от bikerider » Сря Юни 29, 2005 3:01 pm
[quote="biggfoot"]
някой може ли да ми обясни как точно работят самонастройващите се накладки и имат ли нужда от някакви настройки до момента когато трябва да се сменят /например ако известно време се кара с крив диск/
Благодаря.
[/quote]
ако говориш за хидравлична спирачка с отворена система като Hayes например, там раздалечаването на накладките става в следствие на вакуума който се образува в системата при отпускане на лоста,
а при натискане на лоста накладките могат да излязат доста повече отколкото да се приберат от вакуума. затова като няма диск и помпаш, накладките излизат все повече и повече, а системата си взима липсващия обем флуид от резервоара.
та, когато има диск между накладките, той спира накладките да не излязат повече отколкото ще се приберат когато отпуснеш лоста. съответно като са се изхабили, те сами си излизат малко повече, но се връшат така че вече са по-навътре отколкото преди да натиснеш лоста. де факто това става през цялото време и накладките непрекъснато се саморегулират и стоят на фиксирано разстояние от диска когато лоста е отпуснат.
Не претендирам за пълна коректност или изчерпателност, но това в общи линии е принципа.
А при затворени системи без компенсационен резервоар се налага ръчен реглаж на накладките.
Edit: на практика обаче накладките почти никога не се износват напълно успоредно на буталата, защото самите бутала имат минимален луфт (и уплътнения), затова през определен период от време е възможно някое бутало да износи накладката си накриво и трябва спирачката да се центрова по диска. също така е възможно заради нагар и зацапвания буталата да излизат с различна скорост и да не стискат равномерно, в този случай се налага да се отдалечат максимално и да се центрова спирачката по процепа за диска и самия диск.
Do or do not. There is no try...