Sram x.9 vs. XTR

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Sram x.9 vs. XTR

Мнениеот simo » Нед Дек 21, 2003 10:38 am

Ta koi obtega4i sa po-qki kakvoto i da ozna4ava tova?
po-lek
zdrav
i
drugi de da znam q ???

Simo_Dexter™
:fire: Тука на Бахамите е идеално за FR ;) .
Само Bender , Gracia , Root i Klassen . :P
simo
 
Мнения: 199
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Сеп 20, 2003 8:07 pm
Местоположение: Bahamas

Мнениеот simo » Нед Дек 21, 2003 10:42 am

A kvo 6a kajete za Sram X.0 vs. XTR ???

Simo_Dexter™
:fire: Тука на Бахамите е идеално за FR ;) .
Само Bender , Gracia , Root i Klassen . :P
simo
 
Мнения: 199
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Сеп 20, 2003 8:07 pm
Местоположение: Bahamas

Мнениеот screamBoy » Нед Дек 21, 2003 10:47 am

ааа те са в комплект със скоростите
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот TOYAGA » Нед Дек 21, 2003 11:43 am

Първо, качествата на дерайльора на Х9 са такива, че за сравнение с ХTR и дума не може да става. Възможно е сравнение с LX и евентуално с XT (с много уговорки)

Второ, задният дерейльор X.0 действително може да се сравнява с този на XTR и дори е по-добър от него – по-лек е, добре изглежда, качествено направен е и както се чува (нямам личен опит и не възнамерявам да имам) е достатъчно здрав. Има дори становища, че това е най-добрия заден дерайльор, правен някога. Командите X.0 също се считат за изключително добри.

Трето, X.0-компонентите са от една страна зверски скъпи, а от друга – по правило изискват комбинация с компоненти, които са далеч от тяхното качество. Ако не обичаш грипшифт команди, ще трябва да комбинираш бижу като X.0 с Trigger-и, чието качество е далеч по-ниско. Ако си падаш по грипшифта, положението е по-добро, но системата ти за превключване пак ще е сбирщина. В крайна сметка цялата история е въпрос на вкус, но аз лично никога не бих платил цена, по-висока от тази на XTR за нещо, което "виси във въздуха" и не подлежи на пълна системна интеграция – колкото и добро да е то само по себе си...


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот C_Mo » Нед Дек 21, 2003 1:44 pm

[quote][i]TOYAGA каза...[/i]

Първо, качествата на дерайльора на Х9 са такива, че за сравнение с ХTR и дума не може да става. Възможно е сравнение с LX и евентуално с XT (с много уговорки)
[/quote]


Личните ми наблюдения тотално изключват LX като вариант за сравнение. Какви са уговорките по отношение на XT.

...fucker...
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот uha_rampage » Нед Дек 21, 2003 3:00 pm

a tfa DjUvotnU Sram 5.0 s kfo moie da se sravni?

UHA™ ADMIN LEVEL 5
www.rampage.hit.bg
www.uha-mtb.hit.bg
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Нед Дек 21, 2003 3:11 pm

[quote="xtr"]

[quote][i]TOYAGA каза...[/i]

Първо, качествата на дерайльора на Х9 са такива, че за сравнение с ХTR и дума не може да става. Възможно е сравнение с LX и евентуално с XT (с много уговорки)
[/quote]


Личните ми наблюдения тотално изключват LX като вариант за сравнение. Какви са уговорките по отношение на XT.

...fucker...

[/quote]


В задействането (actuation ratio) и принципа на работа (low normal-high normal) разликите са фундаментални. По отношение на теглото, качеството на изпълнение, цената и използваните материали Х9 и ХТ са сравними... доколкото не става въпрос за вкусове и навици.

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Нед Дек 21, 2003 3:38 pm

[quote="uha_rampage"]

a tfa DjUvotnU Sram 5.0 s kfo moie da se sravni?

UHA™ ADMIN LEVEL 5
www.rampage.hit.bg
www.uha-mtb.hit.bg
[/quote]


Ако се върви по логиката

X.0 = XTR
X-9 = Deore XT
X-7 = Deore LX,

то 5.0 = Deore


Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот simo » Нед Дек 21, 2003 3:48 pm

a nqkoi moje li da mi kaje aktualna cena na Sram X.0 ? i za trial bike koi obtega4 6te podhojda pove4e XTR ili X.0-lata ?

Simo_Dexter™
:fire: Тука на Бахамите е идеално за FR ;) .
Само Bender , Gracia , Root i Klassen . :P
simo
 
Мнения: 199
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Сеп 20, 2003 8:07 pm
Местоположение: Bahamas

Мнениеот TOYAGA » Нед Дек 21, 2003 4:10 pm

[quote="simo"]

a nqkoi moje li da mi kaje aktualna cena na Sram X.0 ? i za trial bike koi obtega4 6te podhojda pove4e XTR ili X.0-lata ?

Simo_Dexter™
[/quote]


[url]http://www.jensonusa.com/store/product.aspx?i=RD707A00[/url]

По-лекия, предполагам...

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот jokata » Нед Дек 21, 2003 7:14 pm

[quote]A kvo 6a kajete za Sram X.0 vs. XTR ???[/quote]


Прави ми впечатление, че отново се засягат "hi-end" продукти. Та в този ред на мисли искам да попитам - ползвал ли е някой продукт от 'Saint' серията на шиманците (конкретно преден/заден дерейльор и главини)?
И как го намира, защото си мисля, че отнемането на няколко грама от теглото все някога ще прекрачи тънката граница лекота/здравина и сигурност...

Аз знам, че нищо не знам...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот C_Mo » Нед Дек 21, 2003 10:05 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="xtr"]

[quote][i]TOYAGA каза...[/i]

Първо, качествата на дерайльора на Х9 са такива, че за сравнение с ХTR и дума не може да става. Възможно е сравнение с LX и евентуално с XT (с много уговорки)
[/quote]


Личните ми наблюдения тотално изключват LX като вариант за сравнение. Какви са уговорките по отношение на XT.

...fucker...

[/quote]


В задействането (actuation ratio) и принципа на работа (low normal-high normal) разликите са фундаментални. По отношение на теглото, качеството на изпълнение, цената и използваните материали Х9 и ХТ са сравними... доколкото не става въпрос за вкусове и навици.

Get mad, then get over it.
[/quote]

Разлики има, но не могат да се определят като недостатъци, а точно така интерпретирах първия ти пост.

...fucker...
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Нед Дек 21, 2003 11:19 pm

[quote]И как го намира, защото си мисля, че отнемането на няколко грама от теглото все някога ще прекрачи тънката граница лекота/здравина и сигурност...

Аз знам, че нищо не знам...
[/quote]


Ami togawa da si pogoworim za ANSWER Pro-Taper...:xx(:
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот PtD » Пон Дек 22, 2003 4:30 pm

[quote="simo"]

a nqkoi moje li da mi kaje aktualna cena na Sram X.0 ? i za trial bike koi obtega4 6te podhojda pove4e XTR ili X.0-lata ?

Simo_Dexter™
[/quote]


За trial байк - заден обтегач от шосейка, за 4-5 скорости. Преден обтегач - никакъв.

Идеята за шосейския обтегач е, че е много компактен и се намалява риска да го удариш при скок.

--
17 Gen r
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот TOYAGA » Пон Дек 22, 2003 6:10 pm

@ XTR

[quote]Разлики има, но не могат да се определят като недостатъци, а точно така интерпретирах първия ти пост[/quote]


Sorry, действително съм се изразил неясно (двусмислено)... За да съм ясен – Х-9 е дерайльор от класа на ХТ 2004 като качество, цена и функционални характеристики, но директното сравнение между тях е неуместно, имайки предвид сериозните разлики в принципа им на работа.

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пон Дек 22, 2003 6:17 pm

[quote="jokata"]

[quote]A kvo 6a kajete za Sram X.0 vs. XTR ???[/quote]


Прави ми впечатление, че отново се засягат "hi-end" продукти. Та в този ред на мисли искам да попитам - ползвал ли е някой продукт от 'Saint' серията на шиманците (конкретно преден/заден дерейльор и главини)?
И как го намира, защото си мисля, че отнемането на няколко грама от теглото все някога ще прекрачи тънката граница лекота/здравина и сигурност...

Аз знам, че нищо не знам...
[/quote]


Рано е още за впечатления от практиката. BTW, в групата Saint няма преден дерайльор, а и не мисля, че точно Saint е върха на олекотяването...

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TheUndertaker » Пон Дек 22, 2003 6:28 pm

Az karam otzad s XTR ,moje bi nai-hubavoto ne6to v tva kolelo. Kato princip na rabota e perfekten ,no nqmam golqma baza za sravnenie vse pak predi bqh na C50 a ralzikata mejdu dvete e ot nebeto do zemqta.
No edno ne6to bih preporu4al qnma smisul da davate gre6ni apri za XTR , karaite si XT i LX zadni po eftini sa malki razliki w modelite golqma v cenite . Moq delelior postrada na Sopot dosta kulturno i mus e poizkrivi ramoto i nemoga da go opravq tova , a i na pamporovo postrada o6te edin XTr sled kato edin akmuk se izvurtq pod teejsta na DH baika i skorosta i ot4upi malko 4ast ot nego. Stignal sum do izvoda 4e deleliora zadniq e nai 4uplivata istoriq , ne si davaite aprite na vqtura osven ako gi nqmate v izli6uk ili en vi puka za tqh!

[url=http://mtbpld.phpbbhost.info]Форум за Планинско колоездене[/url]
Аватар
TheUndertaker
 
Мнения: 1253
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 10:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот jokata » Вто Дек 23, 2003 3:59 pm

[quote]Ami togawa da si pogoworim za ANSWER Pro-Taper...[/quote]

Не разбрах... :)))
[quote="TOYAGA"]
Рано е още за впечатления от практиката.[/quote]

Пак не разбрах - защо да е рано? Имаш предвид, че отскоро е на пазара или нещо друго?
А за олекотяването направих сравнение с тежестта на XTR и наистина е така. Преди време бях чел някъде, че зад серията Saint (която се позиционира като приемник на XTR) стои именно намаляване на масата, без да се променя забележимо якостта. Но... явно всичко, което в последно време изчетох в областта на колоезденето почва да се миксира и стават гафове. :)


Аз знам, че нищо не знам...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот tuba » Вто Дек 23, 2003 5:41 pm

Bqh chel nqkyde che osite na
Saint-a se chupeli dosta lesno
zaradi spestenoto teglo
tuba
 
Мнения: 342
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юли 02, 2003 10:14 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Дек 23, 2003 5:43 pm

[quote]Пак не разбрах - защо да е рано? Имаш предвид, че отскоро е на пазара или нещо друго?
А за олекотяването направих сравнение с тежестта на XTR и наистина е така. Преди време бях чел някъде, че зад серията Saint (която се позиционира като приемник на XTR) стои именно намаляване на масата, без да се променя забележимо якостта. Но... явно всичко, което в последно време изчетох в областта на колоезденето почва да се миксира и стават гафове. [/quote]


Точно защото е МНОГО отскоро на пазара.
Олекотяването не означава непременно намаляване на здравината – XTR 2003 е доказано по-лек и доказано по-здрав от предшественика си, а причината за това е в конструкцията и материалите, от които е изработен. Естествено това развитие не е безплатно...
Не знам кво и къде си чел, но недей да четеш повече там, АКО пише, че Saint е заместник на XTR!
Saint е DH/XFR/FR-група, направена за як тормоз, при която теглото не е определящо – само за илюстрация ще ти кажа, че задния дерайльор на Saint с къс обтегач тежи 322 грама срещу 198 на същия компонент от XTR, който е бил, е и ще бъде преди всичко елитна XC група... Вярно е, че при предходния XTR имаше специфични DH-курбели, но да се твърди, че Saint е наследник на XTR е пълна глупост.


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Вто Дек 23, 2003 5:44 pm

[quote="tuba"]

Bqh chel nqkyde che osite na
Saint-a se chupeli dosta lesno
zaradi spestenoto teglo
[/quote]


Кои оси бе туба?

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Jacket » Вто Дек 23, 2003 5:59 pm

Курбелите предполагам :D

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта