REBOUND

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

REBOUND

Мнениеот Phantomaz » Пон Юни 20, 2005 10:20 pm

Искам да питам ,при ползване на масла с малък вискозитет ,рибаунда се увели4ава. Кога това е за предпо4итане ,и кога не е. При спускане примерно какъв е добре да е рибаунда, и защо някои предпо4итат вилката да им се връща бавно?:dunno:
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот bikerider » Вто Юни 21, 2005 7:29 am

[quote="Phantomaz"]

Искам да питам ,при ползване на масла с малък вискозитет ,рибаунда се увели4ава. Кога това е за предпо4итане ,и кога не е. При спускане примерно какъв е добре да е рибаунда, и защо някои предпо4итат вилката да им се връща бавно?:dunno:
[/quote]


Ами за мен рибаунда трябва да е винаги максимално бърз без да рита вилката през китките. А дали рита през китките зависи от терена и максималната скорост с която можеш да се движиш.

Например, когато карам в града, рибаунда ми е бавен, защото въртя и преминавам през препятствия на ниска скорост. От друга страна е достатъчно бърз така, че когато мина през дупка вилката да я поеме бързо и предницата да не се гмурне.

А горе на планина обикновено забързвам рибаунда когато се спускам, за да обира хубаво средночестотните вибрации от терена (високочестотните ги обират гумите).

Има и друг момент - наклона на терена и стойката. Особено важи за много стръмен, бавен и техничен склон - за мен бавния рибаунд там е малко нездравословно нещо.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Phantomaz » Вто Юни 21, 2005 1:34 pm

Зна4и правилно съм мислел ,4е ми трябва по-бърз рибаунд. А слецващия въпрос е ,за вилка с вътрешно регулиране на връщането, за бърз рибаунд, 2,5 или 5W масло? В смисъл с 2,5 е по-бърз ,но прекалено ли е, или допустимо?

Благодаря за предния отговор!
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот thefatcat » Вто Юни 21, 2005 1:43 pm

Зависи от вилката.:beer:
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Вто Юни 21, 2005 2:10 pm

Кажи каква точно ти е вилката. Аз карам EXR Pro и с 10w ми връща бързо, но достатъчно, че да не рита, докато Drop-Off triple връща по-бавно и с 5w масло. Основната разлика е, че EXR е въздушна, докато DOT е пружинено-въздушна.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Вто Юни 21, 2005 2:26 pm

[quote="Phantomaz"]

Зна4и правилно съм мислел ,4е ми трябва по-бърз рибаунд. А слецващия въпрос е ,за вилка с вътрешно регулиране на връщането, за бърз рибаунд, 2,5 или 5W масло? В смисъл с 2,5 е по-бърз ,но прекалено ли е, или допустимо?

Благодаря за предния отговор!
[/quote]


Ми не може така да се каже. Зависи от теглото ти, от вилката, от стила ти на каране, от терена.
Мога да го обобщя от какво зависи: - от това как искаш да изглежда графиката на окачването ти (време/ход), но отиваме към математика, което едва ли искаш... или не? :D:8D:

Затова - ако ти се струва, че ти е бавен рибаунда, отхлаби го докрай отвътре. Ако започнеш да усещаш кофти удари в китките при разгъване, значи ти е бърз и регулирай пак отвътре. Ако обаче все още ти се гмурка предницата при високи скорости, значи ти трябва по-бърз рибаунд, тоест по-рядко масло. Ако си на 5w, това значи да сипеш 2.5w и отново да регулираш рибаунда така че да не ти вдига предницата и да усещаш с китките вибрациите при разгъване (да не се бърка с вибрациите при сгъване, там нещата стоят по съвсем различен начин).

Имай предвид, че не може да се избегне съвсем гмуркането без да те удря рибаунда през ръцете (ако регулираш само рибаунда без компресията), така че не може да се очаква винаги да стоиш в покой докато колелата се движат нагоре-надолу. Все пак има и елемент на каране, тоест помагане на амортисьорите с тяло.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Phantomaz » Вто Юни 21, 2005 2:27 pm

[quote="Jacket"]

Кажи каква точно ти е вилката. Аз карам EXR Pro и с 10w ми връща бързо, но достатъчно, че да не рита, докато Drop-Off triple връща по-бавно и с 5w масло. Основната разлика е, че EXR е въздушна, докато DOT е пружинено-въздушна.
[/quote]
Exr Pro е. тя сега е с 7.5 мисля ,поне така ми каза 4овека ,от когото я купих, и ми е доста бавна ... не знам при теб 10 как връща бързо
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот bikerider » Вто Юни 21, 2005 2:35 pm

EXR Pro няма вътрешен реглаж на рибаунда (тоест забрави това което казах по-горе за регулирането), има само реглаж на пружините (preload).

Значи можеш само да сменяш вискозитета на маслото за рибаунда, нивото на маслото за прогресивността при сгъване и евентуално да регулираш компресията чрез налягането (ако говорим за EXR Pro Air).

Edit: 7.5W е фабричното масло и ако ти е бавно, мисля че 5w ще ти е достатъчно, все пак това е XC вилка и то OEM.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Phantomaz » Вто Юни 21, 2005 2:36 pm

[quote="bikerider"]

[quote="Phantomaz"]

Зна4и правилно съм мислел ,4е ми трябва по-бърз рибаунд. А слецващия въпрос е ,за вилка с вътрешно регулиране на връщането, за бърз рибаунд, 2,5 или 5W масло? В смисъл с 2,5 е по-бърз ,но прекалено ли е, или допустимо?

Благодаря за предния отговор!
[/quote]




Затова - ако ти се струва, че ти е бавен рибаунда, отхлаби го докрай отвътре...
[/quote]
Явно поради незнание не съм се изразил правилно ,казвайки ,4е рибаунда се регулира вътрешно имах предвид ,4е се регулира единствено от гъстотата на маслото. za Exr Pro stawa wypros . Но каквото и да е ,ще пробвам разл. масла ,докато ме усрои! Доста неикономи4но ,но дано го нацеля!
А за стилове и така нататък ,не карам естествено един стил само. Карам из града ,спускам надолу в гората и т.н. Идеята е ,4е сега съм с 7.5 и ми идва бавно...
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот Phantomaz » Вто Юни 21, 2005 2:42 pm

[quote="bikerider"]

EXR Pro няма вътрешен реглаж на рибаунда (тоест забрави това което казах по-горе за регулирането), има само реглаж на пружините (preload).

[/quote]
Да ти ме изпревари, а моята вилка е с въздух, и това ,4е е за ХС не ме спира да я тормозя по разли4ни терени ,дори и да знам ,4е не е здравословно за нея /вилката/. :beer:
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот Jacket » Вто Юни 21, 2005 2:45 pm

Твоя EXR да не е coil варианта? Демек със метални пружини. Също може да има значение и теглото ти, но аз съм 85кг и пак е бърза. Аз си купих специално Мотул 10w, защото с фабричното 7.5 ми беше много бърза...

Едит: Сега видях че си писал, че е Air... странно как ти връща бавно... ако искаш може да се видим някой път да видиш моята как работи с 10w.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Вто Юни 21, 2005 2:49 pm

@Phantomaz: еми значи като си нацелиш вискозитета на маслото, тоест като оправиш рибаунда (не забравяй, че той определя крайната скорост на разгъване, началната я определят пружините или налягането на въздуха), после единствено трябва да си оправиш компресията чрез налягането на въздуха (минимална сила при която вилката започва да се сгъва), както и прогресивността на въздушната камера (максимална сила при която вилката все още се сгъва).

За това, че вилката е за XC имах предвид, че няма да можеш лесно да я регулираш за нещо друго например DH, но зависи как точно караш.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Phantomaz » Вто Юни 21, 2005 4:01 pm

[quote="bikerider"]

@Phantomaz: еми значи като си нацелиш вискозитета на маслото, тоест като оправиш рибаунда (не забравяй, че той определя крайната скорост на разгъване, началната я определят пружините или налягането на въздуха), после единствено трябва да си оправиш компресията чрез налягането на въздуха (минимална сила при която вилката започва да се сгъва), както и прогресивността на въздушната камера (максимална сила при която вилката все още се сгъва).

За това, че вилката е за XC имах предвид, че няма да можеш лесно да я регулираш за нещо друго например DH, но зависи как точно караш.
[/quote]
Каквото такова, малко се насадих с тази вилка ,понеже външно нищо не може да се регулира, с някои врътка имам предвид! Но ще си поиграя! Доста 4етох във FAQ, и то предимно ти си писал ,и от казаното дотук ,поне ще знам кое от кое зависи, а какъв ще е резултата предстои да разбера! Благодаря ! Със здраве!
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот bikerider » Вто Юни 21, 2005 6:13 pm

:beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Jacket » Вто Юни 21, 2005 9:20 pm

Ако искаш, можеш да прочетеш тая тема - http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=6482
Поне да знаеш какво те очаква при разглабянето и сглабянето.
Вилката си е добра за цената и след малко повечко занимавка става чудна. Поне на мен си ми харесва. Единствено ме притеснява едно силно пукане, което си чува при по-екстремно спиране, но доколкото разбрах е нормално за тези вилки.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Phantomaz » Сря Юни 22, 2005 2:46 pm

[quote="Jacket"]

Единствено ме притеснява едно силно пукане, което си чува при по-екстремно спиране, но доколкото разбрах е нормално за тези вилки.
[/quote]
Тва пукане и при мен го има ,и сякащ идва от короната, поне така ми "зву4и". Малко дразни щото имам 4увството ,4е нещо не е затегнато ,пък те тези незатегнатите шумове ,са ми много неприятни като се появят някъде по колелото! Но щом казваш ,4е е нормално ,няма да го мисля!:beer:
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот Phantomaz » Сря Юни 22, 2005 3:19 pm

[quote="Jacket"]

Ако искаш, можеш да прочетеш тая тема - http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=6482

[/quote]
Ok де Jacket, след като ползваме един модел вилки, кажи ми колко масло си сложил и на какви атмосфери я държиш. Казваш си 80-85 кг аз съм 75-80 ,по4ти еднакво е.
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот Jacket » Сря Юни 22, 2005 8:27 pm

Значи налял съм с около 5мл повече от препоръчителното, което е 135мл на крак т.е. това е колкото да покрива резбата на капачките и при максимално сгънато положение почти прелива. Трябва да знаеш, че ако си източил старото масло, като наливаш новото трябва да сгъваш и разгъваш леко като стигне догоре, защото се събира въздух в хидравликата и не можеш да налееш всичкото масло. Аз така се обърках първия път като налях масло до горе, после я затворих и пак я продънвах супер лесно. След това като я отворих маслото вече беше 5см под резбата...

За атмосферите не мога да ти кажа, защото нямам манометър на помпата. Общо взето по 25-30 помпи на крак са ми добре, но помпата си е за шокове. При тая конфигурация много рядко се ползва последния сантиметър от хода. Той си стои за резерва при екстремни случаи.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта