ВАЖНО за собствениците на вилки Manitou

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

ВАЖНО за собствениците на вилки Manitou

Мнениеот TOYAGA » Вто Яну 06, 2004 8:08 pm

Официално препоръчани от Manitou
размери дискове за съответните модели вилки


Luxe и South: само 165 мм
Axel и SIX: само 165 мм
Skareb: само 165 мм
Black: 165-205 мм
Minute: 165-205 мм
Sherman: 165-205 мм
Dorado: 165-205 мм





Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Harka » Сря Яну 07, 2004 10:16 pm

А какво ще стане ако са с по-големи?И да използвам случая да честитя на всички новата година и дано да по-успешна от старата.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот thefatcat » Чет Яну 08, 2004 12:41 am

Ako si s po-golqm disk prosto shte schupish ili izkrivish vilkata :xx(:

UHA® DH team
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот uha_rampage » Чет Яну 08, 2004 1:15 am

buahahahha
az karam moito RS JUDY XC s 203mm avid-mehanika :8D:

UHA™ ADMIN LEVEL 5
www.rampage.hit.bg
www.uha-mtb.hit.bg
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Newone » Пет Яну 09, 2004 11:12 am

S risk da se izkazha offtopic8), pri tova polozhenie Black Super Air SPV, stava po-privlekatelen ot Skareb Platinum-Syshtoto teglo, syshtite naglasi i po-shirok obhvat za nachin na karane.Wypreki, che i ce nata na dvete vilki, may e ednakva.

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Яну 09, 2004 11:53 am

[quote="Newone"]

S risk da se izkazha offtopic8), pri tova polozhenie Black Super Air SPV, stava po-privlekatelen ot Skareb Platinum-Syshtoto teglo, syshtite naglasi i po-shirok obhvat za nachin na karane.Wypreki, che i ce nata na dvete vilki, may e ednakva.

Life is a short, warm moment!
[/quote]


Така е, що се отнася до сравнението между Black Super Air SPV и Scareb Platinum 80 SPV. Само че Scareb Platinum има и 100-милиметрова версия, която е на същата цена и е минимално по-тежка.

Четно казано, това положение е доста тъпо, имайки предвид, че е много по-логично Black да има 100-милиметрова версия с SPV (в качеството си на All Mountain-вилка), а Scareb да има само 80-милиметрова, но това не е първата, няма да бъде и последната тъпотия на Manitou...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Пет Яну 09, 2004 1:35 pm

Добре, а при положение че NRS e оразмерен за 80мм ход на вилката, 100 мм такава няма ли да промени геометрията/да вдигне предницата/:?:

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Яну 09, 2004 1:57 pm

[quote="Newone"]

Добре, а при положение че NRS e оразмерен за 80мм ход на вилката, 100 мм такава няма ли да промени геометрията/да вдигне предницата/:?:

Life is a short, warm moment!
[/quote]


Ще я промени естествено, но по отношение на оразмеряването (в смисъл на натоварването на челната тръба) няма никакви проблеми. До 100 мм важи и гаранцията.

По отношение на промяната на геометрията съществува следното правило – с всеки 2 см по-голям ход на предницата ъглите на челната и седалковата тръба стават с около 1 градус по-малки (по-плоски), клиренсът и междуосието се увеличават с около 1 см, а центърът на тежестта се изнася с около 6% назад.

От личен опит съм установил, че преминаването от 80 към 100 мм при този велосипед го прави много по-универсално приложим. Промяната води до чувствително подобряване на поведението при спускане и въобще при движение в тежки терени, без да пречи особено на катераческите характеристики. В момента използвам Black Elite 80/100 и трябва да ти кажа, че много рядко прибягвам до 80-те милиметра ход. Точно затова реших да мина и на Platinum-а със SPV, при който клатенето при 100 мм ще изчезне напълно и цялата история ще заспи :D.


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Пет Яну 09, 2004 2:35 pm

10хАбсолютно съм съгласен, но имах един спор с един приятел от LBS и сках да го чуя от някого с повече опит.Дори като взимах байка преди две седмици почти бях апгрейднал с едно Psylo SL, което имаха в момента, но теглото ме отказа и реших да изчакам нещо със SPV или TerraLogic/дай, Боже, всекиму!:D/.

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Newone » Пет Яну 09, 2004 2:37 pm

Абе нещо лошо се изразих:IДа не помислите, че Бас ми е LBS?

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот КапитанПланета » Пет Яну 09, 2004 2:55 pm

Амо кой ти е LBS-a ? Нали от БАС си взел NRS-a...

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Яну 09, 2004 3:06 pm

Psylo-то вече е ненужно дълго и тежко за NRS, въпреки че познавам един германец, който кара с такава комбинация (просто не го отпуска на повече от 100 мм и само разкарва останалите 25 насам-натам) и казва, че е доволен. Абе всеки си знае сам...

А кажи най-накрая кой е тоя твой LBS, в който имат компютри на VDO, вилки Psylo и спорят за комплектацията на NRS, че ми стана много любопитно...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Пет Яну 09, 2004 3:42 pm

Psylo-то беше в БАС.А моят LBS e в Пловдив, защото тука работя.В София се прибирам само за уикенда, за празници или по работа.:(Та момчетата в LBS-a са печени, но Пловдив е град с ниски критерии за high-end продукти.:(:8D::8D:

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Яну 09, 2004 4:15 pm

:D:D:D

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Newone » Пет Яну 09, 2004 9:34 pm

ТОЯГА, т'ва к'во значи с'а?Ш'се обиждаме ли;):8D::8D::8D:

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Съб Яну 10, 2004 11:47 am

[quote="Newone"]

...но Пловдив е град с ниски критерии за high-end продукти...
[/quote]

Напълно съм съгласен с теб. Не всеки можи да си позволи да си купи колело за 3700 пак и отгоре натова да му мисли за още модификации. Абе тука малко хора могат да си позволят да си купят колело за по 300лв. да не говорим за нагоре.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Newone » Съб Яну 10, 2004 12:02 pm

Аз това имах предвид!По-ниският стандарт кара хората да си занижават критериите, за съжаление:(.Моите хора от LBS-a като ги питам за някой апгрейд винаги ме питат какъв е смисълът.А според мене малките разлики правят живота интересен.:8D:

Life is a short, warm moment!
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 14, 2004 11:33 am

Ето ви още малко информация, за да настъпи яснота по въпроса каква вилка с какъв размер диск може да се използва и какво ще стане, ако някой не се съобразява с предписанията на производителите.

[b]Magura[/b]
За вилките на Magura няма ограничения на производителя относно размера на диска – всички техни модели са тествани с най-големия предлаган от Magura диск (210 мм) и производителят гарантира безпроблемната им работа с всички размери до този.

[b]Marzocchi[/b]
Marzocchi не посочват абсолютни стойности на размерите на дисковете, но препоръчва следните комбинации:
- всички CrossCountry-вилки работят добре с дискове 160 мм
- При Freeride-вилките с QR не трябва да се прекрачва границата от 180 мм
- Който иска да използва по-големи дискове, трябва да се насочи към модел с ос QR-20 или със "стандартна" thru-axle.
При неспазване на тези препоръки производителят не елиминира автоматично гаранцията, но си запазва правото да не я поеме, ако прецени, че става въпрос за як "abuse".

[b]Rock Shox[/b]
Rock Shox посочват точни числа
– при всички модели Judy, Pilot и Sid са допустими дискове до 165 мм
- при всички модели Duke, Psylo и Boxxer са допустими дискове до 210 мм
Rock Shox тестват всички свои модели с ротор 210 мм. По принцип абсолютно всички вилки са преминали без проблеми тези изпитания, но ако някой не спази горепосочените препоръки, може да изгуби гаранцията.

Становищата на Marzocchi и Rock Shox може би се нуждаят от малко тълкувание, което по принцип важи и за Manitou и Magura. Използването на по-големи ротори от препоръчаните не води задължително до дефектиране или трошене на вилката, тъй като всички вилки са преоразмерени по отношение на здравината. По отношение на вътрешните чаркалаци обаче (втулките, уплътненията и т.н.), използването на по-голям диск от предписания може да повиши износването и да влоши работата на вилката. Ако оторизираният търговец прецени, че случаят е такъв, има право да откаже гаранционната поддръжка.


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Яну 14, 2004 1:45 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="Newone"]

Добре, а при положение че NRS e оразмерен за 80мм ход на вилката, 100 мм такава няма ли да промени геометрията/да вдигне предницата/:?:

Life is a short, warm moment!
[/quote]


По отношение на промяната на геометрията съществува следното правило – с всеки 2 см по-голям ход на предницата ъглите на челната и седалковата тръба стават с около 1 градус по-малки (по-плоски), клиренсът и междуосието се увеличават с около 1 см, а центърът на тежестта се изнася с около 6% назад.

Don't forget to remember
[/quote]


алоу, кви са тез чуждици бре? клиренс? поне clearance или BB height да беше написал :D:8D:

да видиш сега какво значи почти дърт заядливец ;):D:D:D:8D::8D:


[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Яну 14, 2004 1:49 pm

[quote="TOYAGA"]
Ако [b]оторизираният търговец[/b] прецени, че случаят е такъв, има право да откаже гаранционната поддръжка.

Don't forget to remember
[/quote]


Само дето тук няма такива :)

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 14, 2004 2:15 pm

[quote]алоу, кви са тез чуждици бре? клиренс? поне clearance или BB height да беше написал [/quote]


Поемам вината, почти дърт заядливецо.:D

За съжаление в случая съм се подвел (без да забележа) по автомобилната терминология, в която у нас за дефиниране на същото това нещо се ползват английската чуждица "клиренс" и руската чуждица "просвет". Чисто български термин няма, няма и да има...

[quote]Само дето тук няма такива [/quote]


Приеми, че съм го казал за всеки случай – ако случайно вземе да проима...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Яну 14, 2004 6:27 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]алоу, кви са тез чуждици бре? клиренс? поне clearance или BB height да беше написал [/quote]


Поемам вината, почти дърт заядливецо.:D

За съжаление в случая съм се подвел (без да забележа) по автомобилната терминология, в която у нас за дефиниране на същото това нещо се ползват английската чуждица "клиренс" и руската чуждица "просвет". Чисто български термин няма, няма и да има...

[quote]Само дето тук няма такива [/quote]


Приеми, че съм го казал за всеки случай – ако случайно вземе да проима...


Don't forget to remember
[/quote]


Приемам :D:D и стискам палци да проима :)

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта