[quote="tailor"]
Я тебя скажу одно хорошее слова, только Ты не обежайся!
Линейни пружини практически няма - всички са прогресивни.
Направо ми писна от тая регресивносто на F5. С нормален шок, ходът е практически линеен - ако не ми вярвате - сметнете си го!
[/quote]
Чаках те, мили Шивачо и сега ще те разгромя по всички фронтове
:lol2:
Първо, за пружините. Обозначенията са "X либри на инч" за равномерно навитите пружини, които се използват масово при велосипедните шокове. Това е пропорция, тоест пружината е линейна, защото графиката на "сила/компресия" е линия (у=kx). Само пружини като тази, която Zozka показа имат нелинейна графика "сила/компресия". Точка.
Второ, за рамката. Радвам се, че не оспорваш регресивността на рамката - ти сам го потвърждаваш. Щом с нормален шок е линейна, както сам казваш, значи с една гола линейна пружина рамката е регресивна. Или би оспорил това?
Трето, пак за рамката - всички сме съгласни, че е линейна с нормален шок (линейна пружина и въздушна камера без реглаж на налягането). Но нали това е рамка за AM/FR? Не е рамка за DH, защо някой би искал линеен ход от рамка за АМ/FR? Ако тук има някой такъв, моля нека се обади, че ми е любопитно за какво би искал линейна рамка за АМ/FR.
Ако не ми вярваш, значи не си карал F5 в реални условия горе - рамката се продънва. Не при каране, а при скок. Питай mih ако не ми вярваш.
Продънва се, точно щото е линейна и не може да поеме динамичните сили при скок без да си изчерпи хода.
Та всичко което аз казвах е, че за да стане рамката що годе прогресивна, повтарям
, трябва или пружината да е нелинейна (което е скъпо изпълнение - справка Marzocchi MonsterT), или шока трябва да има въздушна камера с регулируемо налягане, та да може да си регулираш high-speed смекчаването на компресията. Само дето помпането е едновременно реглаж на low-speed и на high-speed смекчаването на компресията, тоест с помпането вдигаш леко и low-speed смекчаването, тоест рамката става по-неотзивчива на дребни препятствия. Това казвах. Ако продавахте F5 в този й вид със Fox DHX 5.0 например нямаше да има никакви проблеми, заради регулируемия обем на въздушната камера - тоест истински реглаж на прогресивността. Но вашите шокове нямат такива екстри, затова и рамката малко страда при по-екстремни изпълнения.
И накрая - кое мислиш е по-разумно - да се вслушваш в добронамерени и конструктивни критики и да оправите рамката или да ни се сърдиш, че говорим голи факти? Кое е по-продуктивно за теб ми е любопитно, след като ние и без това препоръчахме F5 за AM/FR???
Edit: въпреки че днес адски ме мързи си направих труда: забележи регресивността в края на "линейния" ход въпреки експонентата 1.5 на пружината (така симулирам въздушна камера с нормално налягане за нормален compression damping, а не прогресивна пружина). Ако мислиш, че регресивността е малка, обърни внимание на първата производна на графиката - стръмничка е.
[img]data/bikerider/20056246250_DragF5.JPG[/img]