от TOYAGA » Нед Дек 21, 2003 4:05 pm
[quote]Kakva e razlikata mejdu IG i HG veriga?[/quote]
Теорията:
IG-веригата (Interactive Glide) е малко по-дебела от HG-веригата (Hyperglide) и е предназначена за работа с IG-зъбни колела, които имат "стъпалца" за подобряване на превключването от двете страни.
Практиката:
HG-веригите НЕ работят добре с IG-зъбни колела. Обратното обаче не е вярно – IG-веригите работят еднакво добре както с IG, така и с HG зъбни колела.
[quote]Kakvo se postiga s po-debelite gumi?[/quote]
На първо място – по-добра стабилност, управляемост и по-ниско съпротивление на търкаляне при настилки с нестабилна повърхност (чакъл, плитка кал, пясък и т.н.). На второ място – по-добър комфорт на возене поради по-големия им балон и възможността да се карат по-меки без опасност от спукване, отколкото по-тесните.
[quote]Kakvo se promenq pri dulga i kusa lapa ? (Karam predimno gradsko (Urban) I iskam da znam moje li na HT koleloto mi da sloja kusa lapa poneje ramkata mi idva malko dulga.)[/quote]
По-късата лапа прави управлението по-директно, но и "по-нервно". За градско каране и след определен период на свикване скъсяването с 10-20 мм е решение, което може да ти свърши работа в компенсирането на твърде дълга горна тръба. Ако искаш да ти е още по-удобно, вземи си такава с по-голямо издигане (rise). Не забравяй обаче, че е най-добре да си вземеш рамка по мярка.
Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!