Apolon ili Ontario

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Apolon ili Ontario

Мнениеот pras4o » Сря Юли 06, 2005 9:00 pm

здравеите вси4ки
имам следния вапрос и ще съм благодарен да 4уя достата4но мнения , дори да са противоположни:
на една и съща цена ми предлагат Спринт Аполон и Драг Онтарио. Аз оба4е сам доста бос в МТБ-то и незнам кое да си избера, и двете ми харесват на вид, и 2те са горе долу с еднакаж монтаж - Ацера.Аполона е с вилка РСТ а Онтариото сас Сънтур.Ako накои може да ми каже не6то пове4е за колелата което да ми помогне в избора моля да го стори, например кое побира по 6ироки гъми, на кое може да се сложат по яки 4асти след време и т.н.
pras4o
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юли 06, 2005 8:43 pm

Мнениеот klmn » Сря Юли 06, 2005 9:15 pm

Аз сьм за Аполона.Главината е на шлиц +това е с лагери(поне така казаха на Каимакчалан),рамката е яка,аз гоня 90кг ине сьм я пукнал за 2 год.За РСТ-то не знам,но ми се струва мека,Сьнтура трудно се отваря за профилактика.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот PzNike » Сря Юли 06, 2005 9:26 pm

ами хубави са и двата модела, макар че и двата са доста далече от Ацера-та.
Аполона има само контроли и касета от Ацера класа (спирачките се водят Алтус/Ацера).
Онтарио-то май и толкова няма. Освен ако имаш предвид Онтарио Тийм Едишън, ама то е около 450 лв вече.
Ама като цяло и двата модела са съвсем прилични като за начинаещ.
И двата имат добър потенциал да се надграждат.
Предполагам, че си харесал Аполона от около 370лв - най-добрия вариант.
Рамката на Онтариото е малко по-добра.
Вилката на Аполона е малко по-добра.
Спирачните на Аполона са доста добри (като за начало).
Съвет от мен - намери хора с колелата (и двата модела са доста разпространени) и пробвай да покараш (ако може поне половин час) и прецени кое ти е по-удобно и така.
Achtung Panzer!
PzNike
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Мар 19, 2004 1:41 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Stuny » Сря Юли 06, 2005 9:56 pm

аполона каот цяло е с малко по-добър монтаж и по-хубава вилка , но нещо геометрията на рамката не ми харесва , освен това е само един размер , т.е ако ен е твоя няма какво да се чудиш вземи си походящия размер онтарио
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот ne4ovek » Чет Юли 07, 2005 9:35 am

Спирачките на Аполона са много калпави,поне на тоя Аполон дето съм карал.А Онтариото е доста висока,но и доста лека. :beer:
ne4ovek
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Юли 11, 2004 11:56 am
Местоположение: Zimbabwe

Мнениеот Stuny » Чет Юли 07, 2005 9:40 am

[quote="ne4ovek"]

Спирачките на Аполона са много калпави,поне на тоя Аполон дето съм карал.А Онтариото е доста висока,но и доста лека. :beer:
[/quote]


не знам кой е твоя аполон , но спирачките на този от 370лв си работят перфектно
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот par4ok » Чет Юли 07, 2005 10:18 am

ами новия аполон е с бр-м420 и спирачките наистина са хубави и си струват парите.вилката (РСТ гила 5)също бива но не е за сериозно каране.ае аполона ми харесва повече и като монтаж и като цветово оформление.и с тези 19 инча дет ги има рамката можеш да правиш всичко(е поне да се мъчиш)не че и онтариото не може да си го поръчаш 19 ама ...ти си реши за мен аполона е избора,а за теб ...:^:
par4ok
 
Мнения: 148
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 28, 2005 5:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Чет Юли 07, 2005 10:28 am

[quote="ne4ovek"]

Спирачките на Аполона са много калпави,поне на тоя Аполон дето съм карал.А Онтариото е доста висока,но и доста лека. :beer:
[/quote]


Абе Нечовек, стига глупости бе! Калпави били спирачките... Алуминиеви ли са??? Алуминиеви са. Лостчетата бива ли ги горе-долу? Бива ги! Бронята и жилото са си най-обикновени и на двете колела и аз моментално бих ги сменил, но за начало стават. А туй, че ти си карал някакво си колело с лошо настроени спирачки и си решил, че за това е виновна рамката "Аполон"... не знам какво да кажа. Аз съм карал доста време със същите алуминиеви спирачки (евтинджак алуминиев някакъв, не им знам модела), но с хубави брони и жила и накладки със сменяема трицветна вложка. Спират си повече от перфектно. Сега съм сменил спирачките с някакви Промакси и кой-знае каква разлика не виждам. На маратона в Родопите половината участници си имаха проблеми със спирачките, даже с дисковите. Аз обаче си изкарах с накладки, които съм монтирал преди 6 месеца, при това задните ми ги подари Persenk, който вече е с дискови и бяха наполовина свършили. В момента накладките са си все още годни и спирачките продължават да си работят перфектно, не смятам да ги сменям поне още няколко месеца.

Защо ти казвам всичко това? Ами щото от всичко, което видях при техническия преглед на колелата на някои от участиците-СЪСТЕЗАТЕЛИ на веломаратона си направих някои изводи:

1. Масово народа не може да си регулира и настрои спирачките.
2. Масово народа смята, че щом е дал ХХХ лева за нещо, но непременно трябва да работи перфектно и да няма нужда от никакво пипане.
3. Дечица като тебе дават много повече акъл на тема веломеханика, отколкото са способни да поемат.

Ще порастнеш, евентуално ще учиш статистика и тогава може би ще разбереш, че това, че си карал някакво конкретно колело или компонент от някой вид, НИЩО не може да значи за тези колела (компоненти) по принцип.

Конкретно по темата: Pras4o, все е тая кое колело ще вземеш. Огледай детайлите, те са важни. И двете колела са в един клас и наистина много си приличат по монтаж. Геометриите на рамките са обаче леко различни и определено едната ще ти е по-удобна от другата (не се знае коя). Пробвай и решавай. Аполона е с доста издължена горна тръба и особено ако имаш намерение да го караш и надолу отсега помисли за по-къса лапа.

Провери и дали задните главини са на шлици, щото някои ДРАГ-ове (дори F5) понякога са комплектовани с главини на резба, което си е кофти.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mynameishich » Пон Юли 11, 2005 3:22 am

az bih vzel DRAG-Ontario
Play Hard! Ride BIKE!!!
mynameishich
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Пон Юли 04, 2005 5:23 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Daimler » Пон Юли 11, 2005 9:23 am

Experti, 6te mi pozvolite li da dopalnia vaprosa?

Ako triabva da izbirate m/u Apollon i Ontario TEAM EDITION, kak bi se promenilo re6enieto vi?

Blagodaria!
Daimler
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Май 20, 2005 3:19 pm
Местоположение: Germany

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Юли 11, 2005 9:50 am

Аз съм за ОТЕ.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот PzNike » Пон Юли 11, 2005 1:51 pm

[quote="Daimler"]

Experti, 6te mi pozvolite li da dopalnia vaprosa?

Ako triabva da izbirate m/u Apollon i Ontario TEAM EDITION, kak bi se promenilo re6enieto vi?

Blagodaria!
[/quote]

daimler, пак ли ти бе? :)
не го ли взе вече това колело че да ти мине? :)
Все пак има доста разлика в цената - Аполона е 370, ОТЕ е около 450.
Ясно е че нормалния вариант е ОТЕ да е по-добър модел.
По-добрите елементи на Аполона - вилката, задната спирачка.
По-добрите елементи на ОТЕ - преден диск (макар и слабичък), рамка (маааалко по-добра според мен), заден дерейльор, шини, гуми (ако караш на планина предимно).
Еднакви или сходен клас - курбели, педали, контроли, задна касета, верига, преден дер., лапи.
Аз бих взел ОТЕ и бих му сменил задната спирачка с BR-M420.
Вилката като за начало става.
Ама ако дадеш същите пари за ъпгрейди на Аполона пак ще стане доста добре.
Много пъти съм казвал, ама пак ще кажа - ако имаш време като идваш в Бг, потърси някой с тея колела и ги пробвай поне за малко за да видиш на теб кое повече ще ти хареса като стойка.
Achtung Panzer!
PzNike
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Мар 19, 2004 1:41 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Daimler » Пон Юли 11, 2005 3:02 pm

PzNike :)Priatno mi e da pro4eta pak tvoe mnenie. Mi kakto se dose6ta6, o6te ne sam se pribral v BG, zatova gledam do posledno da se informirvam. Niama da ima nikakvo vreme da testvam koleleta, 6toto v Troian nikoi niama dori puknat DRAG, a prez Sofia 6te minavam prez no6ta transit, na drugia den tragvame po Balkana.

[b]Az si misleh dali na ramka Ontario TE da ne slojim predna vilka RS Judy TT. Gledam gi v eBay tanko izlizat? Mnogo poro4na misal li e tova?[/b]
Daimler
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Май 20, 2005 3:19 pm
Местоположение: Germany

Мнениеот PzNike » Пон Юли 11, 2005 3:27 pm

[quote="Daimler"]


[b]Az si misleh dali na ramka Ontario TE da ne slojim predna vilka RS Judy TT. Gledam gi v eBay tanko izlizat? Mnogo poro4na misal li e tova?[/b]
[/quote]

Мисълта си е съвсем непорочна :naughty:.
judy TT може да ти я оплюят някой от хората (дето карат вилки за по Е400 и нагоре), ама за цената си доколкото знам вилката е прилична. В Бг е около Е100, ще ти я монтират за 10-20лв. Прецени дали си струва да я вземаш от Германия. Но като цяло идеята е добра ако цената е "тънка".
Achtung Panzer!
PzNike
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Мар 19, 2004 1:41 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Stuny » Пон Юли 11, 2005 5:01 pm

рст-то дето е на аполона е същата работа като джуди тт , според мен подобен ъпгрейд не си струва , едва ли в магазина ще ти продадат колелото без вилка
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот Daimler » Пон Юли 11, 2005 5:34 pm

Mnogo interesno! Mersi PzNike, Mersi Stuny. Ami za MAXIMALNO 80 Evro moga da vzema Judy TT modell 2005 ot Germania. Razbira se nova.
Zna4i ubeden sam, 4e Stuny s pravo me savetva da vzema vilkata na Apollona. Oba4e az sam se sprial na ramka DRAG. Mislia, 4e moga da nameria niakoi da mi napravi upgrad-a.
Vaprosa mi be6e Judy TT zna4itelno li e po-dobra? 6toto po moi danni e 2295 gr. t.e. 95 grama po-tejka ot SR CX60.
Tuk edni germanci prebledniaha kato im spomenah za tezi vilki. Kazaha, 4e na takav bukluk ne se ka4vat. Ama te sa naduti smotaniaci-maniaci. Samo da spomena kvi vozila imat: Saotvetno Univega, GHOST i BMW.
Daimler
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Май 20, 2005 3:19 pm
Местоположение: Germany


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 63 госта