RAM FR 2003 + Continental Diesel 2.5???

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

RAM FR 2003 + Continental Diesel 2.5???

Мнениеот unbekannt » Вто Юли 12, 2005 11:09 pm

Здравейте спецове!
Пак имам няколко питания към вас - все още оборудвам ей тази рамка => http://store2.data.bg/unbekannt/RAM%201.jpg и въпросът ми към вас е, дали тя бе могла да се използва с гуми Continental Diesel 2.5( http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=627 ) Рамката е широка 7.5см, на местата, където трябва да мине гумата, а според сайта Diesel е широк 6.5см.Дали 1см реверанс е достатъчен?
Вторият ми въпрос е относно спирачките - тъй като в момента нямам неограничени възможности, а искам да сложа дискове, не V-брейк, как коментирате идеята за задна да сложа ей тази => http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... ucts_id=98 , а за предна тази => http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=636 ?(Тъй като за първата четох добри отзиви, но само когато е монтирана като задна)Та за първо време мисля да сложа тези спирачки, а после да ги сменя с нещо по-добро - какво ще кажете за избора?
И последно - фабрично рамката е с 150мм DNM, но по-нататък мисля да и сложа 165мм X-Fusion Glyde RL( http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=570 )- мислите ли, че би и наредило(например да предизвика счупване на челото)?
Приемам всякаква положителна критика и съвети!!!:beer: Благодаря на всички, които вземат отношение по темата!!!
ПС:Може би някой ще каже, че тази рамка не е RAM FR, но тук => http://www.mtb-bg.com/news/news00100-020103.htm я определят като такава...Интересното е, че и в БАС не знаеха точно как се казва...
unbekannt
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 30, 2005 10:33 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Юли 12, 2005 11:50 pm

Първа положителна критика - по-дълъг шок ще вдигне средното по-високо, правейки те по-нестабилен. Съответно челния ъгъл ще се увеличи, а риска от изкъртване на челото ще се намали с цената на странична нестабилност, скъсена база и нарушена маневреност. Да не говорим, че предницата ше поема по-зле неравностите на висока скорост. Което би било чудесно ако караш техничен фрийрайд, но стигнеш ли до стръмен склон те чакат изненадки заради вдигнатата задница.

Втора положителна критика - прочети правилата на форума и поствай такива теми в съответния раздел - в случая Продукт-Консулт. Най-малкото би било проява на уважение към всички четящи.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот unbekannt » Сря Юли 13, 2005 1:24 am

ОК, благодаря ти много за съветите и за критиката!Радвам се, че няма да доведе до счупване на челото, по-големия шок!:beer:
Мисля да пробвам как е, пък ако е прекалено нестабилно, ще сложа пак 150мм...(имаше предивид, че увеличения ъгъл на челото става предпоставка за салто, нали?)
Ааааа, извинявам се на всички, че съм постнал темата тук - моя грешка!Ако е възможно админа или някой мод да премести темата в Продукт-Консулт, за което ще съм благодарен!:)
unbekannt
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 30, 2005 10:33 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Юли 13, 2005 8:16 am

[b]Положителна критика.[/b] Думите "реверанс" и "толеранс" си приличат, но не означават едно и също нещо. :D:D:D Добре е да си изясняваш значението на думите преди да ги употребяваш, за да не ставаш смешен...

[b]Първи съвет.[/b] Имай предвид, че реалната ширина на балона и грайфера на гумата почти НИКОГА не съвпадат със заводските данни и СИЛНО зависят от вида на каплата.
[b]Втори съвет.[/b] По принцип 5-милиметров толеранс от двете страни е достатъчен, но ако мислиш да караш често в кал, бих ти препоръчал по-тясна гума.
[b]Трети съвет.[/b] В допълнение на това, което bikerider ти е написал за геометрията, бих ти препоръчал вместо да мислиш за по-дълъг шок (тва е глупост по default), да помислиш за шок с някаква платформа, щото рамката ти е христоматиен пример за bobbing-кинематика...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Shady™ » Сря Юли 13, 2005 1:09 pm

Моqт 5-милиметров толеранс по едно време беше 5мм обшто за 2те страни , даже по 2 мм от страна и не съм имал проблеми(да опира в завои гумата и т.н... странно но факт, реално би трqбвало 100% да го прави но..) ама ако е по кал ... и по 1 см от страна да имаш ...
Иначе - за ъпгреида - ок, но ако вземеш тази предна спирачка нали знаеш че си на Center Lock и от там на татъка - само Шимано освен ако не разплетеш после шината свалиш главината, после нова да наплиташ и ... А нали знаеш колко е един авид/hayes и колко е един Saint(за който ти трqбва и Mega Center Lock главина)/Hone ...
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот unbekannt » Сря Юли 13, 2005 1:58 pm

Момчета, благодаря ви за съветите, благодаря и на администратора, който е преместил темата!!!
Само 3. съвет на TOYAGA не ми стана хич ясен - какво значи шок с платформа(извинявам се за невежеството си, но наистина не съм чувал такъв термин досега :) )? И какво имаш предвид под bobbing-кинематика?Че рамката е по правило склонна към нестабилност ли?Т.е. общото скъсяване на рамката и уголемяването на челния ъгъл, чрез поставянето на по-голям шок, биха направили риска от салто на стръмни склонове по-голям, така ли?
Приемам критиката относно "реверанс" и "толеранс" - прав си, не се изразих ясно :thumbu:
Относно каплата и гумата - мисля да използвам шина или Remerx Grand Rock (с която съм в момента и която се държи много добре засега) или Remerx Jumbo - дали Diesel би правил проблеми с такава капла?
Shady, прав си за Center Lock-а, но не е голяма работа смяна на 1 диск, нали - стига спирачката да работи добре!
Още веднъж, благодаря на всички, участващи в топика!!!
unbekannt
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 30, 2005 10:33 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Юли 13, 2005 2:20 pm

[quote="unbekannt"]
... какво значи шок с платформа (извинявам се за невежеството си, но наистина не съм чувал такъв термин досега :) )?
[/quote]


А ходи ли да се FAQ-аш?

[quote]И какво имаш предвид под bobbing-кинематика?Че рамката е по правило склонна към нестабилност ли? Т.е. общото скъсяване на рамката и уголемяването на челния ъгъл, чрез поставянето на по-голям шок, биха направили риска от салто на стръмни склонове по-голям, така ли?[/quote]


Не! Имам предвид, че требе да одиш да се FAQ-аш!

[quote]Приемам критиката относно "реверанс" и "толеранс" - прав си, не се изразих ясно :thumbu:[/quote]


Не! Не се изрази неясно. Изрази се грешно! И смешно!
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Сря Юли 13, 2005 2:50 pm

@ Shady

[quote]...ако вземеш тази предна спирачка нали знаеш че си на Center Lock и от там на татъка - само Шимано освен ако не разплетеш после шината свалиш главината, после нова да наплиташ и ...[/quote]


BLAH-BLAH-BLAH... Я оди и ти да се FAQ-аш!

[quote]А нали знаеш колко е един авид/hayes и колко е един Saint(за който ти трqбва и Mega Center Lock главина)/Hone ...[/quote]


А ти знаеш ли?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Юли 13, 2005 2:51 pm

@unbekannt: наистина вземи прочети малко общи неща преди да задаваш относително сложни въпроси. не искам да те засегна, но в момента искаш да обясняваме все едно на първолак как да решава алгебрични задачи. все пак това са основни положения и някакси не върви да се повтарят всеки път - затова има тази тема FAQ. Прочети я от-до и много неща ще ти станат ясни.

Конкретно на въпроса ти - bobbing е термин, който се употребява за сгъването на задницата при педалиране. TOYAGA имаше предвид, че тази рамка е пример като от учебник за този проблем.
сгъва се много и яде много сила.
затова е добре да се сложи нещо, което я неутрализира. в последните години бяха разработени така наречените "платформени" шокове, които филтрират нискочестотните "шумове" в работата на окачването, тоест изолират силите приложени от колоездача (някои шокове по-добре, други по-зле).

Надявам се оценяваш това, че пиша всичко това за N-ти път тук както още много хора са писали по въпроса и ще разбереш защо изобщо има FAQ и защо е добре да се търси първо в него - Admin си е свършил работата чудесно и ако инвестираш малко усилия ти гарантирам, че поне половината от въпросите ти ще намерят отговор там без изобщо да се налага да питаш и да употребяваш странни "термини". Ако съдя по въпросите ти си назад с материала поне с 1 година развитие на технологиите в MTB, така че имаш какво да наваксваш.

Само не ме разбирай погрешно, това не е каране или проповед или назидание, просто ти споделям по човешки как стоят нещата в моите очи, за да не се джанкаме като в темата с лифта.

Edit: и не на последно място - рамката ти не е нито RAM FR, нито 2003.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Юли 13, 2005 2:55 pm

@Shady: тука нагази дълбоко в територията на CenterLock-експертите... а там лесно се затъва. Другия път си вземи ботушите иначе пак ще хлътнеш в нещо рядко.

И стига с тия митове и легенди - изобщо не е задължително да се сменя CenterLock главина, за да караш IS спирачка. толкова пъти сме го дискутирали, че не знам как още има хора, които не са го разбрали.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот unbekannt » Сря Юли 13, 2005 6:05 pm

Ами търсих във FAQ, обаче не намерих това за "платформените шокове" - може би не търсих на правилното място - при шоковете...
Благодаря ти, че повтаряш за сетен път какво е "платформа", оценявам го!!!
Ааааа, само да питам - пак ли във FAQ-овете трябва да търся подходящ платформен амортисьор за моята рамка?Можете ли да ми препоръчате нещо, моля?
Как коментирате комбинацията гума-капла, която споменах в предишншя ми пост?
И последно - ако тази рамка не е RAM FR и не е модел 2003 година(както пише в онази статия), то тогава какво е?Щото май не останаха много варианти...:)
Още веднъж благодаря за напътствията!!!
unbekannt
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 30, 2005 10:33 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Юли 13, 2005 6:41 pm

@ unbekannt

[quote]Ааааа, само да питам - пак ли във FAQ-овете трябва да търся подходящ платформен амортисьор за моята рамка?Можете ли да ми препоръчате нещо, моля?[/quote]


Всеки Fox PPD/Manitou SPV/5th Element/X-fusion RPV, който отговаря на необходимия размер и можеш да си позволиш

[quote]Как коментирате комбинацията гума-капла, която споменах в предишншя ми пост?
[/quote]


Този тип капли са ми непознати и не възнамерявам да се запознавам с тях... Това, на което исках да ти обърна внимание при комбинацията "гума-капла", е че при монтиране на по-широка капла, балонът/грайферът на гумата се разширяват и обратно.

[quote]...ако тази рамка не е RAM FR и не е модел 2003 година, то тогава какво е? [/quote]


Ми що не питаш този/тези, от които си я купил? Или ти я донесе Дядо Мраз? :D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Юли 13, 2005 7:18 pm

[quote="unbekannt"]

Ами търсих във FAQ, обаче не намерих това за "платформените шокове" - може би не търсих на правилното място - при шоковете...
[/quote]

Може би :)

[quote="unbekannt"]
Благодаря ти, че повтаряш за сетен път какво е "платформа", оценявам го!!!
[/quote]

Пак заповядай, моля!!!

[quote="unbekannt"]
Ааааа, само да питам - пак ли във FAQ-овете трябва да търся подходящ платформен амортисьор за моята рамка?Можете ли да ми препоръчате нещо, моля?
[/quote]

Не - в Search (горе под рекламата) :)

[quote="unbekannt"]
Как коментирате комбинацията гума-капла, която споменах в предишншя ми пост?
[/quote]

Никак.

[quote="unbekannt"]
И последно - ако тази рамка не е RAM FR и не е модел 2003 година(както пише в онази статия), то тогава какво е?Щото май не останаха много варианти...:)
[/quote]

Ами..хмм..това е май един RAM квартална мастия дето го гледах шест месеца по магазините ако ме разбираш :)

[quote="unbekannt"]
Още веднъж благодаря за напътствията!!!
[/quote]

Още веднъж моля :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот unbekannt » Сря Юли 13, 2005 8:46 pm

Начи, в БАС(откъдето я купих 2. ръка) не знаеха точно как трябва да се казва.В тоя сайт, както виждате от линка в 1. ми пост са я кръстили FR.За годината мисля че няма спор - през 2003 излезе.Вярно, че я мъдриха бая време в БАС, ама като я намалиха са я изкупили бързо, бързо.
Относно Remerx Grand Rock + Continental Diesel - каплата не е от най-широките - 2.5см.
unbekannt
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Май 30, 2005 10:33 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта