как работи т'ва?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

как работи т'ва?

Мнениеот biggfoot » Сря Юни 29, 2005 2:33 pm

някой може ли да ми обясни как точно работят самонастройващите се накладки и имат ли нужда от някакви настройки до момента когато трябва да се сменят /например ако известно време се кара с крив диск/
Благодаря.
Take the long road and ride it
Аватар
biggfoot
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Юни 29, 2005 2:55 pm

"Самонастройването" на самонастройващите се накладки се състои в това, че (луфта от)износването на феродото се компенсира от (хода на) буталцата на апарата.

По принцип допълнителни настройки не се налагат, но също така по принцип карането с крив диск ще износи по-бързо накладките и ще ти скъса нервите с шумовете, които предизвиква...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Юни 29, 2005 3:01 pm

[quote="biggfoot"]

някой може ли да ми обясни как точно работят самонастройващите се накладки и имат ли нужда от някакви настройки до момента когато трябва да се сменят /например ако известно време се кара с крив диск/
Благодаря.
[/quote]


ако говориш за хидравлична спирачка с отворена система като Hayes например, там раздалечаването на накладките става в следствие на вакуума който се образува в системата при отпускане на лоста,
а при натискане на лоста накладките могат да излязат доста повече отколкото да се приберат от вакуума. затова като няма диск и помпаш, накладките излизат все повече и повече, а системата си взима липсващия обем флуид от резервоара.

та, когато има диск между накладките, той спира накладките да не излязат повече отколкото ще се приберат когато отпуснеш лоста. съответно като са се изхабили, те сами си излизат малко повече, но се връшат така че вече са по-навътре отколкото преди да натиснеш лоста. де факто това става през цялото време и накладките непрекъснато се саморегулират и стоят на фиксирано разстояние от диска когато лоста е отпуснат.

Не претендирам за пълна коректност или изчерпателност, но това в общи линии е принципа.

А при затворени системи без компенсационен резервоар се налага ръчен реглаж на накладките.

Edit: на практика обаче накладките почти никога не се износват напълно успоредно на буталата, защото самите бутала имат минимален луфт (и уплътнения), затова през определен период от време е възможно някое бутало да износи накладката си накриво и трябва спирачката да се центрова по диска. също така е възможно заради нагар и зацапвания буталата да излизат с различна скорост и да не стискат равномерно, в този случай се налага да се отдалечат максимално и да се центрова спирачката по процепа за диска и самия диск.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот biggfoot » Сря Юни 29, 2005 3:38 pm

[quote="bikerider"]

[quote="biggfoot"]

някой може ли да ми обясни как точно работят самонастройващите се накладки и имат ли нужда от някакви настройки до момента когато трябва да се сменят /например ако известно време се кара с крив диск/
Благодаря.
[/quote]


ако говориш за хидравлична спирачка с отворена система като Hayes например, там раздалечаването на накладките става в следствие на вакуума който се образува в системата при отпускане на лоста,
а при натискане на лоста накладките могат да излязат доста повече отколкото да се приберат от вакуума. затова като няма диск и помпаш, накладките излизат все повече и повече, а системата си взима липсващия обем флуид от резервоара.

та, когато има диск между накладките, той спира накладките да не излязат повече отколкото ще се приберат когато отпуснеш лоста. съответно като са се изхабили, те сами си излизат малко повече, но се връшат така че вече са по-навътре отколкото преди да натиснеш лоста. де факто това става през цялото време и накладките непрекъснато се саморегулират и стоят на фиксирано разстояние от диска когато лоста е отпуснат.

[/quote]
брей:D! Това означава ли че на практика настройките, които трябва да се правят при механичните спирачки тук се избягват. От написаното си правя извода, че когато си изправя диска или го сменя с нов накладките сами ще оберат създалото се разстояние когато се натисне лостчето.
p.s. мойте са магура клара.
Take the long road and ride it
Аватар
biggfoot
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Юни 29, 2005 4:24 pm

[quote="biggfoot"]

брей:D! Това означава ли че на практика настройките, които трябва да се правят при механичните спирачки тук се избягват.
[/quote]


Принципно да.

[quote]
От написаното си правя извода, че когато си изправя диска или го сменя с нов накладките сами ще оберат създалото се разстояние когато се натисне лостчето.
[/quote]


Принципно да. При изправни апарати/безупречно функциониращи буталца, спирачката трябва да се "самонастрои" (може да се наложи известно "припомпване").
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот biggfoot » Сря Юни 29, 2005 6:11 pm

Благодаря че хвърлихте малко светлина върху моето невежество.:)
Take the long road and ride it
Аватар
biggfoot
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Юни 29, 2005 6:57 pm

А, за нищо! Ние и без това си огряваме навсякъде по default... :D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Юни 29, 2005 9:20 pm

[quote="biggfoot"]

Благодаря че хвърлихте малко светлина върху моето невежество.:)
[/quote]


е вече не е ;):)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта


cron