Обтегачи

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Обтегачи

Мнениеот elfa » Пон Юли 18, 2005 8:33 pm

Някой може ли да ми обясни как 1 обтегач(Altus или Asera) може да влезе в спиците :irked: , има ли някакъв начин това да не се случва,какво да правя или не правя и дали 1 обтегач Alivio да ли ще даржи и има ли смисъл от предпазителите за обтегачите.
Очаквам вашите отговори тук и ми трябват бързо.Ще съм ви много благодарен!!!!!
elfa
 
Мнения: 591
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Съб Юли 02, 2005 10:42 pm
Местоположение: Bulgaria, Sliven

Мнениеот hlebarka » Пон Юли 18, 2005 8:52 pm

Често обтегача влиза в спиците, когато се опитваш да направиш "оли", а все още не можеш, заради странично изместване на колелото при приземяването.
Ако не отлепяш колелото от земята е малко вероятно обтегача да се завре между спиците.
Alivio "държи", но ако си "а***р" и XTR няма да издържи.
Предпазител има при стоманените рамки, при алуминиевите обикновено не е нужен, защото има сменяемо ухо.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот Ozzie » Пон Юли 18, 2005 8:57 pm

Ако ти е криво ухото, или самия обтегач. За друг вариант не се сещам. Аз съм с Acera и странно защо вече година и повече не ми е влязал в спиците...
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот lacho_m » Вто Юли 19, 2005 9:50 am

Освен споменатите до тук причини, искам да добавя и следното.

На на самият обтегач има две регулиращи винтчета. Някъде около тях трябва да пише L и H. Ролята на тези винтове е да ограничават движението на обтегача съответно откъм най малкия (H) и най-големия венец (L). Тоест ако има отпуснат резервен ход откъм най-големия венец, възможно е при превключване към този венец да преместиш рамото на обтегача достатъчно близо към спиците, така че то да влезе между тях.
Повече информация по въпроса за насторойката на границите на обтегача може да потърсиш във ЧВЗ-то.
Да бе мирно седяло, нищо не би видяло!
Аватар
lacho_m
 
Мнения: 737
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:52 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот elfa » Вто Юли 19, 2005 10:56 am

Благодаря че ми помогнахте, може би вчера(разказано по диствителен случай) е било заради oli-то и приземяването на 1 страна, но щом стана, веднага спрях да въртя, погледнах обтегача(не изглеждаше счупен),но аз съм в още гаранция(имам колело Draf F4 с фрезовано окачване на носещея лагер)и отидох до сервиза и човека като го видя(обтегача) каза че е за боклука но щото съм в гаранция ще се постарае да го оправи.Така и стана изправи ухото на рамката(да ли след изправянето ухото ще е по-хлабао???),после погледна и обтегача(свали го), видя че е счупено някакво чопче на главата на обтегача(не знам дали се казва така) абе там където се фаща за ухото на рамката, някак си го обърнах ме и се закрепи.та след тези километрично обяснения :xx(:въпраса ми е дали ще даржи както преди и щото ще го сменям с Alivio за колко пари горе-долу мога да продам сегащния ми Acera:confused:.Ще съм ви длагодаре ако отговорите и на това:bouncy:
elfa
 
Мнения: 591
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Съб Юли 02, 2005 10:42 pm
Местоположение: Bulgaria, Sliven

Мнениеот Noshten ezdac » Сря Юли 20, 2005 6:44 pm

Аз не разбирам, но според мен предпазителят за обтегача е по-скоро вреден, отколкото полезен. Защо мисля така? Ако паднеш на скоростен механизъм най-вероятно ще го повредиш...а ако паднеш зверски на металната скоба, която трябва да го пази, и ако ударът наистина е силен според мен има вероятност да ти се изкриви ухото, защото въпросната метална скоба се хваща именно за ухото...
По-добре счупен дарайльор, отколкото счупена рамка...
Noshten ezdac
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юли 14, 2005 5:24 pm

Мнениеот Cocko » Сря Юли 20, 2005 8:08 pm

Не съм най- компетентния в този форум, но мисля че Deore ще е по- здраво. Ако правилно си спомням, то цялото е метално, докато Alivio има и пластмаси. А за предпазителите- споделям мнението на Noshten ezdac (личен опит- изкъртени уши на евтина стоманена рамка)
Не съм сигурен в това за дерайльорите, така че моля, тези, които твърдят друго да не се нахвърлят много злобно на поста ми.
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот elfa » Сря Юли 20, 2005 11:30 pm

И Alivio-to и Deore-то са с алуминиеви и стоманени компоненти, пише го в www.e-shop.screambikes.tobulgaria.info и в www.eshop-gorgona.com, а като се замисля това за предпазителя е вярно...
elfa
 
Мнения: 591
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Съб Юли 02, 2005 10:42 pm
Местоположение: Bulgaria, Sliven

Мнениеот elfa » Нед Юли 24, 2005 3:16 pm

Относно това с винчетата(L и H) дето го писа lacho_m[b][/b] как е по-добре да стоят,кое развито и кое завито???:confused:
elfa
 
Мнения: 591
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Съб Юли 02, 2005 10:42 pm
Местоположение: Bulgaria, Sliven

Мнениеот Cocko » Нед Юли 24, 2005 3:46 pm

Те ограничават колко да се движи обтегача, това отдясно обозначава колко да се измества в дясно и обратно. Описано си е в сайта на веломания http://www.velomania-bg.com/downloads.html в наръчника за SIS.
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот lacho_m » Пон Юли 25, 2005 9:47 am

[quote="elfa"]

Относно това с винчетата(L и H) дето го писа lacho_m[b][/b] как е по-добре да стоят,кое развито и кое завито???:confused:
[/quote]

Виж сега, няма презумпция кое трябва да е завито и кое развито. Представи си го по следния начин, съвсем образно - обтегача се мести наляво и надясно под зъбчатката за да сменя скоростите, та тези винтове ограничават докъде да се мести най-наляво, така че да не ти влиза в спиците веригата (респективно и рамото) и съответно най-надясно (за посоката изхождам, че гледаш обтегача от към задната гума). Повече информация за това как се настройват тези две "граници" има изписана в ЧВЗ темата в Общия форум. Просто трябва да почетеш там малко ;)
:beer:
Да бе мирно седяло, нищо не би видяло!
Аватар
lacho_m
 
Мнения: 737
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:52 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот elfa » Пон Юли 25, 2005 9:53 pm

ОК това за винчетата на обтегача го разбрах(от наръчника на SIS,тои мноо як http://www.velomania-bg.com/ShimanoDealerManial.pdf).
Абе както се разбра по-горе мисля да си вземам Alivio и човека от магазина каза че ша вземе и ако искам ша си купя.Отивам днес в магазина и гледам Alivio,обаче с дълго рамо за 8 скорости а аз отзад имам 7, командите ми съшто са 7-ци и го питам дали ша има продлем да го сложи и той вика "не"!!!Ама аз като не му вярвам много искам да науча и вашето мнение!Благодаря предварително!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
elfa
 
Мнения: 591
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Съб Юли 02, 2005 10:42 pm
Местоположение: Bulgaria, Sliven

Мнениеот Stuny » Пон Юли 25, 2005 10:07 pm

няма проблем да си го караш със 7 скорости
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот Windstream » Вто Юли 26, 2005 1:41 am

@elfa
няма проблем обтегач за 8 венци да бъде каран със 7, само го регулирай както трябва (обърни специално внимание на ограничителните винтчета) - и двата ми байка са така, като на единия системата даже е с обратно дърпане (low-normal май се водеше) и Megarange касета. За предпазване от завиране в спиците аз конкретно прилагам един трик, който мнозина биха определили като хамалски, но който досега си върши работата - преди монтиране разглобявам долната част на обтегача и огъвам леко двете планки така, че след монтажа долното колелце не е точно под горното, а малко по-надясно (навън спрямо колелото) от него. В резултат на това когато горното колелце е точно под най-големия ти венец (No.1), то долното всъщност е почти под следващия (No.2), което пък значи че за да ти се навре обтегача в спиците трябва или ограничителното винтче да е много отпуснато, или да имаш отвратителен луфт с ставите на обтегача. Също така може би е добра идея да си инсталираш един от ония пластмасови дискове дето се нанизват на главината преди касетата (между спиците и венците), това съвсем би трябвало да откаже обтегача да се вре където не му е мястото.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот GОA2 » Вто Юли 26, 2005 12:49 pm

[quote="Windstream"]

Също така може би е добра идея да си инсталираш един от ония пластмасови дискове дето се нанизват на главината преди касетата (между спиците и венците), това съвсем би трябвало да откаже обтегача да се вре където не му е мястото.
[/quote]

:nono:
Обикновено там се завира рамото, което ще е доста по-надолу от ръба на диска (особено когато е на най-големите венци). За да се предпази по този начин задната капла ще стане като на пистовите велоси.
[center]Слей се с тълпата. Остави глупаците да блестят.
GОA2
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 26, 2004 1:08 pm

Мнениеот elfa » Вто Юли 26, 2005 1:23 pm

GOA искаш да кажеш това дето го казва Windstream с долното колелце да не го правя!!!А А А:dunno::dunno::dunno:
elfa
 
Мнения: 591
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Съб Юли 02, 2005 10:42 pm
Местоположение: Bulgaria, Sliven

Мнениеот did » Вто Юли 26, 2005 1:31 pm

[quote="elfa"]

GOA искаш да кажеш това дето го казва Windstream с долното колелце да не го правя!!!А А А:dunno::dunno::dunno:
[/quote]

@elfa:

Не го прави!

Windstream явно също като мене се дразни да кара части, които не е разглобил и поне малко подобрил. Ако обаче не си наясно какво правиш, от тая мания може и сериозно да си изпатиш. Ти явно не си наясно, личи си от начина на задаване на въпросите.

Прочетох темата и забелязах, че току що си открил за какво служат ограничителните болтчета на дераельора. С тая микро-квалификация е крайно непрепоръчително да тръгнеш да огъваш, кривиш дераельора, да го "подобряваш" някак и т.н. Ако беше толкова просто, лесно и универсално, Шимано сигурно щяха да се сетят да го правят.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот elfa » Вто Юли 26, 2005 7:12 pm

@did[u][/u] завирал съм няколко обтегача в спиците и съм ги чупил(последния оцеля) и за това исках да разбера какво да направя, нещо за да не се случва това мислех че тук мога да го науча ма щом казваш.Всъщност не знам дали ще ме разубедиш но все пак благодаря.
elfa
 
Мнения: 591
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Съб Юли 02, 2005 10:42 pm
Местоположение: Bulgaria, Sliven

Мнениеот Admin » Вто Юли 26, 2005 9:59 pm

Ами то зависи от следните неща (без претенции за изчерпателност):
- конструкция на дерайльора
- реглаж на дерайльора
- начин на каране
- състояние на други части от колелото (например и най-вече ухото за дерайльора)
- разлуфтеност и изобщо цялостно състояние на дерайльора
Сигурно има и други ;) мисля, че повечето от изброените ги разискваха хората, които ти отговориха :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Вто Юли 26, 2005 10:32 pm

@ elfa

На 100% подкрепям съвета на lacho_m. Прочети си TFM и си регулирай ограничителите според инструкциите в него. Ако след тази процедура не получиш задоволителен резултат, дерайльорът е за смяна - най-добре с по-добър. Deore примерно ще ти върши добра работа ТРАЙНО и не струва майка си и баща си...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Сря Юли 27, 2005 6:37 am

[quote="GОA"]


Обикновено там се завира рамото, което ще е доста по-надолу от ръба на диска (особено когато е на най-големите венци).
[/quote]

При мен разстоянието между спиците и долния край на рамото на обтегача е около 20мм, като махна 5 за спейсъра позволяващ ми да монтирам касета със 7 плочи на главина за 8 остават към 15мм, за да стане белята трябва цялото рамо да се изметне зверски навътре (имай предвид че в този момент горното колелце вече е опряло в предпазния диск), причини за което само две се сещам - или огромен луфт в някоя става, или изкривено ухо. И двете автоматично налагат подмяна на съответния елемент, без значение дали караш с Acera, XT, или Sram X.0 :angel:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот jivkonik » Сря Юли 27, 2005 8:57 am

[quote="TOYAGA"]

@ elfa

На 100% подкрепям съвета на lacho_m. Прочети си TFM и си регулирай ограничителите според инструкциите в него. Ако след тази процедура не получиш задоволителен резултат, дерайльорът е за смяна - най-добре с по-добър. Deore примерно ще ти върши добра работа ТРАЙНО и не струва майка си и баща си...


[/quote]

Освен гореспоменатото ако си от София отиди в сервиза на федерацията там Тони си има един инструмент, с който ти наглася ухото на обтегача да е точно успоредно на задното колело и за това плащаш само 3 лв. Положението на ухто има много голямо значение както за предпазване на обтегача от влизане в спиците, така и за лесно и точно превключване на скоростите.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 68 госта