pak i stzeplenieto e vazno:D
Glavini-ako sa neka4estveni spavat mnogo...
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта