[quote="ne4ovek"]
Спирачките на Аполона са много калпави,поне на тоя Аполон дето съм карал.А Онтариото е доста висока,но и доста лека.
[/quote]
Абе Нечовек, стига глупости бе! Калпави били спирачките... Алуминиеви ли са??? Алуминиеви са. Лостчетата бива ли ги горе-долу? Бива ги! Бронята и жилото са си най-обикновени и на двете колела и аз моментално бих ги сменил, но за начало стават. А туй, че ти си карал някакво си колело с лошо настроени спирачки и си решил, че за това е виновна рамката "Аполон"... не знам какво да кажа. Аз съм карал доста време със същите алуминиеви спирачки (евтинджак алуминиев някакъв, не им знам модела), но с хубави брони и жила и накладки със сменяема трицветна вложка. Спират си повече от перфектно. Сега съм сменил спирачките с някакви Промакси и кой-знае каква разлика не виждам. На маратона в Родопите половината участници си имаха проблеми със спирачките, даже с дисковите. Аз обаче си изкарах с накладки, които съм монтирал преди 6 месеца, при това задните ми ги подари Persenk, който вече е с дискови и бяха наполовина свършили. В момента накладките са си все още годни и спирачките продължават да си работят перфектно, не смятам да ги сменям поне още няколко месеца.
Защо ти казвам всичко това? Ами щото от всичко, което видях при техническия преглед на колелата на някои от участиците-СЪСТЕЗАТЕЛИ на веломаратона си направих някои изводи:
1. Масово народа не може да си регулира и настрои спирачките.
2. Масово народа смята, че щом е дал ХХХ лева за нещо, но непременно трябва да работи перфектно и да няма нужда от никакво пипане.
3. Дечица като тебе дават много повече акъл на тема веломеханика, отколкото са способни да поемат.
Ще порастнеш, евентуално ще учиш статистика и тогава може би ще разбереш, че това, че си карал някакво конкретно колело или компонент от някой вид, НИЩО не може да значи за тези колела (компоненти) по принцип.
Конкретно по темата: Pras4o, все е тая кое колело ще вземеш. Огледай детайлите, те са важни. И двете колела са в един клас и наистина много си приличат по монтаж. Геометриите на рамките са обаче леко различни и определено едната ще ти е по-удобна от другата (не се знае коя). Пробвай и решавай. Аполона е с доста издължена горна тръба и особено ако имаш намерение да го караш и надолу отсега помисли за по-къса лапа.
Провери и дали задните главини са на шлици, щото някои ДРАГ-ове (дори F5) понякога са комплектовани с главини на резба, което си е кофти.
Q. b. f. f. f. s.