3 vaprosa:veriga, gumi, lapa.

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

3 vaprosa:veriga, gumi, lapa.

Мнениеот Petko » Нед Дек 21, 2003 3:10 pm

Imam 3 vaprosa. Kakva e razlikata mejdu IG i HG veriga?; Kakvo se postiga s po-debelite gumi?; Kakvo se promenq pri dulga i kusa lapa ? (Karam predimno gradsko (Urban) I iskam da znam moje li na HT koleloto mi da sloja kusa lapa poneje ramkata mi idva malko dulga.)
Аватар
Petko
 
Мнения: 90
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Дек 16, 2003 12:26 am

Мнениеот TOYAGA » Нед Дек 21, 2003 4:05 pm

[quote]Kakva e razlikata mejdu IG i HG veriga?[/quote]


Теорията:
IG-веригата (Interactive Glide) е малко по-дебела от HG-веригата (Hyperglide) и е предназначена за работа с IG-зъбни колела, които имат "стъпалца" за подобряване на превключването от двете страни.
Практиката:
HG-веригите НЕ работят добре с IG-зъбни колела. Обратното обаче не е вярно – IG-веригите работят еднакво добре както с IG, така и с HG зъбни колела.

[quote]Kakvo se postiga s po-debelite gumi?[/quote]


На първо място – по-добра стабилност, управляемост и по-ниско съпротивление на търкаляне при настилки с нестабилна повърхност (чакъл, плитка кал, пясък и т.н.). На второ място – по-добър комфорт на возене поради по-големия им балон и възможността да се карат по-меки без опасност от спукване, отколкото по-тесните.

[quote]Kakvo se promenq pri dulga i kusa lapa ? (Karam predimno gradsko (Urban) I iskam da znam moje li na HT koleloto mi da sloja kusa lapa poneje ramkata mi idva malko dulga.)[/quote]


По-късата лапа прави управлението по-директно, но и "по-нервно". За градско каране и след определен период на свикване скъсяването с 10-20 мм е решение, което може да ти свърши работа в компенсирането на твърде дълга горна тръба. Ако искаш да ти е още по-удобно, вземи си такава с по-голямо издигане (rise). Не забравяй обаче, че е най-добре да си вземеш рамка по мярка.


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот screamBoy » Нед Дек 21, 2003 8:46 pm

ах, ама ти карал ли си с 9 HG задни зъбци в близките 2 години ? най-евтината верига която ми става е LX (HG-73 ако не бъркам)
по-дебелите гуми увеличават всякакво съпротивление бееееее
с по-къса лапа предницата 'олеква' (нервна), става по-игрива, лесно се вдига и т.н.

[url=http://moszimo.hit.bg/][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Liohman » Пон Дек 22, 2003 1:15 pm

[quote="screamBoy"]

по-дебелите гуми увеличават всякакво съпротивление бееееее


[url=http://moszimo.hit.bg/][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
[/quote]

При неравна, нестабилна повърхност с по-дебелите гуми можеш да намалиш съпротивлението по простата причина, че по-тънките гуми примерно при преминаване на чакъл могат да затънат между камъните, което автоматично увеличава съпротивлението. В този ред на мисли същото може да се случи и в по-рохка пръст и т.н.:D

"Колкото повече, толкова повече" - Мечо Пух
L.B.M.P.
Liohman
 
Мнения: 574
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Сеп 23, 2003 3:21 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот thefatcat » Пон Дек 22, 2003 1:49 pm

Oba4e pi4a kara gradsko i shte mu doide malko trudni4ko s debeli gumi po asfalta :)

UHA® DH team
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Пон Дек 22, 2003 4:41 pm

[quote="thefatcat"]

Oba4e pi4a kara gradsko i shte mu doide malko trudni4ko s debeli gumi po asfalta :)

UHA® DH team
[/quote]


Ако пича кара Urban (а не "градско" до работата), задната гума така или иначе трябва да е по-широка по следните 2 причини:
1. Драстично намалява риска да спука гума от прищипване при нацелване на бордюр
2. По-голямата контактна повърхност улеснява баланса

Предната гума може да е и по-тясна, тъй като върху нея натоварването е по-малко (при Urban!), а освен това ще олекоти предницата (което е доста желателно).


--
17 Gen r
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот uha_rampage » Пон Дек 22, 2003 10:24 pm

ne sum suglasen!
za gradsk0 e super da imash golema guma - kat minesh prez nekoe ku4e shte razberesh shto!

UHA™ ADMIN LEVEL 5
www.rampage.hit.bg
www.uha-mtb.hit.bg
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот thefatcat » Вто Дек 23, 2003 11:35 am

Ako minesh prez ku4e ako shtesh da imash 6.0 guma pak shte se otrepesh:}):

UHA® DH team
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот tuba » Вто Дек 23, 2003 12:15 pm

ami tova koeto znam az za graiferite e slednoto
syprotivlenieto na graifeta (a tova znachi stabilnostta
na koleloto zashtoto izobshto kazano syprotivlenieto
m/u graifera i zemqta e prichinata koleloto da raboti)
e pravo proporcionalno na nalqganeto koeto okazva gumata na
nastilrata taka che po tynka guma po golqmo nalqgane
po - stabilno stranno a
obache po presechen teren ne e syvsem taka zashtot
samiq teren "izpuska" i po shirokata guma namalqva
veroqtnosta gumata da se podhlyzne no namalqva i
sceplenieto na samata guma
zatova za presechet teren se kara s shiroki graiiferni
gumi ot mek materql
a na asfal e po dobre s po-tynki i po tvyrdi zashtoto
asfalta iznosva gumite mnogo po-byrzo

izvesten fakt e che osobenno zimata kolite s shiroko
profilni janti se podhlyzvat po lesno ot kolite s tesni

tazi teoriq ne podminava koleletat zashtoto fizikata
se sluchva na vsichki
tuba
 
Мнения: 342
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юли 02, 2003 10:14 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Вто Дек 23, 2003 10:32 pm

е, тук аз съм този който е писал дву- и повече -смислици
с по-големи гуми (само вместимостта на въздух е увеличена, ако е възможно) съпротивлението при въртене намалява
взимайки си по-големи гуми избирам и друг грайфер и комплекта от двете характеристики увеличава това и всякакво друго съпротивления, ъъъ, извинявам се че поведох 1 тон дообяснения :(

[url=http://moszimo.hit.bg/][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Windstream » Сря Дек 24, 2003 7:57 am

Абе не е точно така - по-големия балон може да ти увеличава съпротивлението между протектора на гумата и терена (да го наречем челно съпротивление) обаче ти намаля общото съпротивление. Разликата веднага се усеща като нагазиш в мокър пясък примерно - ако си с тънки нископрофилни гуми челното ти съпротивление си е малко ама понеже налягането което колелата ти правят въру пясъка е доста голямо затъваш, пясъка се опитва да ти засипе гумите и ти добавя и странично съпротивление, като сбора на двете е отвратително голям. С големите гуми нещата са други - челното съпротивление винаги е по-голямо от това на тънките гуми и затова не са подходящи за твърда настилка, обаче в мека затъването (съответно страничното съпротивление) са незначителни поради голямата контактна площ (следователно и налягане върху терена) на балоните.

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта