drag behemoth vs drag f5

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

drag behemoth vs drag f5

Мнениеот yahutu » Сря Юни 22, 2005 7:41 pm

http://www.dragbicycles.com/images/f5_bike.jpg
http://www.dragbicycles.com/images/behe ... w_bike.jpg
Zdraveite. Smqtam da si kupuvam bike drugata sedmica i se chudq koq ot dvete ramki da e. Kakvo shte preporychate? Koe e po-dobro i zashto? Trqbva mi za AM/FR. I kakuv zaden shok shte preporychate za tezi dve ramki? Blagodarq predvaritelno :^::D.
Flesh Bike Team :finger:
Аватар
yahutu
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1089
Регистриран на: Съб Юни 18, 2005 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот No1s » Сря Юни 22, 2005 9:29 pm

Ако смяташ да катериш, мисля, че бехемота отпада. Страшно тежка рамка е. Докато ф5 мисля, че е супер за AM/FR, само трябват някой подобрения
why you have to shoot and die, when you can jump and fly
No1s
 
Мнения: 459
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 30, 2004 5:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Zozka » Сря Юни 22, 2005 9:59 pm

[quote="yahutu"]

http://www.dragbicycles.com/images/f5_bike.jpg
http://www.dragbicycles.com/images/behe ... w_bike.jpg
Zdraveite. Smqtam da si kupuvam bike drugata sedmica i se chudq koq ot dvete ramki da e. Kakvo shte preporychate? Koe e po-dobro i zashto? Trqbva mi za AM/FR. I kakuv zaden shok shte preporychate za tezi dve ramki? Blagodarq predvaritelno :^::D.
[/quote]


F5 зимай без да го мислиш и гледай максимално бързо да се свържеш с Pursuit, който продава шок 165 мм Marzocchi Boss /виж Продава/. Просто ще бачка и ще ти излезне на супер пари :)
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот tailor » Чет Юни 23, 2005 2:05 pm

[quote="No1s"]

Ако смяташ да катериш, мисля, че бехемота отпада. Страшно тежка рамка е. Докато ф5 мисля, че е супер за AM/FR, само трябват някой подобрения
[/quote]

Рамката на новият Behemoth е с 200gr по-тежка от Drag F4
@No1s - коментариите които цитираш са за старият Behemoth -моля те не давай мнение базирано на чужди впечатления :spin: ("в стил така казват")
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот yahutu » Чет Юни 23, 2005 3:45 pm

a f4 po tejka ili po leka e ot f5 ?
znachi taq ramka ne e za men a mi za bratovched mi koito v edin plovdivski magazin mu kazali che f5 ne bila izchislena neshto kakto trqbva i zadniq shok ne rabotil dobre . neshto takova mi razpravqshe, no ne mi se vqrva mnogo mnogo da e taka....
Flesh Bike Team :finger:
Аватар
yahutu
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1089
Регистриран на: Съб Юни 18, 2005 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот No1s » Чет Юни 23, 2005 3:57 pm

[quote="tailor"]

[quote="No1s"]

Ако смяташ да катериш, мисля, че бехемота отпада. Страшно тежка рамка е. Докато ф5 мисля, че е супер за AM/FR, само трябват някой подобрения
[/quote]

Рамката на новият Behemoth е с 200gr по-тежка от Drag F4
@No1s - коментариите които цитираш са за старият Behemoth -моля те не давай мнение базирано на чужди впечатления :spin: ("в стил така казват")
[/quote]

kарал съм достатъчно и стария и новия бехемот за да си изградя мнения, но нека да не задълбочаваме :beer:
why you have to shoot and die, when you can jump and fly
No1s
 
Мнения: 459
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 30, 2004 5:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот radio » Чет Юни 23, 2005 10:11 pm

Новият F4 и F5 са една и съща рамка с различен шок. И в двата случая той трябва да се смени. Щом на братовчед ти му трябва за AM/FR определено по-добрия вариант и определено доста по-добре изглеждащия е F5. Това колело точно затова е проектирано. Проблемът доколкото знам е, че връзките на задницата не са с капсуловани лагери след време може да се появят луфтове и сучене на задницата. Проблеми със задницата обаче прави и Бехемота. Аз съм за F5.
radio
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 3:43 pm
Местоположение: София

Мнениеот Zozka » Пет Юни 24, 2005 8:53 am

[quote="radio"]

Проблемът доколкото знам е, че връзките на задницата не са с капсуловани лагери след време може да се появят луфтове и сучене на задницата.[/quote]


Няма такова нещо. Проблемът доколкото си спомням е че окачването е регресивно /не съм заглеждал ставите много де :I/, което до някъде би било неутрализирано от фубав хамортисьор с метална пружина /coil/, поправете ме ако греша :eek3:
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот bikerider » Пет Юни 24, 2005 10:15 am

няма за какво :agree:
освен може би, че само с пружина няма да стане, освен ако не е прогресивно навита - според мен трябва да има въздушна камера под налягане за да стане поведението горе-долу прогресивно и все пак ще има компромиси с дребните препятствия, ако продънването се отстрани чрез налягането.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот tailor » Пет Юни 24, 2005 10:28 am

[quote="bikerider"]

няма за какво :agree:
освен може би, че само с пружина няма да стане, освен ако не е прогресивно навита - според мен трябва да има въздушна камера под налягане за да стане поведението горе-долу прогресивно и все пак ще има компромиси с дребните препятствия, ако продънването се отстрани чрез налягането.
[/quote]
Я тебя скажу одно хорошее слова, только Ты не обежайся!
Линейни пружини практически няма - всички са прогресивни.
Направо ми писна от тая регресивносто на F5. С нормален шок, ходът е практически линеен - ако не ми вярвате - сметнете си го!
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот Zozka » Пет Юни 24, 2005 10:31 am

[quote="bikerider"]

може би само с пружина няма да стане, освен ако не е прогресивно навита
[/quote]


дамм, това би било добро решение:
[img]http://www.jamesduff.com/images/eb/5107.jpg[/img]

абе друго си е Рам ФР-чето. почна да ме гони носталгията :)
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот bikerider » Пет Юни 24, 2005 12:09 pm

[quote="tailor"]
Я тебя скажу одно хорошее слова, только Ты не обежайся!
Линейни пружини практически няма - всички са прогресивни.
Направо ми писна от тая регресивносто на F5. С нормален шок, ходът е практически линеен - ако не ми вярвате - сметнете си го!
[/quote]


Чаках те, мили Шивачо и сега ще те разгромя по всички фронтове :clap::lol2:


Първо, за пружините. Обозначенията са "X либри на инч" за равномерно навитите пружини, които се използват масово при велосипедните шокове. Това е пропорция, тоест пружината е линейна, защото графиката на "сила/компресия" е линия (у=kx). Само пружини като тази, която Zozka показа имат нелинейна графика "сила/компресия". Точка.

Второ, за рамката. Радвам се, че не оспорваш регресивността на рамката - ти сам го потвърждаваш. Щом с нормален шок е линейна, както сам казваш, значи с една гола линейна пружина рамката е регресивна. Или би оспорил това?

Трето, пак за рамката - всички сме съгласни, че е линейна с нормален шок (линейна пружина и въздушна камера без реглаж на налягането). Но нали това е рамка за AM/FR? Не е рамка за DH, защо някой би искал линеен ход от рамка за АМ/FR? Ако тук има някой такъв, моля нека се обади, че ми е любопитно за какво би искал линейна рамка за АМ/FR.
Ако не ми вярваш, значи не си карал F5 в реални условия горе - рамката се продънва. Не при каране, а при скок. Питай mih ако не ми вярваш.
Продънва се, точно щото е линейна и не може да поеме динамичните сили при скок без да си изчерпи хода.

Та всичко което аз казвах е, че за да стане рамката що годе прогресивна, повтарям :lolup:, трябва или пружината да е нелинейна (което е скъпо изпълнение - справка Marzocchi MonsterT), или шока трябва да има въздушна камера с регулируемо налягане, та да може да си регулираш high-speed смекчаването на компресията. Само дето помпането е едновременно реглаж на low-speed и на high-speed смекчаването на компресията, тоест с помпането вдигаш леко и low-speed смекчаването, тоест рамката става по-неотзивчива на дребни препятствия. Това казвах. Ако продавахте F5 в този й вид със Fox DHX 5.0 например нямаше да има никакви проблеми, заради регулируемия обем на въздушната камера - тоест истински реглаж на прогресивността. Но вашите шокове нямат такива екстри, затова и рамката малко страда при по-екстремни изпълнения.

И накрая - кое мислиш е по-разумно - да се вслушваш в добронамерени и конструктивни критики и да оправите рамката или да ни се сърдиш, че говорим голи факти? Кое е по-продуктивно за теб ми е любопитно, след като ние и без това препоръчахме F5 за AM/FR???


Edit: въпреки че днес адски ме мързи си направих труда: забележи регресивността в края на "линейния" ход въпреки експонентата 1.5 на пружината (така симулирам въздушна камера с нормално налягане за нормален compression damping, а не прогресивна пружина). Ако мислиш, че регресивността е малка, обърни внимание на първата производна на графиката - стръмничка е.
[img]data/bikerider/20056246250_DragF5.JPG[/img]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Юни 24, 2005 1:15 pm

И още една графика - с линейна амортизация (експонента 1.0).

[img]data/bikerider/200562461440_F5_Exp1.JPG [/img]

Това, че първата производна слиза толкова стръмно надолу говори за едно-единствено нещо - регресивност.
Поне това мога да се сетя от малкото Анализ I дето ми е останал в главата.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот t_i_t_o » Пет Юни 24, 2005 1:23 pm

Като човек които има Ф5 вече година просто се чувствам задалжен да се включа :) :
Абсолютно вqрно е това което го говори "колоездачът" :D, по специално имам предвид че задницата се сгъва много лесно до крайно положение при скокове, в което П-образната "щанга" (незнам как се казва) удрq в тръбата на седалката. Аз съм с шок 165мм като съм го сложил на средната дупка, така че краq на хода на рамката съвпада с краq на хода на шока т.е. накраq първо почва да се сплесква тампона и след това вече опира в тръбата на седалката. Та мисилта ми е че доста часове съм прекарал с линиика в ръка и сметки "ако сложа еди какав си шоск на еди какоq си дупка рамката ще изкара еди какав си ход, като при згънато полозение кобилицара и шока ще са в еди какав си ъгъл" та от всичките тези умуваниq според мен е наи добре ако се слози по дълъг шок. Тези които ще казат че така ще се развали геометриqта на рамката да замалчат - тq и без това е грешна имам предвид, че ми се струва смешно за такав тип рамка оста на средното да е на по-ниско ниво от оста на гумите. Т.е. с по дълъг шок (и вилка различна от XC60) нещата само могат да се оправqт а именно:
1. По голqм ход на задницата
2. По високо средно
3. С по дългиq шок при маx свита задница ъгъла мезду шока и кобилиците ще е по близак до 90 град т.е. ще е нузно по голqмо усилие за да се свие още повече задницата, т.е. при скокове нqма да се продънва толкова.

Ако пък на нqкои наистина не му харесва това че задницата ще се дигне, просто мозе да разпробие планката кадето е хванат шока и да го хване по надолу (и без това там има енда триугулна дупка).

Които не е съгласен с мен нека спорим!

П.С. докато писах това, видqх че бикеридер е постнал симулациq на ф5, така че пич ако не те марзи много мозеш ли да направиш същата симулациq само че с шок 190 и ход 51мм да видима дали моите създениq са вqрни?
t_i_t_o
 
Мнения: 118
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Юли 03, 2004 1:28 pm

Мнениеот bikerider » Пет Юни 24, 2005 1:42 pm

Съгласен съм, че конкретно за регресивността по-дълъг шок ще "скрие" донякъде ефекта, само че това не е решение на проблема, щото проблема идва от предното рамо на кобилицата и долното захващане на амортисьора. Ако амортисьора както казваш ти наистина се хване по-ниско, така ще средното ще остане на същата височина, но ако искаш да добавиш прогресивност, трябва да преместиш захващането на шока и назад, нещо което планката няма да позволи. Не оспорвам, че по-дълъг шок добавя прогресивност, заради ъгъла на предното рамо на кобилицата, който се образува, но не мисля, че е достатъчна. Също така забележи почти нулевия ъгъл между задната част на кобилицата и seatstay-а. Това поне според мен ще води до бързо изхабяване на ставите, били те на втулки или лагери, т.е. ще иска честа поддръжка.

Ето анализа, за който ме помоли (програмата не отчита хода на шока, затова хода на задницата може да е некоректен, вдигнах го пропорционално,
щото от количеството ход така или иначе нищо не зависи). Забележи, че хода е станал почти линеен в края, но производната все така отива надолу в края на хода, тоест при скок може да се продъни и в твоя вариант.

[img]data/bikerider/200562464241_F5_190.jpg[/img]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот tailor » Пет Юни 24, 2005 3:19 pm

[quote="bikerider"]

Съгласен съм, че конкретно за регресивността по-дълъг шок ще "скрие" донякъде ефекта, само че това не е решение на проблема, щото проблема идва от предното рамо на кобилицата и долното захващане на амортисьора. Ако амортисьора както казваш ти наистина се хване по-ниско, така ще средното ще остане на същата височина, но ако искаш да добавиш прогресивност, трябва да преместиш захващането на шока и назад, нещо което планката няма да позволи. Не оспорвам, че по-дълъг шок добавя прогресивност, заради ъгъла на предното рамо на кобилицата, който се образува, но не мисля, че е достатъчна. Също така забележи почти нулевия ъгъл между задната част на кобилицата и seatstay-а. Това поне според мен ще води до бързо изхабяване на ставите, били те на втулки или лагери, т.е. ще иска честа поддръжка.

Ето анализа, за който ме помоли (програмата не отчита хода на шока, затова хода на задницата може да е некоректен, вдигнах го пропорционално,
щото от количеството ход така или иначе нищо не зависи). Забележи, че хода е станал почти линеен в края, но производната все така отива надолу в края на хода, тоест при скок може да се продъни и в твоя вариант.
[/quote]
bikerider - в никакъв случай не ти се сърдя за този коментар - напротив, както може би знаеш по-въпроса се работи. На последната ти проекция, долната точка на шока, я мръдни към седалковата тръба и надолу с по 1,5см
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот bikerider » Пет Юни 24, 2005 5:10 pm

За което ти благодаря :).
Мога само да приветствам такъв подход от твоя/ваша страна. :thumb:
Евала. :beer:

shock fix pivot мръднaт с (-15,-15).
[img]data/bikerider/2005624102358_OFS15.JPG[/img]

все още има малка регресивност, докато при

shock fix pivot мръднaт с (-30,-30).
[img]data/bikerider/2005624102412_OFS30.JPG[/img]

е ок според мен за AM рамка. не съм гледал обаче дали е изпълнимо по чертежа такова отместване, но вие си знаете работата :beer:


Edit: Сещам за един печеливш вариант - планката да се използва и като подсилка между долната и седалковата тръба, така с един куршум ще ударите два заека - хем по-здраво без допълнителни материали (само още две заварки), хем по-прогресивно окачване заради отместването на шока. Виждаш ли смисъл в такова решение?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот DeMoN » Пет Юни 24, 2005 7:02 pm

:offtopic: Благодаря за темата. А да ви питам можете ли да разясните малко предвижването на онези планки надолу и заслужава ли си да го правя, както и надеждно ли ще е ?
PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG ..........................................
DeMoN
 
Мнения: 522
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Фев 28, 2004 10:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот yahutu » Съб Юни 25, 2005 8:08 am

bratovched mi reshi da si vzeme behemoth. pochti nishto ne razbrah ot tiq grafiki na bikerider no mai shvanah che behemoth-a e po dobroto reshenie.. :beer:
Flesh Bike Team :finger:
Аватар
yahutu
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1089
Регистриран на: Съб Юни 18, 2005 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Нед Юни 26, 2005 7:11 pm

[quote="yahutu"]
no mai shvanah che behemoth-a e po dobroto reshenie.. :beer:
[/quote]


Никога не съм твърдял такова нещо и лично аз не препоръчвам Бехемот-а, щото е ужасно тежък за здравинaта си, поне според мен.

за AM/FR съм категоричен (по темата), че рамката е F5.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот yahutu » Пон Юни 27, 2005 9:20 am

a nqkoq druga ramka da preporychate na podobna cena ?
Flesh Bike Team :finger:
Аватар
yahutu
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1089
Регистриран на: Съб Юни 18, 2005 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот yahutu » Пон Юни 27, 2005 9:28 am

bikerider mojesh li da napravish tezi grafiki za behemotha ? tam dali go ima tozi problem s prodynvaneto pri skok ?
Flesh Bike Team :finger:
Аватар
yahutu
 
Мнения: 517
Рейтинг: 1089
Регистриран на: Съб Юни 18, 2005 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот DeMoN » Пон Юни 27, 2005 4:50 pm

Здравйте. Искам да ви попитам дали може да се завари тази планка за шока отдоу по назад? Знам че гаранцията ще отпадне ама... А въобще заслужава ли си да го правя? И на какъв вид майстор трябва да отида?
PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG PARTYSTARS.BG ..........................................
DeMoN
 
Мнения: 522
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Фев 28, 2004 10:36 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта


cron